mandy358 schreef:Heel erg bedankt!
Ik ga proberen of het lukt als ik nog een stukje verderweg ga staan.
nog 1 vraagje, Moet je bij de sensor grote bij je body kijken of staat dat bij je objectief?
De sensor zit in de body

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Killyenn schreef:Stal_Fiore schreef:Heeft iemand hier ook ervaring met de canon 600d?
Ik overweg die te kopen.
Ik heb nu een 300d die echt op is
Ik heb zelf een 600DFijne camera, een miskoop zul je er sowieso niet mee doen
Wat wil je er precies over horen?
horseees schreef:Ik ben een echte leek op het gebied van spiegelreflexcamera's, heb er ook nog nooit één gehad, wel al mee gefotografeerd en dat gaat wel goed.
Mijn budget is tussen de 800-900 euro. Ik weet niet wat ik hiervan moet kopen, een aparte body en lens of gewoon een kit.
Mijn voorkeur gaat uit naar Nikon of Canon.
Het zal vooral dienen om paarden te fotograferen, natuurfoto's, en ik hou ervan om scherpe detailfoto's te nemen, echt dichtbij. Dus een goede zoom is wel een must.
Misschien heeft iemand een paar modellen voor me met wat uitleg erbij? Ik ga sowieso raad vragen in de winkel maar ik zie er echt geen duidelijkheid in aangezien ik niet echt een kenner ben!
Bagheera_206 schreef:horseees schreef:Ik ben een echte leek op het gebied van spiegelreflexcamera's, heb er ook nog nooit één gehad, wel al mee gefotografeerd en dat gaat wel goed.
Mijn budget is tussen de 800-900 euro. Ik weet niet wat ik hiervan moet kopen, een aparte body en lens of gewoon een kit.
Mijn voorkeur gaat uit naar Nikon of Canon.
Het zal vooral dienen om paarden te fotograferen, natuurfoto's, en ik hou ervan om scherpe detailfoto's te nemen, echt dichtbij. Dus een goede zoom is wel een must.
Misschien heeft iemand een paar modellen voor me met wat uitleg erbij? Ik ga sowieso raad vragen in de winkel maar ik zie er echt geen duidelijkheid in aangezien ik niet echt een kenner ben!
Dan heb je een mooi groot startbudget.Voor dat bedrag lukt het zeker om iets moois te kopen.
Ik zou dan een relatief goedkope body nemen met de kitlens erbij en dan ook meteen een goede telezoom erbij nemen voor de paardjes en de close-ups.
Bagheera_206 schreef:@horsees: Je hoeft toch niet meteen voor een superlens te gaan? Als je startsetje koopt van bijvoorbeeld Nikon D3100 met kitlens of Canon 1100d met kitlens ben je voor 450 euro klaar. Dan heb je toch nog ruimte om voor 400 a 500 euro een telezoom voor de paardjes erbij te nemen? Dan zit je toch nog binnen budget? Ik zou wel rekening houden met wat geld voor geheugenkaartje, misschien extra accu en een cameratas.
8nnemiek schreef:Een klein vraagje tussendoor: weet iemand het belangrijkste verschil tussen de Nikon D90 en de D7000? Ze hebben allebei de motor in de body, toch? Het aantal megapixels verschilt wel wat.. maar ach, ik hoef geen billboard-formaat te schieten.. De D90 kan ook simpele video's maken, toch? Dus, wat is precies het verschil tussen de twee en is dat die €350,- prijsverschil waard?
Bagheera_206 schreef:Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar Canon uit.Heb zelf immers een Canon 550D, maar laat je daardoor niet verleiden. Beide merken hebben hele goede camera's en lenzen in het segment waar jij naar op zoek bent.
Elin_ schreef:haha ja ,maar in de winkel (ik neem gewoon het geld mee) maak ik de echte keuze aangezien ik met die canon direct 3 lenzen dan heb.. (kitlens , dan kan ik een telelens betalen , lens van mijn tante) en die nikon telelenzen de goedkoopste nog erg prijzig voor mij is (300 nogwat) dus dan begin ik maar met alleen de kitlens.
Dus dan vraag ik gewoon even naar het menu te mogen kijken etc ,maar het word wss de nikon
Stal_Fiore schreef:Wat raden jullie mij aan?
Ik hem een budget van 500-700 euro.
We hebben nu de canon eos300d met kitlens + zoomlens 75-300
Het toestel is op, de zoomlens werkt nog prima.
Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor paarden fotografie, maar ook met schemering en binnen.
Nouks schreef:Elin_ schreef:haha ja ,maar in de winkel (ik neem gewoon het geld mee) maak ik de echte keuze aangezien ik met die canon direct 3 lenzen dan heb.. (kitlens , dan kan ik een telelens betalen , lens van mijn tante) en die nikon telelenzen de goedkoopste nog erg prijzig voor mij is (300 nogwat) dus dan begin ik maar met alleen de kitlens.
Dus dan vraag ik gewoon even naar het menu te mogen kijken etc ,maar het word wss de nikon
Heb het volgens mij (gisteren nog) al eerder gezegd maar...
Nikon heeft ook gewoon een 55-200 voor ca 170-180 euro......
En bovendien in het budget 200-400 euro ook best wat te kiezen...