[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 12:40

Beoordeling van week 41 - 2014:

Als je naam niet in de lijst staat, heb ik niets te melden over de foto. Dan vind ik hem gewoon goed. Bij voorbaat sorry als ik wat bot overkom… :=

Agossie - Mijn eigen foto. Ik ben trots op mijn hondje en kom er steeds meer achter dat ik het studio werk echt heel leuk vind! Ik ga proberen volgende week niet mijn hond te plaatsen… ;) (maar wie weet wel een andere hond! :D )

Asselruiter - Het idee en de compositie vind ik heel leuk, de uitvoering is voor mij wat minder door de schaduwen op de gezichten van de dames die naast de boom staan. Ook vind ik voor zwart/wit geen geschikte foto en ik ben erg benieuwd hoe hij in kleur is. Voor zwart/wit zou er voor mij veel meer contrast in mogen zitten , met name bij de staande modellen. Als je het alleen bij de zittende dame zou houden, zou de foto veel beter tot zijn recht komen. :j

Bellatrix - WOW! Schitterend! Daar mag je echt trots op zijn, Marlies! Voor mijn gevoel is hij net uit het lood, maar dat komt waarschijnlijk door de voorgrond (de graswal), want ik heb begrepen dat je hem al recht hebt getrokken. Aan de gebouwen te zien is hij perfect horizontaal. :j Goed gedaan en geweldig gebruik gemaakt van het licht!

binky - Helaas doet deze foto helemaal niets voor mij. Ik ben veel beter van je gewend. Jammer dat je zo dichtbij geflitst hebt en dat daardoor zo’n duidelijke schaduw zichtbaar is. Dit lijkt een foto die even snel met een pocket-camera gemaakt is. Jammer, want je kan er zoveel meer mee doen. Leg er bijvoorbeeld wat meer bij, bijvoorbeeld wat verdorde bladeren, een dennenappel en misschien een paddenstoel of iets dergelijks of een beetje bos-aarde. Dan zou ik hem ook niet van schuin-boven nemen, maar toch even op ooghoogte gaan, iets verder weg en de flits diffuus maken, niet direct op de kastanje richten. Snap je?

Bumblehorse - Wat jammer dat het zwarte paard niet dichterbij de andere twee staat. Nu wordt mijn oog naar die twee naast elkaar getrokken en valt het zwarte paard eigenlijk helemaal weg. Ik denk dat ik hem mooier gevonden zou hebben als je verder weg had gestaan en naast het zwarte paard aan de buitenkant meer ruimte had gelaten. Daarnaast vind ik hem, sorry, slecht bewerkt. Je ziet dat de touwen zijn weggewerkt en volgens mij is er bij de schimmel bij zijn hoofd (oren en rechts bij het halster) ook het één en ander bewerkt. Persoonlijk vind ik de touwen nooit echt heel erg storend, dus ik snap niet dat die altijd weggewerkt moeten worden. Ik ben dus ook benieuwd naar de originele foto en waarom je de touwen en ik vermoed de persoon die de paarden vast had zo hebt weggewerkt. De kleur door de ondergaande zon vind ik wel weer mooi. :j

Carolaaxxxx - Je gaf aan dat dit een oudere foto is. Ik hoop dat je wel wat verbeterd bent. De foto op zich is scherp en netjes belicht als hij in kleur zou zijn en de compositie vind ik niet mooi. Voor zwart/wit zit er veel te weinig contrast in waardoor ik kleur veel mooier zou vinden. Wat betreft de compositie zou ik het paard veel meer naar rechts hebben gezet, niet met het hoofd precies in het midden. Als je aan de onderkant en de rechterkant meer had gecropt was de foto veel mooier tot zijn recht gekomen.

Deetjeeuh – Eén puntje… De horizon is scheef… := Verder echt een fijn portret. :j

Fenneeee - Ook één puntje… Als je het overbelichte stuk boven Poes even iets donkerder maakt, komt Poes veel mooier uit. Nu wordt de aandacht een beetje naar het licht getrokken. :j

Hanna_94 Persoonlijk zou ik het onderwerp iets meer uit het midden halen, dus iets meer naar links of rechts zetten. Verder echt niets op aan te merken!!

