[FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:38

Altijd leuk hoe de helft maar wordt gelezen. MichieldeM, goede feedback bestaat uit 3 compartimenten. Een goede baas/chef past dat ook in loondienst toe (de mijne althans) en dat motiveert beter dan kleineren. Daar zijn al tal aan studies geweden.
Het gaat ook niet erom dat er feedback wordt gegeven maar om de toon er van MariaMaaike.

Wat ik reeds al zei, je bent hier om zelf of anderen te motiveren. Dat jij om kunt gaan met uitsluitend negatieve feedback is mooi voor jou, anderen zijn daardoor weggegaan. Hoe groot is dan de moeite om de toon anders te maken?

Dit is nu ook het laatste wat ik erover zeg. Ik hoop oprecht dat de warme sfeer, die hier ooit heerste, weer terugkeert. Een waar iedereen, ongeacht het niveau, gemotiveerd wordt.

En ja, ik als moedereend zorg voor mijn kuikens. Dat krijg je als je sinds 2013 mee doet en mensen daardoor kent.

MarijeR schreef:
Ik heb geloof ik even gemist dat dit tegenwoordig een topic is voor fulltime prof fotografen uit 'het wereldje' ipv een topic van mensen die wekelijks een foto plaatsen, op een paardenforum... :+

Mijn week 6:
[ Afbeelding ]

Klopt Marije, die omschakeling heb ik ook gemist.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:40

Thanks voor alle feedback nog even over die van week 4 de zwart wit ;) Die heb ik bewust zwart wit gemaakt want in kleur was die heel iets onscherp ;) Zo met ZW viel dat minder op en vind ik de harde schaduw ook iets minder opvallen en kwa touwtje haha hebben jullie gelijk was even te lui :P

Over week 5 de roof vogel zat helaas zelf al niet op ooghoogte en zat op zo'n hoge stok ;) en helaas ben niet groter dan 1,68 haha :P Verder valt het hele donkere bij mij niet op der om heen misschien ziet hij er bij jullie donkerder uit ;)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:41

MarijeR schreef:
Ik heb geloof ik even gemist dat dit tegenwoordig een topic is voor fulltime prof fotografen uit 'het wereldje' ipv een topic van mensen die wekelijks een foto plaatsen, op een paardenforum... :+

Mijn week 6:
[ Afbeelding ]

Gaaf! Zijn het twee foto's door elkaar? Ik vind het zo een hele interessante foto om naar te kijken, kleuren zijn ook mooi :)

R_emkee

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:43

haha dat had ik ook al dacht huh ?? En dat blijft ook van HUH hoe zit zit ;) toff gedaan!

En OMG die neushoorn baby !! <3

Mijn week 6 gaat even op zich wachten zeer druk bezig met ons nieuwe huisje :D Kregen afgelopen donderdag de sleutel :D

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:44

MarijeR schreef:

Mijn week 6:
[ Afbeelding ]

Ik vind deze wel wat hebben! Heel apart!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:45

Mariett schreef:
MarijeR schreef:

Mijn week 6:
[ Afbeelding ]

Gaaf! Zijn het twee foto's door elkaar? Ik vind het zo een hele interessante foto om naar te kijken, kleuren zijn ook mooi :)

Het is een foto met multiple exposure in camera en ik denk van 4 of 5 opnames. Kan het precieze aantal niet in de RAW foto terug zien geloof ik.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:37

Lieve allemaal,

Dit is een bericht namens Agossie en mijzelf.

Er is intussen een aardige discussie ontstaan over het geven van feedback.
Laat we beginnen met een quote uit de openingspost:
Citaat:
De bedoeling van het topic:

Ik ben in 2013 het topic gestart om mijzelf te stimuleren om te fotograferen en dat is aardig gelukt al heb ik vorig jaar helaas veel te weinig gefotografeerd. Het is dus echt een stimulans om mee te doen en een uitdaging om het een heel jaar vol te houden.
De bedoeling is dat je elke week jouw favoriete foto van die week inzendt. Dit mag van alles zijn, we werken hier niet met thema’s.

Je hoeft echt geen topfotograaf te zijn om mee te doen, maar als je mee wil doen, gá er dan echt voor en houd rekening met (opbouwende) kritiek van andere fotografen. Ik heb werkelijk gezien dat fotografen flink vooruitgaan en de tips en lessen echt ter harte nemen. Heel goed. Dáár doen we het voor!

