[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 14:03

poema schreef:
Omdat onze camera gestolen is ben ik ook aan het kijken voor een nieuwe. Diegene die ik had was volgens mij een nikon. Was er op het begin best tevreden over maar krijg naar een tijdje rare toeren.
IK wil met de nieuwe camera vooral detail foto's maken(dus moet goed scherpe foto's kunnen maken) en actie foto's, aan landschap foto's heb ik niet zo'n behoefte.
Welke camera's raden jullie allemaal aan???

Altijd een Nikon nemen Zijn de beste camera's. Ik heb zelf de D70.

Srtha

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:20

wouw zo veel cameras nou ik weet nog lang niet welke ik moet nemen maar ik ben zo eminte wijzer ev van geworde

joel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:24

ik gebruik sinds kerstmis de NIKON D100 voor wat betere voorbeeld foto's van mijn kant uit zie mijn profiel maar...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:30

paOlien schreef:
Ik had altijd een kodak easyshare CX6200.. dat was een baggercamera 2 megapixels, en.. nouja, gewoon bagger Is nu 3 jaar oud, en omdat ik hem per ongeluk een aantal keer heb laten vallen is hij nu dus dood hij gaat niet eens meer aan, terwijl er wel een lampje aangaat Intussen heb ik ook gespaart.. iets wat ik normaal niet kan

Maargoed om maar over dit onzinnige stukje heen te stappen.. Ik zoek dus een nieuwe camera.. eisen:

- ongeveer 5 megapixels
- ongeveer 200/300 euro, niet meer dan 300
- goed merk
- scherpe filmpjes met geluid
- er moet een stand opzitten die bewegingsfoto's heel scherp houd
- foto's moeten mooi helder zijn *logisch*
- Wil het liefste een camera, dat als je klikt, hij gelijk foto's maakt..
- ik ben niet echt zo'n fotograaf typje, dus als het kan, een camera die veel heeft, maar toch heel makkelijk te bedienen is, heel duidelijk.

Best standaard allemaal, i know.. maar ik wil graag weten wat voor camera jullie me dan kunnen aanraden

Thanks alvast!!

Mn oude camera maakte vroeger aan het begin wel redelijk mooie foto's hoor;) kijk maar:

http://img414.imageshack.us/img414/1815/10055554xf.jpg

Niemand?

joel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:07

sony DSC P200 schat zoek maar op

loulou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 18:15

adnariM schreef:
Iemand ervaring met een deze camera's?:
- Canon lxus55
- Canon PSHOTA530
- Kodak Z650
- Kodak CD33
- Kodak C360
- Olympus SP500UZ
- Olympus FE110

niet met de ixus 55, wel met de ixus 50.

vind het een fijne camera. rijfoto's maakt hij ook prima. springen waren vorige x minder gelukt, maar dat kan ook zijn omdat mijn nichtje (11) ze had gemaakt

adnariM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 18:34

Bedankt voor jullie reactie's!

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 18:15

Iemand ervaring met de Kodak C310 (is dat die van de blokker voor 99,95?)
En de son cybershot DSC s600?

Donderdag gaan we een van de twee halen

(graag per pb)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 23:30

Is er iemand die ervaring heeft met de: Samsung Pro 815?

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 23:57

Vergeten erbij te zetten.

Ik zie nergens staan of deze camera ook sportopname heeft (Bij kieskeurig staat het er namelijk niet bij)

Calanddra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 07:59

paOlien schreef:
Ik had altijd een kodak easyshare CX6200.. dat was een baggercamera 2 megapixels, en.. nouja, gewoon bagger Is nu 3 jaar oud, en omdat ik hem per ongeluk een aantal keer heb laten vallen is hij nu dus dood hij gaat niet eens meer aan, terwijl er wel een lampje aangaat Intussen heb ik ook gespaart.. iets wat ik normaal niet kan

Maargoed om maar over dit onzinnige stukje heen te stappen.. Ik zoek dus een nieuwe camera.. eisen:

- ongeveer 5 megapixels
- ongeveer 200/300 euro, niet meer dan 300
- goed merk
- scherpe filmpjes met geluid
- er moet een stand opzitten die bewegingsfoto's heel scherp houd
- foto's moeten mooi helder zijn *logisch*
- Wil het liefste een camera, dat als je klikt, hij gelijk foto's maakt..
- ik ben niet echt zo'n fotograaf typje, dus als het kan, een camera die veel heeft, maar toch heel makkelijk te bedienen is, heel duidelijk.