HeavensLove - Voor “de enige foto” vind ik het absoluut geen slechte foto, integendeel zelfs! Paard en model zijn mooi belicht en staan er mooi op. Wel jammer dat je hem zichtbaar zwart hebt gemaakt… Met name bij de haren van het model is het goed te zien.

Jessica_1998 Het is dan misschien een wat oudere foto, maar meisje, wat ga jij vooruit met fotograferen!! Dit is een geweldige foto! Mooi het onderwerp (de ondergaande zon) niet in het midden, mooi rechte horizon en die ook nog eens op 1/3. Heel in de verte zie je nog net de windmolens. Heel goed!!

Joey - Dit zou een mooie zwart/wit foto zijn! Heb je hem bewerkt? Het lijkt er namelijk op of je haar ogen iets hebt opgelicht. Ik zou persoonlijk ook een beetje de glans op haar voorhoofd en neus wat verminderd hebben en misschien haar huid iets egaliseren. De foto is echt geweldig genomen!!

k_m - Persoonlijk zou ik het zwarte kader aan de rechter- en bovenkant hebben uitgesneden. Verder zeer sprekende foto en mooi omgezet naar zwart/wit.

laurajoy15 - Waarom “een simpele foto”? Ik vind hem prachtig!! Volgens mij 2 zussen? Heel sprekende foto! Volgende keer kun je proberen een flitser te gebruiken om de gezichten iets te laten oplichten in het tegenlicht. Ze zijn nu goed belicht, maar de ogen zijn net wat donker en dat kun je voorkomen met een flitser. :j Hij lijkt iets scherpte te missen.

Lizaa01 – Jammer dat je deze foto hebt ingezonden. Ik weet namelijk dat je beter kan, want ik heb veel mooiere foto’s van je gezien. Deze foto lijkt echt “even snel” gemaakt te zijn en dat zie ik er persoonlijk wel in terug. Wat ik vooral jammer vind aan deze foto is dat het vlammetje echt helemaal in het midden van de foto staat. Als je er iets vanaf was gaan staan (of had uitgezoomd) en het vlammetje uit het midden had gehaald, had de foto al veel aansprekender geweest voor mij. :j

Marjoow – Als je het draadje had weggewerkt was hij nóg mooier geweest. := Deze foto geeft rust… Heerlijk!

monbyou – Mooie foto! Volgende keer proberen iets minder “niets” aan de onderkant te laten. Ik had zelf de kat dus meer “naar beneden” gezet op de foto. Je kan deze foto ook vierkant maken, waarbij je dus de onderkant eraf snijdt. Dan komt de kat veel mooier uit. Ik denk dat je óf door gaas óf door glas de foto hebt genomen (ik denk gaas) omdat ik nog net een “streep” zie van boven naar beneden, net over de kop van de kat, wat het een minimaal beetje vervaagt. Dit is heel moeilijk weg te werken, dus als het mogelijk is volgende keer misschien iets opzij stappen om dit zien te voorkomen.

Resistance - Erg veel ruis… Ook door het licht spreekt de foto mij niet aan. Puur smaak. Door de ruis (ik denk hele hoge ISO) lijkt hij ook niet helemaal scherp. De compositie zou mooier zijn als het model haar hoofd niet op haar hand zou laten leunen, omdat haar gezicht wat vervormd is en er ineens een arm “uit het niets” lijkt te komen. Ik denk dat dit een “even snel” stiekem kiekje is. Fototechnisch dus geen hoogstandje in mijn ogen.

SharonPlugge - Ach gossie, het ouwgie! Lieve foto. Persoonlijk zou ik de foto iets minder krap gecropt hebben en wat meer ruimte aan de rechterkant gecreëerd hebben. Verder zou ik de foto iets lichter maken. :j

Sodeletuut - Heel sprekende foto. Persoonlijk zou ik de hooglichten eruit halen en dan de foto een flink stuk lichter maken. Misschien net iets minder contrast. Ik vind de foto nu wat donker.

straalina - Voor mij is dit niet een aansprekende foto, maar gewoon een simpel kiekje. Hij is veel te grauw, niet scherp, compositie niet aansprekend en veel te krap uitgesneden.

