[verhaal] Marieke en ik op the Black Pearl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Toushie

Re: [verhaal] Marieke en ik op the Black Pearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 11:19

FreiaLover schreef:
Ja, ik ben ook benieuwd hoe het verder gaat... Scheve mond
Ik heb namelijk geen inspiratie meer... Nagelbijten / Gniffelen
Iemand nog ideeen? PM ze dan maar, anders weet iedereen het in dit topic meteen...
Het hoeft niet veel te zijn, soms kan een woord mijn fantasie alweer op hol doen slaan! Clown

Kelly, dat idee van jou hou ik ook in mijn achterhoofd! Knipoog

m dit maakt me nog nieuwschieriger
heb eigenlijk neit vbeel idee voor je.
maar hoop zeker dat het goed gaatn komen

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:29

FreiaLover schreef:
haha Tong uitsteken Kon je het weer niet weerstaan! Clown

Bloos

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 12:41

Bedankt...ik geloof dat ik al wat weet, met behulp van onze geliefde Kelly! Clown

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:44

super hoor!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:47

FreiaLover schreef:
Bedankt...ik geloof dat ik al wat weet, met behulp van onze geliefde Kelly! Clown

mooi, ben erg benieuwd Haha!
ga maar gauw typen Haha!
want je maakt me nieuwsschierig Tong uitsteken

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 13:01

Clown

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:02

Indd Afgod

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 13:55

VOLGENDE DEEL! Haha!

