[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:22

xMonsterr schreef:
De kitlens zit erbij! Nog geen telezoom, maar dat komt later allemaal nog wel denk ik! :j

Wow, jij hebt een snelle beslissing genomen! Goede camera, heb hem zelf ook. Jammer dat ik je bericht nu pas lees, want ben wel benieuwd welke IS kitlens je erbij hebt, ik hoop de nieuwste de IS II maar ook de gewone met IS is een prima lensje hoor. Voor paarden en dieren zal je er wel een telelens bij willen hebben, hoop dus dat je daar wat budget voor overgehouden hebt, anders had je misschien beter de camera stapje lager (1100D) kunnen nemen ;) Qua telelens zou je een 55-250 IS kunnen overwegen, nieuw ongeveer 200 euro, maar wordt ook geregeld hier op bokt tweedehands aangeboden dus dat is ook een optie :) Heb je meer budget ervoor dan kan je ook voor een 70-300 IS USM of zelfs een 70-200 F4 met of zonder IS gaan. Natuurlijk kan je eerst je camera leren kennen, het is een fijne camera, weet niet hoeveel verstand van zaken je zelf al hebt, maar besef dat om schitterende platen met een SLR te kunnen maken je vooral in je eigen kennis van zaken moet investeren ;) Aan je camera gaat het voorlopig vast en zeker niet liggen :D En voor vragen kan je altijd terecht in het tips en trucs topic hier op Bokt :j

Blacky

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:30

Bedankt voor je bericht Alwiene! :)) De lens die erbij zit is een 18-55 IS.
Maar omdat het bedrag nu al 735euro is kan ik het niet maken om er nog een lens bij te vragen want het is 'maar een verjaardags cadeau'. Maar over een paar maandjes is het kerst dus wie weet! :))
.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:35

xMonsterr schreef:
Bedankt voor je bericht Alwiene! :)) De lens die erbij zit is een 18-55 IS.
Maar omdat het bedrag nu al 735euro is kan ik het niet maken om er nog een lens bij te vragen want het is 'maar een verjaardags cadeau'. Maar over een paar maandjes is het kerst dus wie weet! :))
.

Zoooo dat is een stevig verjaardagskadootje zeg! :j Daar mag je wel héél erg blij mee zijn :D
Hoe zit het met je kennis? Ben je bekend met sluitertijd, diafragma en ISO en hoe die met elkaar samenwerken bij het maken van een foto? Anders is dat een eerste iets om je in te gaan lezen :j De camera is het absoluut waard dat jij ermee leert omgaan namelijk ;)
Die telelens zal je echt willen gaan hebben, maar zie nu dat je 14 bent en dan is zelf ervoor sparen inderdaad niet zo makkelijk, hopelijk komt er toch een manier om eraan te komen en verder eerst maar lekker je camera leren kennen dan :j

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:48

Ik weet echt niks van alles instellen etc. :+
Dus misschien neem ik wel een online cursus ofzo ? Want die krijg ik bij mijn camera voor 25euro.
Ik weet niet eens wat ISO, Diafragma etc betekend. :=

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 22:21

xMonsterr schreef:
Ik weet echt niks van alles instellen etc. :+
Dus misschien neem ik wel een online cursus ofzo ? Want die krijg ik bij mijn camera voor 25euro.
Ik weet niet eens wat ISO, Diafragma etc betekend. :=

De coupon die ik gekregen had bij mijn 550D was niet voor een online cursus, maar voor een echte cursus(mid)dag op locatie ergens. Ik heb er geen gebruik van gemaakt.

