[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 13:52

Mijn week #4
Deze week geen camera vast gehad dus eentje van vorig jaar.
Afbeelding
Southern Tree Agama, vrouwtje, in Zuid Afrika.
Canon 1DIV, 600mm, 1/500 (uit de hand), f5.6, iso 3200, +1/3

Fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:00

Week 4

Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:03

Feedback Week 3 deel 1

Agossie: Mooie foto! Klein detail, die vrouw rechts staat er niet helemaal op. Desondanks mooie foto.
Appelstroop: Interessante hoek, interessante foto. Misschien volgende keer wat nabewerken? :)
Argai: Leuke foto! Horizon is niet recht. Was die bewust?
Asselruiter: Leuke foto, fijne sfeer
Bellatrix: Wauw, echt hele vette foto!
Biebz: Toffe foto, fijne sfeer.
Bitje: Hoe langer ik er naar kijk, hoe vetter hij wordt eigenlijk. Nice dus
caramel: Mooie fijne winterse sfeer zie ik :)
calice: Mooie foto! Had dit idee ook voor deze week, toch maar overgeslagen :)
CastaMickey: Bijzondere foto, lastig om zoiets op de foto te zetten
cathybeau: Mooi, nog een beetje dof maar heeft ook wel wat leuks.
CrazyIris: Heel vet, tof gedaan. Mooi met dat silouette.
Deetjeeuh: Tof, beetje dof, maar heeft ook wel wat leuks.
Eefsel2109: Super schattig, ik vind de foto een beetje donker maar mooi scherp zo.
Eskegirl: Tof, mysterieus! :)
Fading: Mooie foto, geen op of aanmerkingen :)
Fem: Onderkant is denk ik te veel, maar verder, erg mooi!
Fristilove: Mooie foto, geen opmerkingen :)
GerdjeHoran: Ik zag hem al voorbij komen, erg mooi nabewerkt hoor!
Grazecella: Toffe foto!
Gub: Heel mooi!
Hamsterfan: Gave foto!
Horserider22: Hmm, apart, ik zie eigenlijk niet wat ik erin moet zien :P
Horsesm: Hmm ik mis wat licht in de ogen van de hond. Verder goede foto.
Ingvild: Beetje donkere sfeer, maar foto is mooi scherp.
IsaCalixa: Mooie foto
ismy: Mooie foto, fijne sfeer
Its_Juliaa: Mooie foto, toffe achtergrond

Tot zover feedback, ik heb eigenlijk vrij weinig toevoeging, ben ik niet goed in haha. En heb net mijn pagina afgesloten. Beetje lastig :')

Week 4:
Ik had even wat geprobeerd met mijn heuze 'fotostudio' (mooi A3 papier _O- ).

Afbeelding

Appelstroop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:22

Bedankt voor de feedback allemaal! Ik vond het kaderen heel lastig, ernaast stond een andere auto en het moest heel krap anders stond er een stuk van de andere auto op. En ik vind het ook wel weer iets anders dan normaal :) . Deze week geef ik geen feedback, het is een beetje druk.

Week 4
De prijzen zijn niet van mij hoor :o
Beetje jammer van de schaduw aan de rechterkant en dat ik de flitser moest gebruiken, wordt het een beetje scherp van. Maar het heeft in ieder geval kleur! :D
Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:55

Veel sterkte Maxxieee!

Week #4: nog eentje uit de reeks van vorige week, omdat ik deze week bezig was met afstuderen. Vanaf nu ga ik hopelijk meer tijd hebben (en ja ik ben afgestudeerd). Fototechnische weer een zwakke foto, maar heb nu even niets anders...

Afbeelding

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:44

Kom er nu pas achter dat ik week 3 vergeten ben.. :+

Week 4 dan maar, deze week geen foto's gemaakt dus even een iets oudere foto :)

Afbeelding

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:37

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:44

Bedankt voor de feedback allemaal!!! Grappig dat zoveel mensen de pop eng vonden := Ben zelf ook geen fan van zulke poppen :') mijn broer z'n schoonmoeder kan hele mooie maken, maar ze blijven toch een beetje creepy :=

Week 4 Zelfportretje. Ben nog een beetje duizelig :')

Afbeelding

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 17:34

Iedereen bedankt voor de feedback.

Deze week helaas weer een iets oudere foto (dec 2015).
Week 4:
Afbeelding

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 17:48

Wat een leuk topic. :D Leuk om te zien dat iedereen elkaar ook feedback geeft!

