[FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:08

XxLiEsJuHhxX, Bellatrix, joeluna, Joysieee en Thats_Me bedankt!

Meteen maar week 14, kwam vanmorgen een egeltje tegen in de tuin <3
Afbeelding

LoveUggs

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:23

Week 14
Afbeelding

quatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:05

Week 14

Deze prachtige dame en haar veulentje, kwam ik tegen tijdens een rondje met de auto rijden. Vanuit de auto de foto gemaakt.

Afbeelding

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:47

Niet de beste foto maar wel een actuele foto. Op berenjacht voor week 14.

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 13:00

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 16:07

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 16:29

Vanmiddag even tijd gevonden voor een overzicht met feedback. Leuk dat er weer meer mensen mee doen!

Athelas
Mooie kleuren en leuk die weerspiegeling van de bomen in het water.

Bellatrix
Ik vind dit gewoon een prachtige foto. Heeft wat weg van een schilderij.

Caitlin_K
Het wazige van de voorgrond vind ik minder geslaagd. Dat terwijl ik de compositie en de pony onder de bloesem juist mooi vind.

Calice
Gewoon een leuke foto. Wat een mooie manen!

DrawnHorse
Heerlijk dat ze zo kunnen spelen in de bak. Heb er niets op aan te mekren.

evaval
Prachtig gebruik van kleuren. Mooi model ook.

Fem verzamelt hier
Haha, leuk die blik die je hebt weten vast te leggen. Echt zo van mag ik nou wel of mag ik nou niet?

Fris
Mooi dat je het voorjaar zo hebt weten vast te leggen. Vind het een mooie foto en heb er niets op aan te merken.

Gerdjee verzamelt hier
Snap goed dat je deze hond zo kent. Als ik zelf naar de foto kijk dan vind ik het jammer dat je voor deze compositie hebt gekozen en dat je de hond niet helemaal ziet. In deze vind ik het rode tuigje ook wat storend.

germie
Ook een mooie voorjaarsfoto. Fijn dat het leven in de natuur gewoon doorgaat. Je ziet toch steeds minder van deze beestjes. Prima foto, verder niets op aan te merken.

Isa
Heerlijke foto, mooi gebruik van licht. Heb hier niets op aan te merken.

JewEmm verzamelt hier
Wat een leuk moment heb je weten vast te leggen. Leuke foto, niets op aan te merken.

joeluna
Wat een schatje. De foto vindt ik zelf ook mooi, als de rode hindernis niet zo aanwezig zou zijn in de achtergrond had ik het een top plaat gevonden.

Joysieee
Wat heb je dat oog prachtig weten vast te leggen. Dat is toch iets wat niet altijd zo makkelijk is. Top gedaan en het is zo een mooie foto geworden.

lifaya
Toch heeft deze foto ook wel wat. Het laat inderdaad zien hoe rustig het op dit moment is. Ik vind het lijnenspel wel mooi waardoor je toch blijft kijken.

LoveUggs verzamelt hier
Mooi detail van de lente. Je ziet inderdaad steeds meer insecten. Wat meer aandacht voor deze beestjes is altijd goed. Het gaat er toch erg slecht mee. Ik vind de foto ook zeer geslaagd. Heb er niets op aan te merken.

magda_90 verzamelt hier
Wat zit je kat toch heerlijk te genieten in het zonnetje. Deze foto vind ik gewoon mooi. Heb er niets op aan te merken.

maj0
Gewoon een leuke foto. Het lijkt alleen alsof de horizon een beetje scheef staat.

MarijeR
Prachtig, echt mooi gespeeld met beweging en licht. Top foto.

Nayomie
Wat een mooi dier. Je hebt ook goed gebruik gemaakt van kleur. Mooie foto.

NESCAFE
Mooi dat je op deze manier de bloesem hebt weten vast te leggen. Op mijn tablet komt het licht wel wat hard binnen.

