Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
maaikemuis schreef:De D7100 is al wat gedateerd aan het raken, die komt alweer uit 2013. Bedenk je van te voren goed of en hoe je verwacht te groeien zodat je niet over een jaar al niet tevreden meer bent.
Wanneer et gaat om de nieuwste generatie 70-200 f2.8 lenzen, dan wint voor mij de Tamron het. Sigma geeft voor mij teveel problemen met back- en frontfocus en scherpte in het algemeen. Tamron doet het best heel aardig. Ga je daar ook de tweedehands markt op, dan lopen de verschillen tussen de verschillende modellen van Tamron erg uit elkaar.
mbkaatje schreef:Hangt een beetje van je budget af. Wil je een camera die, in combinatie met een lichtsterke lens, goed presteert in mindere lichtsituaties, dan ga je al gauw naar fullframe. En die zijn aanzienlijk duurder.
horses_m schreef:een 7D ligt helaas buiten mijn budget
Ik vindt het denk belangrijker dat die snel foto's maakt voor actie foto's dan dat de lichtsterkte goed isIemand een andere suggestie?
ikke schreef:mbkaatje schreef:Hangt een beetje van je budget af. Wil je een camera die, in combinatie met een lichtsterke lens, goed presteert in mindere lichtsituaties, dan ga je al gauw naar fullframe. En die zijn aanzienlijk duurder.
Welnee, een goede occasion 7D met een f2.8 lens erop en je veegt de vloer aan met de rest. Sterker nog, de 6D heeft mindere specificaties als de 7D, behalve dat het FF is......
@pattypaard: een occasion in een winkel heeft in principe gewoon een half jaar tot een jaar garantie (zo niet, laten liggen) en de toko's die jij linkt zijn over het algemeen netjes geprijsd en betrouwbaar.