@soneke: heel mooi ik vin de vacht echt super gelukt, maar een prijs ... geen idee :S @cyntje: heel mooi ziet er leuk uit niet heel realisties maar dat stoort neit ong. 10 euro
@Nikki_Jimmy: oke, jij kunt er ook niet meer van maken als ie geen tinkeruitstraling heeft op de foto. @Sonnyke: mooi gedaan allleen die achtergrond verpest het, het is nu teveel één geheel! Erg oppassen met achtergronden! Kan er ook geen prijskaartje aan hangen. @Cyntje: nog te veel stripachtig, er zit ook geen diepte in... Probeer daar nog aan te werken. Ong. 5 euro!?
ik vind dat er helemaal niet meer diepte in moet ! er moet wat meer detial in dat maakt hem al een stuk realistiser maar verder is ie mooi in verhouding en de achtergrond is heel mooi gedaan ! misch meot je alleen de naat van de bank er nog wat sterker in verwerken dan lijkt het neit zo zweverig ! succes
rink: hee, das iid eens wat anders! Ik vind hem erg mooi, de letters zien er niet helemaal zo recht uit als op n echte auto maar t geeft wel n mooi schilderachtig effect . Rond de 20-25 euro?
Carita: mooi! Misschien zou je nog iets meer relief aan kunnen brengen op de hals en t hoofd? Maar zo ist ook n mooi geheel! 15 euro?
wolfie: leuk ET! Mmh vind t moeilijk hier n zinnig commentaartje bij te verzinnen! 10 euro?
1234: ze worden steeds mooier bij jou! T keelriempje lijkt iets vreemd weg te lopen? Maar de manen die over de frontriem vallen, vind ik weer helemaal schitterend gedaan! 10?
_Denise_: de gekleurde springt er echt uit. Daar zou ik zo ong n 7,50 voor willen geven. Voor Miss Cito ong zelfde. T skeletje vind ik knap gedaan maar ik denk dat dat niet helemaal iets is wat iemand koopt (iig ik niet, doe er dan toch maar wat vlees aan ). Van de pegasus vind ik vooral de vleugels ontzettend knap gedaan .
Lunas: oei n mooi oog! Het hoofd lijkt iid erg lang, hoewel dat misschien ook benadrukt wordt door t missen van een hals? Ik zou oefenen met t papier indelen en dan pas geld vragen.
Nikki_jimmy: ik ben helemaal weg van de neus en lippen! Heel zacht maar toch erg mooi gedetailleerd . 10 euro?
alena: heb ik deze tekening al ooit eerder gezien, hij komt me zo bekend voor? Ik vind hem iig erg mooi. Wat ik ietsje storend vind zijn de scherpe hoeken bij de vacht op de wang en boven t oogje, zo lijkt t n beetje dat ie nog net niet helemaal af is. En n prijsje: 15-20 euro?
Jennietje: iid al op de goede weg! Maar alvorens geld te vragen zou ik hem nog iets meer uitwerken, vooral de strepen aan de hals geven er n iets slordig en snel uiterlijk aan.
hafjesbokker: ik vind beide erg mooi! Waar komen de vlekjes eigenlijk vandaan? Als je ze sprayt met haarspray zou ik dat niet meer doen, voor ong 5 euro kun je n bus goede fixatief halen, die vlekt niet . Van de 1e vind ik t jammer dat de hals n beetje n plat vlak is, ik denk dat iets schaduw daar mooier was geweest. 2 vind ik heel mysterieus; mooi! 10-15 euro?
Dark_Bloom: ik wacht ffkes op de manen, maar hij ziet er al heel mooi uit!
babe: volgens mij de mooiste die ik van jou heb gezien! Prachtig! 20-25 euro wat mij betreft!
sonnyke: aparte stijl heb jij . Hij's mooi! T enige wat mij n beetje stoort is t lichte oogje, misschien had deze bizon (toch?) wat levendiger geleken met n donkerder oogje? Maja, weet ik ook niet of bizons zulke levendige beesten zijn . 15 euro?
Cyntje: ik denk dat als je de kussens meer schaduw/diepte enz geeft, dat ie minder plat lijkt! Wel knap gedaan, 7,50-10 euro?
dankje naomi ik vind de zwarte vlekken ook erg storend maar ben bang dat het fout gaat asl ik eht verander... ik denk dat je dan een adner bedoeld of dat je hem hebt gezien in mijn apparte topic want hij is helemaal van mezelf en heb hem nu ong. 2 weekjes af bedankt voor je taxatie iig
@Alena: erg storend vind ik t niet hoor! Ik denk dat je met heel weinig die scherpe randjes al kan aanpassen. Een klein rond boogje boven t oogje en wat ronde(re) streepjes rond die zwarte vlek op de wang. Dat je dan al minder t rechte-strepeneffect hebt. Maar zo is ie ook heel mooi .
@Cyntje: hihi helemaal verkeerd gezien dus! Nu je t zegt, zie ik er ook n vloer en wand in. Vind de kleur die je hebt gekozen trouwens wel heel erg mooi, geeft n wat dromerige sfeer aan je tekening .
ja wilde de achtergrond niet zo pontivicaal maken dat ik de rest van de tekening weer zou verpesten maar ik had er gewoon lichtelijk een lijntje in gemaakt om er diepte in te krijgen, anders 'zweeft' ie helemaal.
