Ieder z'n gedicht bij dezelfde foto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 19:48

Wandelend
in de mist
der eenzaamheid
sporen achterlatend

Denkend
aan gebeurtenissen
die hem maakten
zoals hij is

Overschrijdt
hij een grens
tussen verdriet
en geluk

Loopt
hij binnen
in een wereld
vol plezier

Niemand
die hem
zijn kracht
kan ontnemen

Wandelend
in de mist
der eenzaamheid
sporen achterlatend

Kim_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:09

Ik ga vast ff commentaar geven

@paOlien: soms is het verband tussen de zinnen wat moeilijk te vinden en vind ik het ietsje minder goed overkomen.. en je middelste stukje is niet echt duidelijk en dan ga je denken wat wordt er nou mee bedoeld.. Maar dat vind ik juist iets positiefs Misschien kan je proberen er wat leestekens in te doen maar dat is jouw eigen keuze. Voor de rest vind ik het zeker geen onaardig gedicht

@Kim_89: das mijn eigen. Daar kan en ga ik dus niks over zeggen

@Shalimar: ik denk dat ik betere gedichten van jou heb gelezen. Af en toe vind ik je rijm een beetje geforceerd overkomen terwijl er ook weer hele mooie stukken in zitten die echt aanspreken. Ik vind het knap dat je een zodanige kennis hebt van de Engelse taal dat je echt kunt spelen met woorden (heb je vast vaker gehoord ) Voor mij zitten er wat saaie stukjes tussen maar er zijn ook zinnen die weer heel pakkend zijn.. Je eindzin vind ik ook erg mooi, spreekt me zeker aan

@Nevony: ik vind de boodschap en de 'verhaallijn' erin wel mooi, maar het komt meer over als een opsomming of als een verhaaltje dan als een gedicht. Dit kan je mischien veranderen (zoals ik al eerder als tip heb aangegeven ) door het voor jezelf op te lezen zodat je hoort hoe het klinkt, waar je de regels moet afbreken, hoe de zinnen lopen en ook of je het nog aantrekkelijker of spannender moet maken door het gebruik van eventuele leestekens. Het lijkt op deze manier op een blok met allemaal bijeengeraapte woorden terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is. Want het is wel degelijk mooi, nog even de puntjes op de i zetten lijkt mij

@rudi: (gedicht nummer 1) Ook voor jou geldt dat sommige rijmen in je gedicht ietwat geforceerd overkomen. Als tip geef ik je daarvoor mee dat je kan proberen ook naar andere woorden de zoeken waar je niet zo 1,2,3 aan gedacht had.. dan krijg je waarschijnlijk wat verassendere rijm Maar het is verder wel heel leuk gedaan zo met die wending. Om dat iets meer te benadrukken en het de aandacht te geven die het verdient, zou je daar een nieuwe strofe mee kunnen maken. Dan komt de wending los te staan van de rest, dan komt het denk ik iets meer tot zijn recht

@rudi: (gedicht nummer 2) Ik vind het erg grappig gedaan omdat het eerst heel serieus lijkt en je ziet echt een groot trots paard voor je als je het leest. Je hebt het echt beeldend geschreven en dat vind ik erg knap! Alleen zie ik het verband met het lieve kleine veulenfoto'tje niet echt En je eindzin is ook weer zeker verassend, een lezer verwacht een dergelijk einde niet

@Nynkk: Hmm.. heerlijk gedicht Zoals je zelf zegt het is vaag maar dat heeft juist wel wat.. Echt een vrije interpretatie kan je er niet aan geven want het is wel vrij duidelijk waar het over gaat maar je moet het zeker twee keer lezen voordat je het een beetje begrijpt. En daarna ga je erover nadenken. Vind ik altijd leuk, ben er zelf ook een verwoed fan van en ik probeer het zelf ook te doen, om mensen met gedichten aan het denken te zetten. Ik vind het knap gedaan Alleen snap ik ook niet helemaal het verband met het lieve kleine veulenfoto'tje

@Natasja91: Ook dit vind ik een prachtig gedicht omdat je erover na moet denken Alleen ik snap ook niet waar die treurigheid vandaan komt.. Als ik naar de veulenfoto kijk, zie ik vrolijkheid, zon en lente. En dat komt in jouw gedicht niet echt naar voren. Ik vind je gedicht erg goed, spreekt me ook zeker aan maar het verband met de foto is zoek.. Voor mij in ieder geval
Laatst bijgewerkt door Kim_89 op 17-04-06 20:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 20:11

En ik en ik?

