Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarijeR schreef:De 12-100mm 4.0 is in tegenstelling tot veel andere superzooms ook een erg mooie lens.
bentefoto schreef:Hoihoi! Ik wil de canon 6d kopen, maar ik heb voor mijn canon eos 1200d de 55-250mm f/4-5.6 lens. Weet iemand of deze lens op een FF camera past?
MarjanB schreef:bentefoto schreef:Hoihoi! Ik wil de canon 6d kopen, maar ik heb voor mijn canon eos 1200d de 55-250mm f/4-5.6 lens. Weet iemand of deze lens op een FF camera past?
De 6D is nu trouwens wel heel erg in de aanbieding g bij kameraexpress, ook incl sommige lenzen
https://www.kamera-express.nl/product/1 ... os-6d-body
bentefoto schreef:Hm ja, maar ik ben wel echt opzoek naar een nieuwe camera, ik heb nu de 1200d en dat was slechts een instap spiegelreflex camera. Maar nu ik steeds serieuzer bezig ben met fotografie en ook belangrijke opdrachten krijg wil ik graag een nieuwe camera.
Heeft iemand ervaring met de Canon EF 70-200mm f/4.0L USM? Wederom voor dieren/paarden fotografie.
Ik fotografeer vooral paarden en honden portret, en soms actie en rijfoto’s maar de nadruk ligt op portet. Ik vind het alleen heel erg moeilijk om een goede camera te vinden omdat ik heel veel twijfel tussen de verschillende (tussen de 6d en 7d mark II) bijvoorbeeld. Lichtsterkte is een heel belangrijk punt voor mij omdat ik nu heel snel last heb van ruis en ook moeten de camera echt haarscherpe beeldkwaliteit hebben. Want mijn foto’s zijn nu zeker wel scherp, maar niet háárscherp en dat is waar ik naar opzoek ben bentefoto schreef:Maar ik ben eigenlijk helemaal niet zo opzoek naar een camera met snelheidIk fotografeer vooral paarden en honden portret, en soms actie en rijfoto’s maar de nadruk ligt op portet. Ik vind het alleen heel erg moeilijk om een goede camera te vinden omdat ik heel veel twijfel tussen de verschillende (tussen de 6d en 7d mark II) bijvoorbeeld. Lichtsterkte is een heel belangrijk punt voor mij omdat ik nu heel snel last heb van ruis en ook moeten de camera echt haarscherpe beeldkwaliteit hebben. Want mijn foto’s zijn nu zeker wel scherp, maar niet háárscherp en dat is waar ik naar opzoek ben