[verh] (geen titel nog, maar wel goed verhaal!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: [verh] (geen titel nog, maar wel goed verhaal!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 18:43

een update moet tenminste 1500 woorden bevatten. Ook gezien de 'meer' reacties hier voorlopig een slotje op, zodra er per TeM een update van meer dan 1500 woorden komt, gaat het weer open.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:18

Hier het vervolg via de TeM geplaatst:

Door Devica geschreven

Citaat:
Toen ik na dacht over de tijden met Ben, vond ik het wel te snel gaan eigenlijk. Ik kende hem nog niet zo lang, en toch nog ben ik met hem mee gegaan, meerdere keren. Ik was totaal verward. Ik was me zelf niet meer. De deur ging open, en Ben liep naar binnen. Ik wachtte op zijn begroeting, maar het bleef akelig lang stil. Hij keek naar de grond, en durfde me niet aan te kijken. Zijn hele houding, zo kende ik Ben niet! Schouders die naar beneden hingen, z'n armen zo slap als een theezakje, hij strompelde naar binnen. Ik besloot niks te zeggen, hij mocht maar eens beginnen. Hij liep naar me toe, nog steeds naar de grond kijkend. Voor hij op het bed ging zitten, ging z'n mond open. "Sorry..." Zei hij. "Ik had je hier niet in mogen betrekken. Maar dit is m'n werk...." Ik begreep hem niet. Wat bedoelde hij? Ik pakte zijn hand vast, die ijs koud aanvoelde. "Sorry ik begrijp je niet." Zei ik. Mijn ogen zochten naar contact met hem, maar hij zocht geen contact met mij. Hij trok z'n hand uit de mijne, en keek voor zich uit. "Waarom maak je het zo moeilijk?" Schreeuwde hij door de hele kamer heen. Ik kroop meteen in een, toen ik z'n stem hoorde. Hij was niet kwaad, niet verdrietig, maar van allebei een beetje. De deur ging weer open. "Ben kom onmiddelijk terug! Zo verknal je het gast!" Hoorde ik iemand schreeuwen. Ik zag niet wie het was, het was te donker. Ben zuchtte. "Ik vertel je het straks wel." Zei hij. Hij keek me aan, en keek weer weg. Hij baalde er echt van, dat ik hier zat. Hij liep weg, en keek me voor hij de kamer uit liep, nog een keer aan. Maar ik ontweek z'n gezicht. Ik snapte hem echt niet meer. De deur ging dicht, en weer een beetje open gelaten. "Was dit mijn kans? Kon ik zo naar huis ontsnappen? Was dit Ben's bedoeling?" Allerlei vragen spookten door m'n hoofd. Ik lag op bed, en bedachte me hoe ik het beste hier uit kon komen. Ik besloot maar de deur uit te gaan sluipen. Langzaam kwam ik van het bed af, en met muizen stapjes liep ik richting de deur die op een kier stond. Ik hoorde stemmen dichterbij komen, hoe dichter ik bij de deur kwam. “Nog een paar stappen.” Dacht ik in me zelf. Ik liep met twee grote passen naar de deur, toen ik ineens zware voetstappen hoorde. “Waar is dat meisje heen?” Hoorde ik een zware stem zeggen. Ik stond ineens stokstijf, maar wist al snel dat ik hier niet goed stond. ik besloot achter de deur te gaan staan. Toen ik de laatste stap zette, en stil stond, werd de deur open gegooit. “Waar ben je?” Hoorde ik ineens! Met angst in m’n hele lichaam, van mn tenen tot aan m’n hoofd, keek ik om het hoekje van de deur. Een grote brede man liep met een gespannen houding naar het bed. Hij pakte iets uit z’n zak. hij deed er iets mee, en hield hem bij z’n oor“jaa met klaas! Ze is ontsnapt!” Hij commandeerde iets erachter aan. “Ja kom dan kijken! Je hebt zeker lopen rukken toen ze op bed lag he? Nou daar voor betaal ik je niet! kom hier heen! Nu jaa!” Niet lang daarna hoorde ik weer twee snelle voetstappen naar de kamer komen. “Er is een fiets weg baas....” Hoorde ik iemand anders zeggen! “Rotzak! Had beter opgelet, dan zat ze er nu nog!” De brede man liep richting de deur. “Het is ben z’n opdracht!” Hoorde ik iemand anders zeggen. Ik verstopte me weersnel achter de deur en besloot verder te luisteren. “Jaa maar ben is een gebruiker! Die moet je niet geloven! ik zei toch dat jij mee moest helpen Joost!” Hoorde ik de man weer zeggen. Een beeld ging door me heen. “Was joost hier ook bij betrokken?” De man liep weg, en ik hoorde iemand anders er achter aan lopen Ik schrok, en raakte lichtelijk in paniek. “Niemand! Maar dan ook niemand is te vertrouwen.... jenny, Ben, Danny, en nu Joost!” De tranen