Naast de stimulans om elke week mee te doen en het een jaar lang vol te houden, hebben velen waarschijnlijk een persoonlijk doel met dit topic. Sommigen willen een stok achter de deur om vaker de camera te pakken, sommigen willen beter worden en anderen gebruik dit topic juist om wat te experimenteren. Ook de niveaus van de fotografen verschillen. Het grotendeel van de fotografen hier is her niet professioneel mee bezig, maar doet fotografie als hobby.

Waarom is dit belangrijk in de discussie over feedback? Feedback is leerzaam. Daarnaast is het ook leuk, mits het op een goede manier wordt gegeven en ontvangen.

Wanneer je feedback geeft, houd dan rekening met het niveau van de fotograaf, zijn of haar doel en zijn of haar achtergrond. Benadruk als je een foto niet mooi vindt dat het jouw mening is. En probeer om een tip mee te geven. “Ik vind je foto niet mooi, want de horizon is scheef” komt minder prettig over als “Leuk onderwerp/Mooi model/mooi landschap, maar misschien kan je horizon beter. Je zou de volgende keer bijvoorbeeld rekening kunnen houden met een rechte horizon, of hem in de nabewerking recht trekken.” Foto’s zijn een persoonlijke creatie en is voor de meesten geen werk, daarom zal negatief commentaar vaak nog harder aankomen dan wanneer het in een werksfeer zou gebeuren. Just keep it in mind.

Wanneer je (negatieve) feedback krijgt, houd dan ook rekening met degene die feedback geeft. Het is enkel zijn of haar mening! Hij/zij heeft een andere achtergrond en niet iedereen is even goed in het verwoorden van zijn of haar gedachten. En neem mee aan feedback wat je mee wilt nemen, laat de rest voor wat het is.

En als laatste aan alle fotografen: fotografeer voor jezelf! Laat je niet uit het veld slaan door foto’s of commentaar van anderen! Als een foto jou aan spreekt is het goed, het is immers jouw foto, jouw creatie. Zoals het in de openingspost staat is dit topic voor alle fotografen, en dat houden we graag zo.

Hiermee zouden we graag de discussie willen beëindigen. Zullen we het nu weer gezellig proberen te houden?!

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:50

Top geschreven _/-\o_

Laten we het dan aub hier ook bij laten inderdaad...

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 00:19

Aangezien ik vanavond op dreef ben hier dan ook maar gelijk mijn week 5.
Vandaag gemaakt. Was ijskoud en niet de vogel die we zochten (Ross' meeuw). Maar deze ook niet zeer gewone Zwartkopmeeuw was een middag in de kou absoluut waard!
Voor wie geïnteresseerd is, dit is een andere meeuw, maar lijkt wel op een Kokmeeuw. Deze meeuw heeft alleen geen zwarte vleugeltoppen, heeft een grotere rodere snavel en in de zomer een echte zwarte kap en geen chocolade bruine kop.

Afbeelding

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 00:22

JewEmm (en Agossie): mooi verwoorde post :j

Aangezien ik deze week geen tijd heb voor een volledig feedback rondje, wil ik ook maar gelijk zeggen dat ik je foto een heel mooie uitsnede vind, JewEmm :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 01:13

Ik hoop dat daarmee de discussie klaar is, want voor mij gaat er met zo'n sfeer als er nu in dit topic ligt in ieder geval lol ervan af.

En iedereen bedankt voor de feedback :)

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:47

week 6

Afbeelding

Ons andere boef ook maar eens proberen vast te leggen.
De andere kat is meer fotogeniek en kan beter stil zitten :P
De vlekjes op het raam kon ik niet mooi weg krijgen helaas..

Fientj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:48

Heb even getwijfeld of ik feedback moest geven na alle discussie maar toch besloten dat ik het heel leuk vind om alle foto's langs te lopen en te lezen wat jullie van mijn feedback geven en op die manier meer te weten te komen.

Ik heb overigens toevallig feedback cursus gehad gister van mijn werk. Zeker een aanrader om een keer te doen!
Als iemand op of aanmerkingen heeft over mijn feedback hoor ik het graag! (mag ook via PB)

@Fading Bedankt voor je feedback, als ik hem op een andere computer bekijk is hij inderdaad echt heel donker. Heb een nieuwe laptop dus waarschijnlijk staan de instellingen niet goed… Op mijn eigen scherm was hij echt mooi licht. Hij is gelukkig wel heel scherp (op wat ruis van de ISO na dan)
@GerdjeHoran Ook bedankt voor de feedback! Ja ruis is altijd jammer, helaas niets aan te doen in zo'n donkere hal met mijn huidige niet zo lichtsterke lens.

