Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MZorro schreef:Wauw inderdaad gaaf Marije! En 600mm!![]()
*leekvraag* Is dat dan een vaste lens?
En fotograaf je voornamelijk vogeltjes?
Agossie schreef:manonfleur, als je verzamelplek niet wijzigt, zou je hem dan niet meer bij de foto willen zetten? Anders ga ik elke keer controleren of het nog dezelfde is en als alle 100 PotW'ers dat zouden doen, zou ik een flink aantal uur meer werk hebben...![]()
Dus graag alleen als het wijzigt even aangeven. Ook dat het wijzigt. Dank je wel!
Agossie schreef:De samenvatting van week 1 - 2015:
Agossie verzamelt hier = Leuke foto, mooie momentopname. Ik lijk wat scherpte te missen aan de neus? Linkeroog van de hond vind ik heel goed, maar bij het rechteroog mis ik wat leven. Vind het oog iets te dof lijken.
Ash_ = Leuke luchtfoto, vind de kleuren heel mooi. De horizon lijkt een beetje scheef te zijn, dit had je misschien wat recht kunnen trekken.
Asselruiter = Ik ben niet zeker wat ik eigenlijk van de foto vind. De kleuren en scherpte zitten zeker wel goed, fototechnisch zie ik niets fout. Maar vind het persoonlijk zelf niet zo fijn dat je enkel de snoet ziet van het houten paard. Ik had misschien dan toch nog de rest van het hoofd willen zien ook. Maar ik vermoed dat dit puur persoonlijke smaak is.
Astor = Nette foto, prima keuze om in zwart-wit om te zetten.
Babel verzamelt hier = Oh, wat een lieve hond! Vind het kleurcontrast met de hond en de sofa heel tof, de ogen zijn mooi scherp. Top! (ik zie een klein vuiltje aan zijn rechteroor, dit had je misschien kunnen wegwerken maar nu ben ik aan het mierenneuken)
Bellatrix verzamelt hier = Mooie vuurwerkfoto, kan er verder niets op zeggen.
billionache verzamelt hier = Hele leuke foto! Vind de mist op de achtergrond wel echt een meerwaarde hebben, Bengo springt er echt goed uit. Prima gedaan!
binky = Vind het idee van de foto heel leuk, helaas mis ik hier algemene scherpte. Het is heel moeilijk om hier de takken “wazig” te krijgen en de kat volledig scherp omdat er zoveel takken zijn, maar met een groot diafragma en eventueel handmatig scherpstellen is het misschien wel mogelijk![]()
Brechtjee verzamelt hier = Wauw, erg leuke vuurwerkfoto! Echt top!
Bumblehorse = Leuke sneeuwfoto, ik zie alleen iets gek bij de rug/schoft van het achterste paard? Lijkt alsof daar stukjes staart van het voorgaande paard zweven?Ik zie aan de benen ook wel wat bewegingsonscherpte, hier stoort het niet zo erg omdat het aangeeft hoe snel ze gaan.
caaramel = Leuke foto, ik zou alleen de horizon nog even recht zetten. Ik zie redelijk wat ruis, maar dat is met foto’s in het donker ook moeilijk tegen te gaan. Je zou met statief kunnen werken en dan een heel lange sluitertijd kunnen aanhouden. Hierdoor zou je je ISO naar omlaag kunnen halen, maar zonder statief wordt dat wel moeilijk natuurlijk.
calice = Wat een leuke foto! Kan er niets van zeggen, ik vind hem prima!
cathyenbeau = Opnieuw een leuke vuurwerkfoto! Kan ook hier niets van zeggen
Carolaaxxxx = Leuke foto, de basis zit zeker goed. Ik mis nog wat scherpte bij het hoofd zelf, heb de indruk dat het scherptepunt nu bij de hals zit. De bles is helaas wat overbelicht, dit zou je misschien kunnen oplossen door bij nabewerking dit wat donkerder te maken? Compositie en houding vind ik heel goed en kleuren zitten verder goed!
crazy_horses = Hele fijne vuurwerkfoto. Vind het leuk bij deze dat alles bevroren is! Ik vind dat persoonlijk fijner kijken dan de vuurwerkfoto’s waarbij er nog beweging in de vuurwerk zit.
CrazyIris verzamelt hier = Hele leuke foto, kan er niets op aanmerken![]()
Crazymel = Ik snap niet goed waarom je zo een dikke zwarte randen hebt aan je foto? Het moment is heel goed gekozen, maar ik mis wel wat scherpte bij het hoofd van de hond, en misschien had je het contrast wat omhoog kunnen halen
Dandy200 = Leuke close-up foto, ik mis alleen scherpte op de top van de neus. De scherpte lijkt nu eerder bovenaan het neusgat te zitten.
