[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HeavensLove

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:09

Amai dat topic gaat hier hard! Alvast iedereen die feedback gegeven heeft dankje! Ik ga pas in februari feedback kunnen geven, heb deze maand examens :)

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:30

ismy: Persoonlijk vind ik de waas in de foto niet mooi. Verder een mooie foto.

Mariett: Aparte foto. Ik vind hem mooi en scherp, maar vind het jammer dat van het paard een stukje oor mist

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:32

Hierbij mijn week 2.
Ben wat aan het stoeien met bewerkingen in Photoshop.

Week 2

Afbeelding

Ik vind het trouwens echt super dat er zoveel mensen zijn die de tijd nemen om feedback te geven. Ik ga dit weekend proberen om feedback op week 1 te geven en anders week 2.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:59

Asselruiter schreef:
Hihi, nee de ring lag in een roos ;) Dank je wel! Ja het scherpstellen en de belichting is echt moeilijk, nu ik er zo over nadenk had ik misschien beter manueel scherpgesteld, nu heb ik gewoon op 1 AF-punt scherpgesteld (op de grote steen).

Op die fiets, ik ben benieuwd naar je tweede poging!

Elke
Op zich een mooi portret, zowel links als boven gelijkmatig gekaderd. Wellicht dat dingetje aan de onderkant nog wegpoetsen. Mooi van kleur en rustig van achtergrond. Het ding is alleen dat hij mij niet geheel aanspreekt enerzijds, je model kijkt ergens naar en ik zie niet waar. Wellicht is dat hét ding van de foto of een gemis, dat is smaak. :j

NESCAFE
Ik heb een zwart/wit versie, maar ik vond kleur meer aanspreken. Waarom zou jij die takjes wegwerken? Mij stoort het niet aangezien het er nu eenmaal was.

Brechtjee
Bedankt. :j

KimdeGroot94
Een mooi geconcentreerd moment tussen ruiter en paard. Netjes gekozen qua compositie. Wat was de reden om dit in zwart/wit te doen? Wat de reden ook was, zorg er met zwart/wit ook voor dat je echt zwart/grijs/wit erin hebt zitten. Ik zou het contrast hiervan dus verhogen.

Marit
Heel mooi van kleur, scherpte en compositie. Niets op aan te merken.

ismy
Heel bijzonder, mijn eerste gedachte (en dan positief bedoeld). Mooi gekaderd en van kleur. Ik snap alleen haar gezichtsuitdrukking niet icm met de bewegende handen, ze kijkt vrij neutraal maar beweegt toch haar handen. Is het een verveelde blik en dat ze zo schudt uit verveling of...?

Kanzi
*plakt note op tekentafel* Dank u. :)

Mariett
Ik snap je idee, maar ik denk dat als je een andere locatie had gekozen (de zwarte achtergrond stoort nu) en op je buik was gaan liggen dat het perspectief dan al veel anders was geworden en meer zou spreken. Hij is verder wel mooi scherp en goed omgezet naar zwart/wit.

Mb_foto
Bedankt voor de verduidelijking. Daarom ligt hij al weer bij de tekentafel. :j

LinSa
De achtergrond vind ik erg mooi van kleur en DOF. De pony zelf lijkt vooral links een soort van aura te hebben, bij het witte gedeelte. Wellicht komt dat door het nabewerken? Verder een lief portret, lekker bolletje wol. Is ze drachtig? Zo nee, dan had ik de foto iets van schuinvoor genomen zodat de dikke buik niet zo opvalt.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:00

Iedereen bedankt voor de feedback!

Week 2

Afbeelding

55-250 M
1/500
F/8
Iso 100
Witbalans automatisch

Nog een maanfoto, maar nu volle maan :-). Wat gespeeld met de sluitertijd, belichting en compositie. Achteraf gezien had ik misschien de iso wat omhoog moeten doen en de sluitertijd wat langer. Nu was het origineel nog erg donker. In de bewerking de maan wat lichter gemaakt en iets verscherpt. Een volgende keer ga ik proberen om ook een object in mee te nemen. Van de week kwam er een foto voorbij met takken voor de maan langs, die was wel erg gaaf!
Laatst bijgewerkt door it_is_me op 07-01-15 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:05

it_is_me
Ik zou je instellingen juist zo laten, nu met deze nabewerking vind ik hem echt precies goed. Heerlijk scherp en mooi van licht. Ik ga vanavond de gok ook wagen, mits de bewolking weg gaat. :=
Met takken ervoor is zeker leuk!
Als je met wolken ervoor doet, houdt er dan rekening bij dat dit vaak HDR foto's zijn. :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:07

Ik wil heel graag feedback geven, maar ik heb het momenteel echt te druk met school :( Sorry mensen!
Bedankt voor alle feedback op mijn foto's! :)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:10

Dank je! Dat HDR heb ik nog geen kaas van gegeten, maar dan heb ik nog even tot de volgende volle maan ;-)

Hoe werkt flickr bij jullie in de app op de ipad? Ik word er helemaal kierewiet van. In Safari kan ik er beter mee uit de voeten...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:12

Ik probeer dat al een gehele tijd namelijk. Maar het lukt nog niet. De maan correct belichten is geen probleem, de wolken daarentegen correct belichten lukt mij nog niet naar volle tevredenheid. :n