Feedback Week 5

Agossie Ik vind de bewerking helemaal niet zo slecht. Poesje is mooi scherp en de achtergrond is niet te druk waardoor het poesje mooi opvalt.
Arianne Ik vind hem leuk hoor, je kunt duidelijk zien wat het is en het is ook niet alleen maar een simpele maan foto door de zichtbare bewolking en de voorgrond.
Athelas  Hij is niet zozeer te groen maar meer te geel. Als je hem in RAW hebt geschoten kan je de witbalans nog aanpassen, weet niet of je dit gedaan hebt? Verder staat de fjord er goed op!

Babette Heel mooi die scherpte in het gezicht en dan de rest onscherp! Contrast is ook heel mooi. Voor mij had de emmer nog uit het beeld gemogen of iets minder scherp zodat hij meer wegvalt in de achtergrond.
Bellatrix  Goede lichte foto voor een binnenbak. Persoonlijk vind ik hem iets te oranje. En dan niet zozeer in het paard maar in de omgeving om het paard heen.
BernetteO Wat knap dat je het paard zo scherp hebt gekregen terwijl dat in turbo tolt echt hard gaat. De foto is nu licht genoeg maar doordat het paard zelf wit is neigt deze naar overbelichting toe. Misschien kan je de highlight iets verzwakken waardoor je de details in het paard weer terug krijgt.
Bo_Y  Leuke foto, mooie uitsnijding. Hij zou van mij ietsje lichter mogen, vooral in de heide stukken zodat er iets meer details zichtbaar zijn.

caaramel Het algemene plaatje en de kleuren vind ik heel goed geslaagd. Het is alleen jammer dat de meesjes niet scherp zijn maar de takjes net erachter.
Calice Leuke foto, de mensen staan er heel goed op en de kleuren vind ik erg mooi uitkomen. Ik moest alleen 3 keer kijken wat er nou tussen hun in liep maar het is een hond (komt vooral denk ik doordat hij zijn hoofd omhoog houd waardoor dat zijn gezicht niet zichtbaar is)
cathyenbeau Ah erg schattig. De belichting in de foto is niet helemaal optimaal maar dat zal grotendeels door het fantastische weer komen (sarcasme)
Cynn  De foto is iets aan de donkere kant maar wel mooi scherp en ik vind hem fijn gekaderd, kijkt heel fijn.

Fading Coole krabby, de scherptediepte is heel gaaf met de onscherpe stukken in het zand. Zelf had ik denk ik wel die zwarte bak(?) weggewerkt, of door hem uit het kader te halen of met behulp van photoshop.
Fem Hele mooie zwangerschaps foto, vooral omdat het niet zo'n standaard foto is die je al zovaak tegen komt.
Fris Uploaden blijft gewoon een lastig iets. Het is een lieve foto, je kunt duidelijk de band tussen het paard en het het meisje zien. Wat ik vorige week ook al aangaf zijn voor mijn smaak de kleuren iets te verzadigd en zou dit dus iets minder mogen.

GerdjeHoran  Mooie scherpe foto, je ziet de kwaliteit van de lens echt mooi terug. Zelf vind ik het wel echt zonde dat het meisje aan het roken is (ben niet zo'n fan van roken).
Gianti  Weer een mooi portret. De foto is echt heel mooi scherp, zo gaaf. Ik vind het wel jammer dat er zo'n harde schaduw op haar linker (kijker rechts) wang zit, hierdoor valt dit gedeelte van haar gezicht weg.
Gub  Mooi scherp. Wat ik heel erg leuk vind zijn die glimmertjes in de zand correltjes, geeft een cool effect.

