Nouja, zeker de moeite waard in ieder geval! Veel plezier ermee!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vonneke schreef:http://www.canon.nl/For_Home/Product_Fi ... /index.asp
wat vinden jullie hiervan, deze staat bij mediamarkt nu voor 388 euro
Hij is te zien als je bij http://www.mediamarkt.nl als je dan naar aanbiedingen per vestiging gaat en dan naar Eindhoven, daar staat hij ergens in de folder.
kan iemand zeggen of dit een goede aanbieding is en de moeite waard is om aan te schaffen.
Noraly_ schreef:Enenen Vonneke?! Ben je al geweest?
Bonjoy schreef:Wie heeft er ervaring met de Nikon D50 met de gewone kitlens? Ik ben van plan om verder te gaan met Fotografie, gewoon als Hobby, en ik ben dus van plan een spiegelreflex te kopen![]()
Wie kan me wat vertellen over de Nikon D50. Maakt hij mooie bewegingsfoto's? Is hij makkelijk of moeilijk te bedienen qua instellen?
vonneke schreef:ik heb hem ik heb hem ik heb hem!!!
had vanmiddag even gebeld, of ze er nog op voorraad hebben.
Zegt die mevrouw: we zorgen altijd voor voldoende voorraad, we hebben er zeker nog 50 staan!!!
nu nog een cursus denk ik, want anders is het veel te moeilijk voor me!
Olympia schreef:Tsja, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor vaak wel van mensen dat ze Canon een fijne camera vinden. Netzoals de D50 is de 350D al iets ouder
Bonjoy schreef:Olympia schreef:Tsja, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor vaak wel van mensen dat ze Canon een fijne camera vinden. Netzoals de D50 is de 350D al iets ouder
Oke, en deze Canon is nieuw 388 euro?
vonneke schreef:Alleen het middelste AF-punt gebruiken/instellen:
Zoals je weet heeft de Canon 350D 7 AF-punten, dat zijn de rode puntjes die je in de zoeker ziet. Standaard staan die allemaal aan, waarbij het nogal eens wil gebeuren dat de camera er naast zit, het verkeerde onderwerp scherp bijvoorbeeld. Op zich zijn de punten handig, maar niet om ze standaard allemaal aan te hebben staan! Druk je ontspanknop half in, en druk daarna op de achterkant van de camera op het meest rechter knopje, die met het vergrootglas eronder. Als je nu door de zoeker kijkt, zie je dat alle AF-punten rood branden (zoniet,stap even herhalen). Nu gaan we met de pijltjes op de achterkant van de camera naar het middelste AF-punt toe. Nu deze alleen rood brand, druk je weer je ontspanknop in (de knop waarmee je je foto`s neemt). Nu heb je als Focuspunt het middelste AF-punt, en stel je altijd scherp op het onderwerp wat jij wilt. Stel dat je vanwege de compositie een ander punt wilt, kun je dit tijdelijk even op een ander AF-punt zetten, de foto nemen,en weer terugzetten naar het middelste AF-punt. Wat ook kan is je camera altijd op het middelste AF-punt laten staan. Je stelt scherp op je onderwerp, houdt de ontspanknop half ingedrukt en beweegt nu je camera voor een goede compositie, en drukt dan pas de ontspanknop helemaal in en neemt de foto. Gegarandeerd scherp op het onderwerp wat je scherp wilde hebben, wat met het gebruik van alle afpunten zeker niet altijd zo is!
dit las ik op een site maar daar kom ik echt niet uit