Best standaard allemaal, i know.. maar ik wil graag weten wat voor camera jullie me dan kunnen aanraden

Thanks alvast!!

Mn oude camera maakte vroeger aan het begin wel redelijk mooie foto's hoor;) kijk maar:

http://
http://img414.imageshack.us/img414/1815 ... url]

Misschien is de Fuji Finepix s5600 een idee? (deze heb ik sinds gisteren )
-hij is 5,1 megapixel
-hij is (waar ik hem kocht) €269
-maakt hele mooie filmpjes

heb m ook uitgeprobeerd op mn broertje die sprong in de lucht (dus beweging) en die waren al erg mooi
Morgen ga ik naar mn verzorgpaardje dus dan zal ik wat foto's maken en ze plaatsen bij crea bea voor voorbeeldfoto's van deze camera (die was er geloof k nog niet).

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 08:04

loulou schreef:
adnariM schreef:
Iemand ervaring met een deze camera's?:
- Canon lxus55
- Canon PSHOTA530
- Kodak Z650
- Kodak CD33
- Kodak C360
- Olympus SP500UZ
- Olympus FE110

niet met de ixus 55, wel met de ixus 50.

vind het een fijne camera. rijfoto's maakt hij ook prima. springen waren vorige x minder gelukt, maar dat kan ook zijn omdat mijn nichtje (11) ze had gemaakt

Ixus 55 topcamera! Klein, makkelijk in gebruik en goede foto's. Vd week komt de mijne binnen en dan zal die de binnenbak test moeten afleggen!

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 08:31

Heeft er iemand een Kodak EasyShare CX6200??
heb een vraagje erover..
als ik klik dan duurt het eventjes voor de foto gemakt is.. en ik vraag mij af of je het niet kan instellen dat hij direct trekt? en hoe uiteraard
GRAAG PB-en

kan hier ook wel topic van maken(Kodak EasyShare CX6200).. niemand heeft dit al gedaan zie ik in de lijst..

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:09

Scum schreef:
poema schreef:
Omdat onze camera gestolen is ben ik ook aan het kijken voor een nieuwe. Diegene die ik had was volgens mij een nikon. Was er op het begin best tevreden over maar krijg naar een tijdje rare toeren.
IK wil met de nieuwe camera vooral detail foto's maken(dus moet goed scherpe foto's kunnen maken) en actie foto's, aan landschap foto's heb ik niet zo'n behoefte.
Welke camera's raden jullie allemaal aan???

Altijd een Nikon nemen Zijn de beste camera's. Ik heb zelf de D70.

Je moet kijken wat bij je past en niet op het merkje letten.
Ik denk dat bij jou Poema het best een compact camera past ik zou zeggen bekijk verschillende voorbeeldfototopics eens.
Ik zelf heb een Digitale Spiegelreflex da Canon eos 350D, maar wat het daarmee is, is dat je verschillende lenzen moet kopen. Met een macro lens kun je geen actiefoto's maken en met een telelens weer geen detailfoto's (wel redelijk, maar niet echt macro)

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:20

@ Faniek: dat is dus een klein nadeel van de eos 350D?
Maar dan zou je dus eigenlijk een verzameling lenzen moeten hebben
(Ik zit zelf ruim een jaar te denken aan deze camera.)

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:46

Dat is een klein nadeel van elke digitale spiegelreflex. Je hebt niet echt een lens die en super macro fotografeert en super bijv. actiefoto's zou maken. Dan zou je in principe 2 lenzen moeten hebben. Of je moet een beetje een van alles wat lens nemen of bij een telelens macrotussen ringen bijf. Overigens kan je met een telelens prima oogfoto's maken etc., maar een miertje of een bijtje word wat lastiger.
De 350D is trouwens super. Heb met verschillende gefotografeerd Nikon D100, Nikon D70, Nikon D50, eos 300D, eos 20D en eos 350D. En voor mij kwam de 350D echt het meest naar voren. De 300D was al wat veroudred en de 20D vond ik net te prijzig wel te betalen, maar geen geld voor een goeie telelens meer. De Nikon D100 vond ik op hogere ISO heel veel ruis leveren en de bediening vond ik niet fijn. D70 en D50 niet uitgebreid uitgeprobeerd, maar wel veel overgelezen. Mijn uitslag was toen de 350D

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:54

Ik heb wat fototoestellen in mijn handen gehad, maar nooit mee gefotografeerd. Mijn vriend zei me: Vraag of je testfoto's mag maken met het toestel, neem je je eigen kaartje mee Misschien mag het en ik hoop van wel.