hamsterfan  Coole foto, altijd mooi dit moment in draf. De foto is mooi licht. Er zou van mij nog iets meer scherpte diepte in mogen zodat het paard wat meer naar "voren"komt.
Hannemarie  Ah super schattig. Ze staat er erg leuk op, vooral haar ogen stralen mooi. Ik mis een klein beetje scherpte maar vind het niet heel storend.
horses_m  Heel creatief om de bloem vanuit deze hoek te fotograferen. Kleuren vind ik ook heel mooi. Is de achtergrond glas met regendruppels erop? Geeft een bijzonder effect. De foto heeft alleen wat zichtbaar ruis.
Iselda een 70-300 lens is op 300 mm inderdaad minder scherp. Vaak word de foto een beetje wollig, heb ik ook last van… De haasjes zijn zeker leuk, ze hadden er van mij daarom wel iets meer uit mogen knallen.
jesicaaaa Ja heeft zeker wat. Volgens mij is de tak wel redelijk scherp. Het enige puntje wat ik heb is het grote zwarte vlak rond de maan waar niet zoveel te zien is. Misschien kan je dat iets oplichten en anders misschien net iets anders uitsnijden?
JewEmm  Deze vind ik mooier als die van vorige week. Vooral omdat je de snelheid van de fietsers ziet maar wel weet dat het fietsers waren!

kirsten4  Je week 4 foto is echt heel gaaf, de week 5 vind ik iets minder bijzonder. Hij is wel mooi scherp en de kleuren zijn goed maar hij knalt niet zo mooi als de eerste.
LoveSenna Mooie scherpe foto, van mij had hij vanuit een iets lager standpunt genomen mogen worden zodat je meer op de hoogte van de hond zit.
LoveUggs  Leuke foto, voor een studio foto zou hij voor mij iets meer belicht mogen. Dan komen de kleuren van je kat ook net iets mooier uit.

magda_90  Heb hem nu al een paar keer bekeken maar blijf het fantastisch vinden zo die close-up vanuit deze hoek.
MariaMaaike  Het effect met de lichtjes is heel cool, zeker geslaagd! In het meisje zit nog wat veel ruis, misschien volgende keer net iets meer lichtjes pakken zodat je ISO omlaag kan.
Mariett  Die wolken er omheen!! Sowieso het contrast in de foto vind ik heel gaaf. De maan had van mij een klein tikje lichter gemogen zodat hij er net iets meer uit straalt.
MarijeR Mooie foto, het landschap vind ik mooi overkomen. Persoonlijk zouden de enten voor mij iets lichter mogen zodat het gezicht van het dier meer naar voren komt.
Marjoow Mooi moment, foto is ook mooi licht vooral voor de donkere hal van jumping. Ik vind het wel zonde dat het voetje rechtsachter net bewogen is. De foto is voor de rest zo strak.
MarjanB Ik vind hem heel gaaf eigenlijk, zou iets meer contrast in kunnen zodat het wat mysterieuser wordt.
MichieldeM Heel mooi lanschap, vooral de lucht erboven maakt het helemaal af.
Murosch Jammer dat je het zo druk hebt (behalve als je veel hele leuke dingen te doen hebt). De foto vind ik niet heel bijzonder maar het effect van de vignetting vind ik een goede toevoeging en de kleuren van het paard zijn ook mooi in balans.

Nayomie  Ik vind het concept heel creatief en de scherpte in de weerspiegeling heel goed maar omdat het een weerschiegeling is en de blaadjes op het water heel onscherp zijn raken mijn hersentjes een beetje in de war hoe ik nou precies de foto moet interpeteren. (Beetje rare zin maar weet het niet 1,2,3 anders te verworden)
NESCAFE  Mooie sfeer in de foto, het hoge contrast vind ik heel gaaf. Een klein beetje onmogelijk puntje wat ik een gave toevoeging zou vinden zijn de snorharen aan de donkere kant, deze vallen helemaal weg (vooral het uitstekkende stuk). Als die er nog er duidelijker op hadden gestaan dan is er een overgang van de kat naar de donkere sfeer.
Neverland Hele vette foto, is het vuurwerk als die slieten of is het speel toestel zo gebouwt?
Niobe Zucht hoe moet je hier nou nog verbeter punten op geven? Heel mooi weer.
Nooor_  BB-8!! Super cool. Wanneer je de achtergrond nog iets onscherper (met instellingen of achteraf met fotoshop) maakt dan springt hij er net iets meer uit!
Nynkster  leuke foto, er zou nog iets meer contrast in mogen zodat het paardje wat meer details krijgt.

