[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pasamba

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:37

Ik zou net zeggen, die aanbieding is al bijna afgelopen *LOL*
Nouja, zeker de moeite waard in ieder geval! Veel plezier ermee! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:39

jij hebt die camera zelf?

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:40

Ja Ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:42

dus geen miskoop als ik voor deze ga?

en is hij niet te moeilijk kwa 'besturing' (of hoe noem je dat bij een camera?)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:45

Nee zeker geen miskoop als je het mij vraagt. Maarja iedereen "ervaart" het anders natuurlijk.
Hij is helemaal niet moeilijk kwa besturing en alles staat heel duidelijk aangegeven in de gebruiksaanwijzing. Ik heb hem ook bij de mediamarkt gekocht en daar is de gebruiksaanwijzing als het goed is gewoon nederlands. Als je hem besteld op een site heb je dat vaak niet heb ik gehoord Knipoog

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:47

vonneke schreef:
http://www.canon.nl/For_Home/Product_Fi ... /index.asp

wat vinden jullie hiervan, deze staat bij mediamarkt nu voor 388 euro

Hij is te zien als je bij http://www.mediamarkt.nl als je dan naar aanbiedingen per vestiging gaat en dan naar Eindhoven, daar staat hij ergens in de folder.

kan iemand zeggen of dit een goede aanbieding is en de moeite waard is om aan te schaffen.

Ik denk dat die aanbieding zeker de moeite waard is! Ja
Die aanbieding heb ik een aantal weken in Arnhem gezien, maar zat toen nog enorm te twijfelen en heb toen besloten om het niet te doen.
Ondertussen ben ik er (zo goed als Tong uitsteken ) helemaal uit en ik heb besloten om te wachten tot die aanbieding wat dichter bij mij in de buurt komt. Eindhoven is een beetje ver rijden Knipoog Bij de Mediamarkt gaan aanbiedingen als deze vaak rond door alle filialen, maargoed.. 't Blijft afwachten en hopen natuurlijk! Lachen

Als je die camera gaat kopen, veel plezier ermee alvast! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 00:36

ik hoop echt dat hij er morgen nog is en niet uitverkocht is!

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 16:04

Enenen Vonneke?! Ben je al geweest?

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 17:29

Noraly_ schreef:
Enenen Vonneke?! Ben je al geweest?

Ben ik ook nieuwschierig naar Haha!
Kan niet wachten tot die aanbieding bij ons in de buurt komt, haha!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:05

het zelfde hier! ik hou echt me centjes in me zak tot de aanbieding er is, ik kijk elke maandag *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:38

ik heb hem ik heb hem ik heb hem!!!

had vanmiddag even gebeld, of ze er nog op voorraad hebben.

Zegt die mevrouw: we zorgen altijd voor voldoende voorraad, we hebben er zeker nog 50 staan!!!

nu nog een cursus denk ik, want anders is het veel te moeilijk voor me!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:08

Wie heeft er ervaring met de Nikon D50 met de gewone kitlens? Ik ben van plan om verder te gaan met Fotografie, gewoon als Hobby, en ik ben dus van plan een spiegelreflex te kopen Lachen
Wie kan me wat vertellen over de Nikon D50. Maakt hij mooie bewegingsfoto's? Is hij makkelijk of moeilijk te bedienen qua instellen?

Shawny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:16

en volgens mij zat er wel en lens bij, bij de nikon D50 even google Knipoog

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:19

Bonjoy schreef:
Wie heeft er ervaring met de Nikon D50 met de gewone kitlens? Ik ben van plan om verder te gaan met Fotografie, gewoon als Hobby, en ik ben dus van plan een spiegelreflex te kopen Lachen
Wie kan me wat vertellen over de Nikon D50. Maakt hij mooie bewegingsfoto's? Is hij makkelijk of moeilijk te bedienen qua instellen?

Volgens mij is de Nikon D50 niet makkelijk meer te krijgen..

Voor foto's van de Nikon D50 kan je in mijn profiel kijken Ja

Verder is het niet zo dat iedereen even goede en mooie foto's kunt maken met een spiegelreflex, want het ligt voornamelijk aan de persoon die de camera bedient Knipoog

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:21

Ja dat snap ik. Op Marktplaats worden er nog wel een heel aantal aangeboden Knipoog

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:21

ja, maar dat zijn 2e handse Knipoog Zou ik zelf persoonlijk toch wel mee oppassen, maar goed Ja Heb trouwens de Canon 350D met kitlens al gezien voor 388 euries, dus wat dan wijs is Knipoog

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:29

Is een Canon 350D dan ook een goede camera? Lachen

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:30

Tsja, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor vaak wel van mensen dat ze Canon een fijne camera vinden. Netzoals de D50 is de 350D al iets ouder Ja

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:31

vonneke schreef:
ik heb hem ik heb hem ik heb hem!!!

had vanmiddag even gebeld, of ze er nog op voorraad hebben.

Zegt die mevrouw: we zorgen altijd voor voldoende voorraad, we hebben er zeker nog 50 staan!!!

nu nog een cursus denk ik, want anders is het veel te moeilijk voor me!

ik heb bij de mediamarkt gewerkt en hun vooraad is idd énorm

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:32

Olympia schreef:
Tsja, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor vaak wel van mensen dat ze Canon een fijne camera vinden. Netzoals de D50 is de 350D al iets ouder Ja

Oke, en deze Canon is nieuw 388 euro?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:32

Ikzelf heb de Canon 350D, mijn zus de Nikon D50, ik vind mijne fijner, mijn zus de hare. Ze zijn allebei wel ongeveer op hetzelfde niveau, alleen heeft de een liever Nikon en de ander kiest voor Canon.

