Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bagheera_206 schreef:Mijn ervaring is dat IS zijn meerwaarde heeft bij een 70-200mm als je sluitertijden langer dan 1/100s gebruikt. Als er er een wilt huren om uit te proberen zou ik gewoon die Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM huren. Tijdens concerten is dat een van je beste vriendjes.Tenzij je in kroeg, cafe of klein podium fotografeert dan kom je ook nog wel weg met portretlensje of lichtsterk kitlensje.
hazira schreef:Bagheera_206 schreef:Mijn ervaring is dat IS zijn meerwaarde heeft bij een 70-200mm als je sluitertijden langer dan 1/100s gebruikt. Als er er een wilt huren om uit te proberen zou ik gewoon die Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM huren. Tijdens concerten is dat een van je beste vriendjes.Tenzij je in kroeg, cafe of klein podium fotografeert dan kom je ook nog wel weg met portretlensje of lichtsterk kitlensje.
Thx Rich!
Ik mag naar de Melkweg naar Imagine Dragons om te fotograferen![]()
Nou even een goede fotozaak in de buurt vinden die verhuurt
hazira schreef:Bagheera_206 schreef:Mijn ervaring is dat IS zijn meerwaarde heeft bij een 70-200mm als je sluitertijden langer dan 1/100s gebruikt. Als er er een wilt huren om uit te proberen zou ik gewoon die Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM huren. Tijdens concerten is dat een van je beste vriendjes.Tenzij je in kroeg, cafe of klein podium fotografeert dan kom je ook nog wel weg met portretlensje of lichtsterk kitlensje.
Thx Rich!
Ik mag naar de Melkweg naar Imagine Dragons om te fotograferen![]()
Nou even een goede fotozaak in de buurt vinden die verhuurt
Michelle_96 schreef:Hallo, ik kom hier even binnenvallen.. Heb slecht internet dus topic doorlezen wil niet!
Ik ga morgen als goed is de Nikon d3100 kopen daarbij krijg ik de 18-55 lens. Ik kan s'avonds nog ren lens ophalen de Nikon AF 70-300mm 1:4-5.6G daarover vraag ik me af hoe de kwaliteit is en de combinatie met de Nikon d3100
Horsefreak schreef:Welke vatting heb je? Ik heb een sony A 58 met 3 minolta lenzen. (75-300, 100 mm macro en 35-70mm) En ik kan ze nog prima gebruiken. Als de a-vatting hebt, kan je met een sony camera deze lenzen nog gebruiken. Er is ook nog een andere vatting van minolta, ik dacht de MD, maar ik zou niet weten waar die op passen. Afhankelijk van precieze lens, maar er zijn minolta lenzen die hoger beoordeeld worden dan sony (of tamron of sigma) lenzen. http://www.dyxum.com/lenses/index.asp Hier kan je reviews vinden van de lenzen met de A-vatting.
Aleeneh schreef:Hoihoi! Ik heb de zoekfunctie al even gebruikt maar ik kom hier erg weinig over tegen dus ik vraag het maar even zelf
Ik ben op zoek naar een mooie telelens voor mijn Canon 400D. Budget is ongeveer tot 300 euro. Doel is hoofdzakelijk paardenfotografie maar ook andere dingen, verder geen specifiek doel. Mijn vader kwam aanzetten met de Sigma 18-200mm f3.5-6.3 ii DC OS HSM als idee daarvoor. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en/of deze zouden af- of aanraden? Zijn er andere lenzen te vinden die jullie beter geschikt achten?
francaa schreef:Dank voor je reactie!
Het zijn lenzen met een bajonetvatting.. Zou het met deze vatting ook kunnen? Internet maakt me niet veel wijzer..
Van de week ook maar even langs een fotozaak informeren
Aleeneh schreef:Ja, dat iedereen de 55-250 aanraadt was me inderdaad wel duidelijk jaMaar ik was alleen gewoon benieuwd naar wat de ervaringen waren van mensen met die andere lens, en hoe die daar tegenover stond qua kwaliteiten etc. Want daar heb ik wel naar gezocht en daar heb ik vrijwel niemand over gehoord.