Suuszels - Persoonlijk zou ik het onderwerp meer naar rechts gezet hebben, maar dat is dan ook ècht het enige!! Verder echt prachtige foto!

tesseke - Wat ontzettend zonde van je vlekjes op de sensor!!! (Links bovenin). Als je die wegwerkt, is het echt een TOP-foto!

XiiaaooNaa - Op de nogal gele zweem na een hele mooie foto. (Arm muisje… )
Laatst bijgewerkt door Agossie op 14-10-14 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:46

Bedankt voor het geven van commentaar. :D

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:57

Thanks! Dat zat ik inderdaad later ook te denken maar zat gisteravond alleen op mijn tablet. Ga ik zeker nog doen :)
Fijn zeg dat er weer feedback wordt gegeven!

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:52

Dank je voor de feedback :D het is inderdaad gaas wat er te zien is. ze hebben in het park een hek met gaas met daarop rieten matten met een paar plekken waar je doorheen kan kijken, Zodat de dieren zoveel mogelijk rust hebben. dan zit er een pad van 1 meter maar daar kan je niet komen en dan zit er weer gaas, Dus een echte uitdaging om een foto toemaken :') :D

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:03

bedankt voor je feedback :) word er helemaal blij van haha

ik zal t van de week ook eens proberen :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:16

Bedankt agossie! Mogen helaas niet croppen van school dus uitsnijden was geen optie, haha! :-)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 16:17

k_m schreef:
Bedankt agossie! Mogen helaas niet croppen van school dus uitsnijden was geen optie, haha! :-)

Voor school niet, maar voor hier toch wel!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:22

Bedankt Agossie! Ik had zelf nog niet eens naar het draad gekeken hihi!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:24

Agossie schreef:
k_m schreef:

Voor school niet, maar voor hier toch wel!

Klopt, maar als ik voor hier mijn beelden nog anders moet gaan bewerken, kom ik helemaal tijd tekort :')

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 16:27

Ah!! Dat begrijp ik. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:07

Bedankt voor de feedback! :)

Foto was inderdaad een "snel kiekje". Ze keek net even snel deze kant op. Ik weet verder niets van de ISO, aangezien ik hem zelf niet in had gesteld. Dat had mijn broer gedaan, van wie de camera is. Ik heb zelf verder nog niet zoveel ervaring met fotografie, maar vind het wel erg leuk. :)

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:10

Agossie schreef:
Joey - Dit zou een mooie zwart/wit foto zijn! Heb je hem bewerkt? Het lijkt er namelijk op of je haar ogen iets hebt opgelicht. Ik zou persoonlijk ook een beetje de glans op haar voorhoofd en neus wat verminderd hebben en misschien haar huid iets egaliseren. De foto is echt geweldig genomen!!

Thanks! Hier heb ik nog over na gedacht, maar ik vond haar ogen er een stúk minder mooi uitkomen in z/w. En ik heb haar ogen een klein beetje opgelicht, maar eigenlijk zijn haar ogen al heel erg zo blauw, helder en mooi! :D Glans op voorhoofd lukte niet te verminderen.. Heb je daar toevallig tips voor? :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 17:42

Als je met PS werkt, kan ik je wel helpen, maar misschien werkt het ook voor andere programma's.
Ik werk met lagen. De eerste laag laat ik wat het is, dan CTRL-J (Photoshop Nederlands, Windows) een nieuwe laag maken. In die laag haal ik de kleine oneffenheden weg, zoals pukkeltjes en zo met de "pleister" tool. Dan kijk ik waar wat schaduwen of bijvoorbeeld wallen of wat lichter gemaakt kunnen worden door de "grote kwast"-tool. Ik zoek dan een licht plekje op de huid en doe de (te donkere plekjes wat lichter maken (meestal met name bij de ogen naast de neus en onder de ogen) maar echt minimaal. Dan doe ik twee nieuwe lagen en de eerste (dus niet de bovenste) doe ik Gaussiaans vervagen. Zo dat je de contouren van het gezicht nog heel goed kan zien, maar dat de huid vervaagd is. De bovenste laag gebruik ik de "gum"-tool in een zwakke doordruk om de oneffen plekken weg te gummen en het "vervaagde" boven te laten komen.

