[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 01:13

Ik weet dat je voor de Olympus minder lenzen beschikbaar hebt.
Anderzijds heeft die betere kitlenzen.
En ik ben toch niet van plan heel veel lenzen te gaan kopen.
Mits ik maar de lenzen heb waarmee ik uit de voeten kan.

Wat in jou onderschrift staat, de SP 510 uz is mij nog niet voldoende. Bloos

Fuji is trouwens ook niet wat mij direct trekt.
Maar misschien zijn ze verbeterd met voorheen. Ik heb ze nu al tijd niet bekeken.

Horsy_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 13:58

Voor de Olympus Spiegelreflext heb ik twee lenzen, 14-45 en een 40-150, ik heb hier echt (zeker op dit moment) genoeg aan.. Misschien een tip?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 13:58

14-45 is niet de standaardlens die erbij zit toch?
Ga even in je profiel kijken voor foto's.

Horsy_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 14:02

Staan geen foto's in die ik met die camera heb gemaakt. Of het de standaard lens is weet ik niet, ik heb een pakket gekocht met de Olypus E-330, en die twee lenzen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 14:03

Heb je voorbeeldfoto's?
Ik dacht 14-42 als standaardlens. En 40-150

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 18:09

hoi,

Ik ben even het spoor bijster....
Vandaag naar fotozaak geweest. Voor de canon 40D...
Daar hebben we even staan praten de man die me hielp vertelde mij dat hij de sony alpha 700 een betere camera vond. Nu zit ik al tijdje op internet te zoeken...
Maar kan me iemand vertellen wat nou echt een betere camera is?
Voordelen die de man in de winkel noemde: Betere chip en beeldstabilisatie in de camera.(voor de sony)
(de camera's kan ik beide voor het zelfde geld krijgen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 18:23

Ik kan je niet vertellen wat een betere camera is, wél kan ik je vertellen dat er voor canon meer lenzen en assesoires op de markt zijn wat wellicht kan helpen in je keuze. Lachen

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 18:50

Hallo,

ik mag in de kerstvakantie een nieuw, luxer toestel kopen dan wat ik nu heb. Op dit moment heb ik een Kodak Easyshare C603, ik wil wat verder gaan qua scherpstelling. Ik zou dan mooie scherpe foto's willen maken met een wazige achtergrond (ook mooi scherp met bewegende onderwerpen). En binnen wil ik ook fotograferen, dat wil die van mij niet. En ik wil ook wat meer inzoomen dan nu. En ook graag een aardig simpele gebruiksaanwijzing (wat ik ook evt. snel kan leren *LOL*. Weet iemand welke camera geschikt voor mij is?

Groetjes, Tamara

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:59

Ik ben op zoek naar een camera voor mijn moeder, misschien kunnen jullie mij helpen?
Hij moet voldoen aan deze eisen:
- Minstens 5.0 Megapixel.
- Ook binnen fatsoenlijke foto's, geen wazig boeltje.
- Hij zal vooral gebruikt worden voor portretfoto's.
- Zelf instellen hoeft niet, mag wel.
- Filmpjes boeien niet.
- Macro is ook onbelangrijk.
- Hij moet bekend staan als goed.
- Tot 110 incl. verzendkosten.
Ideeën?

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:56

_Tamara schreef:
Hallo,

ik mag in de kerstvakantie een nieuw, luxer toestel kopen dan wat ik nu heb. Op dit moment heb ik een Kodak Easyshare C603, ik wil wat verder gaan qua scherpstelling. Ik zou dan mooie scherpe foto's willen maken met een wazige achtergrond (ook mooi scherp met bewegende onderwerpen). En binnen wil ik ook fotograferen, dat wil die van mij niet. En ik wil ook wat meer inzoomen dan nu. En ook graag een aardig simpele gebruiksaanwijzing (wat ik ook evt. snel kan leren *LOL*. Weet iemand welke camera geschikt voor mij is?

Groetjes, Tamara

Tot welke prijsklasse?

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 12:51

Arielle_ schreef:
_Tamara schreef:
Hallo,

Groetjes, Tamara

Tot welke prijsklasse?

Ongeveer €300,-

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 20:11

Paoline schreef:
Ik kan je niet vertellen wat een betere camera is, wél kan ik je vertellen dat er voor canon meer lenzen en assesoires op de markt zijn wat wellicht kan helpen in je keuze. Lachen

klopt maar gaat me echt om welke camera beter is.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 20:17

Manny, op de specificaties denk de Sony.
Die heeft meer mpixel, heeft beeldstabilisatie, meer ISO bereik.
Daarentegen geeft de canon meer per seconde.
Maar goed, dat ligt misschien ook aan wat jij wilt.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 20:38

_Tamara schreef:
Arielle_ schreef:
Tot welke prijsklasse?

Ongeveer €300,-

Ik zou voor de fuji s5700 gaan. Heb hem zelf een half jaartje gehad, je kunt zelf handmatig instellen, maar ook de instellingen op automatisch zetten. Je kunt er ook mee filmen en uhm hij is gewoon fijn Haha!
Meestal heb je alleen met spiegelreflexcamera's (of zoomcamera's zoals deze fuji) een wazige achtergrond, met zo'n budget kun je (bijna) geen nieuwe dsrl kopen, is te weinig
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 16-12-07 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 20:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 20:44

Welke camera heb je? Wel zo handig om te weten als je advies wil hebben Knipoog

Je treft hier toevallig een prof. concertfotograaf, dus vertel 'ns Lachen

Edit: Ik zal zo ook even eea aan commentaar plaatsen bij je foto's!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 20:47

Ooh stond die niet bij dat topic?
Ik heb een canon eos 350d, en nu alleen een 50mm 1.8
Het fotograveren gaat me redelijk af (3e shoot) maar het moet beter kunnen en ik denk ook dat een betere lens erg helpt.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een zoomlens omdat ik nu erg veel last heb van kleine uitsteekseltjes van gitaren bijv omdat ik simpelweg niet eromheen kan zoomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:04

Ok... 50mm F1.8 is een goede concertlens. Zou in vrijwel alle omstandigheden moeten voldoen. Verschil met de 50mm F1.4 is wel aanzienlijk, behalve dat 'ie net wat robuuster en lichtsterker is, is die ook scherper.

