Binau : goeie poging al! Mooie koele kleuren zo in je foto. Vindt hem alleen vrij heftig wit en er zit een donkere lijn om het paard heen. Ik zelf vindt het alleen altijd gek om sneeuwedits te zien waarbij mensen in jurken zijn. Krijg het er al koud van haha
Mariet : dankjewel!! Mooie edit! Past ook mooi bij het paard met dat bont op het zadel!
Bellatrix : staan idd wel gratis tutorials op internet van Marit Hilarius idd!. Als je het eenmaal door hebt is het niet meer zo moeilijk als dat het lijkt!
Ik heb gister weer een shoot gehad! Ik ben geholpen door Kim met bLackfoto's maken van haar prachtige paard mouse! Voor de eerste keer ben ik best wel tevreden (: Ik heb ook nog wat foto's van ze buiten gemaakt!
Heftige bewerking, ik ben er niet zo goed in dus er kan nog heel veel beter haha. maar vind het leuk om te doen daar gaat het om.
Wat zien jullie trouwens in de maan? Mijn moeder ziet er een mannen gezicht in. En ik een steigerend paard. Nooit opgemerkt tijdens het bewerken.
Tenno7
Geplaatst: 12-01-21 01:39
Myponyhoward : wauw wat een gave tinker! Hele mooie foto's ook! Het enige wat ik jammer vindt is dat je de manen er niet helemaal op hebt, misschien ook wat lastig, omdat die manen ook wel mega lang zijn haha.
Fenypower : wat gaaf gedaan zeg! Ik vindt hem zeker wel goed gelukt! Het enige wat mij opvalt is links in zn nek/hals een beetje een overbelichte vlek zit, dit trekt nu een beetje de aandacht. Ik zie trouwens ook een mannetje in de maan haha
FennyPower
Geplaatst: 12-01-21 01:54
Tenno7 schreef:
Ik vindt hem zeker wel goed gelukt! Het enige wat mij opvalt is links in zn nek/hals een beetje een overbelichte vlek zit, dit trekt nu een beetje de aandacht. Ik zie trouwens ook een mannetje in de maan haha
Die vlek idd,.. ik kreeg hem niet weg Ik zie geen man hahah
Fenny aldoende leert men toch zeggen ze. Ik zie alleen een maan haha
Binau
Geplaatst: 12-01-21 23:08
Ik heb inderdaad de tutorial van Marit gekeken voor de sneeuwedit.
Bedankt voor jullie feedback! Het was inderdaad geen optimale foto voor dit sfeertje, de jurk en de zon maken het een beetje onrealistisch. Maar het is zo leuk om te knutselen!
De eerste blackphoto vind ik erg mooi myponyhoward.
Wow, vette bewerking Fennypower! Je ziet wel duidelijk dat de kat er in is geplakt, maar oefening baart kunst! Knap gedaan!
Hele mooie bewerking Mariett! Ik vind de foto echt tot zijn recht komen in de sneeuw
Ik wil ook een 2.8 lens Heb het geld er gewoon voor liggen, maar op moment geen baan dus wat weg is, is weg
Seni
Geplaatst: 15-01-21 17:25
Die van mij is zelfs met een 50mm geschoten mijn f2.8 is echt te groot voor een kat die alleen maar bij mij wil zijn hahah Edit: de f2.8 is mijn 55-200mm lens. Maar die 50mm was 2de hands eigenlijk best goedkoop
Ik heb ook een 55mm liggen, een 70mm en een 300mm maar alsnog wil ik de Nikon AF s 70-200mm. Maargoed ik vind 2200,- wel net even té op moment
Tenno7
Geplaatst: 15-01-21 17:49
DiscoDipp schreef:
Ik heb ook een 55mm liggen, een 70mm en een 300mm maar alsnog wil ik de Nikon AF s 70-200mm. Maargoed ik vind 2200,- wel net even té op moment
Snap ik!. Ik ben uiteindelijk voor een Tamron gegaan. Na menige vergelijking video's gezien te hebben tussen de Nikon & Tamron versie, is de Tamron bijna net zo goed. En een stuk goedkoper.
DiscoDipp
Geplaatst: 15-01-21 18:01
Daar ben ik idd ook over aan t twijfelen. Maar ik moet eerst weer geld binnen krijgen, en dan haal ik mij een andere lens. Pony gaat morgen op pension, en de vaste lasten gaan ook gewoon door en dat haal ik van mijn fotografie alleen niet.
Ik schiet binnen ook alleen met mijn 50mm 1.8 hoor. Met katten is een 70-200 niet zo handig. Heel soms doe ik het wel als ik niet dichterbij wil komen.
DiscoDipp
Geplaatst: 15-01-21 19:41
Moet zeggen dat ik voornamelijk buiten schiet, en dan ben ik wel blij met mijn 300mm. Alleen is het daarmee echt even goed instellen en zorgen dat je zo stil mogelijk ligt, nadeel is echt dat je heel snel wazigheid krijgt.
Ik heb wel nog wat foto’s! Vind ze zelf echt heel mooi, helemaal mijn smaak! Op een of andere manier zijn ze wel iets donkerder dan dat ze echt zijn, iedere keer als ik hier upload. Via boktupload
Wat is de voor foto die jullie plaatsen? De jpg uit camera of raw?
Tenno7
Geplaatst: 15-01-21 22:32
Laurahh schreef:
Wat is de voor foto die jullie plaatsen? De jpg uit camera of raw?
Jpeg van een raw foto.
Laurahh
Geplaatst: 15-01-21 23:07
Ik lees dit topic al heel lang mee, maar zelf lang inactief geweest met fotograferen. Echt super gaaf om te zien wat sommige kunnen met foto's en wat een vooruitgang sommigen maken in het bewerken.
Ik lijk nu eindelijk een draai gevonden te hebben in mijn bewerking en meer tevreden dan voorheen. Hier een voor&na:
Edit; wauw, kwaliteit moeten jullie even doorheen kijken
Had niet veel opknap werk nodig maar netjes gedaan! Mooi ook die witte vacht opgeknapt. Ik had hooguit misschien dat takje links nog weggehaald maar mooi werk hoor!