Er zijn veel betere methodes, maar dit is hoe ik het doe, omdat ik met Photoshop Elements werk en dus niet heel veel mogelijkheden heb. Als er mensen zijn die andere mogelijkheden weten voor Elements, dan hoor ik het echt heel graag!

Je kan ook op internet zoeken naar tutorials hierover. Zo heb ik het ook geleerd. :j

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:06

Wat ik doe is een stuk simpeler :D Ik kies de kloonstamp-tool en zet de dekking op iets van 10%. Vervolgens kies ik een stuk van de huid dat niet glimt en kloon dat met die lichte dekking op het glimmende deel. En hoppa de glim verdwijnt :D

Oh en in zwart wit kun je de ogen er juist super goed uit laten knallen! Met dodge en burn :)

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:09

Dank je wel Agossie :) De schaduwen op het gezicht zijn bewust ;)

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:13

Marit schreef:
Wat ik doe is een stuk simpeler :D Ik kies de kloonstamp-tool en zet de dekking op iets van 10%. Vervolgens kies ik een stuk van de huid dat niet glimt en kloon dat met die lichte dekking op het glimmende deel. En hoppa de glim verdwijnt :D

Oh en in zwart wit kun je de ogen er juist super goed uit laten knallen! Met dodge en burn :)

Wat houd dat dodge en burn in Marit? :) (iets voor op je blog? :) )

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:20

Heb ik al eens iets over gedaan! (https://mhilariusfotografie.wordpress.c ... -opvallen/) Maar dat was niet zo uitgebreid en verpakt in een andere tutorial. Met dodge maak je delen in je foto donkerder en met burn maak je ze lichter!

Misschien iets om eens uit te lichten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:03

Wauw, bedankt voor de feedback! :D Inderdaad jammer dat de horizon scheef staat, maar aan de andere kant vond ik haar 'scheve' koppie wel onwijs schattig. :')

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:15

Sta niet op de lijst :) joepie foto is goedgekeurd hihi

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:37

Agossie verzamelt hier : Leuke foto. Ogen springen er leuk uit en de blik is ook leuk. Fijne kleuren en compositie.

Asselruiter : Ik vind de foto vrij flets. Ook de schaduwen in de gezichten van de 2 rechtstaande personen vind ik niet zo geslaagd.

Astor : Erg leuke foto, niets op aan te merken.

Bellatrix verzamelt hier :Nette foto. leuk!

binky: De kleuren vind ik mooi maar de foto opzich vind ik erg saai...

Bumblehorse: Foto spreekt me niet echt aan.

Carolaaxxxx: Ik vind de omzetting naar zwart wit vrij flets, mocht meer pit in :)

calice : Wat een schattige foto! lief!

C_estmoi: Ik vind de compositie niet erg sprekend. Ook jammer dat het haar rechts helemaal uitgevreten is...

Deetjeeuh: Wat een schattig koppie! jammer dat de lucht helemaal uitgevreten is.

Evelien1000 :Leuke lucht. Technisch vind ik de foto niet veel, maar wel een leuke sfeerplaat

Fenneeee:Mooie foto, niets op aan te merken.

Gub verzamelt hier:Leuke sfeerplaat!

Hanna_94 verzamelt hier: Ik vind het geen slechte foto, maar hij spreekt me niet echt aan, al kan ik niet meteen zeggen waarom.

HeavensLove verzamelt hier: De foto opzich vind ik leuk, maar het gezicht van het meisje ziet er zo gesmudged uit?

Irene96 verzamelt hier: De kleuren van de foto zijn zo flets, en hij lijkt ook niet scherp?

it_is_me : Foto spreekt me niet aan, oor van de muis staat er niet helemaal op en de foto vind ik in zn geheel te druk.

ismy: erg mooie plaat!

Jessica_1998: Mooie foto, niet echt iets aan te merken.

JewEmm verzamelt hier: Wauw, gave lucht!

jilinda: Mooie plaat.