Nicje87
Leuk gespeeld met deze reflextie. Ik lijk wel wat scherpte te missen (of nou ja, ik weet niet precies waar die ligt). Ik zou zeggen speel hier nog eens vaker mee dan kun je hier vast nog betere beelden uit halen.

Niobe
Landschappen zijn ook lastig om op de foto te zetten. Je hebt goed gebruik gemaakt van een verdeling in de foto. Doordat je niet één echt onderwerp hebt komt de plaat al snel wat simpel en saai over. Dat terwijl je wel een mooi beeld hebt weten te leggen van hoe de natuur op dit moment is. Oftewel een prima foto, niet bijzonder maar zeker niet verkeerd.

quatta
Wat een schatje. Gewoon een mooie foto, heb hier niets op aan te merken.

quintenvo
Wat een leuke foto. Heerlijk zo verstoppertje spelen in het gras. Heb hier niets op aan te merken.

rosslover
Mooie foto, ik vind de uitsnede zelf iets minder. In deze had ik toch liever het hele paard gezien. Dat komt ook door de blik die je hebt weten te vangen. Gewoon erg mooi en als het paard er nou helemaal op zou staan zou dat voor mij de foto echt afmaken.

Sharani
Leuk dat je het voorjaar hebt weten vast te leggen. De foto zelf is erg blauw, wellicht komt dit door de bewerking of heb je lopen spelen met je witbalans?

Suuszels
Wat een leuke foto. Heerlijk zo samen op de foto. Heb hier niets op aan te merken.

Thats_Me
-

xMayo
Wat een schattige foto. Ik vind het alleen jammer dat je de scherpte zo hebt ingezet. Nu trekt mijn aandacht meer richting de rode schouder dan naar kindjes.

XxLiEsJuHhxX
Wat heb je leuk lopen spelen. Zo'n silhouetten blijft toch erg spannend en mysterieus. Leuk gedaan.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 16:31

Thats_Me schreef:
Vanmiddag even tijd gevonden voor een overzicht met feedback. Leuk dat er weer meer mensen mee doen!

Athelas
Mooie kleuren en leuk die weerspiegeling van de bomen in het water.

Bellatrix
Ik vind dit gewoon een prachtige foto. Heeft wat weg van een schilderij.

Caitlin_K
Het wazige van de voorgrond vind ik minder geslaagd. Dat terwijl ik de compositie en de pony onder de bloesem juist mooi vind.

Calice
Gewoon een leuke foto. Wat een mooie manen!

DrawnHorse
Heerlijk dat ze zo kunnen spelen in de bak. Heb er niets op aan te mekren.

evaval
Prachtig gebruik van kleuren. Mooi model ook.

Fem verzamelt hier
Haha, leuk die blik die je hebt weten vast te leggen. Echt zo van mag ik nou wel of mag ik nou niet?

Fris
Mooi dat je het voorjaar zo hebt weten vast te leggen. Vind het een mooie foto en heb er niets op aan te merken.

Gerdjee verzamelt hier
Snap goed dat je deze hond zo kent. Als ik zelf naar de foto kijk dan vind ik het jammer dat je voor deze compositie hebt gekozen en dat je de hond niet helemaal ziet. In deze vind ik het rode tuigje ook wat storend.

germie
Ook een mooie voorjaarsfoto. Fijn dat het leven in de natuur gewoon doorgaat. Je ziet toch steeds minder van deze beestjes. Prima foto, verder niets op aan te merken.

Isa
Heerlijke foto, mooi gebruik van licht. Heb hier niets op aan te merken.

JewEmm verzamelt hier
Wat een leuk moment heb je weten vast te leggen. Leuke foto, niets op aan te merken.

joeluna
Wat een schatje. De foto vindt ik zelf ook mooi, als de rode hindernis niet zo aanwezig zou zijn in de achtergrond had ik het een top plaat gevonden.

