Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Tamara schreef:suus_ schreef:Ik zou voor de fuji s5700 gaan. Heb hem zelf een half jaartje gehad, je kunt zelf handmatig instellen, maar ook de instellingen op automatisch zetten. Je kunt er ook mee filmen en uhm hij is gewoon fijn![]()
Meestal heb je alleen met spiegelreflexcamera's (of zoomcamera's zoals deze fuji) een wazige achtergrond, met zo'n budget kun je (bijna) geen nieuwe dsrl kopen, is te weinig
Wat is een dsrl als ik vragen mag?Oké, ik heb deze ook op internet zien staan en uitgeprint. Mij leek deze ook een goeie camera voor mij. Krijg je met deze camera wel goeie kwaliteit foto's? Zijn er evt. ook andere lenzen voor te koop? Bij deze camera kun je dus niet de achtergrond helemaal wazig maken, ook niet een beetje? Dat je wel wat verschil ziet tussen het onderwerp en de achtergrond. En wat zou evt. de prijs zijn voor een spiegelreflec of 1tje waarbij je de achtergrond goed wazig mee kunt maken?
Dyonne schreef:Is dat alleen deze week?
Is dat gewoon de medimarkt bij hoog catharijne? Weet niet of er meer zijn.
_Tamara schreef:Wat is een dsrl als ik vragen mag?Oké, ik heb deze ook op internet zien staan en uitgeprint. Mij leek deze ook een goeie camera voor mij. Krijg je met deze camera wel goeie kwaliteit foto's? Zijn er evt. ook andere lenzen voor te koop? Bij deze camera kun je dus niet de achtergrond helemaal wazig maken, ook niet een beetje? Dat je wel wat verschil ziet tussen het onderwerp en de achtergrond. En wat zou evt. de prijs zijn voor een spiegelreflec of 1tje waarbij je de achtergrond goed wazig mee kunt maken?
suus_ schreef:Ik wil een Fuji S5800, maar die zie ik op de sit evan Dixons, BCC en al die zaken die ik ff uit mijn hoofd de site van weet niet op staan. Weet iemand waar je dat ding kunt kopen?
Scum schreef:suus_ schreef:Ik wil een Fuji S5800, maar die zie ik op de sit evan Dixons, BCC en al die zaken die ik ff uit mijn hoofd de site van weet niet op staan. Weet iemand waar je dat ding kunt kopen?
http://www.digitalstreet.nl/product_inf ... ai2l7cdpn5
Digitalstreet dus
Dixons, BCC etc zijn allemaal veel te duur.
vonneke schreef:Wie kan me helpen??
is dit het kopen waard???
[EA-OV] super goede digitale camera Powershot S1 met 10 x zoom!
Faelivrin schreef:Siep, weet je wel wat MP inhoud? Dit is enkel van belang voor vergrotingen. Ik heb met mijn Nikon, 6 MP geloof ik, eens een foto moeten laten afdrukken voor een klant op 50×70 cm formaat en nog was hij haar scherp. Met 10 MP of 8 zelfs al kun je echt ENORM groot uitvergroten en geloof mij, niemand die dat ooit doet.Dus om de MP's hoef je het niet te doen, beide zijn goed.
Micro, je bedoelt Macro? Dit ligt aan je lens, er zit een Macro functie op (zo'n bloemetje) maar het is niet net als bij een compact camera dat hij verder alles zelf goed doet.
Bewegingsfoto's kun je met een D-SLR ook zelf goed instellen op de 'manual' functie. Hier kun je je sluitertijd zo in aanpassen dat je goede bewegingsfoto's kunt maken met beide camera's (De Olympus ken ik niet goed, de Canon heeft die 'manual' functie iig wel, en vrijwel elke D-SLR heeft dit).
Als ik jou was zou ik voor de Canon gaan, puur omdat dit een 'bekender' merk is en evt. uitbreiding hierdoor makkelijk is. Mocht je nog een tip willen, de Nikon D40 is ook een erg leuke camera om mee te beginnen in de D-SLR wereld.
xSiep schreef:@ kokomo & faelivrin:
Oke!, weer wat geleerdIk denk dat ik dan toch voor de 350 ga
@ magic_lover: Ik heb nu een Fuji finepix s6500deze doet het niet, maar degene die ik had voordat ie gestolen werd, deed het echt heel goed! heel scherp alles, alleen niet zo geschikt in het donker/ weinig licht