[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:13

Laurahh schreef:
@Hipar, ik vind jouw foto's altijd echt prachtig! Met welke apparatuur fotografeer je?

Met de Canon EOS 1100D en de 70-200 F4 non-IS....

Devi staat er mooi op +:)+

Laurahh

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:14

Oh ik heb die camera, en spaar voor die lens. Dus dat beloofd veel goeds! :D

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:17

Laurahh schreef:
Oh ik heb die camera, en spaar voor die lens. Dus dat beloofd veel goeds! :D

welke lens gebruik jij dan?

Ik heb deze set nog niet zo heel lang. Fotografeerde hiervoor altijd met de Sony Alpha en de 55-200 F4-5.6 Daar is de actiefoto van mijn witte hond ook mee genomen. Ik vind het fotograferen nu iets makkelijker, maar mijn foto's zijn niet beter geworden door mijn camera vind ik. Ik zie niet zoveel verschil in kwaliteit als dat ik verwacht had :o

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:23

Hoeveel MP heeft de canon Hip?

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:40

Die heeft 12,2 MP en mijn Sony had 10,3
Maakt niet heel veel verschil.....

Ik vind bij Canon de ruis minder dat is een heel groot voordeel. De snellere AF van Canon vind ik niet speciaal fijner, want de scherpte heb ik nu vaak iets naar achteren liggen en bij Sony kon ik het veel beter timen. In mijn actiefoto's (van voren als een dier op je toekomt) ben ik achteruit gegaan vind ik. Ook de kleuren van Sony vind ik beter. Maar daar staat tegenover dat ik nu met minder licht beter kan fotograferen dan met de Sony.... ach alles is een kwestie van oefenen denk ik :j

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:06

@Hip, ik heb nu de 55-250 erbij ;)

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:36

Laurahh schreef:
Yeay, eindelijk geen commentaar op de hondenfoto die ik postte :D

@Hipar, ik vind jouw foto's altijd echt prachtig! Met welke apparatuur fotografeer je?
@Devi, ik vind de hond een beetje wegvallen en ik lijk ruis te zien, maar wel nette compositie en belichting! (was het bewolkt?)

Ja was niet egt super weer om te fotograferen Had mn iso op 800 staan anders werden ze te donker

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:38

Mag ik nog een foto plaatsen?

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 21:22

Nee mag niet :+ :')

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:29

LisaDijk schreef:

Dan plaats ik er maar 1 :+ ,haha

Afbeelding
:+:

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:30

Jeetje op de vorige pagina wat een prachtige foto's :o
Vind die van dat zwarte paard in de binnenbak het mooist! (maar vind stiekem dat paard ook wel errrug gaaf! :wow: )

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:31

Leuke hondenfoto's komen voorbij ook :)
die van de binnenbak; jeezus hoe krijg je die zo goed :wow: hoge iso? of mss lichtgevoelige tele?

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:50

LisaDijk schreef:

Doe het lekker tog

Afbeelding

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:50

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:27

Bedankt voor de leuke reacties :) :)

@Colorado: Hahah dat eigenwijze ganzenhoofd :'). De foto van het riet/koren (wat het ook is) vind ik heel fijn sfeervol. Die lens flare geeft er wat leuk kleur bij.
@Renee: ik heb niets met stedelijke landschappen maar deze is fijn- lekkere kleuren en diepte, ook door de vliegtuigstrepen.
@Revanches: Allebei perfecte momenten! Bij de eerste vind ik het niet de mooiste hoek voor zo'n foto- die tweede is erg fijn, lekker rauw, ook door de Z/W omzetting.
@Fosco: mooooi! Fijne kleuren, lekker herfstig, en mooie scherptediepte. Fijne plaat!
@Astor: Je geeft zelf je eigen verbeterpunten al aan. Ik zou zelf ook iets meer ingezoomd hebben bij zo'n plaat, of achteraf eventueel iets meer gecropped, zodat je minder van de storende achtergrond hebt. Zo los je het een beetje op als je op dat moment zelf geen andere achtergrond hebt of het niet voor het zeggen hebt. De binnenbakfoto is mooi qua licht, goed bezig!
@Martine: die eerste vind ik echt super, goed getimed, heel tof. Die tweede is weer compleet anders maar ook heel erg fijn qua moment, scherpte en licht. Gaaf!
@Devi_angel: Fijne kleuren! Hij lijkt alleen iets ruizig, kan dat kloppen? Het takje stoort mij ook een beetje.. De tweede foto vind ik super, lekker licht, leuk dat je wat groen op de voor- en achtergrond hebt. Mooi!
@Elin: Goede scherpte en kleuren, en wat een koppie trekt die net zeg :D
@Lypido: Ja, fijn. Erg mooi dat licht zo en die kleuren, weer eens wat anders, I like!
Hier een plaatje van mijn kant weer, gemaakt afgelopen december geloof ik of november, op Terschelling in ieder geval:

Afbeelding

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:40

Marianne, wat staat je hond er weer mooi op!

Lypido, je hebt echt een eigen stijl, leuk!

