Ja daar heb je gelijk in hoor nouks! Ik ben even fotos aan het uploaden..
Sharon89
Geplaatst: 27-05-09 13:44
Hier de foto's : Gemaakt met de Canon powershot sx100 is Zonder flits. Deze eerste foto is van het weekend gemaakt in Tilburg, daar binnen was het zo donker dat mensen gewoon pijn aan hun ogen hadden als ze van buiten naar binnen kwamen
Jaime_
Geplaatst: 27-05-09 14:51
Voor mijn vakantie ben ik opzoek naar een compacte camera, 1 die ook in mn zak past dus Zo'n Canon EOS spiegelreflex is geweldig, maar op vakantie niet ideaal.. Dus k ben opzoek naar tips en ervaringen! In het kort wat ik zoek;
-Compact, moet in je zak passen -Oplaadbaar (dus niet steeds met van die kl*te aa batterijen) -Goede fotokwaliteit, vanaf 10.0 mp en redelijke zoommogelijkheid -Sportstand (dus goede foto's kunnen maken van beweging) -Tot €250,-
Extra, hoeft niet perse maar altijd leuk;
-Korte filmpjes opnemen
Tips?!
Lipydo
Geplaatst: 27-05-09 14:53
Laat ik nou net ook hevig op zoek zijn naar de ideale compact'je naast mijn 400D...
Op de eerste foto is niet alleen de achtergrond scherp, maar ook de voorgrond. Grote scherptediepte als gevolg van kleine sensor van compactcamera's. Dat de man onscherp is, is meer vanwege beweging dan vanwege verkeerd scherpstellen.
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat het beweging is en geen "verkeerd scherpstellen". Met een sluitertijd van 1/15 bevries je nu eenmaal een bewegend persoon niet... De tweede is op 1/60, dat is beduidend beter.
Sportstanden zijn vaak vrijwel onbruikbaar omdat de ISO meestal niet hoger gaat dan ISO 400. De foto's die jij hierboven hebt geplaatst zijn gemaakt op ISO 800 (foto 1) en ISO 1600 (foto 2).
Nee dat zeg je ook niet Ik weet namelijk niet wat ik kan verwachten van een sportstand.. Maar stel dat ik die camera koop, dan zouden de fotos misschien op de auto stand met een nog hogere iso wel beter worden??? De sportstand is buiten wel fijn zo te zien aan een geplaatste foto van iemand.. Wat voor een camera zouden jullie me dan aanraden? - ik wil graag dieren erop zetten - me vriend tijdens het bowlen, waar geen flits binnen mag - landschap - en gewone fotos (mensen, gebouwen etc..)
waarom zijn ergeen voorbeeld fotos van de canon 450 D?
Anoniem
Geplaatst: 28-05-09 14:27
Charlotte, waarschijnlijk omdat er nog niemand een voorbeeldtopic heeft gemaakt?
Anoniem
Geplaatst: 29-05-09 10:11
Na gisteren anderhalf uur in een fotocamera shop te zijn geweest, kwam ik binnen met het idee dat ik voor de Nikon D5000 zou gaan en zo kwam ik naar buiten helemaal zelfverzekerd dat het toch een D90 wordt met een 18-105 VR wordt om mee te beginnen. En heb al op mn wishlist een heeele gave groothoek staan. ( )
Sharon89
Geplaatst: 29-05-09 17:10
Ik heb gister dan toch de fujifilm finepix s8100 gekocht Ga nu fotos uploaden die ik net heb gemaakt, zal ze zo plaatsen
Sharon89
Geplaatst: 29-05-09 17:26
De fotos gemaakt met me nieuwe camera Bijtje pak me dan als je kan
Ik had al een x eerder gereageerd maar weet iemand welke spiegelreflex ik het beste kan kopen en met welke lens ...
voor vooral veeeel springfoto's sgw foto's en bewegende foto's kan maken. en ook een goeie lens om vanaf de kant van een springring wel mooie spring foto's te maken ???
NicoleHorses: beetje omgekeerde wereld wel he, eerst een camera bestellen en dan om advies vragen? Wat als je nu plotseling een paar negatieve reacties krijgt op de camera die je hebt besteld, ben je dan bij voorbaat al niet meer blij met je camera?