Joysieee
Wat heb je dat oog prachtig weten vast te leggen. Dat is toch iets wat niet altijd zo makkelijk is. Top gedaan en het is zo een mooie foto geworden.

lifaya
Toch heeft deze foto ook wel wat. Het laat inderdaad zien hoe rustig het op dit moment is. Ik vind het lijnenspel wel mooi waardoor je toch blijft kijken.

LoveUggs verzamelt hier
Mooi detail van de lente. Je ziet inderdaad steeds meer insecten. Wat meer aandacht voor deze beestjes is altijd goed. Het gaat er toch erg slecht mee. Ik vind de foto ook zeer geslaagd. Heb er niets op aan te merken.

magda_90 verzamelt hier
Wat zit je kat toch heerlijk te genieten in het zonnetje. Deze foto vind ik gewoon mooi. Heb er niets op aan te merken.

maj0
Gewoon een leuke foto. Het lijkt alleen alsof de horizon een beetje scheef staat.

MarijeR
Prachtig, echt mooi gespeeld met beweging en licht. Top foto.

Nayomie
Wat een mooi dier. Je hebt ook goed gebruik gemaakt van kleur. Mooie foto.

NESCAFE
Mooi dat je op deze manier de bloesem hebt weten vast te leggen. Op mijn tablet komt het licht wel wat hard binnen.

Nicje87
Leuk gespeeld met deze reflextie. Ik lijk wel wat scherpte te missen (of nou ja, ik weet niet precies waar die ligt). Ik zou zeggen speel hier nog eens vaker mee dan kun je hier vast nog betere beelden uit halen.

Niobe
Landschappen zijn ook lastig om op de foto te zetten. Je hebt goed gebruik gemaakt van een verdeling in de foto. Doordat je niet één echt onderwerp hebt komt de plaat al snel wat simpel en saai over. Dat terwijl je wel een mooi beeld hebt weten te leggen van hoe de natuur op dit moment is. Oftewel een prima foto, niet bijzonder maar zeker niet verkeerd.

quatta
Wat een schatje. Gewoon een mooie foto, heb hier niets op aan te merken.

quintenvo
Wat een leuke foto. Heerlijk zo verstoppertje spelen in het gras. Heb hier niets op aan te merken.

rosslover
Mooie foto, ik vind de uitsnede zelf iets minder. In deze had ik toch liever het hele paard gezien. Dat komt ook door de blik die je hebt weten te vangen. Gewoon erg mooi en als het paard er nou helemaal op zou staan zou dat voor mij de foto echt afmaken.

Sharani
Leuk dat je het voorjaar hebt weten vast te leggen. De foto zelf is erg blauw, wellicht komt dit door de bewerking of heb je lopen spelen met je witbalans?

Suuszels
Wat een leuke foto. Heerlijk zo samen op de foto. Heb hier niets op aan te merken.

Thats_Me
-

xMayo
Wat een schattige foto. Ik vind het alleen jammer dat je de scherpte zo hebt ingezet. Nu trekt mijn aandacht meer richting de rode schouder dan naar kindjes.

XxLiEsJuHhxX
Wat heb je leuk lopen spelen. Zo'n silhouetten blijft toch erg spannend en mysterieus. Leuk gedaan.

Heel erg bedankt voor je feedback! Het scherpstelpunt lag op de spiegel alleen was deze niet helemaal schoon.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 16:34

Ik had een dubbele foto gebruikt voor week 12, ben daarna eigenlijk vergeten die opnieuw als week 13 te posten.
Alles is een beetje chaotisch qua weekverloop nu :+

Ik zal voor mezelf nog wel door blijven gaan, maar heeft denk ik geen zin om hier nog te blijven posten :o Vind ik ook niet eerlijk tegenover degene die hier veel tijd in posten

Ga wel nog meelezen en zal ook eens een rondje feedback doen :D

evaval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 18:39

bedankt thats_me!
week 14:
Afbeelding
een oude foto deze week weer opnieuw bewerkt!

