ik heb laatst voor een van de eerste keren echte rijfoto's gemaakt (weleens een vriendin met haar paard erop gezet onder t zadel maar al wel een jaar geleden.)
hier even 2 resultaten, ben der zelf heel blij mee.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
freedomshet schreef:wat een superleuke foto's allemaal![]()
ik heb laatst voor een van de eerste keren echte rijfoto's gemaakt (weleens een vriendin met haar paard erop gezet onder t zadel maar al wel een jaar geleden.)
[ [url=m/GHzEgY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HwlT5g.jpg]Afbeelding[/url] ]
BloemBloem schreef:freedomshet schreef:wat een superleuke foto's allemaal![]()
[ [url=m/GHzEgY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HwlT5g.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heel mooi, welke camera heb jij ?
welmoed__ schreef:Ik ben nog complete leek hoor Gianti, maar ook als er geen zoom op de lens zit en er alleen maar f/1.8 op staat?
Miefje schreef:De 50mm f/1.8 is heel fijn ja, zeker voor die prijs. Ik wil hem zelf misschien ook nog aanschaffen, voornamelijk om een wat lichtere en kleinere lens te hebben.
Ik heb zelf al best wel lang geen serieuze rijfoto's meer gemaakt, moet zeggen dat ik het wel mis want ik vind het echt ontzettend leuk!
Valerie_91 schreef:Miefje schreef:De 50mm f/1.8 is heel fijn ja, zeker voor die prijs. Ik wil hem zelf misschien ook nog aanschaffen, voornamelijk om een wat lichtere en kleinere lens te hebben.
Ik heb zelf al best wel lang geen serieuze rijfoto's meer gemaakt, moet zeggen dat ik het wel mis want ik vind het echt ontzettend leuk!
Zou deze lens goed zijn om bijvoorbeeld blackfoto's te maken? Of gaat hij te veel licht binnenpakken door het diafragma getal? Ik ben op zoek naar een lens om blackfoto's te maken. Met mijn 18-300mm lens is het maken van blackfoto's momenteel te doen. Maar ik stap binnenkort over op 70-200mm en met die lens vrees ik geen blackfoto's meer te kunnen maken door de afstand.
Valerie_91 schreef:Op veel stallen heb je recht tegenover de poorten de mesthopen. Die liggen vaak dicht tegen de openingen heb ik al gemerkt. Ik denk dat ik op veel stallen max 6m ruimte heb om te fotograferen. Volstaat dat met een 70-200mm lens?
Marije_1997 schreef:Valerie_91 schreef:Op veel stallen heb je recht tegenover de poorten de mesthopen. Die liggen vaak dicht tegen de openingen heb ik al gemerkt. Ik denk dat ik op veel stallen max 6m ruimte heb om te fotograferen. Volstaat dat met een 70-200mm lens?
Voor mij is vaak een meter of 3 a 4 al genoeg hoor. En vanaf die afstand kun je ook nog wat inzoomen. Ik heb op stal echt max 4 meter de ruimte en dan zit ik in de sloot of in de kuil balen. Maar blackphotos met de 70 300 gaan prima. En dan kun je zonder te verplaatsen (wat voor de meeste paarden toch het prettigst is) ook inzoomen op bijv een oog ofzo.