[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fairytail

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 01:10

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 01:20

Bedankt ik was al even aan het rondkijken in het topic... Ik zal morgen even verder kijken. Duik nu onder de wol. Truste Doei! Gaaaap Slapen Bedankt voor de informatie Haha!

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 07:09

Ik krijg de Olympus SP-510 UZ voor mijn verjaardag! Lachen

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:57

wat vinden jullie van de Fujifilm FinePix S6500?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:12

myxlea schreef:
Ik krijg de Olympus SP-510 UZ voor mijn verjaardag! Lachen

Leuk Lachen, hij is echt goed! Lachen
Ik heb hem nu te koop, wegen overstap naar een SLR Knipoog

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:35

In juni de 400D gekocht, en de cashback ontving ik maar niet, hoop gemaild en uiteindelijk hebben ze een cheque gestuurd. Netjes opgelost maar wel ruim 5 maanden geduurd. Ontvingen jullie wel allemaal de cashback goed?

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:36

Maysie schreef:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat vinden jullie trouwens van de: Nikon D40 Verward
Nikon D40X Verward

Ik zag vandaag een aanbieding van de Nikon D40 nog minder als €700 voor een dubbel-kit, dus zeg denk ik best veel Clown.

En voor de rest zeg ik, lees de laatste pagina's van dit topic daar vind je genoeg (negatieve) meningen over de D40.

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:50

Noraly_ schreef:
Gefeliciteerd! Je zult er vast veel plezier mee hebben!

Dankjewel, ik hoop het Haha!
hoop dat die mooie foto's maakt!

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:32

Yes, ik heb mijn cybershot binnen Haha! Nu eerst maar eens even de handleiding lezen...de memorystick is niet geleverd en ik weet niet hoeveel foto's ik nu zonder kan maken Bloos Plaats binnenkort de eerste kiekjes Knipoog

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:33

hmmz, ik zie (zelfs na dit topic) door de bomen gewoon het bos niet meer...

Ik heb mezelf voorgenomen dat de volgende keer dat ik een nieuwe camera koop ik echt een goede wil hebben. Ik heb van de week een panasonic lumix dmc fz30 te leen gehad een dagje en er een beetje leuk mee kunnen spelen. Ik vond het super leuk en ik heb eigenlijk altijd al het verlangen gehad om beter te leren foto's te maken. Maar het meest leuk is dan natuurlijk wel als je ook een behoorlijke camera in je handen hebt waar je ook iets leuks mee kan.

Ik heb op dit moment nog erg weinig verstand van camera's, dingen als iso waardes en sluitertijden en zo heb ik wel een idee bij, en weet opzich ook wel wat het inhoud, maar bijvoorbeeld welke waardes geschikt zijn bij welke omstandigheden weet ik dan weer echt niet!

Gelukkig ben ik voorlopig toch blutter dan blut dus heb rustig de tijd om erover na te denken, maar ik wil alvast gaan nadenken en rondkijken en dat ik ondertussen kan sparen.

Ik twijfel over of ik nu wel of niet voor spiegelreflex moet gaan. Ik weet dat het super mooie plaatjes levert als je er goed mee om kunt gaan, maar ik ben wellicht bang dat de stap dan gelijk te groot is. (maar aan de andere kant, hoelang gaat het duren voor ik weer eens het geld bij elkaar krijg voor zo'n dure camera en alsnog de stap naar spiegelreflex kan maken)

bovendien heb ik het dilemma dat ik zowel close up foto's met macro stand leuk vind, als foto's op flinke afstand en landschaps foto's en dergelijken.

Op dit moment neig ik het meeste naar de Canon EOS 400D, maar om eerlijk te zijn is dat ook alleen maar omdat die me gewoon het bekendste in de oren klinkt. Ik heb wat gelezen over de "standaard kitlens"? oid. is dat gewoon de standaard lens? Heeft die uberhaubt zoom, of moet je voor zoomen echt aparte lens aanschaffen?

zijn er objectieven zowel geschikt voor closeup als landschap? of moet je dan echt nog weer twee lenzen aanschaffen?

Nou jah goed, ik zoek dus tips, iemand die even met mij mee wilt denken. Is de 400D een goede optie? Of zie ik andere leuke camera's die wellicht beter geschikt zijn over het hoofd?