@lunas: het kan aan mij liggen of heeft het paard een lange neus. Voor de rest is het heel mooi gedaan alleen wat ik zeg ,het is de neus. groetjes wolfie
Het paard kijkt uit een staldeur met zijn neus naar de camera toe gericht. Ik denk dat het daardoor komt dat de neus lang lijkt.
Alison: zeer mooi! Persoonlijk vind ik deze grovere tekeningen mooier dan haarfijne. Lontje: zeer mooi! Die manen!! Naomi21: mooi. Die tweede vind ik het mooist. Nikki_Jimmy: goed. De overgang van zwart naar wit (zie je weinig van) vind ik raar. rink: mooi gedaan. Dat is niet gemakkelijk. Enkel de letters staan wat zweverig. Carita: mooi, alleen wat aan de donkere kant (heb je met donkere pony's ). wolfie: ET is leuk gedaan, nu nog zijn lichtgevende vinger erbij. 1234: mooi. Goed gevonden, een zwarte achtergrond. Denise: goed. Wel meer schaduwen toevoegen. 2de tekening is leuk. Lunas: that's me!! Nikki_Jimmy: goed. Net als de vorige van jou. alena: leuk gedaan. Is niet zo mijn ding. Jennietje: leuk gedaan. Enkel de strepen in de nek wegwerken. hafjesbokker: aparte stijl, leuk. Dark_Bloom: goed gedaan. Babe: zeer mooi!! sonnyke: zeer mooie bizon. Is de tekening zo licht gescand? Cyntje: leuk gedaan. Ik ben niet zo voor kleine honden (maltezer?). melisje999: nog wat oefenen. Toch al goed dat je rekening houdt met het dimensionele (diepte huis en omheining) in je tekening. Lessien_2810: ik ben vrij zeker dat er een vraag is naar jouw elfentekeningen. Leuk gedaan.
Voor Alison, Lontje, Babe en sonnyke zou ik geld willen geven. Die tekenstijlen bevallen mij.
Dagelijks kijk ik dit topic er op na en er moet me toch iets van hart omdat ik het idee heb dat we ons doel voorbij schieten. Er komen tekeningen voorbij waar ik persoonlijk nooit geld voor zou geven en die in mijn ogen ook lang zo ver nog niet zijn. Zelfs werk wat nog niet af is zie ik voorbij komen... Volgens mij is dit niet het doel van dit topic. Het wordt onoverzichtelijk en het is niet waarvoor het bedoeld is. Plaats dus alleen werk wat af is en waarvan je denkt dat het de moeite waard is... (Oke, dat is een moeilijke: wanneer is iets de moeite waard??...) Dat moet een ieder maar voor zich uitmaken Wat ik wil zeggen is: bedenk goed of je je werk hier wilt plaatsen en daarnaast: schrijf er alsjeblieft bij wat het formaat is, het materiaal etc... Mensen die de moeite nemen om commentaar op jouw werk te geven moeten wel een duidelijk geheel voor zich zien.
Volgt hieronder mijn lijstje:
@ Rink: goede foto, goede omschrijving --> keer wat anders rond de 30 euro gok ik... @ Carita: ik denk dat je goed zit wat betreft je prijs, ik zou nog wel wat meer op het contrast binnen je tekening letten... (formaat + materiaal??) @ 1234: lieve tekening, hij kijkt je echt aan. Ik mis alleen je formaat + materiaalvermelding... Op A4 een euro of ... 7,50? @ Denise: er zitten leuke werken tussen maar ik zou nog even geen geld vragen... (tevens: materiaal + formaat missen...) @ Nikky_jimmy: er zitten erg "aaibare" delen in je tekening (neusje) maar ik zou er persoonlijk nog niets voor geven... (formaat + materiaal???) @ Lunas: nog even dooroefenen @ Alena: je kat heeft mooie oren Leuke tekening hoewel ik het idee heb dat 'ie nog wat meer uitwerking verdient. Prijsje eraan hangen vind ik moeilijk... @ Jennietje: nog even blijven oefenen... (formaat en blabla ) @ Hafjesbokker: die arabier: daar heb ik iets mee. Mooi! Welk formaat is het? Uitgaande van A4 zou ik voor die tweede wat geld willen neerleggen. (euro of 7,50) @ Dark_Bloom: nog niet af... @ Babe: Gave tekening!!! Manen zouden een stukje meer uitwerking mogen genieten... 15 euro ongeveer! @ Sonnyke: foto is beetje egaal, is dat in het echt ook zo? @ Cyntje: ik zou nog even dooroefenen...
Fnanne@ 2 berichten na mijn tekening had ik m'n formaat en materiaal gepost A4 (160 gr.) met 2B, 2H en 3B Ik zal er op letten om het erbij te zetten, ik vergeet het namelijk altijd
Net als Fnanne was het me ook al opgevallen. Ik heb alleen nog een toevoeging aan wat zij geschreven heeft.
Tips: Bij een taxatie kun je best een korte omschrijving doen maar voor echte uitgebreide tips voor het tekenen of de bepaalde tekening zijn er 'eigen' topics en ik wil jullie vragen daar gebruik van te maken. Verder mogen er naast potloodtekeningen natuurlijk ook andere tekeningen/schilderijen etc. geplaatst worden en uiteraard alles pas als ze af zijn omdat ze dan pas 'het taxeren waard zijn'.
Ik zal later vandaag ook even een rondje taxatie doen.