Begin eens met wat te lezen bij deze 'basiscursus' op deze site, zo raak je hopelijk snel wat vertrouwd met de begrippen en wat je ermee kan. Echt een SLR is alleen zinvol als je leert wat je er allemaal mee kan anders is een simpele compactcamera net zo goed en soms zelfs beter. Toen ik ongeveer 1,5 jaar geleden begon wist ik niks meer dan de automatische stand van mijn camera te gebruiken en inmiddels ben ik zover dat ik met de meeste begrippen wel aardig vertrouwd ben. Dus dat je nog niks weet ik geen punt, zolang je het maar wil leren :D

http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 22:30

Bedankt voor al je tips en hulp! Daar kan ik wat mee! :))
Ga zeker de site eens goed doorlezen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:29

Courses schreef:
Spaaaaren! :Y)

Geld is er al wel, keuze nog niet. :+

Als je een bridge camera gewend bent (Fuji S9600) waarbij je alles zelf kunt instellen, dan is het toch ook "logisch", of in ieder geval begrijpelijk, om voor net een stapje hoger te gaan dan instapmodel DSLR? Dus bijv. 600D ipv 1100D bij Canon.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 10:10

Vind ik niet. Persoonlijk vind ik het niet echt te vergelijken met DSLR's over het algemeen. Ik weet niet tot hoe ver je kennis is qua alle instellingen zoals de ISO, diafragma en de sluitertijd? Ligt meer aan je budget.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:50

Ik ga met Courses mee dat het meer een kwestie van budget is of je voor een 1100D of een 600D zou kiezen. als een 600D betekent dat je geen geld meer overhoudt voor een teleobjectief terwijl je wel graag paarden zou willen fotograferen is de keuze makkelijk, zeg maar. De 600D biedt iets meer mogelijkheden met filmen en is een tikkeltje sneller, maar verder zijn de camera's zeer vergelijkbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:48

Ik zou denken dat je dan qua ervaring en kennis al verder bent dan de gemiddelde compact-persoon die voor het eerst een DSLR haalt, vandaar. :)
Budget is geen probleem eigenlijk, genoeg gespaard!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:56

Courses schreef:
Vind ik niet. Persoonlijk vind ik het niet echt te vergelijken met DSLR's over het algemeen. Ik weet niet tot hoe ver je kennis is qua alle instellingen zoals de ISO, diafragma en de sluitertijd? Ligt meer aan je budget.

Ben ik het niet mee eens. Ik ben van een bridge overgestapt op de 600D. Fotgorafeerde al jaren handmatig met de bridge en toen ik de DSLR kreeg werd het alleen maar makkelijker, omdat ik oa. niet meer handmatig scherp hoef te stellen en ik een ruimere ISO kan pakken. Ik fotografeer met de DSLR al vanaf dag 1 handmatig en dat is me altijd prima afgegaan :) Als je theoretisch weet hoe alles in elkaar steekt en je hebt ervaring met een bridge maakt dat het juist stukken makkelijk!

Nueve schreef:
Ik zou denken dat je dan qua ervaring en kennis al verder bent dan de gemiddelde compact-persoon die voor het eerst een DSLR haalt, vandaar. :)

Als je genoeg geld hebt zou ik de 600D/55D + kitlens (18-55mm IS II) nemen en daar een mooi tele-objectief bij nemen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:00

Nueve schreef:

Qua kennis en ervaring maakt het niet uit welke camera je koopt, iedere DSLR is daarin hetzelfde, de theorie is bij de ene camera niet moeilijker dan bij de andere :D Als je de theorie snapt, kun je zelf met mijn camera (1D mark III) fotograferen. Snap je het nog niet, dan snap je het met een 1100D niet maar met een 1D3 net zo min niet.
De bediening is wellicht anders, de theorie hetzelfde. En ook in de bediening zijn de 1100D en 600D vrijwel exact hetzelfde.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:39

Mijn pakketjes zijn onderweg volgens PostNL (tnt)! *D
Er staat dat mijn pakketjes zijn gemeld bij postNL, iemand enig idee hoelang het nu nog kan duren?
Want ik kan echt niet meer wachten! :# :#

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:19

Nog niet perfect, maar op handmatige stand in de binnenbak! Eerst had ik alleen maar zwarte foto's of super vaag, dus ben al heel blij dat ik zo ben opgeschoten door de links in het topic :D

Afbeelding

Afbeelding

Jammer van het onscherpe been..

Afbeelding

@xmonsterr : Dan duurt het meestal nog maar 1/2 dagen ;)

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:13

Er staat nu dat ie bij het distibutiecentrum oid is! :)
Edit ik bedoel gesorteerd! :D

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:50

Hey iedereen!