Ik probeer zelf altijd een aanzienlijk bereik te dekken met zoomlenzen, echter zit je dan aan (dure) F2.8-lenzen. F2.8 geeft mij vaak te weinig lichtsterkte, maar bij goede lichtomstandigheden is dat erg goed te doen.

In principe is het dan het mooist om je bereik te dekken met een 24-70 F2.8L (eventueel 28-70) en een 70-200 F2.8L (of eventueel, als je hem kunt vinden, de oudere/goedkopere, maar scherpere, 80-200 F2.8L).

Mocht je ook van plan zijn te gaan fotograferen bij grotere venues, kan een 1.4 extender handig zijn. Dan heb je met de 200mm van de zoom en de 1.4-extender genoeg bereik om in principe alles te kunnen doen.

Mocht je het ook nog leuk vinden om veel met groothoek te doen, kom je al snel uit op de 16-35 F2.8L.

Maar zoals ik al zei, vaak red je het eigenlijk niet met F2.8-zoomlenzen. Zelf gebruik ik meer primes dan zoomlenzen. Geschikte primes zijn bijvoorbeeld (van groothoek naar tele)

Sigma 20mm F1.8 (€439,00)
Canon 28mm F1.8 (€419,00)
Canon 35mm F2.0 (€228,00)
Canon 50mm F1.4 (€325,00)
Canon 85mm F1.8 (€349,00)
Canon 100mm F2.0 (€405,00)

Prijzen overal even bijgezet wat ze op dit moment bij Konijnenberg kosten, om je een prijsindicatie te geven.

Je hoeft natuurlijk niet al deze primes te hebben. Maar ze zijn handig, erg handig. Je wisselt wat meer, maar de kwaliteit is er ook naar.

zoals je ziet zit je qua zoomlenzen wel direct aan L-objectieven. Die zijn wel erg prijzig. In de meeste gevallen biedt Sigma hele aardige F2.8-alternatieven, maar je zult dan natuurlijk wel e.e.a. in moeten leveren op kwaliteit.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:07

suus_ schreef:
Ik zou voor de fuji s5700 gaan. Heb hem zelf een half jaartje gehad, je kunt zelf handmatig instellen, maar ook de instellingen op automatisch zetten. Je kunt er ook mee filmen en uhm hij is gewoon fijn Haha!
Meestal heb je alleen met spiegelreflexcamera's (of zoomcamera's zoals deze fuji) een wazige achtergrond, met zo'n budget kun je (bijna) geen nieuwe dsrl kopen, is te weinig

Wat is een dsrl als ik vragen mag? Clown Oké, ik heb deze ook op internet zien staan en uitgeprint. Mij leek deze ook een goeie camera voor mij. Krijg je met deze camera wel goeie kwaliteit foto's? Zijn er evt. ook andere lenzen voor te koop? Bij deze camera kun je dus niet de achtergrond helemaal wazig maken, ook niet een beetje? Dat je wel wat verschil ziet tussen het onderwerp en de achtergrond. En wat zou evt. de prijs zijn voor een spiegelreflec of 1tje waarbij je de achtergrond goed wazig mee kunt maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:10

_Tamara: dslr is een digitale spiegelreflexcamera. Qua prijsindicatie zit je voor een body en zeg maar twee matige lenzen al gauw over de 600 euro.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:10

hey,
ik zoek weer een camera..
hoeft geen super dure te zijn als hij maar nette foto's kan maken.
het liefst 1 die ook binnen foto's kan maken.
iemad enig idee welke ik het beste kan nemen?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:13

Tamara, kijk eens in mijn onderschrift.
Die portretfoto's zijn met een compactcamera gemaakt. Een Olympus c765uz, nu al een oud model.
Maar is een zoomcamera en daarmee lukt dat vaak vrij goed.
Nu heb je van Olympus bv de SP510, SP550 en SP560.
Maar ook andere merken als Canon, Fuji en Sony hebben dergelijke superzoomcamera's.

Lynnlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 12:26

hej , ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Ik heb momenteel een compact camera van canon , nu wil ik kwalitatief toch wat betere foto's en k heb dus besloten om voor mijn verjaardag/kerstmis... een digitale spiegelreflex camera te kopen. Ik wil graag mooie scherpe foto's kunnen maken vn paarden ( met wazige achtergrond) en detailfoto's van insecten enzo . Welke camera raden jullie mij aan onder de 1000 euro ?
Normaal gezien ga ik ook "lessen" volgens vanaf het moment dat ik de camera heb

gr lynn

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 12:29

De canon eos 350d of 400d.
Vind ik persoonlijk erg fijn, niet zo erg duur dan kun je er nog een nette lens bij kopen ipv de kitlens.
Nikon schijnt ook erg prettig te zijn maar daar heb ik geen ervaring mee

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 13:21

dames let op!
aanbiedingen deze week Utrecht mediamarkt
Canon 400D DUBBELkit- 639 euri
18-55 lens + 55-200 lens.
je betaald in de winkel 709 krijg 70 euro cashback van canon.