[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:35

Ow mijn excuses dan!
Bedankt HLPhoto voor het beantwoorden van mijn vragen. Je info over de lenzen is erg nuttig! +:)+ Ik ga binnenkort naar de winkel om even de body's in te hand te hebben en dan ga ik beslissen welke het gaat worden.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:21

HLPhoto schreef:
BG zal denk ik nog wel komen, maar gezien ze de SD verplaatst hebben weet ik 't niet 101% zeker.

Met wat ik op internet lees verwacht ik van niet. Ze schijnen inderdaad het SD slot samengevoegd te hebben met het batterijcompartiment, voor een grip moet het batterijcompartiment open maar dan is de opening naar de SD ook open en dan gaat de camera uit := Ik heb het in het engels gelezen en vind het lastig om even de goede Nederlandse woorden te vinden, maar om deze reden lijkt me dat er geen grip gaat komen :)

Apostrof

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:32

@ Alwiene ik denk dat je dan nog eens goed naar het mechanisme moet kijken ;) De camera gaat alleen uit als het palletje geen contact meer maakt. Dat palletje zou je dus eenvoudig kunnen vervangen door een soortgelijk palletje in de batterijgrip. Zo werkt het nu ook al, en is makkelijk te testen:

- pak een schaar/platte schroevendraaier
- zet je camera aan en maak het batterijklepje open; hij gaat nu uit
- druk met je schaar op het haakje waar het pinnetje van het batterijklepje invalt. problem solved.

heb bij één van de 550d's hier het batterijklepje eraf zodat ik snel batterij kan wisselen als ie leeg is (Anders moet ik eerst m'n quickreleaseplaatje loshalen.. heel irritant).
kwestie van palletje indrukken, drupje secondelijm erin.. fixed.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:43

Oke, in dat geval heb ik niks gezegd :D Dit is wat ik op internet vond en het klonkt voor mij best logisch dat het daarom niet zou kunnen := Maar misschien komt het dan dus toch nog wel :)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:46

Alwiene schreef:
Oke, in dat geval heb ik niks gezegd :D Dit is wat ik op internet vond en het klonkt voor mij best logisch dat het daarom niet zou kunnen := Maar misschien komt het dan dus toch nog wel :)
Technisch is het zeker mogelijk, maar of er iemand brood in ziet is maar de vraag.

Als Canon het niet doet verwacht ik wel iets van Phottix.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:37

Gelukkig moet ik toch nog even sparen, dus nog genoeg tijd om een BG op de markt te brengen :+

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 15:40

Ik heb een vraagje..

Wat vinden jullie van de Nikon D70 ?

Iemand bied me een Nikon D70 met een Sigma 28-135 - 1:3.6-5.6 macro lens
en een Sigma 70-300 - 1:4-5.6 aan..

Eigenlijk had ik van een bokker al een Nikon D3000 met de kitlens over gekocht. Echter is er steeds ie mee en is de koop dus nog altijd niet rond..

Aan welke van de 2 geven jullie de voorkeur? En wat zijn de voor/nadelen?

(Het gaat voornamelijk om paardenfotografie, gewoon hobby-matig :D. Misschien af en toe m'n zus op te foto zetten oid :)) ).

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 16:45

Advies over Nikon kan ik je niet geven, maar als er steeds iets is met de D3000 zou ik die al niet meer nemen.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:00

Ik ben op zoek naar een niet te ingewikkelde spiegelreflexcamera voor (hobby) paardenfotografie.
Rijfoto's van vriendinnen, foto's maken op concoursen, hoofd en standfoto's etc.
Niet te duur, ik moet het betalen van mijn oude krantenwijkje en verjaardagsgeld.
Ik dacht zelf aan de Nikon D3000. Wat is jullie ervaring met dit toestel?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:27

Chantal94, ik denk dat het best een leuke camera is om mee te beginnen. Zeker met die lenzen, die D3000 sowieso van afzien.. als het zo moeilijk allemaal gaat en er steeds wat is.. graag of helemaal niet.

