[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 13:30

Is dat alleen deze week?
Is dat gewoon de medimarkt bij hoog catharijne? Weet niet of er meer zijn.

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:45

Hallo,

Ik wil ook een nieuw fototoetstel kopen.
Op dit moment heb ik een olympus met slechts 2.3 megapixel.
Ik wil graag een toestel die:
- heldere foto's maakt
- mooie scherpe bewegingsfoto's maakt
- scherptestelling
- foto's binnen kan maken

Iemand een idee?

Ik heb nog niet echt een budget in gedachte. Ik vind het belangrijk dat het een goede camera is waar ik weer een tijdje mee kan werken.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:57

_Tamara schreef:
suus_ schreef:
Ik zou voor de fuji s5700 gaan. Heb hem zelf een half jaartje gehad, je kunt zelf handmatig instellen, maar ook de instellingen op automatisch zetten. Je kunt er ook mee filmen en uhm hij is gewoon fijn Haha!
Meestal heb je alleen met spiegelreflexcamera's (of zoomcamera's zoals deze fuji) een wazige achtergrond, met zo'n budget kun je (bijna) geen nieuwe dsrl kopen, is te weinig

Wat is een dsrl als ik vragen mag? Clown Oké, ik heb deze ook op internet zien staan en uitgeprint. Mij leek deze ook een goeie camera voor mij. Krijg je met deze camera wel goeie kwaliteit foto's? Zijn er evt. ook andere lenzen voor te koop? Bij deze camera kun je dus niet de achtergrond helemaal wazig maken, ook niet een beetje? Dat je wel wat verschil ziet tussen het onderwerp en de achtergrond. En wat zou evt. de prijs zijn voor een spiegelreflec of 1tje waarbij je de achtergrond goed wazig mee kunt maken?

Met de Kodak Easyshare kan de achtergrond goed wazig gemaakt worden. Hij is niet duur(al wat ouder, hebben hem al 4 jaar, weet dus even niet of hij nog te koop is Nagelbijten / Gniffelen Bloos ) Ook met deze Kodak kan je handmatig instellen, je hebt nog knopjes voor omgeving, bloemen enz. Maar je kunt ook zelf instellen(kwam ik laatst achter Huilen van het lachen ) Voor voorbeeldfoto's zie topic in mijn onderschrift Lachen ([FOTO] Enge kippen, vechtende geiten en snuffelende zwijnen) Binnenfoto's zijn alleen niet echt uhmm.. goed zeg maar(zacht uitgedrukt Tong uitsteken ) Of ik heb dat gewoon nog niet door, kan ook Huilen van het lachen

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 09:01

Ik ben opzoek naar een goeie camera. Wil er goeie bewegings foto's mee maken en het moet van goeie kwaliteit zijn enzo.
Hij mag niet duurder dan 300/500

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 09:41

Ik wil een Fuji S5800, maar die zie ik op de sit evan Dixons, BCC en al die zaken die ik ff uit mijn hoofd de site van weet niet op staan. Weet iemand waar je dat ding kunt kopen? Pling

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:02

Dyonne schreef:
Is dat alleen deze week?
Is dat gewoon de medimarkt bij hoog catharijne? Weet niet of er meer zijn.

ja deze week op hoog cathrijne, maar hij heeft er vaker ingestaan Ja

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:59

Ik geloof dat ik die dan maar ga halen. Ja
Bedankt in ieder geval.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 09:52

_Tamara schreef:
Wat is een dsrl als ik vragen mag? Clown Oké, ik heb deze ook op internet zien staan en uitgeprint. Mij leek deze ook een goeie camera voor mij. Krijg je met deze camera wel goeie kwaliteit foto's? Zijn er evt. ook andere lenzen voor te koop? Bij deze camera kun je dus niet de achtergrond helemaal wazig maken, ook niet een beetje? Dat je wel wat verschil ziet tussen het onderwerp en de achtergrond. En wat zou evt. de prijs zijn voor een spiegelreflec of 1tje waarbij je de achtergrond goed wazig mee kunt maken?

Dsrl is een spiegel-reflex camera! Die zijn net wat professioneler als een gewone compacte camera.
Goede kwaliteit heeft ie zeker, vind ik. Je kunt ze lens er niet af halen, wel heb je voorzet lenzen te koop maar die heb ik nog nooit gebruikt/gekocht.