Deetjeeuh = Hele leuke foto! Ben stiekem ook wel wat jaloers, heb al regelmatig dit soort foto willen maken maar uiteindelijk kom ik er nooit aan of mislukt het :’)
_Elke = Sfeervolle foto, ik mis misschien wat scherpte bij het hoofd, maar het geheel past wel bij elkaar. Deze foto geeft me terug zin in een warme zomeravond!
EskeGirl = Leuke foto, ik vind hem alleen iets te blauw. Bv. Het hoofdstel kleurt blauw ipv zwart. Misschien je witbalans veranderen?
Fellow = Leuke foto, ik lijk me alleen een beetje te storen aan de hand die haarscherp is. Hierdoor wordt mijn aandacht naar de hand ipv het vuur geleidt. Deze had je misschien uit de foto kunnen laten (de hand dan).
femmelz = Leuke sneeuwfoto, maar vind hem misschien een beetje saai. Er is geen “punt” waar er naar gekeken kan worden, dus ben hier snel op uitgekeken. Volgende keer kan je misschien op zoek gaan naar een specifiek onderwerp?
G_entle = Foto is vrij klein om goed te kunnen beoordelen, maar vind hem op het eerste zicht een beetje “saai”, geen enkel paard kijkt naar de camera toe. Bovendien is het ook niet zo mooi om de edele delen te zien van de paarden![]()
Ik zou er volgende keer op letten op een foto te nemen van een paard dat rechtstaat bv.
glenstorm verzamelt hier = Oh, hele leuke houding van de pony. Vind de foto nu alleen wat dof lijken, misschien kan je het contrast en de helderheid wat omhoog halen? Vind hem verder ook een beetje donker/bruin. Maar is zeker geen slechte foto!
Gracezellaa = Leuke foto! Horizon lijkt een béétje scheef te staan, maar verder heb ik niets op aan te merken.
Gub verzamelt hier = Oh, mooie vuurwerkfoto! Leuke kleuren zitten erin.
HeavensLove verzamelt hier = Hele leuke foto met leuke kleuren. Ik mis alleen een stukjes hoef, en dat vind ik toch wel wat spijtig. Horizon lijkt ook een beetje scheef te staan? Verder vind ik het wel een prachtige foto!
hilly200 verzamelt hier = Hele leuke foto! Ik vraag me alleen af wat er links van de hond zit? Is dit nog een stuk van zijn speeltje? Het is zo wazig en leidt mijn aandacht een beetje af. Scherpte en kleuren zijn prima! Misschien had je een beetje meer ruimte kunnen laten bovenaan
horserider22 = Mooie foto. Kan er niet veel van zeggen, ik ben wel benieuwd hoe hij er in zwart-wit zou uitzien. Ik denk (maar dat is helemaal persoonlijk) dat je er dan meer gevoel in krijgt
Iejoorr = Ik mis een beetje scherpte in de foto, en hier vind ik vuurwerk te centraal staan in de foto. Je had hier misschien een beetje met compositie kunnen spelen, en het vuurwerk meer links of rechts uitgelijnd hebben?
Ingvild = Ik mis in deze foto een beetje het “spektakel”, het vuurwerk spat niet van mijn scherm af. Ik vrees dat je hier een fractie van een seconde te laat was met de foto nemen, want hier lijkt het vuurwerk al aan het uitdoven.
Irene96 verzamelt hier = Heel mooi portret! Niets van te zeggen
it_is_me verzamelt hier = Mooie maanfoto, details staan er goed op. Ik had hem misschien nog een beetje meer gecropd en de maan iets minder centraal geplaatst.
ismy = Hele mooie foto! Klein puntje van kritiek: Ik vind het spijtig dat haar haren bovenaan worden afgekapt, maar écht storen doet het niet.
Jespri verzamelt hier = Hele leuke foto, ik stoor me er alleen een beetje aan dat zijn pootje zo vuil isMaar daar kan je als fotograaf niets aan doen natuurlijk
Hij lijkt op mijn laptop ook wat blauwig uit te slaan, misschien de witbalans een beetje veranderen?
Jessica_1998 = Leuke foto, maar vind hem iets te donker en “grauw”. De ogen lijken wel scherp te zijn, maar ik had ik geprobeerd wat meer leven in te brengen want nu vind ik ze er een beetje “doods” uit zien. De oren had ik misschien ook scherp willen zien, maar dat stoort hier niet.
JewEmm verzamelt hier = Mooie vuurwerkfoto, kan er niets van zeggen.
jilinda = Mooie stadsfoto. Ik heb hier niet zoveel ervaring (en voeling) mee, maar ik vind hem nu een beetje saai overkomen. Misschien dat je door met de kleuren te spelen al wat meer leven in de foto kan brengen?
joeluna = Haha, grappige foto! Misschien niet de meest elegante compositie, maar hij is haarscherp en bovendien grappig. Geslaagd voor mij!
