Bedankt HLPhoto voor het beantwoorden van mijn vragen. Je info over de lenzen is erg nuttig!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HLPhoto schreef:BG zal denk ik nog wel komen, maar gezien ze de SD verplaatst hebben weet ik 't niet 101% zeker.
Alwiene schreef:Technisch is het zeker mogelijk, maar of er iemand brood in ziet is maar de vraag.Oke, in dat geval heb ik niks gezegdDit is wat ik op internet vond en het klonkt voor mij best logisch dat het daarom niet zou kunnen
Maar misschien komt het dan dus toch nog wel
palinglcw schreef:ik wil wegens een upgrade een nieuwe spiegelreflex kopen budget tot 3000euro ik hou me vooral bezig met landschaps/natuur fotografie en heb daarbij ook hele gevoelige lenzen nodig ivbm foto's in het bos waarbij je dus echt de lichtstralen door de takken heen moet zien kunnen schijnen. ik maak soms foto's van wedstrijden van mijn pa/zussen dus ik moet er ook sport goed mee kunnen fotograferen. heeft iemand een aanbeveling met lenzen erbij of dan wel zonder ?
HLPhoto schreef:palinglcw schreef:ik wil wegens een upgrade een nieuwe spiegelreflex kopen budget tot 3000euro ik hou me vooral bezig met landschaps/natuur fotografie en heb daarbij ook hele gevoelige lenzen nodig ivbm foto's in het bos waarbij je dus echt de lichtstralen door de takken heen moet zien kunnen schijnen. ik maak soms foto's van wedstrijden van mijn pa/zussen dus ik moet er ook sport goed mee kunnen fotograferen. heeft iemand een aanbeveling met lenzen erbij of dan wel zonder ?
3000 euro? yup.. adviesje: koop eerst een simpel cameraatje (instap-slr), misschien wel een jonge tweedehands zodat je niks afschrijft.
ga daarmee oefenen en ontdekken en leer eerst wat je wil hebben.
meteen het juiste kopen om mee te beginnen werkt niet, dan kan je beter nog even geld op de bank laten staan.
HLPhoto schreef:Dat was geen grapje. Als het verstandig is om nu 3 ruggen te investeren zou je met specifiekere vragen komen.
HLPhoto schreef:NopeKan allemaal.
Het enige verschil is dat je bij sommige objectieven (zo heet een lens eigenlijk, want in één objectief zitten altijd een aantal en soms zelfs wel 20 lenzen...) de body op het objectief draait in plaats van andersom![]()
(voor degene die zich afvraagt wat voor iets dit is: Sigma 300-800mm f/5.6)