[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_BaukjeJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:46

Zal ik ook eens wat taxeren.
@ carita , mooi! 8 euro A4
@ neillo , mooi dat aquarel, voor A3, 15 euro
@ maflingergek , is ook mooi! en de prijs die je er voor betaald heb is goed
@ Luuz , zou nog even dooroefenen als ik jou was..en nog inkleuren?
@ alison , wat voor formaat? heb het idee dat ze klein zijn..maar wel mooi gedaan met schaduwen en de verhoudingen kloppen ook! ik denk 7,50 per.
@ lontje, Wauw! erg mooi! 45/50 euro
@ naomi21 , wow ook mooi! 20/25 per.

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:55

@lontje: meesterwerk weer!! Zo rond de 30/40 euro op A4. Echt prachtig!!

@naomi21: wederom ook weer prachtig!!! ook weer een meesterwerk!!
Ik vind ze allebei even mooi... Ze zijn allebei best anders, maar toch weer hetzelfde.. (HUH.. )
Ik zou jier echt zo rond de 20/30euro voor geven!! Heel erg mooi!!

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:39

ik heb een stuk van een tekening gemaakt
Hij klopt niet helemaal(zijn hoofd is wat mindeR horizontaal gemaakt dan op de foto.)
Verder moet zijn hals, zijn kaak, zijn manen en zijn bles nog gemaakt worden
Wat vinden juliee?
Afbeelding

CaPrIoLe`79

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 19:06

Naomi21: Ik denk dat dit zeer commerciele tekeningen zijn, zeker als het A3-formaat is. De gekleurde achtergrond en de kleuren in de paarden zorgen ervoor dat dit soort werken mooi aan een muur hangen.
Ik denk dat je hier zeker 5x zoveel voor kan vragen als wanneer je exact dezelfde tekeningen had gemaakt met potlood op een witte achtergrond.
Ik wed dat jouw werk al in veel huiskamers een ereplaats heeft!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 20:54

@Nikki_jimmy: Ik vind dat hij er al heel leuk uitziet! Maak hem maar eerst af en plaats hem dan nog een keer. Voor veel tips kun je beter naar het 'wie wil mijn paard tekenen' topic gaan. Een tekening die nog niet af is kan ik geen taxatie op doen

Gr. Lon

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:01

Naomi21: Echt heel erg mooi, ruim 15 euro ongeveer hoor!
Echt heel mooi, ben benieuwd hoe Farouche word
Heel veel succes!
Nikki_Jimmy: ik vind hem erg mooi, alleen vind ik hem eerlijk gezegd nog geen tinker in...Maar hij is ook nog niet af. Ik kan nog niet echt een prijs zeggen, want hij is nog neit af

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 21:18

Ik vergeet helemaal die van Naomi21

Heel erg mooi zijn ze hmm... ik denk dat je voor A4 met pastel al zeker minimaal 40 euro kunt vragen. Ik weet niet precies wat de 'pasteltekeningen markt' doet maar misschien dat ik zelfs nog aan de lage kant zit.

Farouche2 volgens mij is die van Nikki-Jimmy ook geen tinker? Ze heeft het in ieder geval niet gezegd hierboven.

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:20

@lontje: dat zei ze in het [centraal] wie wil mijn paard tekenen-topic dat het een tinker is/wordt.
Kan jij ook niet weten natuurlijk.

@nikki_jimmy: ik zou hier geen onafgemaakte tekeningen neerzetten. Dat is geen taxeren meer voor mij iig. Laat 'm maar zien als ie af is.

pAardenMeiid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:29

okee laat ik dan ook maar een keer proberen te taxeren.
ik begin op blz. 25

sonnyke: ik vind ze wat vegerig overkomen en vooral kaal, ik zou dit persoonlijk niet aan mijn muur hangen. (die je later post vind
ik al mooier maar nog te vegerig.
IcePrincess:Ik ben er HELEMAAL weg van! prachtig. zekers zo'n
45/50 euro!
Nina_Chika: ik zou hier nog geen geld voor over hebben, naja, hij is
nogal onaf. lekker blijven oefenen
Nevony: voor jou geld hetzelfde
Myra: mooi 20/25 euro
Mik_: leuk gedaan 15 euro
1234: ik vind het een beetje moeilijk, ik vind hem nogal krassig. 5 euro?
Oneilltje79: ik blijf er maar van kijken! mooi!
Luuz: nog lekker blijven oefenen, en schaduwen erin gaan verwerken.
Fnanne: 40 euro! super!
Sonnyke: deze is al veel beter, ik ga mee met 10 euro
babe: leuk, 15 euro
Carita: 5 euro
Neillo: pff moeilijk te zeggen, wel goeie uitstraling! 10 euro?
maflingergek: ook leuk, 10 euro
Alison: de 1e vind ik mooier dan de 2e, 5 euro
Lontje: MOOI! 35/40 euro
Naomi21: je weet het mooi! 20 euro?
Nikki_Jimmy: nog moeilijk te zeggen maar het gaat de goede kant op.

ik hoop dat ik nu zo ongeveer alles heb gehad. zoniet moet je het maar even zeggen

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 21:54

@smeetjoew: nee moet eerlijk zeggen dat ik er toch wel regelmatig even een kijkje neem maar ik had deze inderdaad nog niet gezien. Vind dat ook een heel leuk topic

NewGirl_BQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:30

@ iedereen : bedankt voor jullie reacties!

