Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mandy_8 schreef:Ik overweeg om de canon 1100D te kopen. Ik heb veel gebladerd en gelezen maar heb er niet echt veel uitgehaald kwa macro lenzen. Ik wil het liefst huisdieren (honden) en macro fotograferen. Welke lenzen kan ik dan het beste aanschaffen? Dit is dan mijn eerste spiegelreflex camera en ik weet er nog niet veel van af.![]()
alena schreef:Even een tip voor iedereen....
wanneer je opzoek gaat naar een camera via marktplaats,
laat je dan niet verleiden door ene M.Cox woonachtig op Texel/Kerkrade
deze man heeft al 10tallen mensen opgelicht door ze een aanbetaling te laten doen,
en vervolgens nooit de camera(maar ook iphones, PS3) op te sturen.
ik ben erin getrapt en het is niet alleen een hoop gedoe om je geld terug te krijgen,
maar het helemaal niet leuk en niet nodig !
dus let goed op als je iets via marktplaats koopt !
ik hoop dat jullie hier ook wat aan hebben.
Mette schreef:Ik heb in december mijn eerste spiegelreflex gekocht, een Canon 1000d. Hier heb ik toen ook op tips gevraagd en ik ben ook erg blij met mijn camera. Ik heb alleen wel een klein probleempje denk ik. Mijn zus heeft namelijk een keer mijn camera zonder objectief en zonder dop, in mijn tas gelegd. Wat natuurlijk niet goed is, maar dat wist zij ook niet (helaas..)
Dit is inmiddels al een paar weken terug gebeurd, maar nu was ik vorige week foto's aan het maken in een lichte omgeving en toen viel mij ineens een extra stip op. Als je door t oculair (dat is het toch?) kijkt, zie je die af punten, maar nu zit er links boven een extra stip.
http://www.cameralabs.com/reviews/Canon ... _point.jpg (dit zie je dus ongeveer, maar dan zit er in het linkerboven vakje een extra stip, die er eerst niet zat.)
Kan dit daardoor komen? en heb ik nu een probleem? Je ziet het op de foto's absoluut niet, deze heb ik vrijdag gemaakt en daar staat de vlek niet op: http://i287.photobucket.com/albums/ll15 ... G_6253.jpg
Moet ik nu naar een speciaalzaak rennen om de boel schoon te laten maken. Mijn vader zegt dat het geen probleem is, maar wat nou als die stip gaat zwerven?
Ik hoop trouwens dat het hier goed staat, ik zou niet weten waar ik het anders moet neerzetten. En anders plaats ik hem wel ergens anders
xChantal94 schreef:Hallo,
Een tijd terug had ik in dit topic al wat gevraagd.
Ik zou een Nikon D3000 van iemand overkopen maar dat blijft 'gezeur'.
Nu heeft iemand een Canon EOS 300D te koop.
Hierbij zit zit dus de body, bodydop, 18-55 lens + UV filter en accu, lader+kabel en handleiding.
(Lens is de gewone standaard lens zonder IS)
Deze hele set zou ik voor 130 euro over mogen kopen.
Nu lees ik dat de 300D al erg verouderd is, maar aangezien het mijn eerste spiegelreflex is, is het qua prijs ideaal om er in te stappen en het onder de knie te krijgen. Ik zou er later eventueel wel een lens bij willen kopen, en mocht ik serieuzer willen shooten zou ik een nieuwe body kunnen kopen.
Is het slim om deze set te kopen?
Nouks schreef:Dit is geen probleem hoorEr zal een stofje in de zoeker zitten. Daar deze veel hoger zit dan de sensor van je camera (de sensor zit achter de spiegel) zal je het inderdaad niet terugzien op je foto's. Stofjes op de sensor zie je wél terug, vooral bij grote effen vlakken gecombineerd met een klein diafragma (hoog diafragmagetal).
Voor beide geldt dat je de sensor/camera kunt laten schoonmaken als je je er aan stoort. Maar stofjes doen niet zo veel kwaad gelukkig