[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 23:30

Ik ga zondag voor het eerst een shoot doen met een man! Ben heel benieuwd! Iemand nog tips?
Welkom Kaat! Het is geen wedstrijd hier :) Leuk dat je mee wil doen, maar dan is het ook leuk als je commentaar geeft op de vorige foto's.
Ik geef morgen even commentaar. Zit mobiel te bokken.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 23:38

Mijn foto van week 3, mijn 2e keer met mijn nieuwe studiolamp (:
Afbeelding

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:32

Brandylove: Mooi scherp! Vind inderdaad je achtergrond niet zo spetterend. Bij hangende dingen is het vaak mooi dat ze in het niks hangen en dan de achtergrond vaag houd. Zoals bijvoorbeeld de foto van de dromenvanger een paar pagina's terug. Misschien kun je hem nog eens proberen te maken, dat je hem aan een tak hangt bijvoorbeeld?

Xiaa: Hele mooie bewerking zo in zwart wit! Jammer van het gezicht en vind het bewegingsmoment niet zo mooi. Wel erg mooie achtergrond.

Kaat: Ga met Nefertarie mee.

Noor: Prachtige model, hele sprekende lach! Mooi licht en mooi scherp. Erger mij alleen wat aan die scheve strook behang links in beeld :P

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 12:22

Na veel twijfel tussen een aantal foto's toch deze gekozen, omdat deze bleef hangen... Ja, ik weet dat het logo groot is, maar dat ga ik niet veranderen, zeker niet op een kopieergevoelige site.

Afbeelding

Overigens denk ik niet dat we het geven van commentaar moeten verplichten. Ik doe het ook niet bij alle foto's en het is in mijn ogen ook niet de opzet van het topic. Het is wel bijzonder leerzaam voor iedereen!

Elvi_Elisa

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:41

Ik heb nog geen duideijke ja of nee, maar zal toch alvast even netjes reageren, en proberen deze week nog even een foto te maken! :)

Gianti : Wauw hele mooie foto! :))
brandylove2 : Heb je vorige foto's niet gezien, maar ik vind het persoonlijk niet zon interesante foto om naar te kijken. Ik vind het een beetje een saaie foto, maar het idee is leuk.
XiiaaooNaa : Mooie foto! Vind het alleen zone dat het gezicht wegvald in de lucht..
x_Kaat_x : Leuk idee, vind het geen bijzondere foto, de uitsnede zou ik indd wat veranderen, ook vind ik de positie van ondere uit deze hoek niet zo mooi :)
Nooor_ : Mooie foto, Alleen mis ik wat scherpte in de ogen?? Ook ik erger me een beetje aan de schuine streep link. Verder leuke foto! :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 12:44

Elvi_Elisa schreef:
Ik heb nog geen duideijke ja of nee, maar zal toch alvast even netjes reageren, en proberen deze week nog even een foto te maken! :)

Agossie schreef:
Elvi_Elisa schreef:
Hallo!
Mag ik ook meedoen? :)
Ik heb op dit moemtn een beetje een kapotte lens, die breng ik deze week dus weg, us weet niet hoe lang dat duurt.
Maar het lijkt me erg leuk en leerzaam :)

Wat mij betreft ben je welkom! Ik wilde vanaf de laatste week vragen of mensen volgend jaar mee willen gaan doen. Overigens is dit niet een besloten topic, maar het gaat een beetje rommelig worden als iedereen halverwege het jaar ineens mee wil gaan doen. Nu vind ik persoonlijk dat het nog prima kan hoor!

Je hebt al lang antwoord! We zitten te wachten op je foto, hoor! :D

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:50

Het is natuurlijk wel leuk als er dan ook commentaar gegeven word, anders leer je natuurlijk niks.
Natuurlijk is het niet verplicht maar als jezelf commentaar van andere verwacht vind ik het ook zo netjes om zelf ook commentaar te geven.
En van commentaar geven leer je juist heel veel omdat je echt kritisch moet gaan kijken :)

Nooor_ Ik mis volgens mij wat scherpte rond haar ogen, verder vind ik het model prachtig, ze staat er mooi op.
Jammer vind ik dat er niet goed gekeken is naar haar kleding, vind dit niet mooi passen bij de achtergrond.
Opzich een redelijke foto maar je kan nog veel meer uitpakken, denk aan haar/make-up, kleding etc!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:55

Agossie: Hier zou je een HDR foto van moeten maken :D Volgens mij hij dan echt heel mooi. Ik zou persoonlijk nog wat extra contrast toevoegen, maar ik ben dan ook gek op contrast :+

