Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Misschien kan je proberen er wat leestekens in te doen maar dat is jouw eigen keuze. Voor de rest vind ik het zeker geen onaardig gedicht 
) Voor mij zitten er wat saaie stukjes tussen maar er zijn ook zinnen die weer heel pakkend zijn.. Je eindzin vind ik ook erg mooi, spreekt me zeker aan

) door het voor jezelf op te lezen zodat je hoort hoe het klinkt, waar je de regels moet afbreken, hoe de zinnen lopen en ook of je het nog aantrekkelijker of spannender moet maken door het gebruik van eventuele leestekens. Het lijkt op deze manier op een blok met allemaal bijeengeraapte woorden terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is. Want het is wel degelijk mooi, nog even de puntjes op de i zetten lijkt mij

Maar het is verder wel heel leuk gedaan zo met die wending. Om dat iets meer te benadrukken en het de aandacht te geven die het verdient, zou je daar een nieuwe strofe mee kunnen maken. Dan komt de wending los te staan van de rest, dan komt het denk ik iets meer tot zijn recht

En je eindzin is ook weer zeker verassend, een lezer verwacht een dergelijk einde niet
Zoals je zelf zegt het is vaag maar dat heeft juist wel wat.. Echt een vrije interpretatie kan je er niet aan geven want het is wel vrij duidelijk waar het over gaat maar je moet het zeker twee keer lezen voordat je het een beetje begrijpt. En daarna ga je erover nadenken. Vind ik altijd leuk, ben er zelf ook een verwoed fan van en ik probeer het zelf ook te doen, om mensen met gedichten aan het denken te zetten. Ik vind het knap gedaan
Alleen snap ik ook niet helemaal het verband met het lieve kleine veulenfoto'tje 
Alleen ik snap ook niet waar die treurigheid vandaan komt.. Als ik naar de veulenfoto kijk, zie ik vrolijkheid, zon en lente. En dat komt in jouw gedicht niet echt naar voren. Ik vind je gedicht erg goed, spreekt me ook zeker aan maar het verband met de foto is zoek.. Voor mij in ieder geval
ik was nog op die andere pagina
Nu sta je er wel bij
Citaat:@Shalimar: ik denk dat ik betere gedichten van jou heb gelezen. Af en toe vind ik je rijm een beetje geforceerd overkomen terwijl er ook weer hele mooie stukken in zitten die echt aanspreken. Ik vind het knap dat je een zodanige kennis hebt van de Engelse taal dat je echt kunt spelen met woorden (heb je vast vaker gehoord ) Voor mij zitten er wat saaie stukjes tussen maar er zijn ook zinnen die weer heel pakkend zijn.. Je eindzin vind ik ook erg mooi, spreekt me zeker aan.
)
Ook bedankt voor je complimentje...
Citaat:Verloren in de stilte,
verward door de rust.
Verlangend, maar zo eenzaam,
volledig uitgeblust.
Zonder enig teken,
zachtjes vooruit gegaan.
Zeulend met een angst,
zonder één keer stil te staan.
Luisterend naar niets,
lopend door het gras.
Lome stilte overheerst,
laat alles zoals het was.
Niets is nog verandert,
nachtenlang aan een.
Nooit zal het veranderen,
je bent..
.. nog steeds alleen.
Shalimar schreef:Citaat:@Shalimar: ik denk dat ik betere gedichten van jou heb gelezen. Af en toe vind ik je rijm een beetje geforceerd overkomen terwijl er ook weer hele mooie stukken in zitten die echt aanspreken. Ik vind het knap dat je een zodanige kennis hebt van de Engelse taal dat je echt kunt spelen met woorden (heb je vast vaker gehoord ) Voor mij zitten er wat saaie stukjes tussen maar er zijn ook zinnen die weer heel pakkend zijn.. Je eindzin vind ik ook erg mooi, spreekt me zeker aan.
Sorry, maar dat mag je me even uitleggen...welke zin of zinnen vind je dan geforceerd? Mischien komt het zo over omdat het de waarheid is. (in mijn ogen dan he)
En dat er saaie stukjes inzitten is erg persoonlijk...ik sta zelf voor 100% achter elk woord wat ik zeg, dus voor mij is het niet saai...
Maar ik snap je wel hoor en ik bedank je voor je commentaar!!Ook bedankt voor je complimentje...
You're welcome! Wat ik dan bedoel met geforceerd is nog niet eens zo heel erg maar het zijn soms wel voor de hand liggende woorden die dan rijmen.. maar never mind, dat kan juist ook erg mooi zijn
Mijn commentaar klonk mss wel hard maar dat is zo helemaal niet bedoeld want ik ben wel zwaar onder de indruk van jouw engelse dichtkunst
en je hebt er denk ik weinig aan (en de rest ook) als ik alleen zeg: 'ja.. mooi
' dus ik probeer wel een beetje kritiek te vinden, al is dat soms erg lastig te vinden
Citaat:Sorry, maar dat mag je me even uitleggen...welke zin of zinnen vind je dan geforceerd? Mischien komt het zo over omdat het de waarheid is. (in mijn ogen dan he)
En dat er saaie stukjes inzitten is erg persoonlijk...ik sta zelf voor 100% achter elk woord wat ik zeg, dus voor mij is het niet saai...
Maar ik snap je wel hoor en ik bedank je voor je commentaar!!Ook bedankt voor je complimentje...
Citaat:You're welcome! Wat ik dan bedoel met geforceerd is nog niet eens zo heel erg maar het zijn soms wel voor de hand liggende woorden die dan rijmen.. maar never mind, dat kan juist ook erg mooi zijn
Mijn commentaar klonk mss wel hard maar dat is zo helemaal niet bedoeld want ik ben wel zwaar onder de indruk van jouw engelse dichtkunst
en je hebt er denk ik weinig aan (en de rest ook) als ik alleen zeg: 'ja.. mooi
' dus ik probeer wel een beetje kritiek te vinden, al is dat soms erg lastig te vinden
Ik snapte alleen ff niet wat je bedoelde...misschien was ik al aan het
ofzo...
(en je commentaar klonk ook niet hard...maar ik snapte het alleen niet...beetje stomme ik vandaag...
Citaat:@Natasja91: Ook dit vind ik een prachtig gedicht omdat je erover na moet denken Alleen ik snap ook niet waar die treurigheid vandaan komt.. Als ik naar de veulenfoto kijk, zie ik vrolijkheid, zon en lente. En dat komt in jouw gedicht niet echt naar voren. Ik vind je gedicht erg goed, spreekt me ook zeker aan maar het verband met de foto is zoek.. Voor mij in ieder geval

whaha blokje Shalimar schreef:@Natasje91: Ik heb jou lang niet in je eigen topic gezien...klopt he?

weet iemand trouwens waar de lijst is met degene die al een keer hebben gewonnen ?
Zoek ze...gheghe...
Eve_lien schreef:Citaat:Verloren in de stilte,
verward door de rust.
Verlangend, maar zo eenzaam,
volledig uitgeblust.
Zonder enig teken,
zachtjes vooruit gegaan.
Zeulend met een angst,
zonder één keer stil te staan.
Luisterend naar niets,
lopend door het gras.
Lome stilte overheerst,