[FOTO] Verzameltopic voor fotografen part 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 18:32

Ik heb geen photoshop, dus ik doe gewoon een beetje klooien met PhotoFiltre. Best treurig eigenlijk. :') Maar inderdaad, vaak iets helderheid erbij en iets contrast eruit. :)

Vanmiddag ook weer even op pad geweest :)

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:34

Jee die 1e is ook al zo schitterend!
Vind de 2e minder interessant.

Marit

Re: [FOTO] Verzameltopic voor fotografen part 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:41

Oh wauw nog simpeler dan ik dacht haha. En de temperatuur gooi je omhoog voor de rozige sfeer? Vind het altijd zo interessant hoe anderen tot een resultaat komen :D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 18:41

Thanks Goof! Sowieso voor alle reacties, leuk! Motiveert toch wel om niet te stoppen haha. :)

Ja indd wat meer saturatie voor iets meer kleur. Verder eigenlijk niks. :+

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:48

Vind die tweede juist fijner om naar te kijken! :)

Oke dezen zijn van maandag met de harde wind, idee a la Mary Poppins
Afbeelding

En nog een een tweeluik
Afbeelding

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 18:50

Waaaauw die eerste weer! Echt geniaal! _O_
Het tweeluik vind ik wat minder geslaagd. Vind het overbelichte te overbelicht geloof ik.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:51

Tweeluik vind ik qua bewerking veel te rood, de foto's zien er wel gaaf uit. Eerste foto vind ik ontzettend leuk :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:01

Wow Loontje, die eerste vind ik misschien wel de gaafste ooit, echt geweldig.

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:43

Ja die tweeluik is ook wel wat aan de lichte kant, maar vond dat ze wel emotie uitstraalden dus ik dacht ik plaats ze gewoon :)
En ja grappig he, het lijkt serieus net echt. Nouja hij is gedeeltelijk ook echt, ik liep op de trampoline te springen met de paraplu en de harde wind. De achtergrond heb ik alleen veranderd :+

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:00

@Julia, erg leuke foto's. je 'speelt' gewoon met contrast als bewerking :) ?

@ Loontje, foto 1 vind ik persoonlijk niets. te veel bewerkt. foto 2 de tweeluik vind ik erg mooi gedaan :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:04

Mijn camera is weer terug, lensje was kapot en wil weer flink gaan oefenen. Gisteren een pony van vriendin gefotografeerd. Ze rijd op stal jonge pony's en paarden in voor de verkoop. Deze gaat ook de verkoop in en ze wilde graag mooie foto's. Voor mij een mooie aangelegenheid om weer te oefenen.. Ik ben niet bang van kritiek, ik heb het zelfs graag :)

Meet Esmeé, een haflinger x nrps merrie pony
Afbeelding

Afbeelding

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:36

De pony komt op de eerste foto een beetje banketstaaf uit :+ Tweede foto al veel beter!

Een ijzige foto van mijn kant;

Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:38

Juul en Loontje: _/-\o_ Geen woorden voor :D

Leuke vos hierboven ook, nette foto al vind ik de omgeving niks

Marit ook mooie kleuren :j

2 foto's van vandaag

Afbeelding

Afbeelding

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:07

Wauw Renée!!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:50

Renée, die meeuw!!!!!!!!! WOW!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben héél erg benieuwd naar je instellingen!!

Goed, hierbij mijn eerste poging tot "black fotografie". Ik had 5 minuten (zadelmaker kwam) en precies in die 5 minuten ging de zon achter een wolk. Bovendien stonden de tl-lampen in de gang aan, maar dat is dan ook het enige dat ik even secuur moest wegshoppen... De rest is "au naturel". :D

Afbeelding

PS ik had inderdaad de deken beter af kunnen doen... Maar al met al ben ik blij met het resultaat van dit vliegensvlugge probeersel!

nobbie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:44

Jolandaa_ schreef:
Wauw, hoe doe je dit? Met wat voor lenzen en welke intstellingen? ben hier wel benieuwd naar. Ik ga in mei naar Ierland op vakantie. en dít zijn de effecten die ik graag in mijn foto's wil krijgen..

Volgens mij waren die foto's met mijn kitlens.. instellingen weet ik zo niet, maar ik fotografeer altijd op de M en dan gewoon proberen een combi tussen een snel genoege sluitertijd, een niet te hoge iso ivm ruis en het diafragma.. Gewoon proberen en kijken wat werkt. :) en wat ik eraan heb bewerkt staat een paar pagina's terug, een beetje photoshop doet ook een hoop!

Julia: WAUW! Die foto met het veertje vind ik echt prachtig!!!

calice: de foto's zijn goed scherp maar ik vind ze wat gewoontjes.

Julia: Ook 2 mooie foto's, hoewel ik het veertje pakkender vond. De eerste van deze 2 spreekt me het meest aan :)

Loontje: ik vind jouw stijl echt supergaaf, vind je foto's echt een hele leuke draai hebben altijd, krijg er gelijk zin van om zelf te gaan experimenteren met photoshop! Heerlijk sprookjesachtig.

Jolandaa: nette foto's :) De onderste heb je wat roder gemaakt of niet? Dat vind ik wel fijn kijken, die vind ik mooier dan de eerste.

Marit: Mooie foto!

Lifaya: Wauwww! Prachtige foto's weer, vooral die meeuw is errug gaaf! Hoe krijg je het voor elkaar, zo scherp!

Agossie: goedgelukte eerste poging, het oog staat er mooi helder op!