Kim_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:11

sorry ik was nog op die andere pagina Nu sta je er wel bij

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Ieder z'n gedicht bij dezelfde foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:27

Citaat:
@Shalimar: ik denk dat ik betere gedichten van jou heb gelezen. Af en toe vind ik je rijm een beetje geforceerd overkomen terwijl er ook weer hele mooie stukken in zitten die echt aanspreken. Ik vind het knap dat je een zodanige kennis hebt van de Engelse taal dat je echt kunt spelen met woorden (heb je vast vaker gehoord ) Voor mij zitten er wat saaie stukjes tussen maar er zijn ook zinnen die weer heel pakkend zijn.. Je eindzin vind ik ook erg mooi, spreekt me zeker aan.

Sorry, maar dat mag je me even uitleggen...welke zin of zinnen vind je dan geforceerd? Mischien komt het zo over omdat het de waarheid is. (in mijn ogen dan he )

En dat er saaie stukjes inzitten is erg persoonlijk...ik sta zelf voor 100% achter elk woord wat ik zeg, dus voor mij is het niet saai...

Maar ik snap je wel hoor en ik bedank je voor je commentaar!! Ook bedankt voor je complimentje...

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:43

Citaat:
Verloren in de stilte,
verward door de rust.
Verlangend, maar zo eenzaam,
volledig uitgeblust.

Zonder enig teken,
zachtjes vooruit gegaan.
Zeulend met een angst,
zonder één keer stil te staan.

Luisterend naar niets,
lopend door het gras.
Lome stilte overheerst,
laat alles zoals het was.

Niets is nog verandert,
nachtenlang aan een.
Nooit zal het veranderen,

je bent..

.. nog steeds alleen.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:06

Shalimar schreef:
Citaat:
@Shalimar: ik denk dat ik betere gedichten van jou heb gelezen. Af en toe vind ik je rijm een beetje geforceerd overkomen terwijl er ook weer hele mooie stukken in zitten die echt aanspreken. Ik vind het knap dat je een zodanige kennis hebt van de Engelse taal dat je echt kunt spelen met woorden (heb je vast vaker gehoord ) Voor mij zitten er wat saaie stukjes tussen maar er zijn ook zinnen die weer heel pakkend zijn.. Je eindzin vind ik ook erg mooi, spreekt me zeker aan.

Sorry, maar dat mag je me even uitleggen...welke zin of zinnen vind je dan geforceerd? Mischien komt het zo over omdat het de waarheid is. (in mijn ogen dan he )

En dat er saaie stukjes inzitten is erg persoonlijk...ik sta zelf voor 100% achter elk woord wat ik zeg, dus voor mij is het niet saai...

Maar ik snap je wel hoor en ik bedank je voor je commentaar!! Ook bedankt voor je complimentje...

You're welcome! Wat ik dan bedoel met geforceerd is nog niet eens zo heel erg maar het zijn soms wel voor de hand liggende woorden die dan rijmen.. maar never mind, dat kan juist ook erg mooi zijn Mijn commentaar klonk mss wel hard maar dat is zo helemaal niet bedoeld want ik ben wel zwaar onder de indruk van jouw engelse dichtkunst en je hebt er denk ik weinig aan (en de rest ook) als ik alleen zeg: 'ja.. mooi ' dus ik probeer wel een beetje kritiek te vinden, al is dat soms erg lastig te vinden

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:25

Citaat:

Citaat:
You're welcome! Wat ik dan bedoel met geforceerd is nog niet eens zo heel erg maar het zijn soms wel voor de hand liggende woorden die dan rijmen.. maar never mind, dat kan juist ook erg mooi zijn Mijn commentaar klonk mss wel hard maar dat is zo helemaal niet bedoeld want ik ben wel zwaar onder de indruk van jouw engelse dichtkunst en je hebt er denk ik weinig aan (en de rest ook) als ik alleen zeg: 'ja.. mooi ' dus ik probeer wel een beetje kritiek te vinden, al is dat soms erg lastig te vinden

Je hebt ook wel gelijk, opbouwende kritiek is juist goed, daar heb je al 'dichter' ook echt wat aan. Ik snapte alleen ff niet wat je bedoelde...misschien was ik al aan het ofzo... (en je commentaar klonk ook niet hard...maar ik snapte het alleen niet...beetje stomme ik vandaag...

