Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ivonka schreef:lifaya schreef:maar Muurp, er is al eerder door een mod verteld dat het juist NIET verplicht is omdat dit een verzameltopic is. Als ik het me goed herinner. Dat het leuk is dat mensen op elkaar reageren is logisch, maar een verplichting kan het niet zijn in een verzameltopic?
Inderdaad! Beetje verwarrend zo.
Sani schreef:Goof
Mooie scherpte, mooie details, Wat mij betreft had het groene van de onderzijde van de steel en bladeren er niet bij gehoeven. De kleuren zijn schitterend.
Saskiaa_ schreef:Dancer_; Leuk idee! Jammer van die boom links onder, maar die is wel weg te werken denk ik. En die vlekjes zien eruit alsof ze op je sensor zitten, niet op je lens..
Sjemira; Je mag maar twee foto's per dag plaatsen.Vind ze wel leuk, lekker vrolijk! Op de bovenste twee vind ik de hond wat donker, maar op de onderste de sneeuw weer te ligt. Denk dat een combinatie van de twee het goed zal doen.
Leonyr; Ik vind hem niet zo. De hond is ver weg, overbelicht (de sneeuw ook, vind ik jammer ook al heb je het expres gedaan) en hij loopt van de berg af. Ook vind ik de achtergrond wat storen.
Astor; Mooi! Lekker scherp, mooie compositie, mooie kleuren en een heerlijk sneeuwneusje. Heb je meteen even geliked op Facebook, zag daar nog meer mooie plaatjes van (oa) dit paard!
[ Afbeelding ]
Ivonka schreef:Na al die leuke en prachtige sneeuwfoto's van jullie te hebben bewonderd eindelijk voor mij ook een zonnige sneeuwdag
[ Afbeelding ]
Marit schreef:Vandaag met bloed, zweet en tranen lensje keren voor het eerst geprobeerd. Ik ben toch nog blij met wat eruit is gekomen!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Sjemira schreef:
MarianneV schreef:Nu nog een Foto
Marianne heb wat moeite om de boel goed op kleur te krijgen
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Astor schreef:
Whisperke schreef:Ik meld me hier ook als jullie het goed vinden..
Ik ben een hobby fotograaf.. Ik heb onlangs wel een cursus fotografie gevolgd, waarvoor ik ben geslaagd..
Bij deze een foto wat ik deze week heb gemaakt:
[ Afbeelding ]
Geplaatst zonder lijstje erom heen..
Sjemira schreef:
nobbie91 schreef:
Bellatrix schreef:Nobbie, ik vind die eerste erg mooi!! Super dromerige kleuren!
Experimentje van vandaag:
[ Afbeelding ]
Bewerking is geheel mijn smaak, hoef je dus niet mooi te vinden.
Agossie schreef:Ik vind hem wel iets mooier zo. De gitaar is niet overbelicht, in mijn ogen, maar het was gewoon te weinig licht om het echt mooi te krijgen. Erg jammer, want een mooi concertplaatje is voor een band en zaal mooie reclame!
Ik heb een foto gevonden. Heeft het niet gered voor mijn website, maar geeft wel aan hoe scherpstellen op iets anders dan de gitarist/bassist. Het is niet mijn beste foto, hoor!
[ Afbeelding ]
Dug Pinnick van King's X.
Saskiaa_ schreef:Whisperke; Hij is érg donker en blauw. Het oog is een beetje een zwarte vlek. De compositie vind ik ook niet zo.
Sjemira; Fijne foto om naar te kijken. Had onderaan wel iets meer ruimte mogen hebben, maar vind ik in dit geval niet heel erg storend.
Nobbie91; Vind de eerste een beetje wazig. Mag wat meer contrast in van mij. Denk dat ie het met een andere uitsnede (veel smaller, beetje alsof het een panorama is) heel goed zal doen. Dan valt dat donkere vlak bomen vooraan weg, want die lucht is werkelijk fantastisch! De tweede vind ik wat rommelig.
Bellatrix; Fijne sfeer zit er in je foto. Nabewerking vind ik er erg goed bij passen.
Leo; Ik vind ze wel érg donker en ruizig. Snap dat je daar weinig aan kunt doen, het is zo donker daar.. Qua compositie zijn ze prima.
Agossie; Mooi, wel een beetje blauw. Wel knap gedaan met zulk slecht licht!
