[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maik79

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:01

Dank je! Interessante links zijn het. Er staat niet zoveel in over de D40x, maar na even zoeken op photofacts vond ik er nog een review over. Die lijkt toch minder slecht te zijn dan de D40...

Ik neigde naar de Nikon, omdat mijn vader daar een analoge spiegelreflex van heeft waar ik vroegah wel veel mee gefotografeerd heb. Met de info die ik nu heb neig ik naar de Pentax, maar volgend weekend kan dat weer heel anders zijn, als ik ze echt in handen heb gehad!

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 21:02

wie heeft ervaring met de olympus E-410 kit.. digitale spiegel reflex camera..??
graag pm als je informatie hebt..Haha!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 21:41

_Charlotte_ schreef:
wie heeft ervaring met de olympus E-410 kit.. digitale spiegel reflex camera..??
graag pm als je informatie hebt..Haha!

waarom per PM?? Misschien zijn er meer mensen die dat interessant vinden?
hier staat veel info over die camera: http://www.letsgodigital.org/nl/olympus ... eview.html

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 13:36

Zijn er hier ook mensen met een Olympus SP 560 UZ compacte camera?
Ik zou erg graag wat voorbeeld foto's van deze camera zien en ervaringen/meningen over deze camera horen.. Lachen
Bedankt alvast!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 13:50

Kent iemand de FinePix S304?
Is zo'n camera handig voor een jochie die gewoon af en toe scherpe foto's en filmpjes wil maken van het skateboarden?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:02

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:56

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:32

Dyonne schreef:
sunny, is wel de camera die ik wilde als ik geen spiegelreflex zou nemen.
Misschien heb je hier wat aan.
http://www.dpreview.com/gallery/olysp560uz_samples/

Bedankt voor de informatie! Knipoog
Ik ben aan het rondkijken naar zowel compacte camera's als spiegelreflexen. Natuurlijk wil ik liever een spiegelreflex, maargoed.. Die zijn natuurlijk ook een stuk duurder Lachen Nogmaals bedankt!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:37

sunny: ik ben ook begonnen met een uitgebreidere compact van Fuji. Achteraf ben ik daar heel blij mee, want ik heb er een hoop van geleerd, zonder erg veel geld kwijt te zijn. Daarna heb ik een DSLR gekocht, Pentax *ist DL. Die heb ik nu 1,5 jaar en ga nu overstappen op een betere SLR van Canon, omdat ik er toch meer mee wil dan wat ik nu doe.

Je kan dus 2 dingen doen. Of nu een goedkopere uitgebreide compact kopen, zoals de Fuji Finepix S5700. Of even doorsparen en gelijk naar een SLR. Er zijn leuke camera's 2dehands te koop die in zeer goede staat zijn en de instapmodellen zijn tegenwoordig ook niet vreselijk duur meer Lachen

mmargherita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:22

Hebben jullie ervaring met deze camera: kodak ZD710
Ik wil graag een camera waarmee ik mooie foto's kan maken (zoals snelheidsfoto's en voor in een binnenbak) Welke raden jullie mij aan? en in welke winkel?Ik wou eerst voor een spiegelreflex digitaal gaan, maar die vind ik net wat te prijzig.
Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen en een pm willen sturen...

groetjes

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:48

Ik zoek een spiegelreflex camera die ik kan gebruiken voor foto's te maken van dieren. (o.a paarden en honden) niet al te ingewikkeld, want ik ben nog amateur Vork Ik zou er graag wel snelheidfotos me willen maken omdat ik dat niet kan met mijn huidge camera. ook niet al te prijzig. Kan iemand me hiermee helpen? Lachen

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 00:26

Mirte_ schreef:
Ik zoek een spiegelreflex camera die ik kan gebruiken voor foto's te maken van dieren. (o.a paarden en honden) niet al te ingewikkeld, want ik ben nog amateur Vork Ik zou er graag wel snelheidfotos me willen maken omdat ik dat niet kan met mijn huidge camera. ook niet al te prijzig. Kan iemand me hiermee helpen? Lachen

Misschien is een 2e hands iets voor jou?
Op marktplaats staan 350D camera's voor ca. €350 inclusief lens

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:49

yvonnepuntnl schreef:
Mirte_ schreef:

Misschien is een 2e hands iets voor jou?
Op marktplaats staan 350D camera's voor ca. €350 inclusief lens

Of je houdt de aanbiedingen in de gaten, net als mij Knipoog
Heb laatst de Canon 350D nieuw voor €388,- gezien, maar was toen nog enorm aan het twijfelen. Zit nu eigenlijk te wachten op een aanbieding als die Tong uitsteken Dus, mocht iemand iets tegen komen....

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:53

Ligt helemaal aan je budget inderdaad. En met een camera alleen ben je er nog niet. Denk ook aan je lenzen, accu/batterijen, geheugen, tas, enz. Voor een SLR ben je voor een complete set al snel rond de 1000 euro kwijt. Dan ga ik uit van een instapmodel met een kitlens en zoomlens.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:01

Amanda schreef:
Ligt helemaal aan je budget inderdaad. En met een camera alleen ben je er nog niet. Denk ook aan je lenzen, accu/batterijen, geheugen, tas, enz. Voor een SLR ben je voor een complete set al snel rond de 1000 euro kwijt. Dan ga ik uit van een instapmodel met een kitlens en zoomlens.

Dat vergeten inderdaad heel veel mensen. Wij krijgen ook regelmatig klanten in de winkel, met de mededeling: Ik wil een spiegelreflex.