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 15:12

Monster_tos schreef:
Agossie: Hier zou je een HDR foto van moeten maken :D Volgens mij hij dan echt heel mooi. Ik zou persoonlijk nog wat extra contrast toevoegen, maar ik ben dan ook gek op contrast :+

Ja, dat weet ik, maar ik weet niet hoe met PSE!! Ik heb deze foto amper bewerkt. Alleen een beetje recht getrokken (natuurlijk heb ik ook een horizontale afwijking >;) ) en wat uitgesneden, aangezien de talud voor het kasteel dramatisch in de weg zat... |o

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:19

Waar is dat?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 15:20

Samenvatting Week 3, versie 2

Ingezonden:
Agossie verzamelt hier
Ash_ verzamelt hier
Blacky
brandylove2 verzamelt hier
calice
Gianti verzamelt hier
Iejoorr verzamelt hier
ismy
Jolijnn verzamelt hier
Lara verzamelt hier
__Lauraa verzamelt hier
Leonyr
Lipydo
Nefertarie
Nooor_ verzamelt hier
XiiaaooNaa verzamelt hier
x_Kaat_x

Nog niet ingezonden:
BlackDancer
Elvi_Elisa
F_Orumster
hazira
Jacobeho
KirstenVosje verzamelt hier
_l_amanda_l_
lovey_ou
Lunaeekie verzamelt hier
magda_90 verzamelt hier
Monster_tos verzamelt hier
NatassJa verzamelt hier
RobinBuck verzamelt hier
tesseke verzamelt hier
Tinky12 verzamelt hier
xJitske verzamelt hier
xliisaa verzamelt hier
xMayo

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 15:21

Lara schreef:
Waar is dat?

Haarzuilens, bij Utrecht. Prachtig kasteel! Ik heb ook foto's van de poort en het stallengebouw (waar geen paard meer staat), maar deze blijft het meest hangen.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:28

Wat een leuk topic, kan ik ook nog mee doen?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 15:32

Ja hoor, Marinke! Natuurlijk!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:45

Ooh ben daar geloof ik een keer vlak langs gereden opweg om iemand op te halen voor meeting :)
Gaaf kasteel inderdaad, erg gaaf ook die luiken :))

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:27

Agossie schreef:
Na veel twijfel tussen een aantal foto's toch deze gekozen, omdat deze bleef hangen... Ja, ik weet dat het logo groot is, maar dat ga ik niet veranderen, zeker niet op een kopieergevoelige site.

[ Afbeelding ]

Overigens denk ik niet dat we het geven van commentaar moeten verplichten. Ik doe het ook niet bij alle foto's en het is in mijn ogen ook niet de opzet van het topic. Het is wel bijzonder leerzaam voor iedereen!

opzich, nette foto, maar een beetje saai. Ik mis de diepte!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:24

Nefertarie schreef:
x_Kaat_x schreef:
okeee hier is ie dan :)
Nu moet je er wel bij denken dat ik nooit foto's bewerk, ik kan het namelijk niet en heb het nog nooit gedaan :') deze is de meest sfeervolle :)
[ Afbeelding ]
Ben benieuwd :+
En jaaaah echt zonde dat het oogje vuil is :n

Ik zie geen foto....

Edit: Ah, nu wel. Op zich een prima foto, niet echt heel speciaal. Je ziet vaak "oog-foto's" dus als het moet aanspreken, moet hij van goede huize komen.
Misschien een wat kleinere uitsnede o.i.d, het halster vind ik ook wat storend zo

ja klopt wel, nu vind ik het halster niet zo heel erg storend, maar erg speciaal is hij niet :n
Kleinere uitsneden kan ik wel doen :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:45

Agossie schreef:
Ja hoor, Marinke! Natuurlijk!

Tof!! *\o/*

Afbeelding
Deze foto heb ik gisteren gemaakt is het paardje van MarliesV. Ben er zelf wel aardig tevreden over eigenlijk! :)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:54

Vind m erg donker, en paard komt erg opgesloten over doordat je precies zo die hoek van het hek hebt waar achter de heg is..
Verder is ie opzich wel netjes scherp en het juiste galopsmoment :)

Vind t paard wel lelijk geschoren :o heb altijd zoiets van of alles of niets, voor foto's echt niet mooi anders..