[ Afbeelding ]
elinevandijk schreef:ik kom ook weer even binnenvallen![]()
zal hierna even wat van jullie foto's beoordelen
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
xTitanic schreef:Wat een prachtige foto's komen er bij zegwordt je weer helemaal gedemotiveerd
![]()
Maargoed ik kom die van mij toch plaatsen
Gisteren ben ik er nog even op uitgetrokken bij de avondzon, de laatste beetjes sneeuw en ijs!
[ Afbeelding ]
Maar zit nu eigenlijk wel met een probleempje, ik bewerk mijn foto's op photoshop CS3 maar als ik die op photobucket of DA upload verzwakt de foto van contrast, behalve op facebook en ziet het er zo uit:
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7858_n.jpg
Dus weet iemand dit probleem op te lossen?ligt dit aan photoshop..? dan kan ik altijd even een printscreen maken ofzo..
NatassJa schreef:Leo: De eerste is bij mij ook vrij donker, lastig te zien waar de scherpte op gericht is. 2e vind ik wel beter, maar daar had ik ook iets meer qua bewerking aan gedaan.
Agossie: Gave foto hoor! Dat hele blauwe komt van de lichten zeker?
Saskia: Mooie foto, fijne kleuren!
Elinevandijk: Dit vind ik een beetje kiekjes jammer genoeg. Misschien kun je ook een andere site nemen om foto's te uploaden? Mijnalbum pikt nogal kwaliteit weg.
Titanic: Wel mooie kleuren, maar vind de compositie niet echt denderend. Had er iets meer mee gespeeld, misschien wat meer door de knieën?
Was iets totaal anders van plan, maar had een model die alléén maar kon lachen.![]()
[ Afbeelding ]
kgambler schreef:
IloveAnoukje schreef:1 [ Afbeelding ]
2 [ Afbeelding ]
3 Knappe micky
[ Afbeelding ]
4 erop![]()
https://lh6.googleusercontent.com/-hi4o ... C_0633.JPG
Goof schreef:Het ligt een beetje stil hier....
Doxlover, wat een donkere foto's en vanwaar die afgebladderde nagellak op de 1e foto?
Vanmorgen de roze tulpen in huis op de foto gezet:
[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]
nobbie91 schreef:IloveAnoukje, mooie foto's! fijne zachte kleuren. Vooral de eerste vind ik erg geslaagd.
DoxLover, sorry ik vind je foto's niet echt bijzonder. Ik zie bij die eerste niet echt wat je wilt uitbeelden, en beide foto's zijn slechte kwaliteit. De eerste had ik met meer contrast denk ik wat beter gevonden.
Goof, mooie foto's met fijne kleuren om naar te kijken, ze lijken me alleen niet helemaal scherp.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Julia schreef:- IloveAnoukje: Leuke spontane foto's! Wat mij betreft had je er nog wel wat meer uit kunnen halen door er iets meer aan te doen dmv nabewerking. Verder qua licht en scherpte erg netjes!
- DoxLover: Jammer van de nagellak inderdaad. Verder vind ik het onderwerp niet bijzonder interessant. De nabewerking zou ook iets spannender kunnen door bijvoorbeeld wat meer contrast toe te voegen. De tweede lijkt hier niet erg scherp, jammer!
- Nobbie91: Haha, lekker spontane portretten.Persoonlijk zou ik ze iets lichter maken, vind de donkere stukken nu vrij donker. Maar nou moet ik zeggen dat ik zelf ook wel van lichte foto's houd.
Verder leuke vrolijke plaatjes!
- Loontje: Kan je ook een photoshop cursus bij jou volgen?Ik heb zelf geen photoshop, maar moet zeggen dat jouw bewerkingen het wel erg verleidelijk maken om het toch eens te overwegen.. Echt waanzinnige beelden weer. Prachtig sfeervol uitgewerkt. Moet zeggen dat jij echt een voorbeeld voor mij bent geworden!
- Sandra: Jammer van het standpunt. Had het mooier gevonden als je zelf een stuk lager was geweest. Dan was de compositie ook een stuk beter tot zijn recht gekomen. Hij had van mij ook wel iets closer gemogen. Verder qua licht en alles hartstikke mooi voor mekaar.[ Afbeelding ]
calice schreef:Aangezien ik momenteel meer met fotografie aan de slag ben gegaan lijkt het mij erg leuk om hier mee te posten.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]