Vanky, de D3000 is leuk om mee te beginnen... het is de 'vervanger' van de D60 die ik heb en ik zie net dat er relatief weinig verschil is. Prima camera ! Misschien helpt deze link je wat meer: http://www.camera2go.nl/camera-reviews/ ... -test.html

palinglcw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:12

ik wil wegens een upgrade een nieuwe spiegelreflex kopen budget tot 3000euro ik hou me vooral bezig met landschaps/natuur fotografie en heb daarbij ook hele gevoelige lenzen nodig ivbm foto's in het bos waarbij je dus echt de lichtstralen door de takken heen moet zien kunnen schijnen. ik maak soms foto's van wedstrijden van mijn pa/zussen dus ik moet er ook sport goed mee kunnen fotograferen. heeft iemand een aanbeveling met lenzen erbij of dan wel zonder ?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:55

Het is niet echt de camera zelf wat het probleem is.. Al is nu wel de lens stuk gegaan bij de laatste shoot die ze deed..

Met die lenzen bij de D70, kan je daarmee goed paarden fotograferen :) ? (Hobby matig).

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:01

xChantal94 schreef:
Het is niet echt de camera zelf wat het probleem is.. Al is nu wel de lens stuk gegaan bij de laatste shoot die ze deed..

Volgens mij bedoelde ze alles om de aankoop heen. :)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 03:34

palinglcw schreef:
ik wil wegens een upgrade een nieuwe spiegelreflex kopen budget tot 3000euro ik hou me vooral bezig met landschaps/natuur fotografie en heb daarbij ook hele gevoelige lenzen nodig ivbm foto's in het bos waarbij je dus echt de lichtstralen door de takken heen moet zien kunnen schijnen. ik maak soms foto's van wedstrijden van mijn pa/zussen dus ik moet er ook sport goed mee kunnen fotograferen. heeft iemand een aanbeveling met lenzen erbij of dan wel zonder ?

3000 euro? yup.. adviesje: koop eerst een simpel cameraatje (instap-slr), misschien wel een jonge tweedehands zodat je niks afschrijft.
ga daarmee oefenen en ontdekken en leer eerst wat je wil hebben.

meteen het juiste kopen om mee te beginnen werkt niet, dan kan je beter nog even geld op de bank laten staan.

palinglcw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 10:38

HLPhoto schreef:
palinglcw schreef:

3000 euro? yup.. adviesje: koop eerst een simpel cameraatje (instap-slr), misschien wel een jonge tweedehands zodat je niks afschrijft.
ga daarmee oefenen en ontdekken en leer eerst wat je wil hebben.

meteen het juiste kopen om mee te beginnen werkt niet, dan kan je beter nog even geld op de bank laten staan.

ik heb nu al een spiegelreflex camera.
voor grappen is er een ander topic.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:22

Dat was geen grapje. Als het verstandig is om nu 3 ruggen te investeren zou je met specifiekere vragen komen.

palinglcw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:43

HLPhoto schreef:
Dat was geen grapje. Als het verstandig is om nu 3 ruggen te investeren zou je met specifiekere vragen komen.

ik vroeg echter meer om een aanbeveling op high end dslr die meerendeel gebruikt gaan worden voor landschaps fotografie en fotografie van wild daarbij ben ik op zoek naar een goede 300mm lens met f2.8
merk camera het liefste een canon of een nikon maar leica mag ook.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:53

Leica zou ik overslaan als je aan de natuurfotografie wil. Zowel meetzoeker als middenformaat is alles behalve handig met lange teles.
Verder heb je voor 3000 geen high end spul, en daarnaast blijf ik erbij dat als dit het moment is om 3000 euro uit te geven je vraag specifieker is zou mogen zijn of je kennisniveau nog wat te laag is.

