Maar ik vind het juist erg prettig om kritiek te krijgen, daar kan ik wat mee
enne, ja blokje ik ga ff jouw gedicht beoordelen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar ik vind het juist erg prettig om kritiek te krijgen, daar kan ik wat mee
enne, ja blokje ik ga ff jouw gedicht beoordelen
blokje schreef:Kleuren zo tal rijk,
overal in het gras.
Groen, geel en alle kleuren,
leven op in een nieuwe dag.
Tussen al die mooie kleuren,
en bloemen die heerlijk geuren.
Trappelen kleine hoefjes,
van een nieuw geboren dier.
Zwabberend op zijn beentjes,
dons op zijn oren.
Een heel nieuw leven,
in het groene gras.
In de verte hoor je kwaken,
van kleine gele eendjes.
Kikkers die zingen,
om hun na kroost niet te vergeten.
Alles gebeurd op zo’n mooie dag.
De zon die helder mag schijnen.
De wind die de bladeren doet waaien.
Jonge dieren die spelen in het hoge gras.
Het is weer lente,
de winter is voor bij.
De zomer mag weer komen,
de dieren in de wei.
Jippie wat een stom gedicht ik wist echt nix anders dus wow hier is mijne. ben er echt niet te vreden over
En er zit klinkerrijm in, heb je dat expres gedaan? Dat is namelijk ook een vorm van rijmen afgezien van de volrijm die we kennen ( huis-muis), de klinkerrijm oftewel assonantie (kwelling-hekken, rijmt omdat de klemtoon op dezelfde klinker ligt) en de blabla.. Dat vind ik wel goed gedaan
Alleen soms komt het over alsof je maar wat doet (dan zie ik niet heel erg duidelijk het verband tussen je zinnen) omdat er toevallig nog een zin moet staan. Ik vind het alleen wel jammer dat je 'kleuren' in het eerste en tweede stukje herhaalt. Soms maakt dat niet uit maar in dit geval zou ik dat niet gebruiken, maar dat is ook persoonlijk. Verder vind ik het zeker geen stom gedicht zoals je zelf dacht! Dat moet je ook niet van jezelf denken
Ik vind het knap dat je dit eruit kreeg terwijl je ook eigenlijk weinig inspiratie had

Ik probeer het zo te formuleren dat mensen het niet opvatten als beledigend maar het zo te doen dat diegene er ook nog wat aan heeft. En ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat mensen je gedicht gebruiken. Hier op bokt was nog een meisje die dat heeft gedaan en die werd met de grond gelijk gemaakt
En misschien een leuke tip wat ik zelf ook doe: ga op zoek naar het email adres van een dichter of een leraar nederlands en laat je gedichten lezen. Hij of zij kan je misschien ook verder helpen!

Vanavond de uitslag lieve mensjes

en misgien dat jullie het wel luek vinden om te horen dat ik alleen deze blz. nog moet beoordelen

Haha

ze komen wel vanavond, maar niet meteen nu door die reden