vielen over m’n gezicht. “Waarom ik?” M’n tranen vielen van m’n gezicht, naar m’n borsten. Daar zat ik dan, in een lingerie setje, achter de deur. Als ik zou willen ontsnappen, zou ik me eerst moeten aan kleden. Ik bedacht me snel daarna, dat het beter was om me aan te kleden. Ik rende de kamer door, pakte m’n kleding razend snel, en trok het aan. Maar bij m’n schoenen leek het mis te gaan. “Waar ga jij heen?” Hoorde ik iemand zeggen.Ik keek in de ronte, maar zag niemand in de kamer. “Ik moet naar huis!” Hoorde ik snel iemand anders zeggen. “Jij moet helemaal niks! En als je wat moet, moet je het meisje zoeken! Ze kan ons veel geld opbrengen! Begrijp je dat? Geld is belangrijk! Dan word je gelukkig, kan je alles krijgen wat je wilt!” Ik slikte, en de stemmen vervaagden. M’n schoenen zaten niet lekker, en ik voelde dat ik de kans had gemist. Ineens ging het licht in de kamer aan. “Ze is er nog!” Hoorde ik ineens. ik smeet m’n schoenen uit, en liep snel naar de muur toe, achter een camera. “Waar dan” Hoorde ik de zware stem weer zeggen. “Nou... uuh...” Was het er al snel achter na. “Weetje joost? je moet een bril! een goeie ook! Want ze is er niet!” De zware stem, ging over in zware voetstappen. “Ik zoek haar met de auto!” De man liep weg, en ineens hoorde ik een deur dicht geslagen worden. Buiten hoorde je de man nog verder vloeken... Ik luisterde aandachtig, en hoorde inderdaad een auto starten. met veel gas reed ie weg. Ik hoorde Joost vloeken en schelen op de plek waar hij zat. Hij schold me uit, voor grofvuil, voor een trut, voor k*nkerwijf, en hij zei dat ik van hem dood mocht gaan. Maar dat was voor mij de druppel. Ik liep naar de deur, en liep er kwaad uit. Ik zocht naar joost, en na enkele meters had k hem gevonden. “Dus jij vind me een k*nkerwijf, en vanjou mag ik dood?” Ik liep naar hem toe, en gaf hem een klap in z’n gezicht. “Hoe helder ben je? He! Vertel op!” Ik werd kwaad. Joost keek me angstig aan, volgens mij had hij me nog nooit zo kwaad gezien! Voor joost kon antwoorden, had ik hem al een paar trappen tussen zijn benen gegeven. “Klootzak!” Schreeuwde ik. Ik schopte door, en sloeg hem, als afsluiter. Joost kromp ineen, en kreunde z’n pijn. “Je verdiende loon!” Schreeuwde ik. Ik keek in het kamertje, en zag de televiesie’s staan. Elke tv had z’n uitzicht, zelfs eentje boven het bed waar ik lag! En ook een net voor het rietenmuurtje! Ik keek Joost voor de laatste keer aan, en sloot m’n ogen. Ik rende kwaad weg, en rende naar een deur. Ik deed de deur open, en wat een licht ineens... Het frisse lucht, was onbeschrijvelijk. Ik kneep m’n ogen samen, en probeerde naar voren te kijken. Enkele minuten later, was ik het lucht gewend, en rende van het huisje weg. Met blote voeten op het warme zand zocht ik naar een uit weg. Om me heen, zag ik alleen maar zand, duinen en zee. En achter me, was het verschrikkelijke huisje! In m’n gedachten zag ik alles weg branden, alles was onder het vuur, en het rookte onwijs! Ik draaide me om, en kik rende naar voren, richting de duinen. Ik rende de duinen op, kroop onder het schrikdraad door, en rende weer verder. Boven op de duin waar ik stond, had ik mooi uit zicht op een stadje. Ik werd er stil van. Ik zag allemaal huizen, mooie boerderijen, met heel veel land. Alles leek zo rustig en kalm. Ik keek verder, en ineens zag ik waar ik was. M’n ogen zagen het huis van Ben, z’n vakantie huisje waar we laatst langs gingen!. Ik liep langzaam van de duin af, om niet te vallen. Ineens hoorde ik iets, de auto kwam terug! Ik keek er naar, toen ik ineens besefte dat ze me zo konden zien! Ik te snel gaan zitten en gleed daar door uit.Met een rot vaart rolde ik naar beneden. Ik schaafde me ondertussen aan enkele planten, glasscherven, en een steen. Een maal beneden, was de auto weer bij het huisje, en ik was gestopt met rollen. Ik zat helemaal onder het zand. Ik keek naar m’n armen, die onder zaten met rood zand. Ik schrok! Ik keek verder naar m’n armen, en zag een grote snee zitten. Het bleef maar bloeden... Ik raakte nu echt in paniek. “Wat moest ik nu doen?” Langzaam maar zeker, zakte ik in. Het leek wel of m’n hart stopte met kloppen, alles leek ineens niet belangrijk meer. Ik dacht dat dit het einde was.

Bubblicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:37

leuk stukje devica,
lijkt me eng zo'n wond wat zei hadt
brrr
hopelijk komt er weer snel een vervolg

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 21:42

bedankt sjoert!
voortaan plaats ik wel 1500 woorden.
xxiezz

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:43

zo!! mijn complimenten dit is een heel erg net en duidelijk stuk!! Ik hoop dat je op dit nivo door blijft schrijven!

Schrok straks wel even toen het slotje erop kwam... was net zo spannend...

Dacht echt even ik zit midden in een verhaal... zonder eind!!
Heb een hekel aan een open eind!! hahaha

Succes met het vervolg!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 21:45

@ iris, ik schrok ook van het slotje, ik dacht echt van, ik kan niet mee stoppen hoor!
dus heel gestressd 1500 woorden gedaan...
morgen weer een stuk
enne bedankt voor je compliment!
xxiezz

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 22:21

Nou, je hebt er een fan bij hoor! Prachtig verhaal, in elk stuk zit weer spanning! Ik wacht op het volgende stuk!!! Ga zo door!

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 22:33

meeeeeeeeeeeeer

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 22:33

bolletje schreef:
meeeeeeeeeeeeer

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 23:47

Al weer twee onliners...zucht.
Erg mooi stuk Devica!
Leuke wending, ga zo door!

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 00:00

hahaha sorry wist niks boeiend te zeggen vindt het een onwijs spannend verhaal je lijkt wel zon verslavende serie iedere keer stop je als het spannend wordt hahaha.

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 11:38

mooi stukje,had aan het begin van het verhaal niet verwacht dat
dit er uit kwam;)

romytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 17:03

Ja leuk zeg! Ik schrok ook al een slotje??? maar gelukkig issie weer open en ging het alelen maar om die 1500 woorden. Dit laatste stuk is weer een mooi stuk duidelijk beschreven zo doorgaan!

Sissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 18:06

Wat kan jij goed schrijven zeg!
Echt mijn complimenten voor je verhaal!
Hoop dat je snel weer een stukje schrijft

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 18:14

echt een heel goed verhaal hoop snel een volgend stuk vind het echt spannend

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 18:23

nog 98 woorden :p

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 18:26

Ik dacht dat dit het einde was.

Ik verging van de pijn, het zand prikte in m’n wond, en het leek niet te kunnen stoppen met bloeden. De wind waaide langs me heen, en m’n haren vlogen langzaam van m’n schouder af.
Ik was gedachtenloos. Geen haar op m’n hoofd, vertelde wat ik nu het beste kon doen. Ik bleef maar liggen, liggen van de pijn. Ik leek in een soort van trans te vallen, ik viel langzaam in slaap. M’n spieren werden slap, de pijn leek te minderen... Langzaam zakte ik weg...

De droom die ik had, tijdens het slapen, was als of het zonder mij in het leven was. Ik zag iedereen gelukkig zijn, en niemand die me miste. Ik zag de begravenis, en ik lag in de zwarte kist. Ik had rode kleding aan, en niemand huilde, het was eerder lachen.
Daar lag ik dan, in de kist, zonder een emotie te tonen. “Wat een rust...” Waren de laatste woorden van Ben en Joost en Jenny. Ze lachten naar elkaar, en jenny en ben liepen hand in hand de zaal uit.

