Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cissie schreef:Wat is jullie ervaring wbt de lenzen van TAMRON of SIGMA?
Ik heb een Canon eos 400D, en wil er graag een lens bijkopen het liefst de 28-200mm of 28-300mm maar die zijn behoorlijk prijzig bij Canon, wellicht is een Sigma of Tamron een goede keus?
Shiloh schreef:Hoe groot zijn de foto's ongeveer die met een 400D gemaakt worden?
Met andere woorden, hoeveel foto's kun je ongeveer maken met een kaartje van 1, 2, 4 etc gig? of met nog andere woorden. Wat voor kaartje heb je eignelijk toch wel nodig om een leuke dag foto's te maken.
yvonnepuntnl schreef:Ik ben zelf heel erg tevreden over mijn K10D van Pentax. Net even wat meer body dan de 400D, en heeft daarnaast ook nog beeldstabilisatie en een antistoffuctie. Verder is de bediening met de instelwieletjes superhandig.
Kokomo schreef:Op dit moment is de Canon 400D de beste keus. Alle mogelijkheden die een dslr moet bezitten en op dit moment de beste prijs/kwaliteisverhouding. Van Canon krijg je ook nog eens 70 euro terug.
Shiloh schreef:Hoe groot zijn de foto's ongeveer die met een 400D gemaakt worden?
Met andere woorden, hoeveel foto's kun je ongeveer maken met een kaartje van 1, 2, 4 etc gig? of met nog andere woorden. Wat voor kaartje heb je eignelijk toch wel nodig om een leuke dag foto's te maken.
lieniminnie schreef:nou keek ik is op de site, en daar staat ook 'gewenste aparatuur'
Beide camera's staan erbij, de K10D van pentax maar staat bij geavanceerde modellen, de canon 400D staat bij de eenvoudige modellen.
nu denk ik natuurlijk dan kies ik toch voor de eenvoudigere, maar omdat ik de opleiding ga doen weet ik niet of ik dan net zo goed de geavanceerde kan nemen
Dit is overigens de 'lijst' met gewenste apparatuur.
en als ik dan al die lenzen etc. zie schrik ik me rot
ik ga binnenkort langs bij de school en dan kan ik ook lekker veel informatie winnen, maar goed, ik wou toch even jullie mening weten
lieniminnie schreef:hoi, een paar pagina's geleden heb ik gevraagd over een camera voor de opleiding die ik ga doen,
Ik ga binnenkort een basisopleiding vakfotograaf doen, ik moet dan een spiegelreflex camera hebben met instelbare sluitertijd en diafragma.
deze opleiding ga ik doen, als deze me bevalt wil ik doorstromen naar de Vakopleiding. (die staat bij opleidingen>MBO)
Ik denk dat ik digitaal wil, budget.. niet duuropleiding kost ook wat,
ik kreeg toen dit advies:yvonnepuntnl schreef:Ik ben zelf heel erg tevreden over mijn K10D van Pentax. Net even wat meer body dan de 400D, en heeft daarnaast ook nog beeldstabilisatie en een antistoffuctie. Verder is de bediening met de instelwieletjes superhandig.Kokomo schreef:Op dit moment is de Canon 400D de beste keus. Alle mogelijkheden die een dslr moet bezitten en op dit moment de beste prijs/kwaliteisverhouding. Van Canon krijg je ook nog eens 70 euro terug.
nou keek ik is op de site, en daar staat ook 'gewenste aparatuur'
Beide camera's staan erbij, de K10D van pentax maar staat bij geavanceerde modellen, de canon 400D staat bij de eenvoudige modellen.
nu denk ik natuurlijk dan kies ik toch voor de eenvoudigere, maar omdat ik de opleiding ga doen weet ik niet of ik dan net zo goed de geavanceerde kan nemen
Dit is overigens de 'lijst' met gewenste apparatuur.
en als ik dan al die lenzen etc. zie schrik ik me rot
ik ga binnenkort langs bij de school en dan kan ik ook lekker veel informatie winnen, maar goed, ik wou toch even jullie mening weten