Jaja, na zoveel mooie foto's gezien te hebben met spiegelreflexcamera's wou ik natuurlijk ook wel een spiegelreflexcamera. Heb al even met de Nikon D80 (18-200mm lens) foto's getrokken en waw, zotcool! Maar die camera vind ik nu ietsje té duur. Daarom dacht ik om te starten een Canon 1100D te pakken omdat die toch niet zoveel kost (ong. 400) en een 55-250mm lens te kopen. Omdat ze mij toch hebben gezegt dat een lens belangrijker is om mooie foto's te trekken. Ik vind de Canon 550D ook nog wel iets. Maar weet iemand wat de voor- en nadelen/verschillen tussen de Canon Eos 1100D en Canon Eos 550D zijn?

Groetjes Dieter!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:21

De 550D heeft net iets meer opties en eist ook meer van je lenzen. Als de aanschaf van een 550D betekent dat je geen budget meer hebt voor een telezoom zou ik gewoon de 1100D nemen met bijvoorbeeld die Canon 55-250mm zoals je voorstelt. Mocht je een groter budget hebben kun je altijd ipv de 55-250mm een betere lens aanschaffen.

Voorbeeld:
Canon 1100D + Canon 70-300mm= 350 + 400 = 750 euro
Canon 550D + Canon 55-250mm = 550 + 200 = 750 euro

Beide sets even duur, maar ik zou in dit geval voor de mindere body met de betere lens gaan.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 23:04

@ Stillangel. Binnenbakken blijven moeilijk, maar zo te zien heb je eruit gehaald wat je kon. Als je met deze brandpuntafstand (55mm) kan werken binnen zou je ook de aanschaf van een Canon 50mm f/1.8 lensje kunnen overwegen. Je brandpuntafstand is dan bijna gelijk, maar wel vast, maar de lens is véél lichtsterker waardoor je toch nog kortere sluitertijden kan bereiken (is minder bewegingsonscherpte). Lensje kost rond de 100 euro, wat spotgoedkoop is voor zo'n lichtsterke lens, maar voor dit soort situaties kan het een uitkomst zijn. Heb er zelf ook één voor situaties waarin ik toch echt lichtsterkte nodig heb :j

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 23:05

Alwiene schreef:
@ Stillangel. Binnenbakken blijven moeilijk, maar zo te zien heb je eruit gehaald wat je kon. Als je met deze brandpuntafstand (55mm) kan werken binnen zou je ook de aanschaf van een Canon 50mm f/1.8 lensje kunnen overwegen. Je brandpuntafstand is dan bijna gelijk, maar wel vast, maar de lens is véél lichtsterker waardoor je toch nog kortere sluitertijden kan bereiken (is minder bewegingsonscherpte). Lensje kost rond de 100 euro, wat spotgoedkoop is voor zo'n lichtsterke lens, maar voor dit soort situaties kan het een uitkomst zijn. Heb er zelf ook één voor situaties waarin ik toch echt lichtsterkte nodig heb :j

Dank je wel! Ja ik heb nu die hele simpele 55 mm inderdaad. Zal er eens naar zoeken als ik weer werk heb :o

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:45

Mijn camera is onderweg!

21.09.2011:
Chauffeur is onderweg

IK HOU HET NIET MEER! :=
Ik ben zooooo blij, haha! :D

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:12

xMonsterr schreef:
Mijn camera is onderweg!

21.09.2011:
Chauffeur is onderweg

IK HOU HET NIET MEER! :=
Ik ben zooooo blij, haha! :D

:= Veel plezier zometeen! En wel thuis zijn als hij langs komt, ik moest twee dagen langer wachten op m'n nieuwe speeltje omdat ik een half uurtje niet thuis was >;)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:18

Dat wordt tot 21u vanavond ook niet naar het toilet of even een boodschapje doen. _O-

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:19

Mocht van mam thuis blijven om op het pakketje te wachten! :oo :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:37

Das cool van je moeder! :D

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:37

Echt wel, haha! :))