Ik begin maar op deze pagina, want alles teruglezen en daarop reageren duurt een beetje lang. :=

MarijeR: Mooie foto! Mooi belicht ook! :) Zelf had ik wel een wat kleiner diafragma gekozen voor een wat mindere scherptediepte.
FristiLover: Leuk konijn en aandoenlijk plaatje. Wat betreft belichting ook prima.
Nayomie: Wat een klein formaat fotootje. :D Verder vind ik de schaduw van de flits wat storen op de voorgrond en is het niet heel egaal belicht. Je kan dit vrij makkelijk anders doen door zelf een soort van softbox te bouwen. :)
Appelstroop: Wat een boel prijzen. :D Op zich keurige foto, maar had hier persoonlijk liever niet geflitst ivm de schaduwen op de muur.
Asselruiter: Keurige foto wat betreft belichting en compositie. Vind het paaltje en de draad wel wat storen. Wel een hele leuke pony!
_Balou: Mooi moment vastgelegd! Denk dat je er met iets meer bewerking nog wel meer uit zou kunnen halen. :)
GerdjeHoran: Keurige foto, mooi belicht. Wel jammer dat het hoofdstel niet mooi past en de neusriem daardoor te laag zit.
Niobe: Leuk zelfportret! Mooi effect zo met je haren! Denk dat je met wat meer nabewerking wel meer uit deze foto kunt halen en wat meer sfeer nog kunt creëren.
Ingvild: Jammer dat het zo'n klein plaatje is. Ziet er wel uit als een toffe locatie! Qua compositie vind ik de foto niet heel erg spannend. Licht is wel heel mooi. :)

Van mij eentje nog van vorig jaar:

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 17:55

Bedankt voor de feedback dames. :)
Dat de foto grauw is, is logisch, dat was het die dag ook. :j
Marjolijn, de onderkant van de hond is maar een boomstronk, niet zo interessant en imo te afleidend voor de foto.

Sterkte Maxi. :(:)

Vraagje, ik heb vanwege zeer slecht nieuws deze week geen camera in mijn handen gehad. Wel heb ik nu sinds kort eindelijk een negatieven scanner. Ik ben nu begonnen met de foto's van vorig jaar opnieuw in te scannen, mag ik daar ook eentje van plaatsen? Anders pak ik wel eentje van die Belg x Tinker die ik 2 weken terug ook had geplaatst. :j

Anoniem

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:10

Julia, wat een gave foto zeg! :D

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:18

Julia schreef:
GerdjeHoran: Keurige foto, mooi belicht. Wel jammer dat het hoofdstel niet mooi past en de neusriem daardoor te laag zit.

oh inderdaad dat is mij helemaal niet opgevallen! Goed aandachtspunt om daar bij volgende fotoshoots eens op te letten :D

Eveline89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:43

Hoi,

Op aanraden van een vriendin sluit ik me graag bij deze groep aan. Ik heb al veel prachtige foto's voorbij zien komen.
Hierbij mijn eerste foto (hopelijk is het toevoegen gelukt), afgelopen donderdag gemaakt in het bos. Daar kom ik vaak, dus het zullen vaak bosfoto's zijn van mijn kant. Gelukkig hebben mijn ouders ook geweldige modellen in de vorm van een hond en twee katten :D

Ik ben heel benieuwd naar reacties en naar jullie foto's!

Groetjes Eveline

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:44

Nope, zie geen foto. :P

Eveline89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:45

Ik ook niet... ik heb een foto toegevoegd, op save geklikt (de balk werd groen tot 100%) en toen het bericht geplaatst. Wat doe ik verkeerd?

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:45

Nog een keer op de foto klikken!
Dan komt er een linkje in je bericht te staan!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:46

Je moet nog op de foto zelf klikken, dan komt er een linkje naar je foto in je bericht :)

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:47

Mijn week 4. M'n lieve oude dame lag vanmiddag lekker te slapen. Geen top foto, maar ik wilde niet een foto van vorige week inleveren. Ook al zijn die beter.

Bokt-upload omdat Flickr in de trein niet meewerkt...