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:35

De Nikon Eos 400 D Bestaat niet Knipoog denk dat je de Canon EOS 400 D bedoeld Lachen

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:35

hetis de canon eos 400d Knipoog
ik heb hem ook, en ben er super blij mee
had hiervoor een lumix fz-50, maar daar was ik snel op uit gegeken...
je moet jezelf afvragen wat je wilt...
wat wil ik fotograferen? en wat voor kwaliteit verwacht ik?
om te beginnen is een kitlens prima, daar vermaak je je eerst wel mee.
daar zit zoom op 18-55 mm is het vaak Lachen

of je wel of niet een DSLR wilt of niet, kan ik niet voor je beslissen..
misschien kan je eens een spiegelreflex lenen? dan kun je zien of het wat voor je is

maar ik zou als ik jou was ook zeker kijken naar de Panasonic Lumix- FX50 en de Fujifilm Finepix etc

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:41

jah ik zag het al toen ik mijn berichtje nalas en gelijk veranderd, dat bedoel ik nu dus met door de bomen het bos niet meer zien Tong uitsteken haal alle merken door elkaar Knipoog ... mijn excuses Knipoog

daar ben ik ook niet zo handig in, 18-55 mm lens ed. Hoe moet ik me dat voorstellen, valt dat te vertalen naar "optische zoom", ben daar niet zo handig in.

MissToseland schreef:
maar ik zou als ik jou was ook zeker kijken naar de Panasonic Lumix- FX50 en de Fujifilm Finepix etc

bedoel je FX50 of FZ50? want FX50 lijkt me niet zo veel Tong uitsteken

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:55

Ik ga sparen voor een SRF. Zouden jullie me misschien kunnen helpen?

Ik dachr zelf aan de Olympus E 300 Of iets dergelijks! Hij moet geen 1000 den euros gaan kosten om dat ik nog jong ben Knipoog

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:43

daandriaan schreef:
Ik ga sparen voor een SRF. Zouden jullie me misschien kunnen helpen?

Ik dachr zelf aan de Olympus E 300 Of iets dergelijks! Hij moet geen 1000 den euros gaan kosten om dat ik nog jong ben Knipoog

Over de Olympus heb ik al vaker geschreven, dus even zoeken in dit topic.

En het is geen SRF maar DSLR, dat komt van Digitale Single Lens Reflex.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:48

Shiloh schreef:
jah ik zag het al toen ik mijn berichtje nalas en gelijk veranderd, dat bedoel ik nu dus met door de bomen het bos niet meer zien Tong uitsteken haal alle merken door elkaar Knipoog ... mijn excuses Knipoog

daar ben ik ook niet zo handig in, 18-55 mm lens ed. Hoe moet ik me dat voorstellen, valt dat te vertalen naar "optische zoom", ben daar niet zo handig in.

MissToseland schreef:

bedoel je FX50 of FZ50? want FX50 lijkt me niet zo veel Tong uitsteken

De FZ50 is so'n beetje de beste compactcamera die er is.
Met een spiegelreflex kun je ook eerst op de volledig automatische stand foto's maken. 18-55 is inderrdaad een zoom objectief. Bij bv de Panasonic FZ50 heb je een zoom-objectief die een veel groter bereik heeft. Een zo groot bereik vind je niet zo gauw bij de spiegelreflex.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 01:30

kan iemand me het verschil uitleggen tussen de FZ30 en de FZ50 van panasonic?

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:02

Ik hoop dat iemand kan adviseren wat voor digitale spiegelreflex camera ik het beste kan aanschaffen (ik heb al jaren een analoge). Ik wil mooie actie foto's kunnen maken, ook in de binnenbak en snel kunnen autofocussen. Ik heb zo'n 1500 euro te besteden, en daar kan ik wel overheen gaan, maar ik kan niet beoordelen of zo'n duurdere camera zoveel mooiere foto's maakt. Ik doe dit echt als hoobby

De pentax k10D spreekt me aan vanwege de beeldstabilisatie, stofverwijderaar en de spatwaterbestendigheid, maar daar ben je beperkt qua lenzen.

De canon 400D is goedkoop, maar vind ik ook klein om vast te houden. Ik vraag me af of de canon 40D (die 2x zo duur, maar wel lekkerder vasthoudt) zo veel mooiere foto's maakt. Qua objectief zat ik te twijfelen aan een canon 70-300 mm F/4.0-5.6 IS USM objectief of een canon 70-200 mm F/4 L USM.

