Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Misschien dat ik eens rond hoor of ik hem niet eens kan gaan testen!
Zo kun je de combinatie ook stabieler vasthouden.
Wat heeft linkeroog met linkerarm ontlasten en linkerschouder te maken?

Bagheera_206 schreef:Ja, maar of dat het prijsverschil waard is hangt van ieders budget af.
Er zijn van Canon, Nikon, Sony, Sigma en Tamron verschillende 70-200mm f/2.8 objectieven in omloop. Welke bedoel jij precies?
essie79 schreef:Ik doe van alles, en zeker niet specifiek paarden, dus vraag me nu af of ik dan wel die 70-200mm dan wel nodig heb?
Maar hoe kan het dat de kwaliteit daarvan beter is? Ze moeten toch ook een goed 18-135 objectief kunnen maken?
AnneXxX schreef:essie79 schreef:Ik doe van alles, en zeker niet specifiek paarden, dus vraag me nu af of ik dan wel die 70-200mm dan wel nodig heb?
Maar hoe kan het dat de kwaliteit daarvan beter is? Ze moeten toch ook een goed 18-135 objectief kunnen maken?
Dat zal wel met allemaal technische aspecten te maken hebben.
Feit is gewoon dat de kwaliteit die je uit de 70-200 haalt een stuk beter is.
In pricipe heb je met de aanschaf van deze lens een groter bereik.
je hebt je 18-55 en dan de 70-200.
veel zijn op zoek naar iets waarbij ze niet hoeven te wisselen, alleen lever je dan simpelweg kwaliteit in.

Ik heb deze weer door verkocht en destijds de EF 50mm f/1.4 USM aangeschaft. Hier ben ik erg tevreden mee. Je zou ook nog naar de Sigma 50mm f/1.4 kunnen kijken. Die is misschien zelfs nog ietsje beter dan de Canon EF 50mm f/1.4 USM. Zelf gebruik ik vooral mijn 70-200mm in de binnenbak.Bagheera_206 schreef:Ik heb zelf ook de Canon EF-S 18-135mm gehad. Die lag op gegeven moment in de kast stof te vangen, omdat ik inmiddels een 17-55mm + 70-200mm combi had. Op een gegeven moment heb ik mijn Canon 550D verkocht en toen ook maar mijn 18-135mm verkocht.
Als je graag een allroundobjectief wilt in met ongeveer een beetje het zelfde bereik, maar met een betere kwaliteit kun je eens naar de Canon 15-85mm of Canon 24-105mm kijken.
@Anne: Heb jij echt je 24-70mm weg gedaan? Ik vind het een heerlijk objectief.