[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 23:51

@ Nouks..

Nee, ik heb al veel reactie's gehad hoor ;)
ik vraag gewoon óók of jullie hier wat aan toe te voegen hadden..

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 14:27

Ik had al een nieuw topic geopend maar mijn vraag kan ik dus ook gewoon hier stellen..:D
Ik ben benieuwd welke spiegelreflex camera jullie aanraden voor amateurs?
We moeten namelijk een nieuwe hebben en het leek mij leuk om me ook wat meer in die fotografiewereld te verdiepen! :D
Ben benieuwd en ontvang heel graag tips!: :D

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 15:39

Ik heb jullie hulp even nodig :o
Ik ga een spiegelreflex kopen, en ik gok dat jullie me wel kunnen helpen :j
Ik wil een Canon 1000D gaan kopen met een 18-55mm en een 75-300mm lens en een tas erbij. Deze zijn nu bij de Makro in de aanbieding voor 529.36 euro
Is dit een beetje een goede camera en een mooie prijs?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:16

Knabbelgirl: Klinkt als mooie aanbieding. Momenteel is de 1000D met kitlens bij Bol.com 399 euro, wat best een mooie aanbieding is. Zou je voor "jouw" aanbieding nog 120 euro "overhouden" voor de 75-300, nieuw is 'ie duurder dan dat (170-230 geloof ik, twee versies), dus klinkt goed :j

Misschien wel voor de zekerheid even het type 75-300 checken, een antieke versie 1 (nu: versie 3 met of zonder USM) is die 120 euro waarschijnlijk niet waard.

Trouwens, ik heb net bij een plaatselijke fotozaak een tweedehands 400D gekocht. Daarvoor even staan luisteren naar de verkooppraatjes van de fotograaf in kwestie, die iemand het verschil uitlegde tussen de 1000D, 450D en 40D. Kwam in feite neer op "professioneler = minder plastic, meer megapixels, groter scherm", maar over de verschillen in specificaties heb ik hem niet gehoord. Over de 1000D en 450D zei hij letterlijk "precies dezelfde camera, alleen de 450D heeft wat meer pixels en een groter scherm". Geven we hier toch betere adviezen... :D

Mijn 400D was ook afkomstig van een klant van hem, aan wie hij anderhalf jaar geleden die 400D verkocht had, maar de klant "wilde nu een groter scherm dus heeft de 40D gekocht"... :roll:

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:16

waaaaaaaaaaaah !! ik heb een nikon D300 besteld, zou vandaag bezorgd worden maar ik heb nog niks binnen !!!!! AAAAAHRGGG
ik wil hem hebben !!!

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:37

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:28

Halloo heb even een klein vraagje, heeft iemand hier verstand van de Sony cybershot DSC-H50? En misschien ook voorbeeld foto's? Want ik zie hem helaas niet staan in het rijtje.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:40

Ik heb de Sony Cybershot DSC-H10 te koop. (wegens aangeschaf SRC) is er iemand die er interesse in heeft?
- incl tas (lowepro)
- incl sony kaartje 4 gb
- alle toebehoren, doos.
Is bijna 1 jaar oud, maar hij is gloednieuw.
de nekband is gewassen. alles past in het tasje..
ik wil er 200 voor terug hebben. de complete camera + toebehoren..

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:44

blonde_007 schreef:
waaaaaaaaaaaah !! ik heb een nikon D300 besteld, zou vandaag bezorgd worden maar ik heb nog niks binnen !!!!! AAAAAHRGGG
ik wil hem hebben !!!

Dat is een dure of niet rond de 1200 euro ??

Chr1s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:36

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:47

Ik heb een Canon EOS 40D met Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM en een Canon EF 75-300/4.0-5.6 III USM en een flits en refectie scherm en een opberg tas waar het in kan op concours :D

Ik ben helemaal blij met mijn setje en hoef geen andere camera meer.. Alleen nog 1droom lens op het oog maar daar moet ik nog voor sparen dus die kan even wachten zit een redelijk prijskaartje aan het is namelijk de Canon EF 70-200/2.8 L USM IS.

Maarja ik ben altijd al voor Canon geweest is gewoon super snel vooral mijn 40D 6.5 f/ps :D

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:24

Wij hebben zaterdag een panasonic lumix gekocht. Kost wat maar dan heb je ook wat :D heb hem alleen nog niet helemaal onder controle met detail foto's maken. Weet niet goed hoe ik dan moet doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:57

Gewoon veel oefenen, Carien :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:28

Mensjes, nu heb ik eens een vraag!

Momenteel schiet ik met de Nikon D50
Afbeelding

Ik heb deze camera 2,5 jaar terug gekocht doen die eigelijk al redelijk verouderd was, waardoor ik hem voor weinig geld kon kopen. Het maakte voor mij niet veel uit omdat ik nog nooit gefotografeerd had en dus eerst wou uitzoeken of ik het uberhaupt wel leuk vond en alles nog moest leren!

Nu loop ik al enige tijd tegen de beperkingen aan, met name de gigantisch ruis op ISO 400 en hoger, hij is traag en het beeldscherm is heel klein waardoor je niet goed kan zien hoe scherp je foto bv is.