Op een één of andere manier blijf ik toch hangen bij de Eos 350D, mede door alle positieve reacties die ik erover lees.

(En toen kwam de man van de steenweg: De samsung pro815 is ook een erg mooie camera. Waarbij je alles in 1 lens hebt, zoals hij dat zegt... Hij brengt mijn hoofd op hol )

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:58

Pam schreef:
Iemand ervaring met de Kodak C310 (is dat die van de blokker voor 99,95?)
En de son cybershot DSC s600?

Donderdag gaan we een van de twee halen

(graag per pb)

ik heb de kodak CD40 en die lijkt er erg op. hij maakt mooie foto's en heeft een snelle suitertijd. opzich zijn de foto's niet super scerp. maarjah. voor voorbeeld foto's kan je me PB-en

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:21

Ik heb een hele simpele camera al 3 jaar. Deze camera staat maar wat op mijn kastje omdat ik er niks meer mee doe, slechte kwaliteit foto's enz. Ik gebruik die van mijn broertje heel vaak, maar die vind dat ook niet meer goed nu.
Dus ben toe aan een nieuwe fotocamera.
Het probleem is, dat ik er helemaal geen verstand van heb.
Maar ik zoek een camera met iig deze dingen:
- Bij beweging scherpe foto's
- zwart/wit functie
- Filmpjes hoeft absoluut niet
- niet duurder dan 300 euro
- Goede camera voor vooral natuurfoto's en landschappen.
- Maar eigenlijk scherp bij alle soorten foto's (natuurlijk )
- Als je klikt , dan meteen een foto maakt.

Zo ongeveer.. er zijn natuurlijk wel meer dingen. Maar dan kom ik vast boven de 300 euro.
Welke camera raden jullie me aan?
Ik heb ook al op pagina 1 alle foto's bekeken. En een paar merken opgeschreven. Ben benieuwd of jullie dezelfde denken als ik.

Alvast heel erg bedankt.

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:30

Babe, misschien de Kadak Z700? Die wil ik ook.
Weet alleen niet of die zwartwit functie heeft.
Moet je hem even opzoeken bij www.kodak.nl
Nu is hij in de aanbieding voor 220.-

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:31

Foto's kan je op de computer ook altijd nog omzetten naar zwart wit met een fotoprogramma

edit; dat heeft ie wel... zie ik op de specificaties op die site Eigenlijk heeft bijna elke digi dat wel hoor.

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:48

@ Farouche2 Ja, die zou ook nog kunnen. Ik zet hem op mijn lijstje
@ Manzano , dat kan ook nog natuurlijk.
Dus zwart/wit hoeft niet echt perse. Ook al zou dat wel mooi zijn als dat er alvast op zat.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:12

Hoij,
Ik ben opzoek naar een goede camera, en d.mv. dit topic ben ik helemaal voor de Kodak DX 6490 gevallen
Maar ik vind hem best duur, en op marktplaats zag ik hem veel goedkoper, met de woorden zo goed als nieuw.
Mijn vraag: als er gewoon netjes met een camera word omgegaan kunnen ze er dan nog op achteruit gaan? Word een camera dus minder in de loop der jaren?
En heeft iemand ervaring met tweedehans overnemen?
Of is dat iets waar veel in "geklooit" word en wat ik echt niet moet doen?

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:20

Ik ben inmiddels gegaan voor de hp photosmart m147
Met alle functie zoals sepia, zwartwit, en de programma's actie, sport, macro etc. Kostte me 129,-
Ik heb hem voornamelijk voor mijn vriend gekocht, over 3 maanden krijg ik de fuji 5600 voor mijn verjaardag.

Maar de HP is een handig klein cameraatje (voornamelijk voor de jamsessie van mn vriend en voor bij de paarden)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:58

Bedankt voor de 2 reacties op mijn bericht!

@ Calanddra, ik denk dat ik voor jouw camera ga, die lijkt me heel goed