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 06:01

Citaat:
@Natasja91: Ook dit vind ik een prachtig gedicht omdat je erover na moet denken Alleen ik snap ook niet waar die treurigheid vandaan komt.. Als ik naar de veulenfoto kijk, zie ik vrolijkheid, zon en lente. En dat komt in jouw gedicht niet echt naar voren. Ik vind je gedicht erg goed, spreekt me ook zeker aan maar het verband met de foto is zoek.. Voor mij in ieder geval

Dank je wel!!
Eigenlijk weet ik zelf ook niet waar die treurigheid vandaan komt
Maar goed, toen ik naar de foto keek en ik begon te schrijven kwam dit eruit.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 06:34

@Natasje91: Ik heb jou lang niet in je eigen topic gezien...klopt he?

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:04

ik doe deze rondeniet mee ikkan nergens op komen me ziek zijn heeft me hersenen mee genomen

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:11

kom op bedenk gewoon wat kraak je hersens whaha blokje

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 14:27

Shalimar schreef:
@Natasje91: Ik heb jou lang niet in je eigen topic gezien...klopt he?

Klopt helemaal
Erg druk gehad met school en absoluut geen energie om ook maar een letter op m'n toetsenbord in te drukken

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:35

Een veulen..
Een veulen in de zon..
Een veulen in de zon, genietend van zijn vrijheid!

Was ik maar..
Was ik maar een veulen..
Was ik maar een veulen wat zo kon genieten van zijn leven!

Maar ik..
Maar ik zit vast..
Maar ik zit vast tussen muren en ramen!

Oh veulen..
Oh veulen geniet van je vrijheid..
Oh veulen geniet van je vrijheid, voordat je het weet sta je op stal!

Simpel, niet wat ik normaal doe maar was het eerst wat in mij opkwam!

mickey1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:35

zo ik kom ook weer eens langs.. ben lang weekend op ameland wezen werken.. strandritten begeleiden
De gedichten van de vorige foto met dat oog vind ik allemaal erg mooi!
Ik ga nu even kijken of ik wat van dit veulen kan maken

mickey1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:55

een veulen in de wei
zijn blik valt op het licht
een zonnestraal komt langs
het veulen zet een stap

dwalend tussen zonnestralen
op zoek naar het geluk
lijkt niets hem te weerhouden
en blijft het heerlijk dralen

zon, warmte en vrijheid
is alles wat het zoekt
eenzaamheid
is alles wat het vindt...

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:12

een nieuwe dag

wanneer de nacht voorgoed zijn ogen sluit
en geruisloos de sombere slaap opslokt
neemt de dag het even over
en heeft het licht reeds stilletjes meegelokt

en wanneer de stralen zich niet langer verbergen
en de haan moedzuchtig zijn stem uitkraait
ontbloot de aarde zijn diepste ziel
en is reeds in positie gedraaid

een ontmoeting van één ogenblik
de overgang van nacht naar dag
wanneer duisternis zijn spoor nalaat,
van donker naar licht, één ademslag

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:20

er zijn weer leuke gedichten bij gekomen weet iemand trouwens waar de lijst is met degene die al een keer hebben gewonnen ?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:33

Heel wat pagina's terug...ik geloof ergens na pagina 16 maar voor 24 ofzo... Zoek ze...gheghe...

Eve_lien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:18

De foute staat ergens op mijn pc.

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:19

Eve_lien schreef:
Citaat:
Verloren in de stilte,
verward door de rust.
Verlangend, maar zo eenzaam,
volledig uitgeblust.

Zonder enig teken,
zachtjes vooruit gegaan.
Zeulend met een angst,
zonder één keer stil te staan.

Luisterend naar niets,
lopend door het gras.
Lome stilte overheerst,
laat alles zoals het was.

Niets is nog veranderd,
nachtenlang aan een.
Nooit zal het veranderen,

je bent..

.. nog steeds alleen.

Foeeei eef

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 06:31

Haha...het was me niet eens opgevallen...

En dat lijstje staat volgens mij toch ergens voor pagina 16...maar ik kan het niet meer vinden...

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 07:04

mickey1989 schreef:
een veulen in de wei

Niet mijn stijl, maar toch wel een gedicht wat me raakt

Frannie schreef:
een nieuwe dag

Schitterend gedicht, vind soms de woordkeuze wat vreemd, maar toch past het in het geheel!

EngeltjeS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:14

vraagje
om welke foto gaat het nu? want k zie nu al overal commentaar op ieders gedicht...
heb ik iets gemist?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:23

zomaar ineens
was je daar
niemand die het verwachtte
alleen je moeder

geboren in de ochtend zon
je eerste stapjes
in het vochtige gras
je eerste briesje