Jis_: Ik vind de foto's niet mis, maar ook niet om bij stil te staan

Joey : Jammer van de blinkende huid! voor de rest mooie plaat.

k_m : Jammer dat de foto zo donker is...

kani_ejj:Mooie foto!

_Kiki_ verzamelt hier: Mooie herfstplaat! aangenaam om naar te kijken!

kimberley23 verzamelt hier:Leuke plaat, mooi gedaan!

laurajoy15: Leuke compositie en kleuren!

Leonie_M: Foto is vrij grauw, ik had liever wat meer kleur gezien.

Lizaa01: Foto zegt me niet zoveel.

MarijeR:Erg mooie scherpte!

Marit: Ik vind de foto leuk, maar net iets té blauw voor mij.

Marjoow verzamelt hier: Technisch vind ik de foto niet zoveel, maar wel een leuk kiekje.

monbyou: Jammer van de lensflare (?). een leuke, rustige plaat.

Nefertarie: Leuke foto, wel vrij donker.

Racheel verzamelt hier: Mooie foto, goed scherp!

Resistance: Fijne sfeerplaat

Revanches verzamelt hier: Leuke foto, aangename kleuren.

Robin_Rikkie verzamelt hier: Ik had liever aan het hoofd wat meer ruimte gezien.

Sanne_com:Ik weet niet echt wat ik van de foto vind, vrij druk maar tegelijk ook wel leuk...

SharonPlugge Jammer dat de foto zo donker en flets is.

showteam: erg mooie plaat!

Sodeletuut: emotionele plaat! mooi.

straalina: Technisch vind ik hem niks, maar wel een leuk kiekje.

Suuszels: Mooie foto! de lucht is ook echt mooi helder.

tesseke verzamelt hier: Leuke plaat, wel veel ruis...

Tinky12 verzamelt hier: Leuke foto, de boom links lijkt wel niet scherp.

XiiaaooNaa: Leuk beeld, maar het gelige vind ik persoonlijk een beetje té

Ylvy: Wat een leuke foto!

ALSJEBLIEFT :D

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:42

Bedankt! :D Respect voor de tijd die jullie erin steken! ;)

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:47

Agossie schreef:
HeavensLove - Voor “de enige foto” vind ik het absoluut geen slechte foto, integendeel zelfs! Paard en model zijn mooi belicht en staan er mooi op. Wel jammer dat je hem zichtbaar zwart hebt gemaakt… Met name bij de haren van het model is het goed te zien.

idd, ik had het wel verwacht dat iemand het ging zien ^^
ja jammer dat de zon niet scheen en ik had geen externe flitser bij, dusja de achtergrond was redelijk donker, maar er waren lichten op de achtergrond ^^ maar dit doen we zeker en vast opnieuw de volgende keer dat ik terug ga

Mb_foto schreef:
HeavensLove verzamelt hier: De foto opzich vind ik leuk, maar het gezicht van het meisje ziet er zo gesmudged uit?

er is thans niets gedaan aan het gezicht hoor :)

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:16

Bedankt voor de feedback en tips!
Ik vind het nog lastig om de goede belichting te vinden op mijn camera, daarom is het goed om elke week een foto te 'moeten' maken, kan ik goed oefenen :D
Met de feedback kan ik weer mooi verder, dus het wordt zeer gewaardeerd!

evelien1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:41

Bedankt voor t commentaar! De foto was met mijn mobiel gemaakt dus tja.. Het ging om de sfeer en de lucht :)

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:34

Agossie en Mb_foto ik snap jullie helemaal hoor maar was wat aan het uitproberen met mijn camera en dit was dus een van de weinige foto's die ik die week gemaakt had, ik wil gewoon niets uit de oude doos plukken maar iedere week en dus 52 weken iets nieuws. Deze week wel bezig geweest met mijn camera met als thema pin-up dus bij deze week 42{ fb haalt alleen wel de scherpte er af want dat was hij wel!} :

Afbeelding

En mochten jullie meer willen zien van wat ik er die shoot van gebakken heb kun je kijken op:
https://www.facebook.com/FotoBiancaS
Laatst bijgewerkt door binky op 14-10-14 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt