[verh] (geen titel nog, maar wel goed verhaal!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

romytjuh

Re: [verh] (geen titel nog, maar wel goed verhaal!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 13:37

Devica schreef:
ik snapp je niet caat_eve, leg eens uit

thq Voor de complimente!

Volgens mij bedoeld ze dat je niet voor tegen moet zeggen maar of voor of tegen de pijn;)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:56

wanneer komt deres ben wel benieuwd

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:16

hoop dat er snel nieuw komt

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 19:51

morgen weer een stuk!
xxxiezz

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:55

romytjuh schreef:
Devica schreef:
ik snapp je niet caat_eve, leg eens uit

thq Voor de complimente!

Volgens mij bedoeld ze dat je niet voor tegen moet zeggen maar of voor of tegen de pijn;)

idd dat bedoelde ik !

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 17:39

Is het trouwens niet een keer tijd voor een titel

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 17:52

titel is bekend voor mij...
maar eerst het verhaal:

Na de appel, pakte ik een croisant, die op een bordje lag. “Had je honger?” Vroeg de arts. ik knikte hevig, en schrok het broodje naar binnen.
De arts ging verder. “Hoe kwam je bij de weg? Met zulke wonden?”
Ik keek naar m’n arm. “Wond.” Zei ik met een volle mond. “Ja maar je hebt er nog twee.” De arts schoof de deken van m’n enkel af, en liet een blauwe plek zien. “Zwaar gekneusd.”
Hij ging verder, en wees naar m’n gezicht. “In je gezicht zit er ook een.” Hij pakte een spiegel, en liet me de kras op m’n gezicht zien. Ik schrok, niet alleen van de enkel, maar ook van m;n gezicht.
De kras liep van af m’n linker oog, tot aan m’n wang. Met mn vinger liep ik de kras na, het deed zeer. Een beetje opgezwollen, en roodig was hij.
Ik keek de arts aan. “Ik ben gevlucht...” Zei ik. De arts keek me vragend aan, en vroeg. “Waar van gevlucht?”
Ik wist niet zeker of ik het moest zeggen, maar ik besloot het toch te gaan vertellen. “Blijft het tussen ons?” De arts knikte, en ging er voor zitten.
“Ik heb een vriend, naja zo kan ik hem niet meer noemen na dit gezeik. Ik leerde iemand ongeveer een week geleden kennen,” De tranen rolden naar beneden. De arts pakte m’n hand vast, en pakte een tissue. “Ga verder...” Zei hij op een rustige toon.
Ik keek naar het raam, en besloot niet verder te gaan vertellen over Ben, Joost enzo.
De arts liep weg, en ik zette de televiesie op m’n kamer aan.

“Drie oudere mannen opgepakt, wegens verdenking van het ‘maken’ van prostuties.
De mannen zijn gevonden in de stad, en hielden een meisje bezig met vreselijke vragen. Het meisje werd vast gegrepen, en heeft hard gegild, maar niemand kwam haar helpen. Op een gegeven moment kwam er een auto, en die nam het meisje mee. Het meisje is spoorloos, maar de drie mannen die haar lastig vielen, zijn aangehouden.

Het meisje is mee genomen in een BMW met de kleur zilver wit.”

M’n hart stopte met kloppen. “Ben?” Zei ik zachtjes. Ik luisterde verder, en wist niet wat ik hoorde.

“De auto is gevonden, in de omgeving van het strand en duinen. Weet u hier meer over? Bel dan de politie van uw gemeente. Zij zullen u doorverbinden met onse politie.”

Ik slikte, en keek naar de telefoon. “Zal ik bellen?” Vroeg ik mezelf af. Ik schudde m’n hoofd. “Nee nog niet, pas als ik hier uit ben.” Ik keek de kamer rond, en zapte de televiesie verder. Ik stopte bij TMF, met het nummer ‘Hartendief’ van Brace.
Normaal vond ik dit altijd een kicke nummer! Maar Brace was dan ook een leuke jongen om te zien.

Na de clip, kwam “Watskebeurt” Ik zapte meteen de televisie uit. Weg met dat rot nummer!
Ik zakte nog even weg in m’n bed, en viel in slaap.
Ik had een hele rare droom. Ik zag een meisje in de auto, naast ben zitten, en ze huilde. Haar tranen stopten niet, ze werden maar erger. Ben schreeuwde in de auto dat ze moest stoppen, maar ze luisterde niet.
Ben draaide z’n auto raampje open en zocht naar afleding. Waar ik was, was niet duidelijk voor me. Ben stopte de auto voor een huis, het meisje stapte uit. Ben schreeuwde nog iets naar haar. Ze draaide zich om, had ineens een mes in haar handen, en rende naar Ben toe Hij zat nog in de auto, en ze probeerde hem te steken. Zo raar om te zien. hij werd vaak geraakt, maar bloede niet. Alles wat hij deed, was lachen. Hij lachte haar uit, en nog hard ook.
“Trut!” Riep ie achter af. Hij reed verder, en ineens werd ik wakker.

“Goede Morgen.” Hoorde ik. Ik opende m’n ogen, en keek in de ogen van de arts. “Je mag vandaag naar huis.”
Hij keek me aan, en ik gilde. “Echt waar?” Ik sprong bijna m’n bed uit, en wou de arts omhelzen, maar ik hield me in. Ik was zo blij! Eindelijk naar huis!
Ik wou meteen het bed uit, weg hier vandaan. Niet dat ik het er slecht had, maar thuis was toch wat leuker.

De arts legde me nog wat dingen uit van het uit checken, en ik kreeg krukken mee. “Goed rust houden he.”
Hij opende de deur, maar voor ik weg kon lopen vroeg ie nog wat aan me. “Hoe kwam je nou bij de weg?”
Ik slikte, en zuchtte.
“Ik was opgesloten, tenminste, ik kon niet weg. Er waren jongens, waar van ik twee kenden. Ze waren.....” ik kwam niet verder. Tranen over m’n wangen, lieten zien hoe erg ik het vond.
De arts keek me aan, en gaf me een tisue en een kaartje. “Ga eerst naar de psygoloog, zit in kamer 222, maak een spoed afspraak, en ga met hem praten. Dat is beter dan niks vertellen aan andere. Het is niet zo maar iets!”

Ik knikte, en liep richting kamer nummer 210. “De kamer is de andere kant op.” Zei de arts.,
Ik keek hem aan, en liep de andere kant op. “En bedankt he?” Zei ik. Ik liep naar de kamer van de psygoloog, keek achter om en zag de arts niet meer.
“Ik ben niet zielig.” Zei ik tegen me zelf. Ik liep gewoon door, en sloeg kamer 222 over. Dat was wel het laatste wat ik wou. Praten met een wild vreemde.

De buitenlucht was bewolkt, het kon elk moment gaan stormen. Ik liep naar de bushalte, en wachtte daar op de bus. Het was stil op straat, geen hond te bekennen. Alleen ik was hier.
Ik zuchte, en kreeg een rilling over m’n lijf. De wind nam een klein beetje toe, en waaide een aantal bladeren op de straat weg.
Ik dacht aan het televisie programma. Het nieuws. “Zou hij dan echt zo zijn?” Ik dacht er over na. “Vast niet.” Zei ik tegen me zelf. Ik praatte mezelf moed in, in de hoop dat ik het ging geloven. Ik vond hem nog te leuk, om negatief over hem te gaan denken.
De bus kwam, ik stapte in en wachte op de buschauffeur. Hij keek me arrogant aan, en liet me zitten, zonder me af te stempelen. Hij had vast z’n dag niet.
De bus was best leeg, al hoorde ik wel de muziek van een punker die achter in de bus zat. Hij genoot er van, en neuriede mee. Het klonk echt onwijs stom! Maar ik zei er niks van, het kon me ook eigenlijk niks schelen. Hij vond het vast goede muziek. Nou dan moest ik dat maar respecteren.
Ik keek nog vaak om, om te kijken wat hij aan het doen was. “Hoezo nieuwschierig?” Vroeg ik aan me zelf.
Na enkele haltes stapte de punker uit, en groete de chauffeur, die chagreinig achter het stuur zat.
“Mag de radio aan?” Vroeg ik aan hem. Hij keek me via de spiegel aan, en schudde nee.
Jemig hij was echt niet te genieten!

Ik moest nog een half uur in de bus zitten. Bij elke halte, stapte er iemand in. Op een gegeven moment, na twintig minuten ofzo kwam er iemand naast me zitten. Een heel onzeker meisje, die af en toe naar me keek. Zodra ik naar haar keek, keek ze weg. Erg vreemd, maar iets trok me tot haar aan. En nee ik viel niet op haar. Ik keek haar beter aan, en zag dat ze had gehuild.
Ze keek me aan, en bleef me aan staren. Na enkele minuten moest ik er uit, en zij blijkbaar ook. Ze liep voor me de bus uit, en liep naar rechts. Waar ik ook heen moest!

“Hej...” Zei ik. Ze keek me aan, en stopte. “Is er wat?” Zei ze kattig, maar enorm onzeker.
Ik liep naar haar toe, op m’n krukken. “Volgens mij kan ik dat beter aan jou vragen.” Zei ik. Ze keek me aan. “Ik ken je niet, waarom zou ik dat aan jou vertellen wat me dwars zit?” Zei ze.
“Nou sorry dat ik het zeg, maar ik voel iets, dat we gemeen hebben.” Het meisje keek me aan. “Hoezo bijgelovig?” Ze keek me arrogant aan, maar haar ogen, vroegen echt om hulp. De angst was van haar af te lezen.
“Ik ben niet bijgelovig, maar...” Voor ik verder kon praten, keek ze angstig langs me heen. “Ik moet gaan!” Ze rende snel weg.

“Wacht nou!” Schreeuwde ik. Maar ze stopte niet. Ik keek achter om, en zag een zilver witte BMW. Ik keek beter, maar zag geen Ben/
Ze rende een straat over, en rende voor een auto. “Neee!!” Schreeuwde ik. Het meisje rende harder, en was net iets sneller dan de auto. Ze was aan de overkant, en rende snel een steegje in.
Ik liep snel achter haar aan, iets zei me, dat we het zelfde hadden mee gemaakt.... Iets met de zilverwitte BMW....

tittel was dacht ik, de gestolen waarheid...
*denkt nog diep na*
niet goed he :p

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 17:53

de verborgen waarheid?
foute vrienden?
ik weet het niet.
kom voor tips!
xxiezz

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 18:15

Het word echt goed zo, deze grote stukken, leest ook een stuk fijner.
Het enige wat ik mis is: haar ouders. Ik denk dat deze haar toch wel missen? Of is de vertelde tijd niet zo lang en mis ik wat ofzo
En de titel.. ik weet het niet.. neem de tijd om er over te denken

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 18:25

Ja dit is weer en goed stuk grote stukken zijn ook fijn hoor! Ja beetje raar dat haar ouders hier niet bij komen maar toch goed stuk!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 18:28

Ik heb me een hele tijd stilgehouden, maar ik vond het nou toch wel eens tijd om iets te zeggen.
Ik vind het nog steeds een mooi verhaal, maar ik zie wel spelfouten zitten... Typ je dit gewoon rechtstreeks via Bokt of eerst in Words?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 19:40

misschien houden haar ouder wel helemaal niet van haar '

neh ken ik em niet voorstellen :|

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 21:36

@ elovesp, ik typ via appleworks. maar ik vind het mee vallen kwa spelfouten hoor.

en over de ouders, dit verhaal is een soort van dagboek, alleen schrijft ze niet van "lief dagboek" ofzo snapje?
over de ouders kan ik nu moeilijk plaatsen, omdat (eerder vermeld) dit is een verhaal, over 1 persoon, en ik kan niet over de andere mensen meerdere scenes maken.
op het moment is patty gewoon onwijs bezig met de jongens, en niet met haar ouders.

ik hoop dat jullie het snappen.
xiezz
morgen weer een stuk (vind het onwisj lastig, die 1500 woorden... gaat net aan!)
xxiezz

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 21:37

en dit is in 1 of 2 dagen gebeurt he, en geen week
xxiezz

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 21:39

ga zo door vind het echt super

romytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 21:39

ja okeej...is goed hoor tis jou verhaal;)

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 21:49

Weer een super mooi stukje! ga zo door!!!
meeer:D,, nee grapje:P
vindt dat je steeds mooier begint te schrijven!!

Sissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 21:50

Mooi stukje weer, ik denk dat dat meisje tzelfde heeft meegemaakt

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 22:33

Devica schreef:
en over de ouders, dit verhaal is een soort van dagboek, alleen schrijft ze niet van "lief dagboek" ofzo snapje?
over de ouders kan ik nu moeilijk plaatsen, omdat (eerder vermeld) dit is een verhaal, over 1 persoon, en ik kan niet over de andere mensen meerdere scenes maken.
op het moment is patty gewoon onwijs bezig met de jongens, en niet met haar ouders.

ik hoop dat jullie het snappen.
xiezz
morgen weer een stuk (vind het onwisj lastig, die 1500 woorden... gaat net aan!)
xxiezz

Ja ik begrijp je wel
Maar ik bedoel meer eigenlijk van, komen haar ouders haar niet opzoeken [in het ziekenhuis] belt ze ze niet, en dat soort dingen.
Het lijkt me niet dat dat allemaal buiten haar ouders omgaat

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 06:37

@ noppes, daar heb je idd gelijk in.
k zal het wel in het volgende stukje haar ouders er wat meer in mee betrekken.

xxiezz

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 07:21

Ja ik had dat ook meteen toen ik het verhaal las...

Ze is volgens mij nog best wel jong... een tiener??....
Dus het lijkt mij dan als kind lief niet thuiskomt s'avonds ze echt wel bezorgt zijn...

Ik had ook wel het idee dat ze goed op kon schieten met hen... vooral met haar moeder...

Dus als ze dan in het ziekehuis ligt zullen ze echt wel langskomen om te kijken hoe het gaat... en zullen ze haar ook zeker wel op komen halen....

Dat miste ik ook.

Verder ga zo door!!

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 11:59

mooi stuk:) en volgens mij hebben ze wel wat met elkaar gemeen,ben ook wel benieuwd wie die snee in het gezicht heeft gemaakt.

urdal_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 12:21

idd ik ook !! vraag me af of ben ook echt zo erg is.. en hoe het met die mensen vergaat die dat deden ..
goed stuk weer !!

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 16:29

Dev echt heel leuk
Ik vind die lange stukken eigelijk wel leuker alsmaar dan allemaal kleintjes

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 16:56

die lange stukken, daar heb ik meer tijd voor nodig.

voor de snee op dr gezicht, kwam omdat ze van de duin afrolde.
en ze is 18 jaar he. stond in het begin.
dus al best 'volwassen'
vanavond meer denk ik!