Het is niet mijn geld, maar als ik 3 jr geleden wist wat ik nu weet had ik andere spullen gekocht. Ik heb die fout gemaakt met 500 euro budget, dan doet het een stuk minder pijn in de portefeuille.
Laatst bijgewerkt door Apostrof op 07-08-11 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:54

Ik verstond het ook niet als grapje, maar geef dan meer uitleg naar wat je wil. Dit was wel heel onduidelijk.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:04

Ik verstond het ook helemaal niet als grap. Jij geeft immers geen extra context en uitleg, dus daarmee kunnen wij ook niet weten hoeveel ervaring en welk materiaal jij nu al hebt.

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 15:27

Hoi, ik ben op zoek naar een spiegelreflex, zoals je wel kan verwachten :D Ik heb een hele tijd gefotografeerd met de Canon EOS 400D van mijn zus, maar nu wil ik er zelf een omdat ze hem zelf ook gebruikt. Ik wil graag iets vergelijkbaars. Een vriendin van mij had het laatst over de nieuwere versie van de 400D maar ik ben vergeten welke dat was :') Mijn budget ligt rond de €450 euro :) Ik maak foto's van eigenlijk alles, paarden, natuur, landschappen, steden enz enz. Heeft er iemand ideeën? Alvast bedankt!

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:58

@ JuliaaanhX: Voor 450 euro kan je niet voor de opvolger van de 400D gaan (dat is eigenlijk de 450D, maar die is niet meer in de winkels verkrijgbaar dus zit je al aan de 500D). Tweedehands kan dit wel prima voor dit bedrag. Als je voor een nieuwe camera gaat is de 1100D evt. een optie of misschien dat je nog ergens een 1000D op de kop kan tikken. Mocht je voor een ander merk willen gaan dan is de Nikon D3100 eventueel nog wel een leuke keuze en deze heeft mijn voorkeur boven de 1000D en 1100D van Canon gezien de specificaties.
Als je bij Canon wilt blijven zou ik voor de 500D gaan (tweedehands of even doorsparen :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:37

HLPhoto schreef:
Nope :) Kan allemaal.

Het enige verschil is dat je bij sommige objectieven (zo heet een lens eigenlijk, want in één objectief zitten altijd een aantal en soms zelfs wel 20 lenzen...) de body op het objectief draait in plaats van andersom :+

Afbeelding

(voor degene die zich afvraagt wat voor iets dit is: Sigma 300-800mm f/5.6)

:= sodeju je zal dat maar mee moeten nemen *-:)
zo al paar dagen de spiegel reflex van me zusje in handen(om mee te oefenen) best een fijn ding sony alpha A300 maar ik merk nu wel wat ik mis met de kitlens 18/70 bij paarden en andere objecten die verweg zijn kom ik echt veel te kort

heb ook de canon eos 550D in handen gehad en de 60D maar qua houvast is de 550D een stuk klein die heeft een stuk minder houvast grip.
waardoor ik de 60D echt fijn in handen had miste bij de 550D een hele vinger hou vast.

denk dat ik er nou wel +- uit ben voor welk camera ik uiteindelijk ga..
al moet ik zeggen dat ik deze sony ook echt wel een fijne camera vind is niet zwaar en ligt goed in de hand

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:51

Als je vooral de vinger aan de onderkant mist zou je die 550d ook uit kunnen rusten met een batterijgrip, dan heb je meer accucapaciteit (want 2 accu's ipv 1), kan je makkelijker op portretstand fotograferen (want de belangrijkste knoppen zitten ineens ook rechtsonder) en wordt ie een stuk "hoger":

Afbeelding
EOS 550d met batterijgrip (let ook op het knopje, op deze foto linksonder)

Afbeelding
Rebel T2i (= Amerikaanse EOS 550d) zonder batterygrip

elenameike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:58

Ik zoek een spiegelreflex, niet al te duur. (rond 400 €) (te weinig?)
Iemand een idee wat voor camera ik moet kopen? Alvast bedankt!