[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tamara

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 22:01

Iedereen bedankt die mij advies heeft gegeven Lachen! Ik heb vandaag een nieuwe camera gekocht: Sony Cybershot DSC-H7. Hij is precies goed Lovers

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 13:18

Ik wil graag een spiegelreflex die dus makkelijk te gebruiken is,
ik ga waarschijnlijk tweedehands kopen.
(vanwegen dat ik 13 ben dus nog niet zo rijk)

Ik wil graag een camera waaruit je ook foto's kan krijgen met helemaal zwarte achtergrond,
als iemand begrijpt wat ik bedoel.

Iemand die weet wat ik zoek?

wil je dan please ff een berichtje sturen ?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 13:46

Volgens mij staat dat een paar pagina's terug van de zwarte achtergrond Knipoog

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 14:44

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 20:16

Hallo allemaal! Ik weet niet of ik hier goed ben om deze vraag te stellen, dus laat het maar even weten als het niet zo is Lachen

Ik ben op zoek naar een instap spiegelreflex en nu heb ik de Pentax K100D gezien, die mij erg fijn lijkt.
Nu zou ik heel graag foto's zien die gemaakt zijn met deze camera.
Dus als er iemand is die foto's maakt/heeft gemaakt met deze camera, zou die dan hier foto's kunnen zetten of mij een pb kunnen sturen?

Alvast bedankt! Knipoog

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 20:23

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 20:25

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 21:36

_Tamara schreef:
Iedereen bedankt die mij advies heeft gegeven Lachen! Ik heb vandaag een nieuwe camera gekocht: Sony Cybershot DSC-H7. Hij is precies goed Lovers

HIIII DIE HEB IK OOK
Bevalt ie een beetje? Ik vind het best wel irritand dat hij, als je hebt ingezoomt op iets, niet altijd wilt scherpstellen. M'n vorige die deed dat perfect (fuji 5700)

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 21:56

sunny_90 schreef:
Hallo allemaal! Ik weet niet of ik hier goed ben om deze vraag te stellen, dus laat het maar even weten als het niet zo is Lachen

Ik ben op zoek naar een instap spiegelreflex en nu heb ik de Pentax K100D gezien, die mij erg fijn lijkt.
Nu zou ik heel graag foto's zien die gemaakt zijn met deze camera.
Dus als er iemand is die foto's maakt/heeft gemaakt met deze camera, zou die dan hier foto's kunnen zetten of mij een pb kunnen sturen?

Alvast bedankt! Knipoog

Op deze site zijn veel foto's van verschillende camera's te zien. Als ik voor het eerst een dslr zou moeten kopen en nog geen objectieven had zou de Pentax zeker een van de kandidaten zijn.
http://www.dpreview.com/reviews/pentaxk100d/page25.asp

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 21:59

nicky_f schreef:
Ik wil graag een spiegelreflex die dus makkelijk te gebruiken is,
ik ga waarschijnlijk tweedehands kopen.
(vanwegen dat ik 13 ben dus nog niet zo rijk)

Ik wil graag een camera waaruit je ook foto's kan krijgen met helemaal zwarte achtergrond,
als iemand begrijpt wat ik bedoel.

Iemand die weet wat ik zoek?

wil je dan please ff een berichtje sturen ?

Ga kijken naar een Canon 350D. Zijn nieuw niet zo duur meer en daardoor 2e hands ook niet.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:41

Heeft iemand hier ervaring met occasions van kamera-express.nl? Lachen
Ervaring gewoon heb ik er wel mee, die was goed, maar ik heb er een aantrekkelijke occasion gezien. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:45

Welke Marriët? Haha!

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:51

Kokomo schreef:
Ga kijken naar een Canon 350D. Zijn nieuw niet zo duur meer en daardoor 2e hands ook niet.

Is dit de EOS? Ik weet niet of je hier namen van winkels mag noemen, maar die heb ik toevallig vandaag gezien : in de aanbieding zelfs! Haha!
Vond het zelf ook erg moeilijk om een keuze te maken, maar heb toch besloten hem nog niet mee te nemen en eerst eens rustig op internet rond te kijken en te vergelijken.
Had laatst een Panasonic, geen spiegelreflex, gekocht en heb hem toch terug gebracht omdat 't niet was wat ik ervan verwachtte. Kon terug, bij diezelfde winkel, dus dat was wel erg fijn Ja
Als je interesse hebt, dan hoor ik het van je Knipoog

Bedankt voor de adviezen, tot nu toe lijkt het me een erg fijne camera!
En wat een leuk toppic is dit zeg, erg handig voor mensen zoals mij, die graag informatie en advies willen. Super! Ja

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:53

sunny_90 schreef:
Kokomo schreef:

Is dit de EOS? Ik weet niet of je hier namen van winkels mag noemen, maar die heb ik toevallig vandaag gezien : in de aanbieding zelfs! Haha!
Vond het zelf ook erg moeilijk om een keuze te maken, maar heb toch besloten hem nog niet mee te nemen en eerst eens rustig op internet rond te kijken en te vergelijken.
Had laatst een Panasonic, geen spiegelreflex, gekocht en heb hem toch terug gebracht omdat 't niet was wat ik ervan verwachtte. Kon terug, bij diezelfde winkel, dus dat was wel erg fijn Ja
Als je interesse hebt, dan hoor ik het van je Knipoog

Bedankt voor de adviezen, tot nu toe lijkt het me een erg fijne camera!
En wat een leuk toppic is dit zeg, erg handig voor mensen zoals mij, die graag informatie en advies willen. Super! Ja

Dat klopt, de Canon Eos 350D, waar inmiddels miljoenen van zijn verkocht.