Ik ben iig blij met mijn Canon Lovers

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:33

Bonjoy schreef:
Olympia schreef:

Oke, en deze Canon is nieuw 388 euro?

Jep, bij de Mediamarkt.. Met kitlens en al Ja Weet alleen niet of het een aanbieding is, maar lees deze pagina maar is door, daar staat ook een internetsite over de canon en dat ie bij de MM 388 euries is Ja

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:34

is een week aanbieding die veel voorkomt, zonder is ie uit mn hoofd 470.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 00:33

Alleen het middelste AF-punt gebruiken/instellen:
Zoals je weet heeft de Canon 350D 7 AF-punten, dat zijn de rode puntjes die je in de zoeker ziet. Standaard staan die allemaal aan, waarbij het nogal eens wil gebeuren dat de camera er naast zit, het verkeerde onderwerp scherp bijvoorbeeld. Op zich zijn de punten handig, maar niet om ze standaard allemaal aan te hebben staan! Druk je ontspanknop half in, en druk daarna op de achterkant van de camera op het meest rechter knopje, die met het vergrootglas eronder. Als je nu door de zoeker kijkt, zie je dat alle AF-punten rood branden (zoniet,stap even herhalen). Nu gaan we met de pijltjes op de achterkant van de camera naar het middelste AF-punt toe. Nu deze alleen rood brand, druk je weer je ontspanknop in (de knop waarmee je je foto`s neemt). Nu heb je als Focuspunt het middelste AF-punt, en stel je altijd scherp op het onderwerp wat jij wilt. Stel dat je vanwege de compositie een ander punt wilt, kun je dit tijdelijk even op een ander AF-punt zetten, de foto nemen,en weer terugzetten naar het middelste AF-punt. Wat ook kan is je camera altijd op het middelste AF-punt laten staan. Je stelt scherp op je onderwerp, houdt de ontspanknop half ingedrukt en beweegt nu je camera voor een goede compositie, en drukt dan pas de ontspanknop helemaal in en neemt de foto. Gegarandeerd scherp op het onderwerp wat je scherp wilde hebben, wat met het gebruik van alle afpunten zeker niet altijd zo is!

dit las ik op een site maar daar kom ik echt niet uit Tong uitsteken

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 01:24

vonneke schreef:
Alleen het middelste AF-punt gebruiken/instellen:
Zoals je weet heeft de Canon 350D 7 AF-punten, dat zijn de rode puntjes die je in de zoeker ziet. Standaard staan die allemaal aan, waarbij het nogal eens wil gebeuren dat de camera er naast zit, het verkeerde onderwerp scherp bijvoorbeeld. Op zich zijn de punten handig, maar niet om ze standaard allemaal aan te hebben staan! Druk je ontspanknop half in, en druk daarna op de achterkant van de camera op het meest rechter knopje, die met het vergrootglas eronder. Als je nu door de zoeker kijkt, zie je dat alle AF-punten rood branden (zoniet,stap even herhalen). Nu gaan we met de pijltjes op de achterkant van de camera naar het middelste AF-punt toe. Nu deze alleen rood brand, druk je weer je ontspanknop in (de knop waarmee je je foto`s neemt). Nu heb je als Focuspunt het middelste AF-punt, en stel je altijd scherp op het onderwerp wat jij wilt. Stel dat je vanwege de compositie een ander punt wilt, kun je dit tijdelijk even op een ander AF-punt zetten, de foto nemen,en weer terugzetten naar het middelste AF-punt. Wat ook kan is je camera altijd op het middelste AF-punt laten staan. Je stelt scherp op je onderwerp, houdt de ontspanknop half ingedrukt en beweegt nu je camera voor een goede compositie, en drukt dan pas de ontspanknop helemaal in en neemt de foto. Gegarandeerd scherp op het onderwerp wat je scherp wilde hebben, wat met het gebruik van alle afpunten zeker niet altijd zo is!

dit las ik op een site maar daar kom ik echt niet uit Tong uitsteken

Wat snap je er niet aan, hoe je het moet instellen of waarom dat ene punt.
Hoe je het moet instellen staat redelijk uitgebreid uitgelegt en anders even proberen via de handleiding.
Dat het met dat ene scherpstelpunt beter lukt dan met alle is gedeeltelijk waar. Aangezien de mensne hier op Bokt in hoofdzaak paarden fotograferen klopt het hier ook in hoofdzaak(meestal). Dat heeft te maken met hoe een paard er uit ziet om op scherp te stellen. Naast dat het paard beweegt, heeft een paard en de meeste andere dieren niet duidelijke overgangen van licht naar donker. Voor de AF heb je eigenlijk scherpe overgangen nodig van licht naar donker. Dan werkt de AF het beste. Dus als je nu alle 7 scherpstelpunten aan hebt staan en er verschijnt naast het paard een scherpe duidelijke overgang van licht naar donker, een echt duidelijke scherpe rand, dan kiest je toestel daarvoor. Hij weet nu eenmaal niet dat dat onduidelijke geval ervoor het onderwerp is, maar zoekt naar een duidelijke mogelijkheid om scherp te stellen. Daarom werkt het beter als je hem dwingt, door alleen het middelste scherpstelpunt te kiezen, om ook daar in het midden scherp te stellen. Hij kiest normaal voor de gemakkellijkste weg. Hij is een beetje lui dus. En dan moet je hem dwingen beter zijn best te doen.