[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 16:33

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 18:17

Hou er wel rekening mee dat op fullframe bodies alleen EF lenzen op passen. Meestal zijn die ook een stuk duurder dan EF-S lenzen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 18:29

mbkaatje

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 18:41

Ben ook gek op mijn 6d maar voor paardensport helaas niet ideaal. Verder heerlijk.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 18:45

Ik denk dat je voor sportfotografie inderdaad beter een andere kunt kopen. Vind de 6D niet echt bepaald snel. Plus met een crop camera zit je weer dichter op je onderwerp.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 19:13

Maar wel meer ruis vaak..

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:11

Ik vind crop niet erg. Maar wil wel een snellere body! Die valt dan af. Ik denk dan eerder de 80D of de 7D mark ii

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:45

Ondanks dat een soort gelijke vraag al 10x gesteld is, hoop ik dat iemand mij kan adviseren :D

Ik heb nu een Nikon D3100 met een lens van 18-55mm als ik het goed zeg. Wilde eigenlijk alleen een betere lens kopen, maar omdat de body toch ook al echt oud is doen we het maar meteen goed en kopen we alles nieuw :+
Ik zoek een betere lens voor op reis, dus wel eentje die je ver kan terug draaien zodat ie klein blijft. Foto's van landschappen en dieren (merkte dat die camera van nu droge, gele gebieden nogal lelijk vast legt)

Budget voor body en lens is max 700 euro en vooral een degelijk zoom is belangrijk, dus kwam uit op 55 - 200mm. In de winkel werd mij de Nikon D3400 voorgesteld.
Ik zoek dus niks proffesioneels maar gewoon een goede basic camera.

Wie o wie? :D

Edit: omdat ik hier 0 verstand van heb ,vind ik het super lastig om zelf online rond te zoeken want ik weet niet waar ik op moet selecteren.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:09

Ik ben niet bekend in de Nikon lijnen.

Whoe, mijn body of lens hadden geen problemen dus ik ga even door sparen. Ga denk ik dan voor de canon 7D mark II.

Had leuk artikel gelezen verschil tussen de 6D en de 7D mark II

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:56

maaikemuis schreef:
De D7100 is al wat gedateerd aan het raken, die komt alweer uit 2013. Bedenk je van te voren goed of en hoe je verwacht te groeien zodat je niet over een jaar al niet tevreden meer bent.

Wanneer et gaat om de nieuwste generatie 70-200 f2.8 lenzen, dan wint voor mij de Tamron het. Sigma geeft voor mij teveel problemen met back- en frontfocus en scherpte in het algemeen. Tamron doet het best heel aardig. Ga je daar ook de tweedehands markt op, dan lopen de verschillen tussen de verschillende modellen van Tamron erg uit elkaar.

Dankjewel!
Ik verwacht wel veel te groeien, maar ivm budget is een nieuwere uit de 7-lijn niet te doen helaas.
Ik kom van de D50 en dat vind ik al een heel groot verschil, laat staan een nog nieuwere. Ik denk dat de 7100 wel heel veel verschil gaat uitmaken daarbij.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:41

Het hoeft je ook geen Nikon te zijn, is puur omdat ik daar toevallig informatie over gehad heb.

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:59

Hallo :)

Ik vroeg me af wat jullie voor mij aanraden :) ik heb op dit moment de canon 1100D maar merk de laatste tijd dat die echt een beetje aan zijn eind komt.. meer onscherpe foto's dan scherpe (ondanks nieuwe lens) en veel ruis bij lage iso (400/800)
Nu wil ik gaan kijken voor een nieuwe maar wil er ook weer niet teveel geld aan uit geven ivm sparen eigen huisje etc.
Ik zoek een canon die wat beter met slecht licht om kan gaan en ook met actie goed te gebruiken is :)

Heeft iemand misschien een idee wat voor mij geschikt kan zijn ? :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:42

Hangt een beetje van je budget af. Wil je een camera die, in combinatie met een lichtsterke lens, goed presteert in mindere lichtsituaties, dan ga je al gauw naar fullframe. En die zijn aanzienlijk duurder.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:18

Ik mag een nieuwe lens gaan uitzoeken voor mijn Nikon D7200 :D
Nu zat ik zelf te denken aan de Nikon 70-200 mm 2,8 VR
Er zijn alleen veel varianten van te koop zie ik :=