Ik zit er al een tijdje over te denen om de nikon D300 aan te schaffen,
Afbeelding
een nieuwe camera die kwalitatief een heeel stuk hoger ligt dan mijn huidige camera, die minder ruis heeft, een groter beeldscherm, sneller is en heldere kleuren geeft. Echter weet ik niet of ik er wel zoveel geld voro over hebt omdat het hobby is en ik mn geld er niet mee verdien.. Wat vinden jullie en wie kan me ervan overtuigen het wel (of juist absoluut niet) te doen!?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:41

vraagje. :D
is de fuji finepix Z2 pro een goed toestel?
ik kan er eentje overnemen,maar heb geen idee of het een goed toestel is.

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:39

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:51

Ik ben op zoek naar een spiegelreflex camera. Ik heb nu de Fujifilm Finepix s5600.
Nu twijfel ik tussen de Canon1000D, de Canon450D en de Nikon D60.. Hoe kan ik hieruit een beslissing maken?
Het is sowieso handig om ze allemaal even in mijn handen te hebben, maar verder?

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 08:37

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 10:25

babe schreef:
Ik ben op zoek naar een spiegelreflex camera. Ik heb nu de Fujifilm Finepix s5600.
Nu twijfel ik tussen de Canon1000D, de Canon450D en de Nikon D60.. Hoe kan ik hieruit een beslissing maken?
Het is sowieso handig om ze allemaal even in mijn handen te hebben, maar verder?

Bij de D60 moet je oppassen met welke lenzen je ervoor aanschaft (tenzij je van plan bent om altijd manueel scherp te stellen). Deze kan anders namelijk alleen werken met lenzen die een autofocus in de lens hebben.
Ik zou dus niet voor de D60 gaan :)..
En tussen de 1000D en 450D moet je echt kijken naar wat jij persoonlijk wil.. 450D is wat uitgebreider dan de 1000D, maar een hobbyist kan ook met de 1000D nog genoeg zeg maar.

DannyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:06

Romyv schreef:
Mensjes, nu heb ik eens een vraag!

Momenteel schiet ik met de Nikon D50
Afbeelding

Ik heb deze camera 2,5 jaar terug gekocht doen die eigelijk al redelijk verouderd was, waardoor ik hem voor weinig geld kon kopen. Het maakte voor mij niet veel uit omdat ik nog nooit gefotografeerd had en dus eerst wou uitzoeken of ik het uberhaupt wel leuk vond en alles nog moest leren!

Nu loop ik al enige tijd tegen de beperkingen aan, met name de gigantisch ruis op ISO 400 en hoger, hij is traag en het beeldscherm is heel klein waardoor je niet goed kan zien hoe scherp je foto bv is.

Ik zit er al een tijdje over te denen om de nikon D300 aan te schaffen,
Afbeelding
een nieuwe camera die kwalitatief een heeel stuk hoger ligt dan mijn huidige camera, die minder ruis heeft, een groter beeldscherm, sneller is en heldere kleuren geeft. Echter weet ik niet of ik er wel zoveel geld voro over hebt omdat het hobby is en ik mn geld er niet mee verdien.. Wat vinden jullie en wie kan me ervan overtuigen het wel (of juist absoluut niet) te doen!?

de eerste foto is geen d50 maar een d60 en de tweede foto geen d300 maar een d3.
scheelt maar een paar eurotjes.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:33

Nueve schreef:
babe schreef:

Bij de D60 moet je oppassen met welke lenzen je ervoor aanschaft (tenzij je van plan bent om altijd manueel scherp te stellen). Deze kan anders namelijk alleen werken met lenzen die een autofocus in de lens hebben.
Ik zou dus niet voor de D60 gaan :)..
En tussen de 1000D en 450D moet je echt kijken naar wat jij persoonlijk wil.. 450D is wat uitgebreider dan de 1000D, maar een hobbyist kan ook met de 1000D nog genoeg zeg maar.

Oke bedankt! :)

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:53

Een vriendin van mij wil de canon eos 350d kopen. Is dit een goeie koop voor een beginner? :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:41

Ook ik ben op zoek naar een camera... het gaat om een compactcamera. Het moet wel een fatsoenlijke camera zijn, maar volgens mij zijn de meeste compacts dat wel. Belangrijk vind ik vooral ook het gebruiksgemak: snelle reactie op de klik, eenvoudig zoomen, mogelijkheid tot handmatige focus, liefst een die qua bediening op een SLR lijkt maar dan heel weinig weegt en niet te groot is.
Helaas zijn dat soort dingen op dpreview niet zo goed aan te klikken, dus tips zijn welkom.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:21

Ik heb vandaag de canon eos 1000D gekocht. Echt een fijn toestel! Ben er nu al blij mee! Heb ooit met dit zelfde typen foto's gemaakt en was er toen gelijk verliefd op! En ben erg blij mee nu!

Bij de bcc wilde ze me nog een sony alpha aansmeren, maar ik wilde voor deze gaan en die was bij hun uitverkocht. Ben blij dat ik eventjes naar de dixons ben gelopen dit was de laatste!

Weet iemand waarom het toestel soms als je de flitser aan hebt vaak tikt maar geen foto maakt. Onder in het scherm begint ook iets te knipperen. Zonder flitser geen problemen!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:47

Jeeeuj de Nikon D300 komt eraan! Hopelijk kan ik hem deze week nog halen! Ik heb maar 2 maanden met mijn D60 gefotografeerd, maar ik ben toch echt toe aan een professioneel model. IK heb teveel klanten nu om met mijn D60 aan te komen. De D300 geeft me meer mogelijkheden en betere kwaliteit. Kan niet wachten!! :D