Jolijnn = Mooie vuurwerkfoto, ik stoor me ietsiepietsie aan het kleiner vuurwerkje links onder, maar daar kan je weinig aan doen
jooproo = Wauw, hier heb ik serieus een minuut op zitten staren om te kijken wat het nou eigenlijk was. Hele bijzondere foto, is het een hele grote bel? Vind het heel leuk, boeiende foto. Schaduwen langs de zijkant maken de foto af.
Joysieee = Leuke foto, goed gelukt!
juliaka = Heel leuk, misschien had je de linkse eend/gans kunnen wegwerken maar is niet mega storend.
Kanzi verzamelt hier = Hele leuke foto, kan er niets over zeggen verder.
k_m verzamelt hier = Mooi portret beeld, ik vind het een sprekende foto en kan er verder niets over zeggen, prima!
Killyenn = Mooie foto, die maan in de foto maakt het geheel af. Leuke kleur heeft de lucht ook
KimdeGroot94 = Leuke foto van de hond, ik mis alleen wat te veel aanzicht van de hond… Ik had graag wat meer oog willen zien, of vooraanzicht van de hond. Maar dat zal puur persoonlijk smaak zijn denk ik. Waterspetters zijn wel goed scherp en bevroren.
_Kiki_ verzamelt hier = Hele mooie foto, kan er niets aan bijbrengen.
LauraBloem = Heel mooi portret van de hond, het lijkt alleen alsof hij veel te veel is verscherpt.
laurajoy15 = Héle leuke foto!
Leonyr = Wauw! Enige wat een beetje stoort is dat het zeepaardje net zijn oog dicht heeft. Verder is het een prachtige foto!
Lipydo = Hele mooie foto, ik dnek dat ik het hier mooier zou gevonden hebben als de modellen niet naast elkaar hadden gestaan maar bv. Schuin achter elkaar. Ik denk ook dat het net iets beter zou geweest zijn moesten ze niet zo stijf hebben geposeerd.
LinSa = Leuke portret, maar ik mis helaas een beetje scherpte. Kleuren etc kijken wel heel fijn weg.
LOVESUSHI verzamelt hier = Leuke foto met een mysterieuze sfeer. Echt een heel tof beeld.
magda_90 verzamelt hier = Ik heb totaal geen ervaring met analoog fotograferen, dus ik kan ook niet beoordelen in hoeverre dat dit nu eigenlijk een “geslaagde” foto isIk vind het onderwerp sowieso wel een beetje saai, en de boom is niet 100% scherp, maar ik zie het wel goed komen!
manonfleur verzamelt hier = Ik had persoonlijk liever gezien als je het paard langs voren had gefotografeerd, want nu zie je helemaal niets van de voorkant van het paard zelf. De kleuren en scherpte zitten wel goed. Misschien had je hier nog wat kunnen spelen met je scherptediepte, want de paarden en de auto in de achtergrond zijn ook heel duidelijk.
Manou_xxx = Leuke vuurwerkfoto, het vuurwerk rechts in de hoek staat er mooi scherp op.
MarBri verzamelt hier = Mooie foto, het feit dat het paard hier de ogen dicht heeft vind ik net bijdragen aan de foto. Het straalt hier rust uit. Misschien had je de foto van een nog iets lager standpunt kunnen nemen? Verder prima foto!
marijepagter = Ik mis hier nog wat scherpte bij de linkervogel. Scherptediepte is fijn, maar helaas vind ik de rechtervogel toch nog teveel afleiden.
MarijeR verzamelt hier = Wauw, niets op te zeggen! Prachtige foto
Marit = Super foto, prachtige kleuren!
Marjoow verzamelt hier = Mooie vuurwerkfoto, ik kan er niets op zeggen
Mb_foto verzamelt hier = Hele mooie portretfoto van de hond! Mooi scherp, prima kleuren. Ik heb niets aan te merken
monbyou = Hele mooie foto, er lijkt een beetje scherpte te missen bij de vogel zelf? Tak waar hij op zit is wel haarscherp. Vind het wel een geslaagde foto.
Murthul verzamelt hier = Vind dit een beetje een saaie vuurwerkfoto, omdat je weinig effectief ziet “ontploffen” :’) Maar dat zal een kwestie van persoonlijke smaak zijn denk ik.
MyHu verzamelt hier = Mooie foto, ik mis wat scherpte bij de hond wat wel spijtig is. Positie van de hond is wel heel leuk. Misschien kan je de hond nog iets zwarter laten uitkomen? Met name zijn hoofd is nu niet zwart-zwart.