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 23:07

't is toch echt een tinker Nee hij lijkt idd niet op een tinker, hij is van turbotinker, maar ik heb de neus net íets breder gemaakt dan dat hij is, wantanders maakt het hem nog minder tinker Ik weet 't maar ik wou misschien weten of mensen nog taxaties hiervoor wisten Groetjes

chantalvl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 10:45

WOOOOOW jullie zijn echt allemaal talenten!!! moet je late rin gaan werken!!

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 12:13

Okeej Nikki, ik zie het eind resultaat wel.
Ben ook bezig met een tinker, voor het eerst een heel lichaam
Dat ik van een fot nateken dan he! de tinker van Sjietaah Ben ik fan van
Carita, ongeveer 5/7,50

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 17:31

oneilltje79 schreef:
Naomi21: Ik denk dat dit zeer commerciele tekeningen zijn, zeker als het A3-formaat is. De gekleurde achtergrond en de kleuren in de paarden zorgen ervoor dat dit soort werken mooi aan een muur hangen.
Ik denk dat je hier zeker 5x zoveel voor kan vragen als wanneer je exact dezelfde tekeningen had gemaakt met potlood op een witte achtergrond.
Ik wed dat jouw werk al in veel huiskamers een ereplaats heeft!

Thanx! Het is nog A4 formaat . Ik wil wel graag groter werken maar dan kan ik het niet meer inscannen (online zetten). Ik weet wel dat je moet kunnen plakken met scans, maar zo goed kunnen mijn scanner en ik het echt nog niet vinden met elkaar .

@Lontje: oei de pastellenmarkt? Gratis doet ie t heel goed !
Ik wil na mijn to-dolijstje (totaal 11 personen, nr 5 is bijna af) beginnen met n bedragje te vragen... vindt t nog supereng maar ik denk dat ik dan wat meer geoefend ben, wie weet blijft er dan interesse in mijn gekrabbel?

Toch.. heb ik n beetje t idee dat grafiettekeningen populairder zijn dan kleur (pastel, schilderij). Denk ik op te kunnen maken uit de taxaties?

rink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:05

oke tis misschien niet het plaatje wat hier vaker gezien word maar toch wat is dit ongeveer waard?

formaat: a3
materiaal: acryl verf

Afbeelding

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 21:08

@Naomi21:
Citaat:
Toch.. heb ik n beetje t idee dat grafiettekeningen populairder zijn dan kleur (pastel, schilderij). Denk ik op te kunnen maken uit de taxaties?

hmmm denk eerder dat wij kleur dan gewoon te laag taxeren? Ik denk dat dat eerder het geval is. In potlood ben ik een beetje thuis inmiddels en ook daar zit veel verschil in maar met kleur vind ik altijd heel moeilijk te zeggen van wat het waard is. Vandaar dat ik ook zei van misschien zit ik zelfs wel veel te laag met het bedrag.
Ik vind wel dat jij allang wat geld had kunnen gaan vragen het is het gewoon waard Maar goed daar moet je zelf ook uitkomen over het wel/niet en hoeveel dan dat blijft toch jouw beslissing, materiaalkosten zou ik in ieder geval wel gaan vragen want het is niet goedkoop allemaal toch? Ik blijf ze heel erg mooi vinden!

Nelleke_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:25

Nou dan zal ikook weer even taxeren ik heb tenslotte belooft dat ik dat zou doen als ik weer eens tijd heb.

Babe: Mooi mis de volgende keer een beetje proberen de neus wat meer uit de achtergrond naar voren te krijgen. Is het te snappen? 15 euro

Carita: Mooi hoor he oog is alleen een beetje klein. En misshien kan je de volgende keer wat maar in detail gaan. 7.50 euro

Maflingergek: Leuk!! Vooral het halster vind ik heel mooi getekend! En 7.50 is en prima prijs hoor

Luuz: het beginis zeker mooi maar probeer nog een beetje beter naar de lijen van de pony te kijken. en met inkleuren lat wat meer op details. Zo is het nog geengeld waard maar oefen helpt.

Alison: Erg mooi ik vinde eerste mooier als de tweede daar kloptiets niet aanhet oog wat weetik niet precies 7.50 euro? Moeilijk

Lontje: Helemaal geweldig!! Hij kan zo van het papier afkomen geweldig!! 25/30 euro

Naomi21: Heel erg mooi. 15/20 euro

Nikki_jimmy: Het begin is mooi hoor ik kan er zo alleen nog geen prijs aanhangen.