[HAW] Triska @ dressuur work! bewegingsfoto's (stond op Handmatig instellingen)

http://img252.imageshack.us/img252/7333/dscf3543xq1.jpg
http://img406.imageshack.us/img406/9044/foto079va6.jpg

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 10:23

suus_ schreef:
Ik wil een Fuji S5800, maar die zie ik op de sit evan Dixons, BCC en al die zaken die ik ff uit mijn hoofd de site van weet niet op staan. Weet iemand waar je dat ding kunt kopen? Pling

http://www.digitalstreet.nl/product_inf ... ai2l7cdpn5

Digitalstreet dus Knipoog
Dixons, BCC etc zijn allemaal veel te duur.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:51

Iemand verstand van Metz Flitsers en die i.c.m. een Nikon D70s? We hebben hier in het Noorden niet echt goede fotografie-winkels, dus ik bestel mijn spullen altijd bij Fotokonijnenberg. Nou heb ik de Metz 44 MZ-2 flitser op het oog en volgens de site van Metz kan deze flitser op alle camera's met een Middenpunt-nogwat op het schoentje (waar je de flitser op zit) hier voldoet mijn D70s aan, maar als ik die flitser er dus op zou zetten, doet hij het en werkt hij synchroom met de camera?

http://www.fotokonijnenberg.nl/product_ ... oduct=6082

Om deze flitser gaat het. Als iemand een andere aan raad hoor ik dat ook graag. Lachen

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:03

Scum schreef:
suus_ schreef:

http://www.digitalstreet.nl/product_inf ... ai2l7cdpn5

Digitalstreet dus Knipoog
Dixons, BCC etc zijn allemaal veel te duur.

Thanks, maar ik heb nnet al een andere gekocht! Een Sony dcs-H7
Bevalt tot nu toe erg goed Tong uitsteken! Heb al wat foto's op m'n stage gemaakt en is alleen ff wennen maar hij is leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:15

worden hier nog adviezen gegeven bij het aanschaffen van een camera, ben namelijk opzoek

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:16

Je kunt hier gewoon je vraag stellen en advies vragen, mensen die wat meer over de cam weten of over de info die je zoekt zullen je vast helpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:20

ok ik zoek een leuke camera waarmee ik

* binnen foto's kan maken
* bewegingsfoto's kan maken
* hoeft geen spiegelreflex.

Wil mooie foto's van me paarden kunnen maken en op vakantie

Wat zijn andere dingen waar ik op moet letten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:22

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 00:04

Binnenfoto's blijft een lastig punt, en is denk net hoeveel kwaliteit je wilt.
Mijn oude Olympus camera (4mp, en 10x optisch) maakte ik binnenbakfoto's mee. Ze zag combinaties goed duidelijk, dus ik was tevreden.

Ik weet niet hoeveel de 550 van de 560 scheelt. Die heeft wel extra een stabilisatie. Ik heb zelf ook lang getwijfeld voor de SP560 uz te gaan. Vind hem nog steeds mooi. Ja

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:54

Ik ben opzoek naar een DSRL. Lachen
Eest wou ik graag een canon eos 400d, maar die vind ik toch wat prijzig.
Nu heb ik nog in gedachten:
- oympus e-400 (10 mp )
- canon eos 350 ( 8 mp )

Wat ik zoek:
- een met een goede micro stand
- mooie bewegingsfoto's
- natuur/dieren

Ik weet dat canon gewoon een goed merk is, maar de olypus heeft wel 10 mp ipv 8 Knipoog
Ohja ik hoef er niet perse nieuwe lenzen voor te kopen.

alvast bedankt!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 15:15

Siep, weet je wel wat MP inhoud? Dit is enkel van belang voor vergrotingen. Ik heb met mijn Nikon, 6 MP geloof ik, eens een foto moeten laten afdrukken voor een klant op 50×70 cm formaat en nog was hij haar scherp. Met 10 MP of 8 zelfs al kun je echt ENORM groot uitvergroten en geloof mij, niemand die dat ooit doet. Clown Dus om de MP's hoef je het niet te doen, beide zijn goed.

Micro, je bedoelt Macro? Dit ligt aan je lens, er zit een Macro functie op (zo'n bloemetje) maar het is niet net als bij een compact camera dat hij verder alles zelf goed doet.

Bewegingsfoto's kun je met een D-SLR ook zelf goed instellen op de 'manual' functie. Hier kun je je sluitertijd zo in aanpassen dat je goede bewegingsfoto's kunt maken met beide camera's (De Olympus ken ik niet goed, de Canon heeft die 'manual' functie iig wel, en vrijwel elke D-SLR heeft dit).

Als ik jou was zou ik voor de Canon gaan, puur omdat dit een 'bekender' merk is en evt. uitbreiding hierdoor makkelijk is. Mocht je nog een tip willen, de Nikon D40 is ook een erg leuke camera om mee te beginnen in de D-SLR wereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:55

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:51

vonneke schreef:
Wie kan me helpen??

is dit het kopen waard???

[EA-OV] super goede digitale camera Powershot S1 met 10 x zoom!

De Canon S1 is een camera die in febr 2004 op de markt is gekomen. Nu is 4 jaar normaal niet zo oud, maar de ontwikkelingen gaan zo snel bij de digitale toestellen dan de S1 nu sterk verouderd is. 3,2 is voor nu weinig pixels, maar wat belangrijker is, is dat hij veel langszamer is dan de huideige camera.s Bij de S1 duurt het echt even las je de ontspanknop indrukt voor de echte foto wordt gemaakt. Je kunt er prima foto's mee maken. Maar voor bewegingsfoto's is die te langszaam.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:02

Faelivrin schreef:
Siep, weet je wel wat MP inhoud? Dit is enkel van belang voor vergrotingen. Ik heb met mijn Nikon, 6 MP geloof ik, eens een foto moeten laten afdrukken voor een klant op 50×70 cm formaat en nog was hij haar scherp. Met 10 MP of 8 zelfs al kun je echt ENORM groot uitvergroten en geloof mij, niemand die dat ooit doet. Clown Dus om de MP's hoef je het niet te doen, beide zijn goed.