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:01

Dank je wel voor je feedback That’s me :).

Deze week eentje van twee weken terug. Met alle C-maatregelen kom ik niet aan fotograferen toe.
Week14 Katjes

AfbeeldingKatjes by Iquemon, on Flickr

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:17

Ik doe ook nog maar eens een rondje feedback :D

Week 13

Athelas
Gave foto! :j Heb je hier nog veel aan bewerkt?

Bellatrix
Ik vind de foto nogal hard overkomen, maar ik geloof dat dat qua bewerking een beetje jouw stijl is toch? Dan is het gewoon een kwestie van smaak. Vind de foto verder wel mooi.

Caitlin_K
Wat een dotje! Lieve lente foto :)

Calice
Pony’tje is wel heel lief, maar vind de foto verder niet speciaal door de achtergrond, die stoort een beetje.

Drawnhorse
Leuke actiefoto!

Evaval
De achtergrond heeft een mooie kleur maar er lijkt ook veel gekloond te zijn, kan dat? Het paard heeft voor mijn gevoel een beetje een gekke kleur gekregen, een beetje roodachtig lijkt wel.

Fem
Lieve foto en goed gelukt. Niets op aan te merken :)

Fris
Mooie foto met een zachte uitstraling. Vind de bewerking erg mooi.

Gerdjee
Ik vind de foto qua kleur en scherpte prachtig, maar wel een beetje ongemakkelijk om naar te kijken. Komt denk ik door de houding en blik van de hond, er straalt geen plezier vanaf.

Germie
Ik vind het moeilijk om iets over deze foto te zeggen :o

Isa
Prachtige foto! Heel goed gedaan!

JewEmm
Wauw, die scherpte! Heel mooi!

Joysieee
Ik ben persoonlijk iets minder van foto’s van onderaf gemaakt, maar vind hem toch wel goed gelukt!

Lifaya
Kwalitatief niet zo’n goede foto maar toch wel mooi met de kleuren van de lucht en alle lampjes.

LoveUggs
Volgens mij mist er een beetje scherpte (of dit komt door het uploaden), maar wel mooie kleuren!

Magda_90
Zo, die scherpte! Wauw, heel goed!

Maj0
Op de één of andere manier lijkt het alsof de paarden in de achtergrond zijn geplakt, maar dat zal denk ik niet zijn. Wel precies het goede moment vastgelegd als je kijkt naar de beweging van de paarden!

MarijeR
Zoals ik eerder al zei, prachtig!! Hier hou ik van!

Nayomie
Mooie foto qua kleuren en scherpte. Misschien was hij vanuit een ander of lager standpunt net iets leuker geweest.

NESCAFE
Het idee is heel leuk, alleen is de foto niet helemaal mooi van kleur (overbelichte stuk) en van kwaliteit.

Nicje87
Het lijkt of de ruiter en paard in het spiegelbeeld niet helemaal scherp zijn maar de muur is het wel dus ik denk dat het lijkt door de spiegel. Vind hem verder goed gelukt!

Niobe
Mooie scherpe foto!

Quatta
Ahw die is zo lief!! Prachtige foto!

Quitenvo
Leuk dit! Misschien was iets meer van de voorkant mooier geweest. Mooie kleuren en scherpte ook!

Rosslover
Mooie foto en achtergrond. Ik las dat het bloesem op de achtergrond is. Toch doet de foto me meer denken aan de winter (vorst) door de koele kleuren. Gaaf dekje trouwens!

Sharani
De foto bevat heel veel ruis. Verder ogen de kleuren ook wat gek (zo blauw), of zijn dit werkelijke kleuren van de plant of bloem?

Suuszels
Mooie foto, niets op aan te merken!

Thats_me
Prima foto maar vind hem niet bijzonder om naar te kijken :o

xMayo
Wat schattig! Mooie foto hoor!