Pauley Mooie close-up, hij zou voor mij iets meer contrast mogen hebben.
Quir  Coole foto, mooi in het draf appyement. Tip als je de achtergrond een beetje onscherp maakt, let dan op dat alles wat onscherp moet worden geselecteerd is (de is onder het linker voorbeen is wel scherp en de rest van het bord niet).
R_emkee Mooie close-up, is altijd lastig met die vogels. Zelf vind ik de kleuren iets oververzadigt, vooral vanuit de achtergrond waardoor je ook naar de onscherpe achtergrond gaat kijken terwijl daar niet zoveel te zien is. De vogel zou er dus iets meer uitmogen knallen.
Revanches Mooie foto, hoe die man naar zijn bruid kijkt is echt heel mooi vast gelegd.
rosslover Mooie foto, kleuren zijn erg mooi. Ik zie alleen oprecht geen verschil tussen de bokt upload en de uploade van tinypic.

Sharani  Hij is mooi hoor, vooral de onscherpe boom vind ik een goede toevoeging aan de foto. Als je een HDR maakt (is wel even een gedoe) krijg je misschien ook nog sterren mee in de foto dat is ook heel gaaf.
Talithah  Leuke close-up! Wanneer je een close-up maakt van een gezicht zou ik scherp stellen op de ogen zodat je gezichtsveld daar naartoe trekt. De ogen van een dier/mens zijn toch altijd het mooiste omdat je er zoveel aan af kan lezen.
tesseke Deze is ook weer heel leuk!
xEliesx Mooi zelfportret hoor, vind de kwedsbaarheid heel mooi. Om die sfeer nog iets meer te versterken zou je nog iets meer contrast toe kunnen voegen.
xMayo Heel gaaf moment, super scherp, mooie kleuren en mooie compositie.

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:19

@fientje Bedankt voor de feedback :) de achtergrond is idd een raam met regendruppels :) ruis vond ik idd ook erg jammer was helaas een grauwe dag :(

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:22

JewEmm schreef:
Aangezien ik vanavond op dreef ben hier dan ook maar gelijk mijn week 5.

[...]

[ Afbeelding ]

Dit moet natuurlijk week 6 zijn...
Thanks voor de feedback!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:27

Bedankt Fientj! Helaas kon ik mijn sluitertijd niet heel hoog zetten dus vandaar de onscherpte in het voetje. Tijd voor een 2.8 lens haha

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:38

Fientj schreef:
Iselda een 70-300 lens is op 300 mm inderdaad minder scherp. Vaak word de foto een beetje wollig, heb ik ook last van… De haasjes zijn zeker leuk, ze hadden er van mij daarom wel iets meer uit mogen knallen.

Bedankt voor je feedback! Iets onder de 300 mm zou in dat geval dus ook al kunnen helpen? Of komt het gewoon door het grote bereik van de lens überhaupt? Zou je me kunnen helpen, een tip geven, hoe ik de haasjes er meer uit kan laten knallen? Via nabewerking of tijdens het fotograferen al? :)

Edit; sorry dat ik soms zo doorvraag op feedback hoor, maar soms zijn wat extra tips dan fijn, zodat ik verder kan oefenen :j

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:52

Fientj, dankjewel!!! Ben ik met je eens hoor, dat week 4 er wat meer uit knalt dan week 5. Maar dankjewel, leuk om te horen :D

Fientj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:54

Iselda schreef:
Fientj schreef:

Bedankt voor je feedback! Iets onder de 300 mm zou in dat geval dus ook al kunnen helpen? Of komt het gewoon door het grote bereik van de lens überhaupt? Zou je me kunnen helpen, een tip geven, hoe ik de haasjes er meer uit kan laten knallen? Via nabewerking of tijdens het fotograferen al? :)

Edit; sorry dat ik soms zo doorvraag op feedback hoor, maar soms zijn wat extra tips dan fijn, zodat ik verder kan oefenen :j

Geeft niets hoor is toch juist leuk als je om meer tips vraagt!
Het komt wel een beetje door het grote bereik die de lens heeft in combi met kwalilitatief niet het beste glas. Wanneer er meer licht is buiten heb ik er zelf minder last van dat hij niet scherp is. Heb deze lens al bijna 8 jaar en gebruik hem vrij veel maar er zit geen afname in kwaliteit in dus dat is heel fijn!

Maak je al gebruik van lightroom? Hiermee kan je namelijk specefiek gebieden selecteren die je lichter of donkerder wilt hebben. Dan zou je dus haasje net iets (echt maar een klein beetje) op kunnen lichten terwijl de rest wat donkereder blijft.
Wat ook altijd helpt is scherptediepte. Tijdens het fotograferen dus ervoor zorgen dat je diafragma zo ver mogelijk openstaat. Met behulp van photoshop kan je dit ook nog toevoegen maar dit wordt heel snel te veel en dan kan je goed zien dat het nabewerkt is, dat is dan natuurlijk weer zonde.

