Ok, hier is de uitslag dan !
Ik ga ook weer beoordelen met sterren:
* matig
** voldoende
*** ruim voldoende
**** Goed, weinig op aan te merken
***** Uitstekend, helemaal goed, weinig of niks op aan te merken.
NoaBeertje *** Ik vind het een goed gedicht, vooral het eerste couplet. Het enige wat ik daar raar vind, en dat is heel jammer, want het verstoort het lezen een beetje, is dat ' blauw van trots' . Het klopt niet helemaal, want dat is niet echt een verband. Verder is het prima, maar ik heb het gevoel dat je het tweede stuk een beetje hebt afgeraffeld, en het leest ook minder goed weg.
Natasja91 **** Ik vind het een prachtig gedicht,vooral omdat je niet meteen over die parel begint, maar over dat handje. Heel leuk gedaan. Ik vind het alleen heel erg jammer van dat 4e coupletje. ' Je passeert een diepwater vis, je beseft dat de bodem nu niet ver meer is' . Het klinkt zo veel kinderachtiger, en dat is jammer. Verder is het prachtig.
Nujaro ** Het is een erg eenvoudig gedichtje, waar je snel even overheen leest. Het leest ook niet helemaal prettig.Je probeert het te laten vloeien,en dat kom je met de zin: ' het geld is waar het om gaat' . Je kunt dat beter iets korter maken en bv. zeggen: maar geld, daar gaat het om. Ook kun je het beter dan helemaal in het NL houden. ' showt ' gebruik je wel in het NL, maar dan kun je beter zeggen ' toont ' .
Frannie ***** Jij vind hem niet helemaal, ik vind hem prachtig! Ik vind het mooi zoals je de lidwoorden weg laat in zinnen. Het is apart,en daardoor vraag je aandacht. Het loopt ook lekker, ongedwongen, heel erg vloeiend. Prachtig!
Romytjuuh * Ik vind het een beetje een raar gedicht. Het loopt niet goed, het is meer een verhaal. Verder herhaal je eigenlijk telkens, je verbouwt de zinnen gewoon. Nee, je kunt volgens mij veel beter !
Paardenstorm ** Het is op zich een goed gedicht. Mooie beeldspraak, maar het loopt moeilijk. Het ritme is lastig voor te lezen . Als je een gedicht schrijft, moet de ene regel ongeveer de zelfde tonen hebben als de andere, of er moet een regelmaat in zitten. Dan kun je het lekker voorlezen. Maar als je oefent op dat ritme, wordt het prima!
Blokje ** Ook hier: op zich goed. Maar het mist iets voor mij. De beeldspraak kan anders, vooral in het laatste couplet. De glim van het leven, dat klinkt niet zo mooi. Maar ik vind het wel leuk hoe je er tegen aan kijkt, als kindje, een parel.
RoWyGo *** Mooi, maar het lijkt meer op een verhaaltje dan op een gedicht. Dat komt ook door de lange zinnen, die kan je beter in stukje breken. Maar hier is de beeldspraak wel heel goed, en ik kan me er echt iets bij voorstellen, en dat vind ik knap.
Kim_89 ***** Ik vind het een heel mooi gedicht. Het ritme is goed, het loopt lekker, en er zit een mooie sfeer in. Vooral vind ik het leuk dat het gaat om echte vriendschap, het is een mooie gedachte die er achter zit, en het wordt goed geuit in je gedicht omdat jij ook mooie beschrijvingen en uiteenlopende woorden gebruikt. Heel goed!
Nujaro 2 *** Deze is wel beter dan je vorige. Het is een mooie gedachte, heel anders ook dan ik tegen de foto aan gekeken had. Het ritme is redelijk, maar daar kun je bij deze een beetje overheen kijken, omdat de tekst zo apart is. Je let er niet meer zo op. Wat jammer is, in het laatste couplet: geschenken,die moeder aarde ons schenkt. Dan kun je beter zeggen: geeft. Dat klinkt dan mooier.
Otje_Merlot **** Ik vind ook dit een heel mooi gedicht. Wat jij zegt klopt niet, want het ritme is er toch zeker! Verder is er ook mooi over na gedacht, en een mooie gedachte achter gevonden: iedereen heeft een stukje schoonheid, altijd. (tenminste,dat haal ik uit je gedicht ) Wat alleen is te zeggen verder: wou is geen goede verleden tijd van wil .
En nu de winnaars:
3 is : NATASJA91 !
2 is : Kim_89 !!
1 is :
Frannie !!!
Heel erg gefeliciteerd allemaal ! Goed gedaan!
Sorry dat ik soms zo hard ben met het commentaar, maar je moet er wel wat aan hebben, en weten wat er beter kan. Ik kijk uit naar de nieuwe ronde waar ik weer aan mee kan doen, maar eerst: fijne vakantie
!!