2 van mij:
Afbeelding

Afbeelding

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:16

Beste fotografen, wat zie ik hier prachtige sprookjesachtige foto's voorbij komen, schitterend!
Maar ik wilde eigenlijk wat vragen;
zouden jullie je ongezouten mening willen geven op een paar foto's van mij?
[FK] [FOTO] eerste foto's met spiegelreflex graag je mening
ik loop niet te spammen ofzo, ik zou gewoon graag willen horen wat mensen met verstand ervan vinden, en omdat ik tot nu toe nog geen reactie heb gehad, vraag ik het via dit topic.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:28

Pagina 29
Sani: Mooie foto, jammer dat de hond zo donker is, voornamelijk de kop.
Julia: Wat een mooie warme sfeer, erg gaaf!
calico: Ik zou bij de 1e foto nog wat meer licht willen zien aan de rechter kant (misschien reflectiescherm). Vind het jammer dat bij de 2e foto een pluk haar voor d'r ogen zit.

Pagina 30
Julia: De 1e foto vind ik weer erg mooi… De 2e spreekt me niet zo aan, door het licht en de rode streep.
Loontje_: 1e foto vind ik weer erg leuk, alleen lijkt het erg rood onder de voeten.
2 luik vind ik een leuke sfeer meegeven, maar de highlights misschien te licht.
Jolandaa_: De 1e foto vind ik het meer hoofd dan pony en 2e foto vind ik hem er beter uit te komen, jammer van het gebouw.
Marit: Mooie foto weer!
Lifaya: Super gaaf! Die meeuw wow! wat een scherpte
Agossie: Jammer van het touw en de deken inderdaad.
nobbie91: 1e vind ik mooi. 2e foto jammer dat het paardje zo vies is.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 15:13

- Jolandaa: Mooie pony, wat een fijn en intelligent koppie zit daarop! Zelf ben ik altijd wel gecharmeerd van een leren halster bij dit soort foto's. Verder qua licht en contrast prima in orde.
- Marit: Heerlijk. Lekker zacht. Fijne kleuren. :) Compositie had misschien iets spannender gekund, maar keurig plaatje!
- Renee: Mooi weer! De eerste zag ik op FB, had 'm al geliked. Lekker licht, gaaf zo met die wolken! De tweede is qua moment en scherpte mooi. Verder vind ik het qua licht en nabewerking niet de beste foto die ik ooit van je hebt gezien.
- Nobbie91: Had beide paarden wat verder van de achtergrond gehaald als je daarvoor de ruimte had. Vind de bosjes/takken nu erg aanwezig. Verder erg mooi qua licht. Lekker warm en zacht!

Jullie allemaal dank voor reacties op mijn foto's hierboven. :D Heb er nog twee gevonden. De eerste keer dat ik deze boom zag staan, zaten er nog een paar blaadjes aan. Gisteren niet meer. :)

Afbeelding

Afbeelding

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:22

1e vind ik weer erg gaaf! 2e hangt een soort wittige waas over, is mij te licht :).

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:19

hahaha ik zit zo'n programma te kijken...met computer voor me...
ineens hoor ik het sims geluidjes, dus ik me hele computer afzoeken... bleek het de tv te zijn XD

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:15

@Julia, bedankt dat halster had ik nog niet aan gedacht nee.. is een goede :)

Wat een sprookjes achtige foto's hierboven <3 Ben dol op je 1e foto!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:26

Julia; _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Meer kan ik er niet over zeggen..
Nobbie91; Ik vind de achtergrond op beide foto's nogal onrustig. Wanneer je meer ruimte gecreëerd had tussen pony en achtergrond was dit al beter geweest. Verder prima foto's.
Agossie; Ik vind hem wat te krap onderaan. Daarnaast denk ik dat je hem met een redelijke groothoeklens hebt gemaakt? De neus van het paard komt namelijk wat naar voren (weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen), wat ik niet zo mooi vind. Met een tele voorkom je dit effect. Verder netjes.
Lifaya; Tof! Mooi die donkere lucht en de sporen in het zand. Die meeuw is ook tof. Lekker scherp en mooi van kleur. :)
Marit; Heel gaaf! Mooie kleuren, goed scherp. Super!
Jolandaa_; De pony staat er op beide foto's niet op haar voordeligst, vooral op de bovenste niet. Jammer ook dat er geen hoofdstel in is gedaan. Vind het een beetje een gek beeld; wel in de knotten, maar geen hoofdstel. En let op je achtergrond, de schuur leidt af.
Loontje_; Tja. Ik blijf gewoon fan van jou. :D Vooral de bovenste vind ik fantastisch. Onderste is wat te rood, maar de foto's zelf vind ik wel mooi.
Julia; (nu de foto's van 6-2) Ook heel mooi! Vooral die bovenste. Ik houd wel van dat minimalistische. Alleen de takjes links storen me iets.

Ik heb vandaag gebruik gemaakt van de gave luchten die er waren.. <3
Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:34

Saskiaa_ schreef:
Agossie; Ik vind hem wat te krap onderaan. Daarnaast denk ik dat je hem met een redelijke groothoeklens hebt gemaakt? De neus van het paard komt namelijk wat naar voren (weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen), wat ik niet zo mooi vind. Met een tele voorkom je dit effect. Verder netjes.

Klopt! Het was puur een probeersel in een paar minuten tijd geschoten, eigenlijk om te kijken of een black foto bij ons geschoten kon worden. Het perspectief is toch echt vlak. Ik heb geschoten met een 50mm lens, maar stond wat te dicht bij en ik moest iets door mijn knieën. (Dat is waarom de neus "wat naar voren" lijkt.)
Wat betreft de uitsnede, dat klopt ook! Mede om bovenstaande redenen.

Dank voor alle goede tips!

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 23:11

|( niemand?
Oké jammer
Sorry voor t storen