Heb je hier iets aan?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:31

Dank je wel Fientj! Dat is idd precies wat mij ook opviel! Ik mis nog de juist belichting. Ik heb 1 softbox die continue brand en moet eigenlijk meerdere flitsers hebben :+

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:49

Het laatste deel van mijn Feedback voor week 5
Ik hoop dat ik niemand vergeten ben

MarjanB: Het beeld spreekt mij eigenlijk helemaal niet aan. Het heeft wel een creatieve insteek en je hebt hem mooi omgezet naar zwart wit. Misschien als je hem in kleur had gelaten en het contrast lekker omhoog had gedaan dat hij wat sprekender zou zijn.

Magda_90
: Leuke close-up! Een ander standpunt dan normaal waardoor het konijn echt een reus lijkt.

Gub: aaah wat een lieverd! Heel leuk moment en verder prima foto

Niobe: Mooie foto met een fijne lichtval, de mond vind ik wel een beetje raar, lijkt erg gespannen

Nynkster: je compositie is goed. Het oog valt wel ontzettend erg weg, het is bijna zwart. Ook vind ik dat er vrij weinig kleur in zit. Als hij iets levendiger zou zijn in de kleur dan zou hij een stuk meer opvallen.

Bellatrix: ik vind het niet echt een fijn moment. Je ziet wel duidelijk dat het paard hard aan het werk is maar de blik van het paard is niet erg vriendelijk en dat is jammer. Verder valt het mij op dat het hoofd heel erg in het midden zit. Als je hem kadreert volgens de regel van derden dan word het
beeld een stuk interessanter. De bewerking is trouwens prima! Fijne kleuren.

JewEmm: Leuk idee! Wat was je diafragma getal? Als je hem nog wat hoger had gezet dan waren de lampen wat meer sterachtig en dat had iets mooier geweest denk ik. Heb je trouwens expres zonder de super lange sluitertijd gewerkt? Als de lichtstrepen langer zijn dan geeft dat een stuk meer rust in de foto.

Cynn: Prima moment, wel een beetje een donkere foto. Fotografeer je in Raw? Want dan kun je hem misschien nog wel wat meer oplichten. Verder prima scherpe foto

Nooor_: wat een apart robotje? Je compositie is goed, mooi dat je hem niet helemaal in het midden hebt gezet. Als je bijvoorbeeld aan de voorkant een reflectiescherm gebruikt had dan had je de schaduwrand kunnen voorkomen. Was misschien wel mooier geweest en zo leer je ook een hoop bij over hoe je het licht kunt beinvloeden.

Loveuggs: wat een leuke foto! Aparte keuze voor je achtergrond maar wel erg leuk.

Neverland: Ja gewoon een top foto! Niks aan toe te voegen. Vind hem echt prachtig! Deze zou je eigenlijk op “mooiste foto van Nederland” die facebook groep moeten zetten. Ik denk dat menig fotograaf daar hem ontzettend tof zal vinden!

Nayomie: leuk standpunt en goed gespeeld met de spiegeling. Wel zie ik een hoop ruis.. Misschien als je het met een statief zou maken en hem een wat langere sluitertijd zou geven dat het dan nog meer een spiegel word tussen de bladeren ( ik weet niet of dat echt werkt maar het is denk ik de moeite waard om het uit te proberen.

Hamsterfan: goed belicht in die binnenbak! Wel veel ruis maar dat valt bijna niet te voorkomen in een binnenbak. Heb je geprobeerd om in lightroom de luminantie een beetje omhoog te zetten? Dat pakt de ruis meestal wel een beetje aan.

BernetteO: wauw gave actie foto! Ik heb het idee dat de horizon nog net een tikje scheef is. Misschien als je hem een beetje verschuift dat het paard wat meer bergopwaarts loopt.

Bo_Y: ik persoonlijk vind het niet zo’n bijzondere foto. Als je iets meer met het standpunt had gespeeld door hem bijvoorbeeld van heel laag te nemen dan was hij wat spannender geweest.

Arianne: De maan is mooi duidelijk, wel een beetje klein, maar je hebt goed gespeeld met de doorkijk.