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:14

@Magda_90: ik kan niet vinden wat je bedoelt met de aura? Ik heb de foto iets verscherpt, curven aangepast en de kleuren iets opgehaald.
Ze is niet drachtig maar heeft wel een gigantische wintervacht icm ruwvoerbuikje.
Bedankt voor je feedback!!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:15

Bedankt voor alle feedback alweer ondertussen. De foto is met een lensbaby geschoten Magda. Met een gewone lens was dit een aardig statisch beeld geworden en die lensbaby brengt er een klein beetje beweging in. Leuk hoe je de foto ziet, zo heb ik het nog helemaal niet gezien. Bedankt!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:19

LinSa
Het witte gedeelte links, lijkt niet strak afgebakend te zijn. In plaats daarvan heb je een soort "waas"/"aura" ik weet het niet anders te omschrijven. Wil soms nog wel met het curven wijzigen gebeuren bij mij, wellicht dat dat het is. Heb je het origineel in een linkje?

Froukje
Leuk dat je een lensbaby hebt, ik moet mij daar toch eens meer in gaan verdiepen ook n.a.v. deze foto. :j

Graag gedaan, beiden. :)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:24

Ik kan de foto vanavond wel in link plaatsen. Het zou ook kunnen komen doordat je nog net een mini-randje van de zwarte vlek die achter de witte vlek ligt ziet.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:27

Dat is ook een goede inderdaad. :j

Ik ben inspiratieloos voor deze week. -O- Buiten is het ook steeds zo grauw en nat, bah.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:33

magda_90 schreef:
Dat is ook een goede inderdaad. :j

Ik ben inspiratieloos voor deze week. -O- Buiten is het ook steeds zo grauw en nat, bah.

Hier nog 1.. Vanochtend had ik zo iets van; JEEJ ZON!! *\o/* Alleen tegen de tijd dat ik klaar was in huis was de zon alweer weg.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:35

Dito, heb met mijn analoge toestel wel foto's gemaakt, maar dat rolletje is pas volgende week klaar. :')
Ik heb wel een foto van mijn pupsert, maar die is imo maar mwah,. :') De week is gelukkig nog niet om!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:58

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:00

LinSa: Jammer dat de manen oranje lijken. Ik vind de achtergrond wel goed gekozen(niet te druk).

it_is_me: De maan is mooi op de foto gezet. Zoals je zelf ook zegt is het wel leuk een object mee te nemen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:31

Bedankt voor alle feedback! Erg leuk om te lezen.

taarss schreef:
@MarijeR: Mooie foto! Er zit alleen wel een soort waas bij de voorpoten/buik van de vogel alsof de foto daar niet scherp is? Kan het ook mis hebben hoor

Klopt, daar zat nog een klein takje voor. Door de 300mm is dat zo wazig geworden dat het mij niet stoorde.

Zag ook nog de vraag hoe de achtergrond van mijn week 1 zo werd, de 300mm lens maakt mooie zachte achtergronden en het vogeltje zat op een rechte tak terwijl de takken op de achtergrond juist schuin waren.

Mijn week #2
Vond het een grappig doorkijkje.

Afbeelding
ISO 800, EV +0,7, 600mm, f6.3, 1/640
Uit de hand geschoten.

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:32

Citaat:
KimdeGroot94
Een mooi geconcentreerd moment tussen ruiter en paard. Netjes gekozen qua compositie. Wat was de reden om dit in zwart/wit te doen? Wat de reden ook was, zorg er met zwart/wit ook voor dat je echt zwart/grijs/wit erin hebt zitten. Ik zou het contrast hiervan dus verhogen.

Magda, bedankt voor je feedback! Ik heb gekozen voor zwart/wit omdat de kleding en het dekje niet goed bij elkaar paste qua kleur en het erg grauw weer was! Ik zal eens proberen om wat meer contrast toe te voegen!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:56

Gaaf Marije!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:40

Week 2 :-)

Afbeelding

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:51

Wauw inderdaad gaaf Marije! En 600mm! <3
*leekvraag* Is dat dan een vaste lens?
En fotograaf je voornamelijk vogeltjes?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:03

MarijeR geweldige foto, inderdaad de doorkijk doet het hem :)

k_m mooi concept, fijn dat het licht van voren komt. Misschien alleen nog even rechtzetten op het tafeltje hij lijkt nu wat scheef te staan naar links.

En pfff ik wist niet welke Week 2 foto ik moest kiezen van mijn Blijdorp tocht, qua belichting en compositie zo blij met veel foto's. Qua scherpte en ruis zo teleurgesteld. Zeker de ruis is denk ik echt een camera probleem en daarnaast loopt mijn lens steeds vaker vast met autofocus. Voorlopig voor mij dus geen betaalde shoots.

Toch deze gekozen, voornamelijk omdat ik het een aandoenlijk diertje vind. Het Kuifhert, geen gewei wel slachttandjes. Verder vind ik het idee dat het lijkt op een foto uit het wild erg mooi. Door het gras en riet op de voorgrond ziet het er wilder uit.

Week 2:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Verosjaak op 07-01-15 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:09

Goed dat je dan voor jezelf bepaald om even geen shoots te doen! Dat hoor je niet vaak :D :D
Vind deze foto alsnog knap scherpgesteld door al dat gras hoor!