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:49

magda_90 schreef:
Vraagje, ik heb vanwege zeer slecht nieuws deze week geen camera in mijn handen gehad. Wel heb ik nu sinds kort eindelijk een negatieven scanner. Ik ben nu begonnen met de foto's van vorig jaar opnieuw in te scannen, mag ik daar ook eentje van plaatsen? Anders pak ik wel eentje van die Belg x Tinker die ik 2 weken terug ook had geplaatst. :j

Never mind, ik loop een week voor. O:)

Eveline89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:53

Bedankt voor jullie snelle tips, maar er gebeurt niks als ik op de foto klik. Jullie bedoelen toch de foto die je in mini formaat ziet na het saven onder het tekstscherm zeg maar?

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:57

Eveline89 schreef:
Bedankt voor jullie snelle tips, maar er gebeurt niks als ik op de foto klik. Jullie bedoelen toch de foto die je in mini formaat ziet na het saven onder het tekstscherm zeg maar?

Ja klopt!
Klik even op je bericht, zodat het je kan typen onderaan je bericht! Dan klik je op de foto! En dan komt er [img]blablabla te staan! Dan staat de foto erbij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:04

Mijn week 4:
Afbeelding

Eveline89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:21

Ik krijg het niet voor elkaar. In een ander forum staat het stappenplan en stap 5 komt bij mij niet, want de afbeelding verschijnt niet onder 'Afbeeldingen'. Ik heb Bokt5, dus ik snap niet waar het fout gaat..

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:43

feedback week 3

als je er niet tussen staat heb ik niks aan te merken op je foto

Agossie: gave foto! Zitten mooie kleuren in alleen jammer van het paarse randje rond de kaarsjes..
Appelstroop: compositie is goed alleen ik zou de kleuren wat feller gemaakt hebben en wat harder
Bellatrix: mooi zo met die zwarte achtergrond! Persoonlijk zou ik de kat iets meer naar rechts geplaatst hebben want hij staat nu erg in het midden
Biebz: heerlijke kleuren!
Calice: je hebt een leuk onderwerp gekozen en ook erg goed uitgewerkt! Ook qua kleur vind ik hem goed
Castamickey: Wauw gave omgeving! Compositie vind ik niet zo goed, maar dat zal ook niet makkelijk zijn met een roofvogel
Crazyiris: kleuren zijn prachtig en de compositie is ook goed! Ik denk dat je hem nog mooier maakt als je hem wat smaller uitsnijd ( weet niet of ik het zo goed zeg :’) )
Eefsel2109: aaw wat een schattige foto! je zou hem nog wel ietsje lichter mogen maken
Fem: lekkere felle foto! iemand had al gereageerd dat de foto mooier zou zijn als je een stukje weg zou laten van de onderkant en ik ben het daar wel mee eens. Dan lijkt het een soort “oneindig”
Gracezellaaa: aparte kleuren maar dat maakt hem wel erg leuk 
Horsesm: ik vind hem een tikkie te donker en de kleuren te verzadigd. Hij mag dus wat zachter
Ingvild: jammer van de schaduw over het katje
Ismy: fijne sfeer in je foto :D kleuren zijn donker maar ik vind het passend
Its_juliaaa: ik vind de achtergrond een beetje raar… weet niet precies hoe of wat. Wel lijkt de horizon scheef
JewEmm: gaaf gedaan zo met de lichten en de kleuren zien er ook goed uit
Joysiee: ik vind het licht in de foto veel te fel. Oogje is wel mooi scherp!
Kirsten4: hondje zou nog een tikje naar rechts mogen verder erg leuk
K_m: geweldige collage heb je ervan gemaakt! het vertelt echt een verhaal
Laura_stella: ik vind de flare erg storend. Verder mooie foto
Lolleke: persoonlijk hou ik er niet van als er kleur behouden word in een zwart wit foto maar bij deze vind ik het nog wel mooi.
Lynn85: erg gaaf gedaan :D ben eigenlijk wel benieuwd hoe je het hebt gedaan
Mariett: fijne zachte foto! de schaduwen voegen echt wat extras toe en absoluut niet storend
MarijeR: ik vind het wit persoonlijk veel te fel. Hierdoor lijkt alles heel erg hard wat jammer is aangezien het om een zacht onderwerp gaat
Niobe: weer eens een ander onderwerp! Beetje eng en raar maar ontzettend goed uitgewerkt. Inderdaad mooi hoe je het onder de voeten niet helemaal zwart hebt gemaakt
Revanches: persoonlijk vind ik het fijner om bij baby foto’s de kleuren natuurlijk te laten nu vind ik hem iets te bewerkt
Rosslover: leuk gedaan alleen jammer van het hek
Xmichxrocky: mooi moment heb je te pakken helaas lijkt het hoofdje net niet scherp