Nikki, GE-WEL-DIG!!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

leey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:58

Whoo mooie foto `s alle maal weer hoor hahaha ik begin wel op deze pagina met reageren ahhaha

de 2 Honden zijn erg leuk ^^

@ Lypido mooie kleuren ik zelf had er eerder voor gekozen om het hoofd anders neer te hebben gezet beetjeh kin naar beneeden of wat meer naar vooren nu lijkt het een beetjeh als of je achter over vald hihi verder erg leuke foto hoor :j

nog even 2 van mij :=

Afbeelding Afbeelding

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:03

Apart Lee, zo met die overbelichting :j niet helemaal mijn smaak, maar dat is persoonlijk. Ik denk dat veel mensen dit juist heel gaaf vinden!

Vlindertjes, beetje gespeeld met scherpte/onscherpte (september 2011)

Afbeelding

Afbeelding

leey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:05

Dankje wel ik vind joun vilder foto `s wel mooi ^^ aparte vlinder oranje die heb ik nog nooit gezien hiih

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 21:33

Oh alweer een tijdje geleden. Nouja hier wat tips/kritiek van mijn kant. Ik bedoel het allemaal opbouwend en als tips voor volgende foto's :)

Pagina 28
Astor: Nette plaat! :) Mooi scherp, ik weet hoe lastig dat kan zijn bij evenementen fotografie. (één tipje: Let op overbelichting, het dekje bijvoorbeeld is wel erg fel)
Bij je tweede foto heb je een mooi moment te pakken, maar deze foto lijkt wel erg verscherpt, té scherp is ook weer niet mooi.
Derde foto vind ik weer wat minder, de bles vind ik veel te fel, hij geeft bijna licht :Y)
Ivonka: Waar is deze foto genomen? Wat een super gave locatie! Lichtinval is ook erg gaaf, dat je die lamp erboven hebt gelaten snap ik, het geeft net dat beetje 'extra's' aan deze foto.
Hipar: Opzich een nette foto, maar ik vind het toch teveel natuur en te weinig vogel, misschien had je nog ietsje verder kunnen inzoomen.
Tweede foto is al stukken beter! Erg rustgevend, en mooi met die witte vorst!
WildWings: Oh wauw wat super gaaf zeg..... ja ik hou wel van zulke plaatjes, super zeg! :)

Pagina 29
Colorado: Eerste foto vind ik netjes, niet heel bijzonder maar wel gewoon netjes. Tweede foto snap ik niet, en spreekt me ook niet aan.
Renee: Die vliegtuigstrepen trekken echt mijn blik 'in' de foto, erg leuk om ook eens andere foto's van jou te zien!
Revanches: Mooie momenten heb je te pakken, die tweede spreekt me meer aan, ook qua bewerking. Wel vind ik je copyright erg storend en vind dat het afbreuk doet aan je foto's.
Fosco: Niks op aan te merken, netjes.
Laurahh: Hij oogt iets onscherp? En dat je dat met nabewerken hebt geprobeerd goed te krijgen. Excuse me if I'm wrong :+ Verder wel een nette foto, leuke hond ook!
Astor: Ja deze foto's zijn beter, ook geen overbelichting dit keer te bespeuren.
Hipar: Wat leuk zo die hond die net oversteekt, goed geklikt! Die tweede foto van de witte hond lijkt iets bewogen.
Devi_Angel: Er is veel ruis op deze foto, ook stoort het takje voor zijn poot. Verder nette compositie en de hond kijkt ook erg opgewekt.

Pagina 30
Elin_: Aw wat een schatje.... die oortjes :o
Devi_Angel: Deze van je hond vind ik al veel beter!
Lipydo: De hoek waaruit je de foto genomen hebt is heel ongunstig, het vertekend het hoofd en daarom kijkt het ook niet lekker weg. Wel heb je fijne kleuren gebruikt.
WildWings: Ook deze weer, wauw.
leey: Uhh ik zie bijna alleen wit? :Y)
Hipar: Die tweede is de beste.

Afbeelding

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:54

Dank je voor de reacties
De ruis is omdat mn Iso omhoog moest ivm met weinig licht enzo
en Devi heeft altijd wel zin om op de foto te gaan. Zolang je maar een bal mee hebt :=
Zal eens kijken wat ik nog heb

WildWings: Ontzettend mooie kleuren zeg
Leey: Ik vind het wel iets hebben met die overbelichting... Leuk gedaan
Martine: Prachtige kleuren ook, leuk gespeeld met scherpte
Loontje: Deze foto... WOW
Lipydo: De ogen komen er echt uit in de foto.. Ik vind de sfeer in de foto ook erg mooi

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:59

hier nog twee :)
Afbeelding
deze is mss iets te donker?

Afbeelding

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:07

Deze heb ik laatst gemaakt

Afbeelding

@ hafjesliefde: Ik vind onderste erg mooi ook qua kleur

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:18

Devi_Angel: Bedankt! jouwe is ook mooi!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:28

Heel mooi Devi Angel!
Loontje, had je topic ook gezien, erg gaaf! Jij hebt echt een eigen stijl, je herkent jouw foto's meteen!

Eentje van november 2011. :)
Afbeelding