centraal foto-thema / opdracht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:00

geerte schreef:
Dit is voor mij een childhood memery omdat we vroeger best vaak een kampvuur maakten, ik vond dit altijd zo gezellig. Dus daarom deze foto. [ [url=m/ZaOsJt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omdat hij de potentie heeft, ben ik even zo brutaal geweest om je foto iets te versterken.
Ik hoop dat je dat niet erg vind.

Afbeelding
Door Lightroom gehaald;
Afbeelding

geerte

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:34

Ik vind het niet erg, ziet er erg gaaf uit.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:40

Op mijn laptop is het kleurprofiel anders, hij lijkt op mn telefoon een rare kleur te geven rechts in de lucht. Foutjeeee... in ieder geval, lekker met de schuifjes pielen geeft soms net een finishing touch :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:44

Ik vind de originele versie mooier :) En daarom stem ik ook op die foto

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:53

Ik ben eigenlijk wel voor om het een maand door te trekken, ook omdat er veel mensen in Augustus op vakantie waren. Dus wat mij betreft stemmen vanaf 1 oktober 0:00 uur. Ik hoop dan wel dat er meer inzendingen komen! (Ik heb zelf wel een idee, maar die ga ik echt alleen doen als besloten wordt het door te trekken naar 1 oktober. :j )

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:44

Ik moet echt nog steeds wat bedenken, ik heb veel tijd in de zandbak besteedt maar die hebben we niet meer en echt artistiek fotograferen in een speeltuin wil ook niet :')

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:06

Ben ik ook wel voor Agossie!

Augustus is druk druk druk geweest (ondanks de vakantie) en lijkt me wel leuk om dit thema nog uit te gaan voeren :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:29

Ik heb een foto! Moet hem alleen even gaan inzenden :')

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 14:27

Ik vind het een goed idee om hem door te trekken deze maand. Het is een te leuk thema voor maar 2 inzendingen vind ik.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:58

Ik hoop dat Geerte en Calice het ook goed vinden :)
Citaat:
Thema aug/september: Childhood memories
Inzenden mogelijk gedurende de hele maand augustus en september (tot 30 september 23:59). Stemmen is mogelijk vanaf 1 Oktober ber 00:00 uur tot 3 Oktober 23:59 uur.

Voltooide thema's 2016: Slapen, Bloem, Lente, Tijd, Zon, Handel en Ambacht.

Voltooide thema's 2015: Familie, Silhouet, Manueel, Overbelicht, Lange sluitertijd, Spiegelbeeld, Faceless Selfportrait, Vrijheid, Bloemen & Groente, Bos, Out of the box, smoke, slapen.

Voltooide thema's okt 2012-2014: Boek, Beweging, Drieluik, Bokeh, Zelfportret, Straatfotografie, Levitation, Two of a kind, Tegenlicht, Spring, Nachtfotografie, Vervoer, Liefde, Railroad tracks, Warmte, Oud, Fashion, Papparazi, Muziek, Candy, Found Faces, Verloren, Snelheid, Detail, Inspiratie, Eten/drinken, Een nieuw begin, Kracht, Moeder liefde, Geheim, Beroepen, Band, Color/kleur, Magic, Reizen, Feest, Onscherp, Water, Schaduw, Natuurfotografie, Huisdier, Alledaags, Kijken/zien, Abstract, Reflectie, Ritme, geluksmoment, los van de grond, Risky, I Need

Inzendingen

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:01

Ik weet niet of ik er zelf aan toe kom aangezien ik momenteel op vakantie ben, maar kijk wel erg uit naar de bijdrage van andere. Dus ik stem ook voor een maandje extra. :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:26

Mijn inzending :) Een jeugherinnering die weer helemaal opleeft!
Vroeger zat ik altijd op zondag met mijn vader de Formule 1 te kijken. De tijd van Michael Schumacher, Jos Verstappen en Giancarlo Fisichella (want om een of andere reden was ik altijd voor hem!). Nu dat Max Verstappen in de Formule 1 meerijd, leeft dit weer helemaal op. Samen met mijn vader al naar races geweest en vorige week zondag naar de GP van België geweest waar ik deze foto heb geschoten :D
Genieten dat ik weer met mijn vader een interesse deel en het voelt soms net als vroeger als we thuis de F1 kijken :D

Afbeelding

F_Orumster schreef:
Citaat:
Inzenden mogelijk gedurende de hele maand augustus en september (tot 30 september 23:59). Stemmen is mogelijk vanaf 1 Oktober ber 00:00 uur tot 3 Oktober 23:59 uur.

