Hanna_94, Bedankt voor je feedback. Het kan Kloppen dat de foto was blauw toont. Aangezien er sneeuw lag en dat bij mij een winters gevoel opriep. Heb ik er een blauw laag overheen gedaan, misschien alleen net iets te.
Brechtjee, Bedankt voor je feedback. Persoonlijk vind ik het juist wel mooi zo met de felle zon. Kwestie van smaak denk ik.
Horserider22 bedankt.
Laatst bijgewerkt door Jespri op 07-01-15 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Dank voor fb, ik heb geen idee wat ik deze week moet inleveren wat een piep weer misschien dan ff de studio in
NESCAFE
Geplaatst: 08-01-15 07:34
Citaat:
NESCAFE Ik heb een zwart/wit versie, maar ik vond kleur meer aanspreken. Waarom zou jij die takjes wegwerken? Mij stoort het niet aangezien het er nu eenmaal was.
Dat is ook een stukje persoonlijke smaak. Ik vind het dan wat afleiden. Zwart wit is misschien ook wel een kwestie van smaak. Ik vind dat de kleur inderdaad niet afleid in deze foto maar ook niet iets toevoegt. Met alleen zwart wit in de foto kijk je meer naar de vormen in de foto.
NESCAFE
Geplaatst: 08-01-15 07:51
Toch maar even bijhouden , de FB van pagina's 26 tot en met 29:
Marit Prachtig scherp, verder lijken de huizen achterin (die in de schaduw) een beetje vaal, ik zou het effect (als je dat gebruikt hebt) daar eraf gehaald hebben via een masker. Ismy Gaaf dat bewegende effect van de lensbaby. Welke heb je? Het enige wat ik als fb kan geven is dat ik het nooit zo mooi vind is als een model echt in haar ooghoeken kijkt, verder mooie foto. Mariet Speelse foto, leuk. Van de oren is al gezegd. Als je jezelf de gewoonte aanleert om even langs de randen van de foto te kijken voordat je klikt kan je voorkomen dat er stukjes onbedoeld worden afgesneden. Linsaa Mooi avondlicht en het valt ook mooi van de zijkant. Doordat een telelens het beeld in elkaar drukt wordt de pony wat dik als je foto recht van voren neemt. Als je de pony net iets anders laat staan kun je dat effect verminderen. It_is_me Netjes gedaan. Een extra element in de foto zoals takken of wolken maakt hem denk ik wat spannender om naar te kijken. MarijeR Mooi gedaan, het lukt mij nooit om dichtbij genoeg te komen bij de vogels hier in de buurt. K_M Het doet mij een beetje aan een schilderij denken door het onderwerp. Mooi portret. Ik vind het licht op haar gezicht iets te fel maar dat kan ook met je zwart wit omzetting te maken hebben. Verography Schattig, ik vind de onscherpe stukken voorin wel helpen maar vind ze iets te groot in verhouding tot het hertje. Marijepachter Knap dat je een foto hebt weten te maken van zo'n bewegelijke pup (weet ik uit ervaring met mijn eigen pup ) Racheel Nette foto. Cathyenbeau Nette foto. Bellatrix Mooie ogen heeft de kat. Verder een mooie foto. Billionache Door de kleurbewerking werkt de foto heel goed. Leuk gedaan. Jespri Mooie foto. De takken lijken mij iets te scherp. ManonFleur Misschien volgende keer toch een iets intressanter onderwerp kiezen
Hannah bedankt voor je FB snap je punten wel hoor. Manen heeft ze flink inderdaad maar vond in dit geval de voorpluk erg leuk anders is kwestie van recht bij elkaar leggen is ook zo gemaakt. Zweten komt doordat ze al showtje had weggegeven
Nescafe, bedankt voor je feedback. Ik verlies elke keer heel veel scherpte bij het verkleinen. Heb nu voor het eerst naverscherpt in hoop dat het wat minder zou zijn. Misschien dat ze daardoor te scherp lijken? Heb zelf het gevoel dat hij nog niet zo scherp is als het orgineel.
iedereen onzettend bedankt voor de feedback, ben er erg blij mee. Zie dat er inderdaad veel verschillende meningen zijn over mijn vuurwerkfoto's. Ik ga proberen om ook feedbacks uit te delen, maar zit zelf tegen een SE week aan.
magda_90
Geplaatst: 08-01-15 12:06
Ik vond het wel tijd worden voor een bakje thee.
