Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dus álle keus... xMonsterr schreef:Hallo!
Ik wil graag foto's maken van paarden/dieren en had de camera gezien CANON POWERSHOT SX 30 IS.
Is die een beetje geschikt voor een beginnend fotografe ?
Alvast bedankt!
Edit : Als iemand voorbeeld foto's heeft wil ik die graag zien!
[FK] [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen? 
Film jij ook? Als je filmt, film je dan in Full HD (1080p). Dan worden kaartjes van 16GB ook al vrij klein en zijn die van 32GB een stuk praktischer.
Hoe groter en sneller het kaartje des te duurder.

Dus weet niet zoveel vak taaltjes

Alwiene schreef:Dat is geen spiegelreflexcamera, dus dan kan je beter naar dit topic gaan[FK] [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?
Dan zou ik gewoon voor 8GB kaartje gaan kijken om mee te beginnen.
Zolang je niet in RAW fotografeert is dat voldoende.
Die heb ik in maart 2010 gekocht als allereerste spiegelreflex en ben er nog steeds erg blij mee!
Bagheera_206 schreef:@Janine: Mooie camera!Dan zou ik gewoon voor 8GB kaartje gaan kijken om mee te beginnen.
Zolang je niet in RAW fotografeert is dat voldoende.
@xMonsterr: Mooie camera om mee te beginnen.Die heb ik in maart 2010 gekocht als allereerste spiegelreflex en ben er nog steeds erg blij mee!
Ja hoe meer MB/s des te sneller kan hij weg schrijven. Dan zijn kaartjes ook duurder. Als je in RAW fotografeert kun je maar 6 foto's in buffer kwijt. Dat schrijft hij naar geheugenkaartje weg en dan pas kun je weer bursten. Maar op zich hoef je toch helemaal niet te bursten? Dan maakt het toch ook niet zo heel veel uit hoe snel het kaartje is? Er passen 6 foto's in buffer. Als je in JPG fotografeert met een 550D kun je misschien zelfs je kaartje vol fotograferen zonder dat hij stopt omdat de buffer vol zit. Althans met snel kaartje.
Kitlens erbij? Ook al een telezoom voor de paarden erbij genomen?