Nouja, mooi dus, "heeft u voorkeur voor een merk?". Ja, ik zag ergens een aanbieding voor €500,- van een ....-slr. "En was dat voor een complete set?".
Dan staan ze dus moeilijk te kijken, van: wat nou, complete set, dat is gewoon een camera ja! Verward

En dan komt er uiteindelijk uit dat dat alléén een body is, dus dan moet er nog een kitlens bij. + €50,-
"En hecht u veel waarde aan veel zoombereik?". Ja, ja, natuurlijk wel, een ander objectief is dus ook geen overbodige luxe. +€150,- (toch wel minimaal voor een leuk bereik)
Ik hoorde over een beschermingsfiltertje, wat is dat? "Een uv-filter, dat is niet noodzakelijk, maar toch wel heel fijn om beschadigingen door de zon of bijvoorbeeld krassen te voorkomen". Oké, voor beide lenzen een filter dan. *diepe zucht van klant* +€50,-

"Heeft u al een geheugenkaart?". Eeeeeh wát? Een geheugenkaart? Nee, daar was ook niet aan gedacht. Tja, en met zoveel megapixels zet een 512 mb geheugenkaartje geen zoden aan de dijk. Dan maar 2 kaartjes van 1 gb.. + €40,-

"Wilt u er nog een tas bij, mevrouw?". Nou, dat wordt wel erg veel geld hè.. Maar het is toch wel handig. Ja, doe maar! Nee, niet die, ik wil die andere mooie schoudertas. + €35,-

En waarop 'loopt' zo'n camera? Kan ik daar gewone AA batterijen voor gebruiken? "Nee, er zit een accu in dit model, met een oplader, die u gewoon kunt aansluiten op uw stopcontact". Oh, da's wel handig, maar wat nou als ie leeg is? Dan moet ik hem zeker opladen en kan ik geen foto's maken? "Nee, dat klopt, u kunt er wel een extra accu bijkopen, dan heeft u altijd een reserve."
Nouja, ook maar een extra accu erbij dan. + €50,-

Dan staan we bij de kassa, het moment van de waarheid Haha! "Dat wordt dan €825,- alstublieft!"

En dan heb ik het gedaan hoor! Dan kan ik me gaan bergen! Natuurlijk wel 325 euro meer dan eigenlijk gedacht was, dan hadden ze hem toch eigenlijk liever niet gehad, blabla, kunnen ze mijn baas hier niet over spreken?

Nagelbijten / Gniffelen Tja, fotograferen is een dure hobby. En na het kopen van die hele set was ik er nog niet, haha, ik blijf echt nog steeds bijkopen.. Nieuwe lens, ander filter, statief, reflectiescherm, weer een andere lens.. Ik vrees dat ik inmiddels wel €2000,- kwijt ben Clown Wat natuurlijk niet móét haha, als je echt heel goed bent in besparen zal die hele set je ook echt wel lukken voor veel minder geld. Maargoed, ik ben niet goed in besparen, haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:20

Ik heb het met mijn set ook hoor. Ben in totaal ook zo'n 1400 euro kwijt inmiddels. En dan heb ik echt niets bijzonders

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:28

Inderdaad myukii, bij ons loopt het bedrag ook aardig richting de €1500 inmiddels
en dan zie ik wat ik nog allemaal op mijn verlanglijstje heb..
*slik* Haha!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:30

Ik wil niet eens weten hoeveel ik inmiddels heb uitgegeven Nagelbijten / Gniffelen

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:35

Ik kom uit op 1600 euro Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:50

Ik op nog veul meer, dúre hobby inderdaad Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb laatst een vriendin van me nog een leuk setje verkocht: 350D + grip + 2 extra accu's + kitlens + simpele tele. Ze is er helemaal blij mee en ze maakt er leuke foto's mee. Maar die begint ook al: hmmm, zo'n Lensbaby is ook wel gaaf. Hmm, eigenlijk is dat koffertje van me niet helemaal praktisch, misschien toch maar een Crumpler tas... Tong uitsteken

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:04

Het is echt een ik wil, ik wil, ik wil - hobby *LOL*

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:23

Ik las op de pagina hiervoor iets over iemand die misschien een samsung s1050 wil kopen... Heeft die m toevallig al gekocht? Haha!

Ik wil deze camera ook graag kopen, maar zou graag wat ervaringen horen! Of iemand die samsung juist wel/niet aan kan bevelen?

[naam]

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 01:28

Leuk verhaal Myukii, daarom is het voor een beginnend fotograaf best interessant om je eens wat te verdiepen in tweedehands spul. Er zijn heel veel "ik wil-ik wil" mensen en als zij op hun speeltje zijn uitgekeken, kun jij voor veel minder dan nieuw een mooie camera kopen. Echt waar; marktplaats staat er vol mee!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 10:37

Maar aan iemand zonder verstand van zaken zou ik het niet zo snel aanraden om die dingen 2e hands te kopen
Wij zijn als leken een paar jaar terug ook bijna de fout in gegaan met een camera Ja Ja

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 10:47

Iemand die écht helemaal geen verstand van camera's heeft (zoals bijv. de klant in het stukje hierboven Tong uitsteken ) zou ik inderdaad niet aanraden een slr op marktplaats te kopen.
Maar zelf heb ik mijn eos 300d ook gekocht op marktplaats, terwijl ik toen ook nog geen ervaring had met spiegelreflexen. Wist wel waar ik ongeveer op moest letten, maar verder had ik er weinig verstand van. Is gewoon goed gegaan, en hoor genoeg verhalen van mensen waar het ook prima bij ging. Lachen
Zou hem wel áltijd zelf ophalen en testen, maar mijn volgende camera wordt er ook gewoon weer een van marktplaats! Ik ga niet honderden euro's meer betalen als ik dat ook... niet kan doen, zeg maar Tong uitsteken