afgelopen week wilde een vriend dat ik hem leerde photoshoppen, maar zonder foto's kan dat natuurlijk niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Agossie schreef:Als je met PS werkt, kan ik je wel helpen, maar misschien werkt het ook voor andere programma's.
Ik werk met lagen. De eerste laag laat ik wat het is, dan CTRL-J (Photoshop Nederlands, Windows) een nieuwe laag maken. In die laag haal ik de kleine oneffenheden weg, zoals pukkeltjes en zo met de "pleister" tool. Dan kijk ik waar wat schaduwen of bijvoorbeeld wallen of wat lichter gemaakt kunnen worden door de "grote kwast"-tool. Ik zoek dan een licht plekje op de huid en doe de (te donkere plekjes wat lichter maken (meestal met name bij de ogen naast de neus en onder de ogen) maar echt minimaal. Dan doe ik twee nieuwe lagen en de eerste (dus niet de bovenste) doe ik Gaussiaans vervagen. Zo dat je de contouren van het gezicht nog heel goed kan zien, maar dat de huid vervaagd is. De bovenste laag gebruik ik de "gum"-tool in een zwakke doordruk om de oneffen plekken weg te gummen en het "vervaagde" boven te laten komen.
Er zijn veel betere methodes, maar dit is hoe ik het doe, omdat ik met Photoshop Elements werk en dus niet heel veel mogelijkheden heb. Als er mensen zijn die andere mogelijkheden weten voor Elements, dan hoor ik het echt heel graag!
Je kan ook op internet zoeken naar tutorials hierover. Zo heb ik het ook geleerd.
Marit schreef:Wat ik doe is een stuk simpelerIk kies de kloonstamp-tool en zet de dekking op iets van 10%. Vervolgens kies ik een stuk van de huid dat niet glimt en kloon dat met die lichte dekking op het glimmende deel. En hoppa de glim verdwijnt
Oh en in zwart wit kun je de ogen er juist super goed uit laten knallen! Met dodge en burn
Racheel schreef:Afgelopen week geen tijd gehad voor foto's met mn spiegelreflex, maar wil geen oude foto inleveren dus hierbij een foto die ik met mn mobiel gemaakt heb.
[ Afbeelding ]
Ik hoop dat ik hem morgen nog via flickr kan uploaden maar dan heb ik hem nu iig wel al gepost
Edit: pfff staat ie ook nog gedraaidnaja hoop dat ik m morgen goed kan uploaden
Suuszels schreef:Mijn foto, gisteren in de Ardennen met zonsopgang gemaakt, niet echt de Ardennen in terug te zien maar ik was er wel blij mee! Wat een groot feest is die 50mm lens zeg, waarom heb ik die niet gewoon eerder gekocht?
Voornemen voor de volgende keer, eerder dan maandagavond
[ Afbeelding ]
Racheel schreef:Suuszels schreef:Mijn foto, gisteren in de Ardennen met zonsopgang gemaakt, niet echt de Ardennen in terug te zien maar ik was er wel blij mee! Wat een groot feest is die 50mm lens zeg, waarom heb ik die niet gewoon eerder gekocht?
Voornemen voor de volgende keer, eerder dan maandagavond
[ Afbeelding ]
Wauw wat een gave foto zeg!!