Geschrokken werd ik wakker. Ik opende m’n ogen, en voelde meteen aan m’n lichaam, of ik nou had gedroomd. Ik keek naar m’n handen, die onder het bloed zaten.
De zon was verscholen achter de donker grijze wolken. Zo te zien, was het een uur of acht in de avond.De lucht was grauw, en verder op hoorde ik raake onweers klappen. Ik stond op, en liep voorzichtig de duin af. M’n arm was dik, maar was gestopt met bloeden. Het deed zeer, en niet alleen m’n arm, maar ook m’n schouders, en m’n hoofd.
Onder aan de duin, veegde ik m’n voeten af, en liep naar de snel weg, die naast de duin lag.
Ik keek om me heen, maar er waren geen auto’s te vinden.
Ik besloot in de berm te gaan lopen, opzoek naar een overnachting, en een pleister voor mn arm. De regendruppels vielen al snel op m’n haren en schouders. Wat een rilling over m’n lijf gaf. Ik liep iets sneller, en keek in de verte. Nog niks te zien. Geen doel voor ogen...

De stappen waren zwaar, want mijn voeten deden zeer, en ik had honger. Mijn hele lijf leek zwaar te voelen. De regendruppels kwamen al harder op m’n haren en schouders, en bereikte al m’n boven armen. De kou was zo vreselijk.
Ik liep in een hempje, met een broek. En ik voelde me vies, en dat was te zien op m’n arm. Het opgedroogde bloed, zag er onwijs ranzig uit! ik leek wel een zwerver die net begonnen was met zwerven. Zo voelde ik me ook trouwens. Want tsja het leek wel dat niemand om me gaf, iedereen dacht aan geld en aan zichzelf. maar aan mij? Ho maar!
De tranen vielen met de druppels mee naar beneden. Ondertussen was m’n haar al onwijs nat, en vies. M’n schouders deden zeer als er een druppel opkwam. Volgens mij was dit goed mis.

Ik keek weer naar voren, in de hoop iets te kunnen zien. En ja! Ik zag iets! Ik keek beter, en zag een vrachtwagen mijn kant op komen. Ik stopte met lopen, en de vrachtwagen kwam al dichterbij. Ik hief m’n hand op, en begon te liften. Ik was blij, eindelijk iemand die langsrijd!
Maar nee hoor, de vrachtwagen chauffeur toeterde, en reed gewoon verder. Ik schold hem uit achter af. Maar het had geen zin meer. Ik zakte bijna weer in, ik ving me zelf op op mn handen.
M’n haren plakten aan me gezicht, terwijl m’n rug nat werd van de regen. Ik had geen kracht meer, ik was op...Had echt geen energie meer om op te gaan staan.
Ik keek om me heen, zag de blauwe lucht al aankomen, en de grijze wolken leken wel te vergaan. Het gaf me wel energie, maar niet genoeg.
Ik soot m’n ogen, en besloot me in me zelf te gaan zingen. Welk liedje het was, ik had geen idee. Ik zong maar wat ik in gedachten had.
“Help this little girl.
Her life is going, out of this world...
Help this little girl
give her the power, the power who she needs...”
Ik zong het een beetje hard op, en na het laatste woord, begon de zon te schijnen.
Ik opende m’n ogen, en zag tot mijn grote verbazing een rode auto op me afkomen... De auto reed niet hard, en seinde naar me met de lichten. Met het laatste energie dat ik had, stak ik m’n hand op, en daarna viel ik uitgeput op de grond. Ik kon echt niet meer.
De auto stopte voor me, en iemand stapte uit de passagiersdeur. Met grote passen kwam diegene naast me staan. “Rustig maar, er is hulp.” Hoorde ik haar zeggen. De vrouwenstem kalmeerde me, en de vrouw pakte me langzaam op. “Wacht een, ik pak de verband doos!”
De vrouw liep weer terug naar de auto. Ik hoorde gerommel in de auto, maar gaf er niets om. De vrouw kwam weer terug, en ze had verband voor me mee genomen. “Het kan even zeer doen.” Zei ze. Ze legde het verband om m’n arm. het deed inderdaad best zeer. M’n arm was opgezet, en ineens voelde ik de tegen druk.
De vrouw zei iets, wat ik niet kon verstaan. Ik sloot m’n ogen, en consentreerde op de stemmen en de geluiden. Iemand anders kwam de auto uit, en samen tilden ze me de auto in.
Ik was uitgeput, en viel in een rare slaap. Ik kon me niet meer gewegen, maar hoorden wel de mensen in de auto praten tegen me. maar ik kon geen antwoord meer geven.
“Rijd hier maar in.” Zei ze. De auto ging met een bocht naar links, en snel daarna met een bocht naar rechts.
Al snel stopte de auto, en ging de deur open waar ik lag.Ik opende m’n ogen langzaam. Twee geelige mensen haalden me er uit, en legde me op een soort van bed. Ze reden er mee een gebouw in. Volgens mij was dit het ziekenhuis.
Met moeite hield ik m’n ogen open. Ik werd naar een kamer gebracht. De mensen in het geel, en de mensen van de auto, liepen naast en achter het bed. “Eerste hulp!” Hoorde ik ineens.
“Ja volgens mij is dit meisje aangereden. We vonden haar langs de weg!” Hoorde ik de vrouwen stem weer zeggen. “Oke, wilt u even wachten in de wachtkamer? We gaan haar nu behandelen.” Hoorde ik iemand anders zeggen. “Was dit de dokter?” Vroeg ik me zelf af.
Ik kreeg twee prikken in m’n goede arm, en ze deden een creme’tje op m’n zere arm. Het prikte, en begon te branden.
“Het gaat goed, het viezigheid gaat er nu uit.” Zei volgens mij de arts. M’n ogen waren gesloten, en een paar tranen vielen naar beneden. “Haal eens een pijnstiller, en antibiotica en wat voedsel voor deze dame.” Hoorde ik weer. Iemand anders liep weg, en er was ineens een lange stilte.