XxLiEsJuHhxX
Vind je foto wel wat hebben, een beetje duister. Leuk!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:52

Joeluna nee klopt is officele foto alleen een omheining weggewerkt misschien dat het daardoor zo lijkt

Leuke is dit is moeder met haar 2 dochters

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:45

Dank je Joeluna, de telefoon blijft veel moeite houden met fel licht helaas.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:58

Bedankt voor de feedback, foto is idd wat hard en is idd mijn stijl. :')
Smaken verschillen hoor, is helemaal niet erg. :D

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:17

Bedankt voor de feedback allemaal!
@joeluna, nee ik heb weinig bewerkt. De lucht was erg fel gekleurd dus weinig bewerking nodig. :D Heb alleen het contrast iets verhoogd.

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 20:01

Week 14

Afbeelding

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:10

Athelas schreef:
Week 14

[ [url=m/GXP8sT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig , waar is dit?

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:00

@Nicje87, Dankje! Het is in Nieuw-Zeeland, bij Lake Ohau in de buurt. :)

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 09:45

Week 14
Afbeelding

`nu ga ik een rondje feedback typen!

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 10:56

Feedback week 13

Athelas
Super mooie lucht! Ik vind de compositie goed gelukt, maar de foto lijkt wel wat ruizig. Verder denk ik dat je er weinig aan hebt bewerkt? Ik denk dat je met een beetje lightroom veel meer uit de kleuren en de details in de foto kan halen, maar dat is natuurlijk ook maar net waar je van houdt.

Bellatrix
Persoonlijk had ik liever nog een stukje meer van de boeg van het paard gezien in combinatie met iets minder ruimte aan de bovenkant. Nu vind ik de compositie hem net niet. Verder vind ik de foto en de kleuren erg hard overkomen. Ik vind dat afbreuk doen aan de foto, maar er staat me iets van bij dat het ook bij jouw stijl hoort.

Caitlin_k
Wat een leuke foto en schattige pony! Bloesem <3 ik had de pony misschien iets meer naar de camera gedraaid en de horizon recht gemaakt (met photoshop denk ik, want ik snap dat ‘ie nu schuin is zodat de pony wat opgerichter staat), maar verder heb ik niet veel op de foto aan te merken. Mooie, zachte kleuren!

Calice
Het lijkt net dezelfde pony als op de foto van Caitlin_k, haha. Mooie, simpele compositie en houding van de pony. Ik gok zo dat dit een ‘dealen met de omstandigheden’-foto is, waardoor je niet veel aan de achtergrond kon doen. Die vind ik namelijk wat druk en had ik zelf niet uitgekozen.

Drawnhorse
Ik vind de kleuren wel wat te warm voor de foto, denk ik. De witte stukken en de achtergrond lijken wat ‘vergeeld’. Ook had ik de groene stukjes op de bakrand weggewerkt. Verder een hele leuke, lieve foto!!

Evaval
Heel mooi! Bloesembomen oo de achtergrond, denk ik? Misschien vind ik de kleuren iets te vergrijst, maar verder heb ik er niks op te zeggen. :)

Fem
Hoe schattig!!! En wat een prachtige heldere, maar toch zachte kleuren. Well done!!

Fris
Ik vind de kleuren goed bij de foto passen en de composittie, met andere bloemen op voor- en achtergrons goed gelukt. Mooi!

Gerdjee
Die blik heb je mooi gevangen en wat een goed passende kleurtinten. <3 wel vind ik het tuigje (en de lijn op de grond?) wat storend, maar ik denk dat het wegwerken daarvan best lastig is.

Gernie
Zo’n moment vastleggen lijkt me niet makkelijk. := goed gedaan. Het lijkt alleen of de foto niet goed scherp is, of komt dat door de upload?

Isa
Heeeeel mooi!! Ik hou van golden hour foto’s met tegenlicht <3 gave compositie ook.

