Shiloh schreef:Maar dat is maar net de eisen die je stelt. Naar mijn mening (en vele anderen) is dat verschil tussen systeem en DSLR er nu al eigenlijk niet meer.
Ben het trouwens totaal niet eens met dat alleen het duurste model kwaliteit zou hebben van Olympus systeem. Ik ben begonnen met de em10 en dat is voor de prijsklasse een fantastische camera. Ik heb destijds uitgebreid getest en vergeleken en uitgeprobeerd. Ik ben toen niet voor niets op dat model uitgekomen. En Panasonic heeft ook geweldige modellen.
Het is gewoon altijd een afweging wat je het belangrijkste vind. Elk camera model en merk heeft zijn nadelen.
Je verliest door de cropfactor bijvoorbeeld wat scherpte diepte, maar daarentegen heb je een significant snellere burst en ontzettend lichtgewicht.
Ik zeg nergens dat alleen het duurste model kwaliteit zou hebben? Alleen dat er betere camera's zijn dan die van Olympus in het lagere segment (op basis van reviews en ervaringen van anderen, waaronder winkelpersoneel in een pro-Olympus winkel), iig op bepaalde vlakken zoals snelheid, autofocus etc.
Ik ben echt groot Olympus fan en heb altijd met Olympus gefotografeerd maar ga nu wss toch voor een Sony omwille van bovenstaande.
Als ik het geld had voor het duurste model van Olympus had ik die direct gekocht.