Voor ik het wist, had ik een naald in m’n arm, en kreeg ik zo antibiotica binnen. “Jonge dame, bent u wakker?” Hoorde ik voor m’n gezicht. Ik keek op, en knikte ja. “Wilt u iets voor tegen de pijn?” Ik knikte nogmaals, en kreeg een glas water, met een pijnstiller. Ik nam het voorzichtig in, maar voelde niet meteen verbetering.
“U bent lelijk aangereden. Door wat voor een auto was het?” Ik kreeg tranen in m’n ogen, toen ik hoorde dat ze dachten over een aanrijding. M’n mond ging open, ik wou vertellen wat er was gebeurd. “Ik ben niet aan....” Verder kwam ik niet. Ik had er echt geen puf meer voor. “U bent niet aan het wat?” De arts was geintresseerd in het verhaal, maar kon maar niet begrijpen dat ik geen puf meer had.
“Vertel het maar.” Hoorde ik de vrouwenstem weer. Ze kwam naar binnen, en pakte mn handen vast. “We doen je niks. we willen je helpen, maar dan moet je ons vertellen wat er is gebeurd aan de kant van de weg”
Ik sloot m’n ogen, ik was zo kapot van binnen. Wat ik nodig had nu, was rust.
De arts liet me met rust, en zette een rust gevend muziekje op. Ik viel langzaam in slaap, en was blij met de rust die ik nu hier had gevonden.

De droom was de werkelijkheid, alleen had ik m’n ogen gesloten. Ik zag alle mensen in het ziekenhuis langs m’n kamer lopen, en sommige keken naar binnen. Maar niemand die mijn kamer in kwam.

Na enkele uren werd ik wakker. Ik voelde me al een stuk beter. De dokter kwam er al snel aan, en had een dienblad met eten voor me mee gebracht.
“Hier, hier krijg je meer energie van, en kan je alles vertellen.”
Ik nam een appel, en nam er een hap van. Het was onwijs lekker, na het vermoeide avondtuur bij het huisje. Ik kreeg er een rilling van toen ik er aan ging denken.

romytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 18:58

wauw dit is echt een mooi stukje ga zo door! Dit is nog mooier beschreven dan het vorige stukje...je schrijft echt heel mooi!

urdal_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 18:59

goed stuk weer!!
ben echt benieuwd naar het volgende !!
ga zo door !

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 19:00

vet goed wacht al weer op het volgende stuk vind jou echt goed schrijven toppie en je gaat nu ook niet meer zo snel van het 1 naar het anders een stuk beter echt toppie

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 19:25

super stuk:),alles is veel gedetailleerder dan in het begin en dat leest wel fijn,ga zo door;)

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 19:59

Echt een geweldig verhaal!! ben echt SUPER blij dat het slotje er af is!

Devica schreef:
Ik dacht dat dit het einde was.
. “Wilt u iets voor tegen de pijn?”

alleen bij deze zin begin ik te twijfelen...

Sissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 20:05

Mooi stukje weer
Het lijkt wel alsof ik het helemaal mee beleef haha

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 20:41

zo je moet er een boek van maken.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 21:04

ik snapp je niet caat_eve, leg eens uit

thq Voor de complimente!