De volgende dag ging het al iets beter met Jack. Hij at al wat beter. Hij sliep nog wel veel, maar ik had niet anders verwacht. Ik zat met Marieke de was te doen, toen Will naar ons toekwam. `We`ll do it. We will go to Tortuga.` zei hij. `When will we arrive?` vroeg ik. `Within two weeks` antwoordde hij. Daarna liep hij weg. `Waar ging dat over?` vroeg Marieke. `We moeten een plaats hebben waar de kustwacht en de politie ons niet kunnen vinden, dus ik stelde voor om naar Tortuga te gaan` zei ik. Ze knikte, en toen we klaar waren met de was, ging ik even bij Jack kijken. Ik deed de deur zachtjes open, en zag dat hij wakker was. `Will said we are going to Tortuga` zei ik. Jack keek me slaperig aan. `How long will it take?` vroeg hij. `Less than two weeks` antwoordde ik, terwijl ik de boel een beetje opruimde. Hij zuchtte en keek uit het raampje. `What`s wrong?` vroeg ik. Hij keek me ernstig aan. `I understand Will`s choice, cause we just can`t stay on open sea…` `But?` vroeg ik aarzelend. `But…Tortuga isn`t really a holiday-resort. The island isn`t what it used to be. Creepy things happen there, you know..` Ik glimlachte en ging naast hem zitten. Ik zag dat hij ernstig bleef kijken en mijn gezicht betrok toen ook. `It can`t be that bad..` zei ik. `You and the crew are there too…` Ik kroop tegen hem aan. `You don`t want me to go back to Holland, do you?` vroeg ik onzeker. `Don`t ever think that nonsens again!` zei hij streng, en sloeg zijn armen om me heen. `Please get well soon?` zei ik overbodig. Hij kuste me op mijn voorhoofd, en leunde tegen zijn kussen aan.
De week vloog voorbij, en mede omdat ik elke keer aandrong dat hij goed moest eten, werd Jack steeds sterker. Aan het eind van de week liep hij alweer de bemanning te commanderen, en ik keek lachend toe hoe hij de mannen aan het werk zette. Hij was nog wel snel moe, en ging s`avonds dan ook vroeg naar bed. Elk moment kon het eiland Tortuga in zicht komen, en ik merkte aan de bemanning dat ze een beetje zenuwachtig werden. Ook mr.Gibbs, Will, John en Jack gedroegen zich anders als anders. `Land in sight! Land in sigth!` klonk het. Will en Jack keken de zee op, en zagen inderdaad in de verte een klein stipje. `Full speed towards Tortuga!` riep Jack. `We will be there tonight..` zei Will. Ik liep naar beneden, om alvast het eten te halen dat we zometeen gingen klaarmaken. Ik trof beneden Mike aan, de enige piraat op the Pearl die ik niet geheel vertrouwde. Hij keek altijd zo naar me, en hoe! Nu ook weer, hij volgde met zijn ogen elke beweging die ik maakte. Bah, dacht ik, en liep gauw door, om een zak meel te pakken. Ik liep de voorraadkamer in, en pakte een zak. Ze waren vrij zwaar, maar ik was in de maanden op the Pearl al heel wat sterker geworden. Ik bukte me, en pakte de zak van onder vast. Ik stond moeizaam op, en omdat ik niets meer zag, liep ik maar langzaam door. Opeens hoorde ik de stem van Mike:`Shall I help you a hand with this?` Ik wilde `nee` zeggen, maar hij wachtte mijn antwoord niet af, en greep de zak meel vast. Bij het vastgrijpen van de meel raakte hij vluchtig mijn borst aan. Ik wist niet of het met opzet was of niet, en duwde de zak meer vlug in zijn handen. Toen keek hij naar me en glimlachte plagend. Ik schrok, en liep weg. Door mijn hoofd vlogen allerlei gedachten, toen ik naar de keuken liep. Ach, ik moet me niet zo aanstellen, besloot ik, en wachtte tot Mike de zak meel kwam brengen. Mike zette de zak meel op de grond neer in de keuken, wierp vluchtig een blik op mij, en liep toen weer weg. Ik slaakte een zucht van verlichting, en begon het eten te bereiden. Die avond gooiden we het anker uit bij de kust van Tortuga. Omdat het zo verschrikkelijk donker was, besloten we pas de volgende dag Tortuga op te gaan. De volgende dag hing er een eng dichte mist, vanaf de plaats waar wij voor anker lagen konden we het eiland niet eens meer zien! We hadden maar 2 bootjes, dus er moesten 2 mensen weer terug om de rest van de bemanning op te halen. Jack, Will, John, Marieke, Kelly en ik gingen met de eerste lading mee. Het duurde niet lang voordat we bij het eiland kwamen, en we werden door de heren uit de bootjes geholpen. Terwijl de rest van de bemanning op de anderen wachtten, gingen wij vast op onderzoek uit.
We zagen het enige dorpje op het eiland in de verte al liggen, de mist maakte het allemaal erg spookachtig. Ik huiverde, rende naar Jack en pakte zijn hand. Ik zag aan de gezichten van Marieke en Kelly dat ze het ook maar griezelig vonden. We liepen het dorpje in, en tot mijn verbazing zag alles er verschrikkelijk verlaten uit. De wind waaide door het dorpje, en liet alles er nog naargeestiger uitzien. Ik klemde de hand van Jack tegen me aan. We zochten een hotel op, en Jack zei:`We must stay together, all the crew must sleep in this hotel tonight.` `If we can get in` vulde Will aan. `That shouldn`t be hard.` zei John, liep naar de deuren van het hotel en trapte er een paar keer tegenaan, net zo lang tot de deur openvloog. Er schoot een vogel uit de deuropening, en ik gilde van schrik. Iedereen lachte. `We will wait for the men to come…` zei John, en Kelly stemde daarmee in. `Then we will go back and get everything.` bevestigde Marieke. Ik dacht na, en had liever niet dat Jack met allerlei koffers enzo ging lopen sjouwen, terwijl hij net wat op krachten was gekomen. Ik zei:`Maybe it`s better that Jack stays here,…` Jack wou ertegenin gaan, maar Will zei:`You`re right.` Kelly keek boos en zei: `Why do we always have to work, while you always have a reason not to! Then you are hurt, then you are sitting with Jack…!` Ik werd nu ook boos en zei:`Jack almost died because of that stupid disease! I don`t think it would help if he goes carrying suitcases around! You stay here and sit on your ass if you like to, but Jack stays here too!` Iedereen was stil. Kelly keek me boos aan. Jack zei niets, en ging het hotel binnen. Marieke, Will en ik gingen weer richting het schip. Ik keek om en zag John achter ons aankomen. Kelly zat nog steeds waar ze zat, met haar eigenwijze hoofd. De rest van de bemanning stonden al zakken meel, koffers en andere dingen die we nodig zouden kunnen hebben, uit te laden uit de bootjes, en begonnen richting het dorp te lopen. Als alles ging zoals het moest gaan zouden we vanavond klaar zijn met alles te verslepen, en een fatsoenlijke maaltijd kunnen eten. Ook wij pakten wat koffers en liepen richting het dorp. Kelly en Jack wezen waar alles moest staan, en lieten iedereen hun kamer zien. Gelukkig was het hotel groot genoeg voor alle mannen. Zo sleepten we door met alles, tot the Pearl bijna leeg was. De laatste vracht etenswaren werd gebracht, en Marieke, Kelly en ik gingen koken in de grote keuken van het hotel. Kelly en ik hadden nog geen woord tegen elkaar gezegd. Allebei waren we te eigenwijs om onze fouten toe te geven. Onder het eten was het heel gezellig, maar Kelly en ik zaten een beetje knorrig voor ons uit te staren. Die avond zat de bemanning een spelletje te doen, en ik besloot even te gaan wandelen. `Zal ik mee?` vroeg Marieke. Ik schudde mijn hoofd. `Nee, dank je, ik wil even uitwaaien…Maar morgen kunnen we het eiland wel even goed gaan verkennen, ja?` stelde ik voor. `Okee` zei ze, en ik liep de deur uit. Het was nog minstens 2 uur licht, zag ik aan de zon, en ik liep een willekeurige kant op. Na een tijdje door het dorp te hebben gestruind, stopte ik. Ik keek over de weide velden, en zag in de verte iets van een ruïne staan. Nieuwsgierig liep ik erheen. Het was verder lopen dan ik dacht, maar ik was nu al zo dichtbij dat ik gewoon stevig doorliep. Het leek wel een oud gevangenis gebouwtje, zag ik, en klom over de half-vergane trap naar boven. Boven was er niets te zien, behalve een mooi uitzicht, dus ik liep weer naar beneden. Beneden viel mijn oog op een soort poortje. Ik ging naar binnen en zag toen dat het een gevangeniscel was. Er lagen wat botten, en ik huiverde. Ik keek in het rond, zag allemaal teksten op de muren staan en tekeningen. Ik gleed met mijn vingers langs een ketting, maar opeens hoorde ik wat breken en vloog de spijlendeur razendsnel naar beneden! Ik schrok, keerde me om en liep naar de spijlendeur. Ik rukte eraan, probeerde hem op te tillen, maar er zat geen beweging in! Ik raakte in paniek, en probeerde koortsachtig na te denken. Het werd al schemerig, en ik wist dat het binnen een uur donker zou zijn…