Fris: lieve foto! Hele fijne kleuren, kijkt erg fijn weg. Jammer van de jongen op de achtergrond, maar dit is puur een goede momentopname dus daar is niks aan te doen. Ik vind het meisje en het paard wel erg in het midden, maar het is denk ik wel de beste uitsnede op deze manier anders zou alles te krap worden.

Revanches: Wauw wat een topfoto! Echt een prachtig moment en de bewerking is zo fijn en zacht. Echt heel heel mooi!

Calice: ik ben niet zo’n fan van deze foto. Erg jammer dat de hond net helemaal met de kop omhoog loopt. Ik denk als er minder scherptediepte geweest zou zijn de foto een stuk fijner zou zijn om naar te kijken. Wat betreft je kadrering vind ik hem wel geslaagd. Mooi gespeeld met de regel van derden.

Mariamaaike: leuk gespeeld met de lichtjes! Toevallig heb ik gisteren een interessante tutorial gekeken en bij jouw foto moest ik daar nu gelijk aan denken.
https://www.youtube.com/watch?v=ZaP48rWHaFc&t=453s

Murosch: persoonlijk vind ik het een beetje een rommelige foto. Ik zou eerder gaan voor een zwart vignet dan een witte. Jouw foto’s kenmerken zich wel altijd door het witte vignet alleen ik ben daar niet zo weg van. Door al dat wit is het misschien wel makkelijker om het hek weg te werken. Heb je dat al weleens gedaan in photoshop? Het zou de foto al een heel stuk frisser maken.

Caaramel: Zonde dat het vogeltje niet scherp is! Wel een leuk moment en je hebt goed gelet op je compositie. De foto oogt wel een beetje flets. Misschien iets meer contrast toevoegen?

Babette: leuke foto! Mooie zwart wit bewerking. Wel goed opletten, want sommige delen lijken bijna overbelicht.

Agossie: mooie scherpe foto van de kat! Misschien dat je met een reflectie scherm ook de andere kant van de kop van de kat nog wat beter had kunnen uitlichten.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:00

Bedankt voor de feedback. Heel toevallig was bij deze foto het witte juist vrij logisch. Het was namelijk heel mistig en dat heb ik versterkt. Dat het geen shoot-kwaliteit is ben ik het helemaal mee eens hoor. Dit was "gewoon" een foto van de paarden die hun buitenspeel-tijd hadden. Dus ongepoetst en met deken op. Ik mis nog steeds tijd om er eens weer echt voor te gaan zitten (helaas niet door leuke dingen). Ik hoop dat dit richting het voorjaar anders wordt.. Dan zou ik ook graag een jongere body willen want ik merk dat deze minder wordt.

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:03

Murosch schreef:
Bedankt voor de feedback. Heel toevallig was bij deze foto het witte juist vrij logisch. Het was namelijk heel mistig en dat heb ik versterkt. Dat het geen shoot-kwaliteit is ben ik het helemaal mee eens hoor. Dit was "gewoon" een foto van de paarden die hun buitenspeel-tijd hadden. Dus ongepoetst en met deken op. Ik mis nog steeds tijd om er eens weer echt voor te gaan zitten (helaas niet door leuke dingen). Ik hoop dat dit richting het voorjaar anders wordt.. Dan zou ik ook graag een jongere body willen want ik merk dat deze minder wordt.

Ja, ik verlang ook ontzettend naar het voorjaar! Met welke body fotografeer je nu en welke lens?

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:08

@GerdjeHoran: Diafragma was F11.0, dus dit had wel aardige sterren op moeten leveren. Meestal zet ik hem op 9.0. Ik had geen statief mee, en stond daarom tegen een lantaarnpaal, daarom durfde ik de sluitertijd niet langer te zetten dan 2.5s. Tip voor mezelf: volgende keer wel gewoon m'n statief mee pakken!

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:14

JewEmm schreef:
@GerdjeHoran: Diafragma was F11.0, dus dit had wel aardige sterren op moeten leveren. Meestal zet ik hem op 9.0. Ik had geen statief mee, en stond daarom tegen een lantaarnpaal, daarom durfde ik de sluitertijd niet langer te zetten dan 2.5s. Tip voor mezelf: volgende keer wel gewoon m'n statief mee pakken!
'

Aaah dat verklaart een hoop! Maar voor het feit dat je geen statief meehad vind ik hem wel goed gelukt!