Deze zijn 2e hands een stuk goedkoper, ook bij fotowinkels. Is het goed te doen om een 2e hands lens bij een fotowinkel te kopen of is het toch slimmer om een nieuwe lens te kopen?
https://www.cameranu.nl/nl/p1250755/nik ... CPEALw_wcB

https://www.fotokonijnenberg.nl/nikkor- ... WqEALw_wcB

En hebben jullie wellicht een andere/betere optie?
Waarom ik deze lens zou willen is ivm de snelheid van de lens voor sportfotografie van paarden en honden + de lichtsterkte van de lens & ik heb er al heel veel goede dingen over gehoord.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:21

mbkaatje schreef:
Hangt een beetje van je budget af. Wil je een camera die, in combinatie met een lichtsterke lens, goed presteert in mindere lichtsituaties, dan ga je al gauw naar fullframe. En die zijn aanzienlijk duurder.

Welnee, een goede occasion 7D met een f2.8 lens erop en je veegt de vloer aan met de rest. Sterker nog, de 6D heeft mindere specificaties als de 7D, behalve dat het FF is......

@pattypaard: een occasion in een winkel heeft in principe gewoon een half jaar tot een jaar garantie (zo niet, laten liggen) en de toko's die jij linkt zijn over het algemeen netjes geprijsd en betrouwbaar.

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 19:16

een 7D ligt helaas buiten mijn budget :(
Ik vindt het denk belangrijker dat die snel foto's maakt voor actie foto's dan dat de lichtsterkte goed is :) Iemand een andere suggestie? :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 21:28

Ik heb inmiddels een Nikon D3400 met een Tamron lens 18 - 200mm aangeschaft. Ben echt helenaal happy *\%/* ik had niet zo'n verschil verwacht met m'n oude camera dus echt helemaal top!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 21:55

horses_m schreef:
een 7D ligt helaas buiten mijn budget :(
Ik vindt het denk belangrijker dat die snel foto's maakt voor actie foto's dan dat de lichtsterkte goed is :) Iemand een andere suggestie? :)

Een 7D doet als occasion op dit moment 500 - 600 euro voor de body; 7D mark II zit rond de 1000 euro. Na de 1Dx is dit de snelste camera van Canon. FF ga je onder de 1200 euro niet vinden binnen je eisenpakket, dus of je eisenpakket bijstellen of je budget verhogen. Andere keuzes zijn er niet echt, om heel eerlijk te zijn.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 07:24

ikke schreef:
mbkaatje schreef:

Welnee, een goede occasion 7D met een f2.8 lens erop en je veegt de vloer aan met de rest. Sterker nog, de 6D heeft mindere specificaties als de 7D, behalve dat het FF is......

@pattypaard: een occasion in een winkel heeft in principe gewoon een half jaar tot een jaar garantie (zo niet, laten liggen) en de toko's die jij linkt zijn over het algemeen netjes geprijsd en betrouwbaar.

Ik heb zowel een 7d als een 6d en een lichtsterke lens, maar de 7d redt het niet in een binnenzak, de 6d een stuk beter.

Tweedehands is altijd een optie natuurlijk, maar ga dan wel naar een goede fotozaak.

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 08:06

Even een vraagje, weet niet of ik dat hier kan plaatsen..
Ik ben opzoek naar een extra accu voor mijn Canon 7D, nu ik zie ik ook veel accu's voorbij komen van niet Canon. En dit scheelt hoop geld.
Zijn deze ook goed of gewoon beter een Canon accu kopen.
Hoor graag jullie ervaringen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 08:08

Er zullen misschien wel goeie tussen zitten, maar ik hou het toch bij Canon. Weet ik tenminste zeker dat het goed is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 08:35

Namaak accu’s werken vaak prima. Bij merkaccu’s betaal je vooral voor het merk.
Ik lees altijd een aantal reviews voordat ik bestel. Pas nog twee sony accu’s met lader gekocht voor 20,- terwijl een losse sony accu al 63,- kost 8)7

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 09:00

Ik heb ook een paar merkloze accu’s en die werken prima. Vooral die van Jupio blijven het goed doen, zelfs na een aantal jaar.

Ik zou geen batterijen op aliexpres bestellen, die zijn minder. >;)

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 09:52

Thanks!
Reviews lezen is inderdaad een goeie!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:01

Mijn laatste accu's komen van amazon.de. Scheelt nog wat meer geld, en ze hebben er meer keus en meer reviews. Nadeel is dat je iets langer moet wachten op je bestelling en ik weet niet hoe het daar zit met garantie enzo, maar voor die prijzen durf ik dat wel uit te proberen.