Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bagheera_206 schreef:Ja, maar of dat het prijsverschil waard is hangt van ieders budget af.
Er zijn van Canon, Nikon, Sony, Sigma en Tamron verschillende 70-200mm f/2.8 objectieven in omloop. Welke bedoel jij precies?
essie79 schreef:Ik doe van alles, en zeker niet specifiek paarden, dus vraag me nu af of ik dan wel die 70-200mm dan wel nodig heb?
Maar hoe kan het dat de kwaliteit daarvan beter is? Ze moeten toch ook een goed 18-135 objectief kunnen maken?
AnneXxX schreef:essie79 schreef:Ik doe van alles, en zeker niet specifiek paarden, dus vraag me nu af of ik dan wel die 70-200mm dan wel nodig heb?
Maar hoe kan het dat de kwaliteit daarvan beter is? Ze moeten toch ook een goed 18-135 objectief kunnen maken?
Dat zal wel met allemaal technische aspecten te maken hebben.
Feit is gewoon dat de kwaliteit die je uit de 70-200 haalt een stuk beter is.
In pricipe heb je met de aanschaf van deze lens een groter bereik.
je hebt je 18-55 en dan de 70-200.
veel zijn op zoek naar iets waarbij ze niet hoeven te wisselen, alleen lever je dan simpelweg kwaliteit in.
Bagheera_206 schreef:Ik heb zelf ook de Canon EF-S 18-135mm gehad. Die lag op gegeven moment in de kast stof te vangen, omdat ik inmiddels een 17-55mm + 70-200mm combi had. Op een gegeven moment heb ik mijn Canon 550D verkocht en toen ook maar mijn 18-135mm verkocht.
Als je graag een allroundobjectief wilt in met ongeveer een beetje het zelfde bereik, maar met een betere kwaliteit kun je eens naar de Canon 15-85mm of Canon 24-105mm kijken.
@Anne: Heb jij echt je 24-70mm weg gedaan? Ik vind het een heerlijk objectief.