Eerst dit muziekje luisteren om er in te komen:
Week 2
Nikon D7100 Tamron 70-200 mm f/2.8 IS f/2.8 1/45 seconden ISO 400 mm Brandpuntafstand 165 mm
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 08-01-15 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Mooie sfeervolle foto Magda!! Lekker scherp en leuk die voorgrond. Krijg er een warm gevoel bij Liedje kan ik even niet beluisteren, zit in een algemene ruimte op school haha
Ik wilde zeggen; Beetje jammer dat je lipton hebt gebruikt, ik ben meer van de pickwick, maar verder vind ik de foto heel fijn tot ik terugscrollde en me besefte dat er helemaal geen merkje te zien was
Dus, ik vind het een fijne foto, en ik krijg er een lipton-gevoel bij
Dat gele he? Ik heb ook een roze, maar die vond ik zo vloeken bij het geheel, dus toch maar de gele gepakt. Het is thee van de Thee marktkraam die hier elke vrijdag staat, herfstthee om precies te zijn.
Deze foto is gemaakt voor een schoolopdracht, zwart op zwart. Ik heb gekozen voor schaakstukken. Mijn leraar vond hem erg mooi voor een eerste jaar student. Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden.
MarijeR Wat een belachelijk mooie haarscherpe en heldere foto. Zegt genoeg denk ik?
KimdeGroot94 Ik snap de keuze.
k_m Wat een leuk authentiek portret. Een beetje jammer van de kabels rechts, wellicht kun je die nog wegshoppen? Verder vind ik hem erg leuk gedaan.
verography Ook al zo'n belachelijk mooie foto en haarscherp. Wellicht iets croppen waardoor hij minder centraal staat? Of ben ik dan aan het mieren*? Die reflectie in dat oog, wauw.
marijepagter Iets meer ruimte rechts en iets meer scherpte en dan ook een . Ik vind het echt een mooi portret, heel zacht ook die kleuren zo.
Makkelijk de feedback tot nu toe, weinig op aan te merken.
Racheel Heel mooi, zacht en lief portret. Een zachte blik in de ogen, mooi scherp. Over de deken ben ik nog niet over uit of ik dat er mooi bij vindt of niet. Hij stoort niet direct i.i.g. dito met de teugels, laat die maar lekker zitten imo.
cathyenbeau Een mooi moment zodra ze vervellen. De achtergrond is wat ruizig en ik mis wat scherpte bij het kopje. Verder vind ik hem wel mooi.
Bellatrix Heel mooi portret van je poezel. Mooi in kleur, compositie en scherpte. Ik denk dat je met dit soort foto's altijd wel goed zit, qua scherpte op ogen of neus. Beiden zijn namelijk erg interessant. Verder niets op aan te merken.
billionache Leuk gedaan met de contrasten en het motief, maar verder spreekt hij mij niet helemaal aan maar ook niet helemaal "niet". Ik ga er over na denken. Hij blijft je aandacht i.i.g. wel houden.
Jespri Heel mooi en zacht, mooi die lijnen in de lucht en de boom die het breekt. Ook niets op aan te merken.
manonfleur Je gaf aan dat je aan het oefenen was met het diafragma en daarom vind ik de foto geslaagd. Je begrijpt nu denk ik goed wat de verschillende getallen in houden? Dat de foto verder niet veelzeggend is, maakt hierbij dan imo ook niets uit.
Hanna_94 Bedankt voor de feedback! Scherpteverlies is gekomen door het inscannen, ik heb niet de juiste apparatuur daarvoor. De analoge foto zelf is wel scherp.
NESCAFE Bedankt voor de aanvulling.
Astor Qua compositie, kleuren en scherpte heel mooi. Wellicht had ik de foto nog iets lichter gemaakt (lila hoort bij licht imo). Ik blijf alleen naar haar blik kijken, op de een of andere manier ziet die er wat ongemakkelijk uit?
Astor Heel leuk en origineel idee! De kleuren vind ik ook mooi. Wel mis ik scherpte helaas, net de finishing touch.
Jolijnn Oei, lastig onderwerp zeg. De voorste stukken vallen behoorlijk weg, maar naar achteren toe is het weer netjes. Wellicht had je nog iets met de compositie kunnen doen om de foto meer te laten spreken? Nu zijn het maar schaakstukken zeg maar.
Nescafe, fijn dat het je aan een schilderij doet denken want het is gebaseerd op een werk van hopper!
Magda, idd had beter weg gewerkt geweest maar kkreeg het niet voor elkaar
Jolijnn
Geplaatst: 08-01-15 13:11
Het was vooral de bedoeling dat de voorstukken weg vielen en het om de koning en koningin gaat, ik heb veel geprobeerd maar mijn leraar vond deze de mooiste kwa positie.
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie The Scarlet Witch
Geplaatst: 08-01-15 13:11
Magda, mis jij scherpte bij die van Melissa? Ik vind het een haarscherpe foto namelijk.