MZorro = Hele leuke foto, niets op aan te merken!
Nefertarie = Bijzondere foto. Weet niet goed of ik hem wel of niet leuk vind om te kijkenFototechnisch lijkt hij wel in orde te zijn
NESCAFE verzamelt hier = Hele mooie kat, mooi moment. Maar is de foto gemaakt doorheen een gaas of iets? Ik zie doorheen gans de foto kleine ruitjes, die ik ook in de poes haar ogen zie reflecteren. Toch wel zonde, want behalve dat vind ik het een prachtige foto.
Niene87 verzamelt hier = Mooie, scherpe foto. Paard lijkt een prachtige bos manen te hebben, maar vind het hier wel wat spijtig dat de ogen volledig bedekt zijn. Verder valt het mij op dat het paard op de borst helemaal bezweet is. Ik ben misschien een mierenneuker, maar dat vind ik hier wel wat spijtig. Ik had liever een droge borst gezien
_Patriciaa verzamelt hier = Oh, hele leuke foto! Vind het tof dat je zelfs de druppels op het hoofd kan zien. Niets op aan te merken.
ponyaddicted = Best wel een leuke foto, geeft mij direct zin in een kop warme chocomelk met een dekentje
quartel = Leuke foto, ik vind alleen iets gek bij zijn neus (het roze gedeelte)? Lijkt alsof het daar wat vager is (geen details inzitten). Ik had misschien iets meer van het paard willen zien, en iets minder van de paal met sneeuw.
Racheel verzamelt hier = Mooie vuurwerkfoto, niets op aan te merken.
RianC = Leuke, sfeervolle foto. Alleen een beetje spijtig dat de letters van het winkeltje in de voorgrond erg scherp zijn en je aandacht daar dus meteen naartoe wordt getrokken. Of was dat de bedoeling?
Rianne_ = Leuk hondje, maar vind de foto zelf maar “gewoontjes”. Ik zou om te beginnen al een lager standpunt nemen, zodat je hond niet zoveel van bovenaf wordt gefotografeerd. Ik denk dat dat het beeld al helemaal zou veranderen
Robin_Rikkie verzamelt hier = Hele leuke foto, niets over te zeggen.
rosslover verzamelt hier = Helaas is deze foto niet erg scherp. Ik zie geen ogen bij de hond, en moet moeite doen om de tanden te onderscheiden van de rest van zijn mond. Je kan de volgende keer misschien ook proberen wat meer door je knieën te gaan, zodat je niet zo van bovenaf fotografeerd.
Sanne_com verzamelt hier = Hele fijne foto om te kijken, zachte kleuren.
SharonPlugge = Mooie foto, maar heb de indruk dat de foto een beetje blauwig uitslaat? Of is de kat gewoon effectief zo grijs-blauw?
showteam = Mooie foto met hele zachte kleuren!
Sodeletuut = Mooie zonsondergang foto, kan er niets over zeggen.
sorsie = Spijtig dat de staart van de vogel er niet helemaal op staat, want verder is het wel een prima foto! De vogel lijkt niet 100% scherp te zijn, maar dat is misschien ook wel door het uploaden.
SternPhoto = Hele mooie foto, kan er niets over zeggen.
SuperLiesje verzamelt hier = Zachte sfeer zit er in de foto, maar ik denk dat het toch een meerwaarde had gehad als de sprietjes op de voorgrond een beetje scherper waren geweest.
Suuszels verzamelt hier = Mooie winterse foto, De foto had misschien net iets beter geweest als de hond net iets meer naar beneden keek.
taarss = Mooi, ik lijk alleen een beetje scherpte te missen. Wel een mooi moment.
tesseke = Hele mooie foto Tessa, de sneeuw op de hond zelf maakt het geheel wel af! Hij staat er mooi scherp op en de ogen springen eruit. Prima zo!
TeSzZz verzamelt hier = Ach, hoe leuk! Misschien had je van een iets lager standpunt de foto kunnen nemen, zodat je op ooghoogte komt met de hond. Qua compositie etc vind ik hem prima!
verography verzamelt hier = Ik kan je foto helaas niet zien…
wendy1987 verzamelt hierweslyjune = Mooie foto, kan er niets van zeggen.
WiancaR verzamelt hier = Hele mooie vuurwerkfoto. Een van de mooiere die ik hier al heb gezien
XiiaaooNaa = Heel mooie foto, ik kan hier verder geen commentaar op geven
Ylvy = Zoals eerder al gezegd vind ik hier best veel ruis over zitten. Stond je ISO misschien te hoog? Je had hier ook wel wat kunnen spelen met compositie. Wel een origineel kado hoor!