Rink: Mooi hoor ik weet niet zo goed wat ik er verder nog ove rmoet zeggen. 30 euro?

Nou dat was het weer ik hoop niet dat ik iemand overgeslagen heb nouaj en anders hoor ik het wel.

Michelle_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:29

heej bokkers,

ik heb alweer een tekening af voor maflingergek! ik heb er 7,50 voor gevraagd wat vinden jullie ??

Afbeelding

groetjes michelle

wolfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:47

hallo allemaal,
Ik heb ook een tekening gemaakt van ET,van ET phone home.
Ik ben benieuwt wat jullie hier voor zouden geven.
Afbeelding

Tivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 23:05

Nikki_jimmy schreef:
ik heb een stuk van een tekening gemaakt
Hij klopt niet helemaal(zijn hoofd is wat mindeR horizontaal gemaakt dan op de foto.)
Verder moet zijn hals, zijn kaak, zijn manen en zijn bles nog gemaakt worden
Wat vinden juliee?
http://pic2.picturetrail.com/VOL948/398 ... .jpg[/img]

Heee... da's mijn paardje die hier voorbij komt
Hij wordt erg mooi.Sorry voor het off-topic gaan

En Rink:
Die van jou springt er ook erg uit!
Goed in detail en de lichtval klopt ook goed,dat zie je niet vaak!
Ik zou er (als het een Honda was ) zo 30 euries voor neerleggen

rink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 23:51

haha nee het is toch echt een subaru impreza bedankt voor de reacties.. ik had zelf ook zoiets in gedachten, maar wilde toch ook jullie mening en idee horen

1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:45

en hoeveel is deze waard? Ben benieuwd!

Afbeelding

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 13:17

@carita: 7,50 is een goeie prijs. Zoals ik al in je topic zei, vindt ik het niet helemaal op een fries lijken. Maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Misschien had de foto geen friezen-look erin zitten, ik weet het niet.
@Rink: leuk!! Weer eens wat anders dan paarden. Ik zou hier zo'n 15-20 euro voor vragen. Misschien zit ik wel veeel te laag. Ik weet niet wat er normaal voor dit soort dingen wordt gevraagd.... Dus aan mij heb je niet zoveel.
@wolfie: ook weer eens heel wat anders dan paarden.
Ik weet niet wat ik voor zou geven....
@1234: MOOI! Reactie en commentaar heb ik al gegeven. Ik zou hier zo'n 5-10 euro voor neerleggen.

1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 15:55

Ik vergeet de hele tijd erbij te zetten op welk formaat ie is enzo :
Mijne is op A4 (160 gr.) , met 2B, 2H, en 3B

Ik zal anders ook wel proberen te taxeren... omdat ik tot nu toe altijd alleen maar foto's heb geplaatst enzo... dit zijn van de laatste 2 pagina's:

@Babe: Is al mooi hoor met pastel! Zo'n € 5 ,- / 10,-
@Carita: Ook mooi ! misschien nog iets meer detail bij het oog, en probeer iets meer tijd te besteden aan de manen, dan worden ze mooier, maar verder is ie heel mooi! zo'n € 5,- / 7,50
@Neillo: Echt mooi! vooral als je het zolang niet meer hebt gedaan! Ik zou hier wel zo'n € 10,- /15,- voor geven!
@Maflingergek: Ik vind 7,50 ook een mooie prijs! erg mooie en zachte stijl.
@Luuz: mooi begin! probeer em in te kleuren, dan wordt ie wat sprekender, en niet 1 wit vlak. Als je even dooroefent lukt dat je zeker! (oefening baart kunst )
@Alison: Mooi! Ik zou hier zo'n €7,50 voor geven.
@ lontje: Wow! mooi zeg!! Jij hebt echt een hele mooie sprekende stijl! Ik denk zo'n €20,-/ 25,-
@Naomi21: Jouw werken zijn ook altijd prachtig! Hier zou ik zo €15,- voor kunnen geven! (minstens)
@Nikki_jimmy: Al een heel mooi begin hoor! Is nog moeilijk te taxeren, maar volgens mij wordt ie heel mooi!
@rink: wauw!! SUPER! Ik dacht echt even dat het een foto was! Volgens mij klopt alles zowat wel! (ik heb geen verstand van auto's maar naar mijn gevoel klopt het wel)
@Carita: heel mooi! Lijkt indd niet op een fries, maar dan hoeft het nog niet niet mooi te zijn! hier zou ik indd zo'n €7,50 voor geven
@Wolfie: dat is inderdaad wel echt iets heel anders dan paarden! Ik weet het niet zo goed te taxeren maar wel mooi hoor.. Ik heb nooit ET gekeken

(zou best kunnen dat ik te hoog of te laag taxeer hoor Ik heb het namelijk nog nooit gedaan )