*PS: Kelly, ik vind je nog steeds lief hoor! Haha! *
Laatst bijgewerkt door Monchou op 01-09-06 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Brownie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:56

martine ga maar snel weer schrijven ... Haha! want ik wil meer... !!! echt weer zo'n clifhanger ... wil weten hoe het verder gaat !!!!!!!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 14:10

Haha nog even geduld Elise, help jij me zo maar als we met de hond gaan wandelen! Clown

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 14:10

ga naar huis en dan lezen Doei! Go jij! Go jij!

*Wat zal ik ineens hard fietsen Tong uitsteken

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 14:29

super!! Haha!

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 14:30

*even een terugvindpost*
Leuk verhaal Lachen
*gaat verder lezen*

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 14:53

Wow!!!
weer helemaal top *LOL*
je maakt me wel weer nieuwsschier met zo'n einde, ik krijg er allemaal fantasieen door die er kunnen gaan gebeuren Tong uitsteken

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 14:53

ik ook wel Tong uitsteken

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 14:54

JETSKeTjee schreef:
ik ook wel Tong uitsteken

wil verder leze Boos! Clown

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 14:54

ik ook Haha!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 14:55

JETSKeTjee schreef:
ik ook Haha!

ga je nu ik zeggen?

ik ook wel
ik ook
ik Clown

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 14:56

ikke!! die was je vergeten Clown

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 14:57

JETSKeTjee schreef:
ikke!! die was je vergeten Clown

nou word het me te ingewikkeld Koe

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 14:58

hoort ook bij het rijtje 'ik'
wat moet ik dan zeggen? spiegel ook??
oeps. gaat hier off-topic

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 15:02

Leuk stukkiee ! Haha!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 15:29

leuk stuk. je zou wel wat meer kunnen vertellen over die gevangenis.
Citaat:
Ik gleed met mijn vingers langs een ketting, maar opeens hoorde ik wat breken en vloog de spijlendeur razendsnel naar beneden!

je hebt het daarboven niet over een spijlendeur gehad dus dat is dan wat raar. je kunt Bv. eerst nog in een paar zinnetjes vertellen hoe het er daar uitziet.

Bv: ''ik liep een soort van kamer/cel binnen, het rook er oud en muf. boven mijn hoofd zag ik een spijlendeur. ik liep een stukje veder en gleed met mijn vingers langs een ketting, maar opeens hoorde ik wat breken en vloog de spijlendeur razendsnel naar beneden! ''

even heel snel gezegt Haha! voor de rest erg leuk! Lachen

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 15:30

idd geen slecht idee.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 15:41

ja, maar volgens mij is ze net door die spijlendeur heen gegaan, (tenminste in mijn fantasieen Knipoog) en dan is het een beetje raar dat dat ding ineens boven haar hang Knipoog