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:58

Kokomo schreef:

Inderdaad Ja Wilde je weten bij welke winkel ik 'm in de aanbieding heb gezien?

't Lijkt mij persoonlijk een erg fijne camera en zit in dezelfde prijsklasse als de Pentax K100D.
Heeft iemand ook foto's die gemaakt zijn met de Canon Eos 350D? (heb al gekeken op de beginpagine van dit topic en foto's gezien, waardoor ik toch wel erg nieuwschierig ben geworden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:05

Ja ik heb deze camera sinds november, zal even wat foto's voor je zoeken! Lachen

Bailusha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 00:59

deze vraag is waarschijnlijk al vaak gesteld, maar ik kan nu niet direct zoeken tussen de ruim 200 pagina's. Ik zou dus wat informatie willen bij het verschaffen van een camera. 'k heb zelf niet veel ervaring maar wel een zeer grote intresse. 'k zou zowieso graag een spiegelreflex willen, maar ja welke ...
Het moet niet zo'n überdure geval zijn want zo proffesioneel ben ik niet Haha! maar ik zou wel graag ene willen hebben die goed actiefoto's kan trekken (bv, springfoto's en ook voor andere sporten zoals oa badminton) verder trek ik ook graag macrofoto's en speel ik graag met perspectieven.
'k heb al eens een canon 50D (wel niet 100% meer zeker) gewerkt. 'k vond die wel nog ok, maar de bewegingsfoto's waren niet al te toppie. wel rekening mee te houden dat het bij badminton was en dus ook binnen. Ik weet dat mijn eisen waarschijnlijk wat vaagjes zijn. maar hopelijk kan iemand mij wat verderhelpen?
ah en een prijsmelding zou ook wel mooi meegenomen zijn Haha!
als er vraag naar is wil ik wel eens paar foto's posten die ik al reeds getrokken heb met die canon

alvast bedankt!!!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 01:11

Misschien kun je je eerst eens beter verdiepen in hoe een spiegelreflex werkt.. Bloos
Zoals dat de bewegingsfoto's in een binnenruimte met een SL niet goed waren: kan aan de fotograaf liggen, maar ook aan de lens Knipoog

Komt tegenwoordig toch erg veel mensen tegen die ene SLR willen, maar nieteens weten wat het is en maar direct denken dat er perfecte plaatjes uit komen rollen... (niet op jou persoonlijk gericht Bailusha, meer op andere mensen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 10:40

Indd Mar, de Canon 50D is echt een prachtcamera met een behoorlijk prijskaartje, maar het ligt toch aan de fotograaf die met zo'n camera om kan gaan. Als je bewegingsfoto's wilt maken is het niet voldoende om hem alleen in de bewegingstand te zetten, ook al denken veel mensen van wel. Knipoog Het gaat om de fotograaf, niet om de camera.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 10:49

Bewegingsstand werkt buiten heel aardig. Knipoog
Maar binnen idd niet.
Zelf heb ik nu een paar daagjes de Canon Eos400D. En moet nog veel leren op het gebied van zelf instellen. Maar dat komt wel. Ja Nu nog veel op de automatische standen.
Mijn vorige camera kon je deels zelf instellen en als je de ruis voor lief nam, maakte hij best leuke bewegingsplaatjes in een binnenbak. Het instellen moet je alleen wel zelf doen, anders kwam er weinig van terecht.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 11:08

suus_ schreef:
_Tamara schreef:

HIIII DIE HEB IK OOK
Bevalt ie een beetje? Ik vind het best wel irritand dat hij, als je hebt ingezoomt op iets, niet altijd wilt scherpstellen. M'n vorige die deed dat perfect (fuji 5700)

Ik vind 'm wel fijn Lachen Ik ben dat wel gewend van dat scherpstellen, deed mijn vorige ook Tong uitsteken M'n camera komt precies op het goede moment nu we een nieuw paard hebben!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 15:33

sunny_90 schreef:
Kokomo schreef:

Inderdaad Ja Wilde je weten bij welke winkel ik 'm in de aanbieding heb gezien?

't Lijkt mij persoonlijk een erg fijne camera en zit in dezelfde prijsklasse als de Pentax K100D.
Heeft iemand ook foto's die gemaakt zijn met de Canon Eos 350D? (heb al gekeken op de beginpagine van dit topic en foto's gezien, waardoor ik toch wel erg nieuwschierig ben geworden).

ik denk dat kokomo dat niet nodig heeft Knipoog
ik ben wel benieuwd welke winkel en prijs, gezien dat de mediamarkt hem er soms al voor 388 uitgooit.

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 15:59

xDramaQueen schreef:
ik ben wel benieuwd welke winkel en prijs, gezien dat de mediamarkt hem er soms al voor 388 uitgooit.

In één keer goed Knipoog
Zag hem gisteren bij de MediaMarkt liggen voor € 388,- (moet dan nog wel tas, geheugenkaart, etc. bij) Lachen

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:00

sunny_90 schreef:
Zag hem gisteren bij de MediaMarkt liggen voor € 388,- (moet dan nog wel tas, geheugenkaart, etc. bij) Lachen

Zo, da's niet duur nee. Incl. kitlens of alleen de body?