Jewemm
Hele aansprekende foto! Ik vind de compositie goed gelukt en de kleuren mooi helder. Niet veel op aan te merken, dus.

Joeluna
Wat een schatje!! Ik vind de achtergrond wel storend, maar ik gok zo dat je daar geen keuze in had. Verder vind ik de kleuren op de achtergrond ook wat vreemd, heb je daar veel hooglichten/witte tinten omlaag gehaald?

Lifaya
Aparte foto. De compositie vind ik wel mooi, maar de kleuren grauw. Ik denk dat het net al iets te donker was om echt heldere kleuren te krijgen, niet? :D

Loveuggs
Niet veel op aan te merken, mooi!

Magda_90
Jammer van de schaduwen, maar verder goed passende kleuren. Ik had de foto misschien wel iets meer naar rechts uitgesneden. Voor mijn gevoel klopt het dan beter met het hoofd van de kat.

Maj0
Ha, wat leuk. De overgang van het gras lijkt wel wat vreemd. Heb je daar iets weggewerkt?

MarijeR
Hier had ik al iets over gezegd toen je hem had geplaatst. Echt enorm goed gelukt!!

Nayomie
Niet veel ol aan te merken. De klieuren passen goed bij de foto en de compositie vind ik ook mooi.

Nescafe
Heel gaaf!

Niqje87
Leuk idee en goed uitgewerkt. Jammer dat je qua kleuren niet veel te zeggen hebt in een binnenbak :o

Niobe
Ik weet niet voor in hoeverre het de bedoeling was, maar ik vind de foto wel érg grauw. Ik vind de compositie wel mooi; de paaltjes aan de voorkant passen ook goed in het beeld.

Quatta
Wat een schatje!! Persoonlijk vind ik het groene object niet zo bij de rest van de kleurtinten passen, maar ik weet niet in hoeverre je daar keuze in had.

Quintenvo
Mooie conpositie! Creatief gedaan met die voorgrond en ruimte bovenaan (waar de kat heenkijkt). De kleuren passen ook goed bij elkaar zo. Mooi! :D

Rosslover
Ik vind de schaduwen te veel opgelicht (vacht van pony), maar vind de kleuren verder wel een mooi geheel. Verder ook een mooie foto :)

Sharani
Zijn dit de echte kleuren van de foto of heb je ze bewerkt? Er lijkt een hele blauwe gloed over te zitten die ik persoonlijk iets té vind. Ook vind ik het onderwerp wat wegvallen tegen de achtergrond (qua kleur). Voor de rest prima gelukt!

Suuszels
Heel leuk!! Misschien net iets te paarsig, maar verder echt niks op aan te merken.

Thats_me
De foto lijkt niet scherp, maar ik weet niet of dat door de upload komt. De kleuren vind ik op een of andere manier niet zo’n mooi geheel, maar ik weet tegelijkertijd ook niet wat ik daar anders aan zou doen.

Xmayo_
Heeeel lief!! <3 Mooi uitgewerkt.

Xxliesjuhhx
Ik moest echt even 3 keer kijken om te zien wat het nou precies was. := Vind het idee leuk, maar kan het scherpstelpunt niet vinden (kan ook aan mijn zicht liggen hoor :’) ) en vind dat het onderwerp wat meer af had mogen steken tegen de achtergrond.

Zo, dat was ‘m. Hopelijk heeft iemand er iets aan. :)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 11:38

Joysiee Ja klopt. Er stond een hekwerk.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:40

@Joysieee: Wel een beetje inderdaad, maar niet extreem veel geloof ik. Ik zie het zelf niet direct :)

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:59

Bedankt voor alle feedback, altijd interessant en leuk!

Week 14:
Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 15:40

Iedereen super bedankt voor de feedback. Ik word er helemaal blij van. :D

Week 14
Deze week een telefoonfoto. Enorm druk met de studie gehad en nu lekker genieten van twee vrije dagen. *\o/*

Afbeelding