Bo_San schreef:Heeft hier iemand ervaring met de Canon 6D Mark II? Ik heb nu een 5D Mark II en zit te twijfelen tussen de 5D mark III, 5D Mark IV of een 6D Mark II. Ik heb de specs met elkaar vergeleken en de 6D Mark II komt er zeer goed uit. Maar blijf het een lastige keuze vinden, zeker gezien de grote prijsverschillen.
Ik heb toevallig twee weken terug zelf deze keuze gemaakt. Ik had de optie tussen de 6DI, 6DII en 5DIII. Mijn grootste reden dat ik van een 5DII tóch naar de 5DIII ben gegaan is voornamelijk de CF slots. Ik vind het ontzettend onhandig om alles om te gooien. Daarnaast zijn de specs van de 6D leuk maar de 5D serie is gewoon echt opgezet als een set werkpaarden. Ik heb ook wel een bizar goede deal gekregen op mijn 5DIII dus dat maakte de keuze ook makkelijk, maar de 6D was in dat opzicht niet interessant genoeg. Het is een soort mini FF.
Nyckle schreef:Hoi! Ik heb momenteel al een aantal jaren de Canon 7D, zit eraan te denken om de overstap te maken naar de 5D III omdat ik de 7D met hogere ISO niet goed genoeg (meer) vind. Of weet iemand van jullie een andere optie? Wil er met hogere ISO graag op vooruit gaan en FF is geen probleem.
Van een 7D naar een 5DIII ga je sowieso enorm merken. De 5DIII is qua dynamisch bereik een stuk beter dus daar ga je sowieso een stuk op vooruit