Geloof dat ik voor mijn 550D destijds ook iets te veel heb betaald. Geloof iets van 700 euro oid.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Geloof dat ik voor mijn 550D destijds ook iets te veel heb betaald. Geloof iets van 700 euro oid.

?Peer_hvj schreef:Ik zou er wel rekening mee houden dat een spiegelreflex veel duurder is als een compact camera.
Heb zelf tijdje terug ook in zitten lezen, maar alle merken zijn in principe goed.
Als je voor een 'goedkope' spiegelreflex wilt gaan, is de Canon EOS 1100D op dit moment het goedkoopst,
een goede amateurscamera, momenteel 379,- bij bol.com, goedkoper zal je hem nieuw niet kunnen vinden, met lens erbij. Ik zal dan ook voor een IS erbij, dit zorgt ervoor dat je beeld automatisch stabiliseerd, dus dat je niet zo snel heel onscherp etc schiet.

IloveNikitaa schreef:Oh zo, bedankt!
En hoe zit dat met dat D40, D50 etc gaat dat van slecht naar goed of van oud naar nieuw oid?
En mischien de bodies in italic die niet meer in productie en uit de handel zijn?

Voordeel van Canon is dan dat je iets meer mm's hebt. Haha.
Ik vind dat de body vrij weinig bepaalt op een foto. Ik zit er dus haast over te denken om de Nikon d3100 opnieuw te kopen, ik ken de camera behoorlijk goed, weet de instellingen heel snel en makkelijk te maken en ik ben erg tevreden of het dingetje zelf. Nou blijft het natuurlijk een instapmodel (ik heb er geen last van, zolang ik er maar foto's mee kan maken..) dus vroeg ik me af of jullie andere camera's zouden adviseren en waarom. Ga ik er heel erg op vooruit als ik een duurdere zou kopen? Is er eentje die de ruis van de ISO beter onderdrukt? Welke voordelen zou ik eruit kunnen halen en zijn die voordelen het waard?
Rijoto's zijn er goed mee te doen, niet in een binnenbak maar daar heb je met de beste lenzen nog moeite mee. Ik heb hem zelf op mijn 600D zitten. Het is e goedkoopste lens die ik zou overwegen