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:05

Tnx voor je comment, vond het zelf juist niet zo storend dat het in de hoek is. Direct hierna kwam overigens wel een schijnbeweging omdat ze over de hoefslag galoppeerde en ik daar dus op stond haha.. :P
Heb even gekeken naar de belichting, had camera belichting tijdens het fotograferen wel even 2 of 3 stops omhoog moeten gooien zie ik. Hier nu met bewerking wat meer 'opgelicht' en ziet er inderdaad beter uit!

Tja dat scheren is hier puur een kwestie van functionaliteit zodat ze gewoon in het werk kan blijven en haar warmte goed kwijt kan, daarbij kan ze zo lekker zonder deken blijven staan. Ik vind het een ideale manier van scheren voor recreatiepony's / paarden, geen gedoe met dekens maar wel het profijt van scheren! :) Heb mijn eigen overigens wel gewoon helemaal geschoren, maarja die gaat dan ook weer mee naar concours. :+

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:32

Week 2, blijkbaar had ik de helft nog niet gedaan.
Amanda, vind je idee heel gaaf, omzetting vind ik er ook goed bij passen. Alleen mis ik echt veel kwaliteit ec scherpte. Hek vind ik er eigenlijk ook wel bij passen, alleen wat achter het hek staat weer niet :p
Monster_tos. Gafe foto, omzetting erg mooi. Ik had liever het oog scherp gezien in plaats van de sjaal.
Leonyr. Vind je foto niet echt pakkend, mis heel veel scherpte diepte en de achtergrond is redelijk druk. De zwanen springen er niet uit, terwijl je toch wel een heel gaaf momment hebt weten te pakken.
Agossie, Ik weet niet zo goed wat ik er over moet zeggen, de hele foto spreekt mij niet aan, sorry kan het verder niet erg goed onderbouwen.
Xmayo, Je model staat er niet zo charmant op, je kijkt recht z’n poeperd in. Schaduw op z’n gezicht stoort mij ook wel. Kleur en locatie zijn super.
Nooor_ Vind je foto erg mooi, scherpte, scherptediepte, kleur, locatie erg goed, 1 tipje volgende keer door je knieen gaan.
Kristenvosje, ik mis wat scherpte, dit oogt voor mij meer als even snel een foto tussen door. Mis ook wat kwaliteit.
Jacobeho, vind de sfeer heel mooi, alleen is je menselijk model nu een groot licht vlek en dat vind ik jammer, verder vind ik hem geslaagd.
Magda, als ik kijk naar je titel en je foto, mis ik toch echt de waterdruppels die naar beneden vallen. Verder een geslaagde foto
Jolijn, ik vind de foto iets te simpel, kleuren hadden er iets meer uit mogen springen.
Iejoorr, ik ben eigenlijk benieuwd wat je gedachten achter deze foto was, ik zie namelijk alleen een sluiting, hoe moet ik het zeggen. Niet echt een boeiend onderwerp, alles op de foto is scherp dus geen scherpte diepte.
Hazira, geslaagde foto, kop is mooi scherp. Achtergrond had ik liever iets anders gezein maar die heb je waarschijnlijk niet voor het kiezen :P
Lovey_ou, je hebt het over blijdschap maar dat zie ik totaal niet terug in je foto, in mijn ogen is dit meer vermoeidheid,
Gianti, wat een schatje, erg mooi scherp, mooi moment, alleen mis ik wat kleur.
Magda, deze hoorde inderdaad bij week 1, Ik had hem alleen toen nog niet bewerkt dus heb hem maar bij week 2 gedaan :p jij zat toch bij mij in het groepje? :D

Week 3 doe ik zondag of maandag even :)

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:52

Tweede is al beter marinke, verder ga ik mee met hèt commentaar van lara.

Mijn 2 shoots zijn niet door gegaan, 1 vanwege dat mn model ziek is.
Tweede vanwege de kou, model moet namelijk in een jurk :=

Vandaag ook een shoot ingepland maar krijg niks te horen van mn model, balen!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:54

Kom hier heen :=
Ik had ook model voor vandaag maar die had dus ook lastminute afgezegd :roll:
En morgen een vol dagje in Houten :)

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:58

Stom is dat he!
Ik hoop wel echt dat het door gaat, we hebben er gisteren nog over gehad.
We hebben 3 thema's, heb er ook dingen voor gekocht en de dag vrij gehouden.
Nog maar even afwachten of ik wat te horen krijg.
Leuk wat ga je morgen precies doen? :)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:58

Sneeuwpaardjes :))
PRE, Irish Cob, Tink ;)