Mij werd verder de nikon D200 aangeraden met een sigma 70-200 mm F/2.8 objectief (erg dure combinatie). Die heb ik in mijn handen gehad en ik vond de combinatie erg zwaar (went dat?). Ik had in de winkel ook niet het idee dat deze nou zo verbluffend razendsnel was qua autofocus.

Wat zouden jullie mij aanraden??

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:06

ik bedoelde de FZ50 ja
typfoutje is zo gemaakt Knipoog
tis een super camera waar je veel van leert Lachen

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:16

@cremellogek:

Ik heb zelf de canon eos 400 D met twee objectieven waaronder het sigma objectief wat jij noemt (maar dan voor canon) Ik heb er nog geen paarden mee gefotografeerd maar wel honden en vogeltjes en was erg tevreden over de autofocus. Ik heb de lens overigens als occasion gekocht bij konijnenberg, anders is het inderdaad erg prijzig.

Kwa body vind ik het vooral ook je persoonlijke mening en wensen om het juiste model te kiezen. Dat kunnen wij in dit topic eigenlijk niet voor je doen. Ik vond de K10D niet prettig vast houden en de 400d juist wel maar dat komt door het voormaat van mijn handen en vingers, mijn vader vind de K10D wel een hele fijne camera. De nikon heb ik zelf niet in mijn handen gehad, maar naar mijn weet is dat een erg prijzige body.

Als je voor prijs/kwaliteit verhouding kiest is Canon hier meestal de voorganger in, canon is goedkoper dan zijn tegenstanders als Nikon en bied voor minder geld toch net wat meer. Daarbij vind ik Canon erg prettig in gebruik, heb meerder compacts in handen gehad voor ik de overstap naar een spiegelreflex maakte.

Het gewicht wend zeker wel, ik heb de lens nu een paar dagen en ben er al een beetje aan gewend. Om het voor mezelf makkelijker te maken om uit de hand te fotograferen met dit objectief wou ik een grip kopen maar weet niet of dit nou echt veel uit maakt.

Ik hoop je hiermee te hebben geholpen. Verder kun je KOKOMO altijd vragen die is de echte kenner op dit gebied!

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:39

Misschien een beetje een rare vraag, maar klopt het dat je bij de Finifix S5600 niet door de kijker kunt kijken? Ikkan dr namelijk niet doorheen kijken, dat is zwart.
Is dat bij allemaal zo, of klopt die van mij niet helemaal? Blond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:00

_Marjolein schreef:
Misschien een beetje een rare vraag, maar klopt het dat je bij de Finifix S5600 niet door de kijker kunt kijken? Ikkan dr namelijk niet doorheen kijken, dat is zwart.
Is dat bij allemaal zo, of klopt die van mij niet helemaal? Blond

Deze camera heb ik gehad, als je door de kijker wilt kijken moet je op het knopje drukken boven het zonnetje! Dan kan je alleen daar doorheen kijken, druk je daar opnieuw op kan je weer door het schermpje kijken. Haha!

Dus het knopje onder het uitzoom knopje Knipoog EVF/LCD staat er volgens mij op!

Afbeelding

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:01

Dankjewel! Ik ga het even uitproberen!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:21

Cremello, je kan ook een batterygrip aanschaffen als je meer grip wil. Ik vond zelf de 400D fijn vasthouden en bijv. de D80 vind ik te grof. En ook het gewicht, ik wil op vakantie lekker met mijn camera om mijn nek rond kunnen sjouwen (of in mijn schoudertas) en vind mijn 400D al gewicht genoeg. Een lens met meer zoombereik is al snel weer zwaarder en het telt snel op. Maar probeer wat modellen uit, hoe houdt het vast en kan je bij alle knoppen als je door de kijker kijkt?

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:20

yvonnepuntnl schreef:
ginouque schreef:
weet iemand waar je deze camera kan kopen?

Fujifilm FinePix S8000fd

Google kan je in zo'n geval ook helpen hoor:
http://www.ciao-shopping.nl/Fujifilm_Fi ... FD__834363

hier staan heel veel winkels die m verkopen

maar dit zijn toch allemaal internet winkels?