Voltooide thema's 2015: Familie, Silhouet, Manueel, Overbelicht, Lange sluitertijd, Spiegelbeeld, Faceless Selfportrait, Vrijheid, Bloemen & Groente, Bos, Out of the box, smoke, slapen.

Voltooide thema's okt 2012-2014: Boek, Beweging, Drieluik, Bokeh, Zelfportret, Straatfotografie, Levitation, Two of a kind, Tegenlicht, Spring, Nachtfotografie, Vervoer, Liefde, Railroad tracks, Warmte, Oud, Fashion, Papparazi, Muziek, Candy, Found Faces, Verloren, Snelheid, Detail, Inspiratie, Eten/drinken, Een nieuw begin, Kracht, Moeder liefde, Geheim, Beroepen, Band, Color/kleur, Magic, Reizen, Feest, Onscherp, Water, Schaduw, Natuurfotografie, Huisdier, Alledaags, Kijken/zien, Abstract, Reflectie, Ritme, geluksmoment, los van de grond, Risky, I Need

Inzendingen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:53

Even een schopje ter herinnering aan iedereen!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:55

Dankjewel! :) haha

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:55

Dit is zo stom. Ik ben maar Disney geweest, perfecte childhood memory. Maar geen foto's gemaakt met als doel "fotografie"... Alleen selfies :+

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 15:36

Mij lukt het niet meer, maar even een herinneringspost voor de rest :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:53

xMaxxiee schreef:
Dit is zo stom. Ik ben maar Disney geweest, perfecte childhood memory. Maar geen foto's gemaakt met als doel "fotografie"... Alleen selfies :+

Gemiste kans ;)

Ik ben het zeker niet vergeten. Moet alleen de spullen en locatie nog vinden.

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 19:50

Hierbij ook mijn aanmelding,
vroeger gingen we na het avondeten altijd met de hele familie naar "de klimboom" (zie rechts op de foto) om te wandelen en klimmen, een prachtig uitgestrekte omgeving, helaas zijn we de laatste jaren behoorlijk druk geweest en ben ik er nooit meer geweest, tot dat ik op het idee kwam om vanavond er naar toe te gaan met mijn moeder, zo'n mooie avond en zo'n speciale plek waar direct alle herrineringen van vroeger kwamen. hierbij dus mijn childhood memorie

Afbeelding

Citaat:

Inzendingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 19:51

Mooie foto matedor!

Ik doe niet mee met dit thema, ik heb werkelijk geen idee waar ik een foto van zou moeten maken.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:48

Kom pichu! Je kunt het. Ik heb toch inmiddels 3 ideeen, maar 1 daarvan moet ik eea voor kopen en heb al zoveel uitgegeven deze maand. Ik ga morgen denk ik mijn idee uitvoeren!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:00

Mijn foto is geschoten. Of het wat is kan ik morgen pas zien. Ter inspiratie kaj ik mijn resterende herinneringen wel in de groep gooien? Iedereen heeft vast wel gepicknickt, met my little ponies gespeeld en in poezie albums geschreven... :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:05

Het uitwerken van mijn idee is niet helemaal geslaagd. Mijn creatieve skills zijn wat beperkt, ik vond het best wel lastig. Maar hierbij mijn inzending :)
In ieder geval is stoepkrijt ook een herinnering aan mijn kindertijd.
Afbeelding
De bedoeling was natuurlijk dat de kleur naar het juiste kleur huis zou leiden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 08:52

Ontzettend leuk idee zeg!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:39

Oh, wauw! Zo gaaf zeg! Mag ik vragen waar dit is? Volgens mij had je daar al eerder een foto gemaakt, zo gaaf!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:46

Beetje uit je richting Pichu :D Reitdiephaven, Groningen stad .
Ik had hier nog geen foto's gemaakt, maar je ziet hem weleens op internet voorbij komen.