Neverland schreef:Onscherpte kan ook heel goed aan de lens liggen. Ik had dat ook met mijn Canon 550D. Lag uiteindelijk echt niet aan de camera zelf maar aan de lens die ik er op had...
Dat is zeker weten weten probleem nummer 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Neverland schreef:Onscherpte kan ook heel goed aan de lens liggen. Ik had dat ook met mijn Canon 550D. Lag uiteindelijk echt niet aan de camera zelf maar aan de lens die ik er op had...
ikke schreef:Neverland schreef:Onscherpte kan ook heel goed aan de lens liggen. Ik had dat ook met mijn Canon 550D. Lag uiteindelijk echt niet aan de camera zelf maar aan de lens die ik er op had...
Maar evengoed is je scherptepunt niet goed gekozen, in combi met een groot gat (f3.5 of 2.0 of zo) en dus geringe scherpte diepte.
Ander glas kan veel doen, maar het is de vraag of dat haalbaar is. Beetje leuk glas heb je ook niet onder de 400 euro. Zelfs de geliefde 11-16 en 11-20 f2.8 Tokina's ga je daar niet voor vinden.
JustMe8484 schreef:Ondanks dat er geen reactie is op 2 recente eerdere vragen doe ik nog 1 poging.
Ik kan via cameranu.nl voor 429 euro een canon eos 200d met 18-55 en 50mm lens openbox krijgen. Staat niet meer op hun site maar door een fout van hun kunnen ze 'm toch voor die prijs sturen.
Ik vroeg me af of er ervaringen zijn met openbox van hun. Nieuw is dezelfde combi zo'n 200 euro duurder. Ergens ben ik bang dat er een addertje onder het gras zit gezien het grote prijs verschil...
Ik ga 'm sowieso laten komen om 'm te zien en in handen te hebben maar hoor graag ervaringen met de openbox modellen van deze site...
emr schreef:Hi dames,
Ik ben een leek op cameragebied. Nu wil ik graag een fijne, handzame camera voor mezelf. Ik twijfel tussen een compactcamera of een spiegelreflex.
Het lijkt me leuk om er wat mee te leren, echter meer voor mooie scherpe foto's van de dieren in en rondom huis. Niet professioneel dus.
Optie 1: https://www.kamera-express.nl/product/1 ... ix-dc-fz82, de compactcamera.
Optie 2: https://www.kamera-express.nl/product/1 ... -300mm-iii, de spiegelreflex.
Belangrijk is dat de camera, scherpe beelden levert, ook van bewegingen (paarden/honden). Makkelijk mee te nemen is. En in alle omstandigheden (licht/donker) een mooie foto maakt.
Hebben jullie advies?
_Flower schreef:Hallo allemaal,
Ik fotografeer al een tijdje hobbymatig met de canon 1100D. Dit vind ik steeds leuker, maar nu mis ik toch steeds weer snelheid met actiefoto's. Ik zoek dus een nieuwe camera (semi-prof denk ik).
Dan kom ik uit op de canon 7D mark 2 of de canon 80D. Bij de 7D hoor ik vaak dat er snel ruis te zien is op foto's. Hebben jullie hier ervaring mee en andere ideeen qua camera? Of zijn dit wel goede opties?
Budget is max 1500,-
Leonie_M schreef:Helaas is mijn canon 7D kapot. Hij stelt niet meer scherp en geeft heel veel ruis. Ik heb hem al laten kalibreren. Maar helaas heeft dat ook niet geholpen.
Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe body. Maar welke? Gaan voor nieuw of tweedehands?
Mijn budget is max 800 euro