Micro, je bedoelt Macro? Dit ligt aan je lens, er zit een Macro functie op (zo'n bloemetje) maar het is niet net als bij een compact camera dat hij verder alles zelf goed doet.

Bewegingsfoto's kun je met een D-SLR ook zelf goed instellen op de 'manual' functie. Hier kun je je sluitertijd zo in aanpassen dat je goede bewegingsfoto's kunt maken met beide camera's (De Olympus ken ik niet goed, de Canon heeft die 'manual' functie iig wel, en vrijwel elke D-SLR heeft dit).

Als ik jou was zou ik voor de Canon gaan, puur omdat dit een 'bekender' merk is en evt. uitbreiding hierdoor makkelijk is. Mocht je nog een tip willen, de Nikon D40 is ook een erg leuke camera om mee te beginnen in de D-SLR wereld.

6 Mp is geschikt om een afdruk van 20x30 cm. te maken op de best mogelijke resolutie. En dan heb ik het echt over een print op papier. Zodra je groter gaat afdrukken kun je meer en meer de pixels gaan zien. Nu kijk je meestal naar een grotere foto van een grotere afstand zodat het lijkt alsof de kwaliteit gelijk blijft, maar dat is dus maar schijn. Als je een print van 50x70 gaat maken en je bekijkt hem op normale kijkafstand van ongeveer 25 cm. ziet zo'n foto er echt niet meer mooi scherp uit. Maar voor aan de muur op grotere kijkafstand kan het best.
Ook bij een dslr kun je een instelling kiezen dat de camera alles doet. Ook als je een macro-opname wilt maken kan het toestel alles voor je instellen net als bij een compact. Maar doordat een compact een veel kleinere sensor heeft en daardoor een grotere scherptediepte steekt het allemaal preciezer dan met een compact.
Ook met de huidige compactcamera's kun je prima bewegingsfoto's maken. Vooral de wat duurdere hebben bijna dezelfde shutterlag als de dslr. Shutterlag is de tijd dat het duurt nadat je de knop indrukt en de foto echt worrdt gemaakt. Dus daarvoor hoef je niet meer specifiek een dslr te kopen.
Over de Nikon D40 wil ik helemaal niet meer praten, dat heb ik al vaak genoeg gedaan. Gewoon niet kopen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:07

Ik ben ook alvast weer een beetje aan het rondkijken na een camera.....

de mijne is haast zo goed als overleden, dus tijd voor een nieuwe.. Bloos

liefst wil ik natuurlijk een spiegelreflex etc.... maar dat word me wat te duur, dus iemand idee voor een andere?

zoek wel een met een beetje de mogelijkheden, richting Spiegelreflex....
prijsklasse ongeveer tot de 300/400 eu.

heb een tijdje geleden eens met een fuji finepix S6500fd ofzo gefotografeerd, die was opzich wel fijn, maar weet niet of die ook een beetje goed is? andere opties zijn ook welkom Lachen

misschien nog belangrijk, ik had een Panasonic Lumix DMC-FZ4, en zoek dus wel een waarmee ik er op vooruit ga zegmaar Knipoog

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:41

@ kokomo & faelivrin:
Oke!, weer wat geleerd Lachen Ik denk dat ik dan toch voor de 350 ga

@ magic_lover: Ik heb nu een Fuji finepix s6500 Lachen deze doet het niet, maar degene die ik had voordat ie gestolen werd, deed het echt heel goed! heel scherp alles, alleen niet zo geschikt in het donker/ weinig licht Knipoog

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:37

Ik ben ook aan het kijken voor een DSLR. Heb nu een analoge SLR (Canon EOS 3000) maar ben dat ontwikkelen een beetje zat Clown
Nu heb ik bij mijn analoogje wel wat lenzen en vraag me af of die ook op de digitale SLR's van de Canon EOS serie passen.. Iemand hier die dat weet?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 15:33

xSiep schreef:
@ kokomo & faelivrin:
Oke!, weer wat geleerd Lachen Ik denk dat ik dan toch voor de 350 ga

@ magic_lover: Ik heb nu een Fuji finepix s6500 Lachen deze doet het niet, maar degene die ik had voordat ie gestolen werd, deed het echt heel goed! heel scherp alles, alleen niet zo geschikt in het donker/ weinig licht Knipoog

ja ik zoek toch wel een waar ik in het donker/schemer ook nog wel wat redelijke plaatjes kan maken,
natuurlijk wil dat met de meeste camera's niet dan moet je gelijk al een SLR, maar die k nu heb wil nog wel aardig (althans in het schemer met veel ruis.) dus zoek natuurlijk wel een waarmee ik weer een stapje vooruit doe Haha!