Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjoow schreef:KootMiraDrum schreef:Vandaar dat de tent en de deuropening scheef staan
Dat heet perspectief...
xLoki schreef:Heb een baggerfoto (overbelicht, eigenaresse van paard ervoor, etc) nog naar een best redelijke getoverd
_l_amanda_l_ schreef:xLoki schreef:Heb een baggerfoto (overbelicht, eigenaresse van paard ervoor, etc) nog naar een best redelijke getoverd
Ik weet dat je (net) met Lightroom aan het knutselen bent, maar ik vraag me af (gewoon algemeen hoor, maar jouw quote even als voorbeeld nemend): Hoeveel tijd besteden jullie aan "baggerfoto's"? Zouden we die tijd niet beter aan (redelijk) goede foto's besteden? Ieder zijn ding uiteraard, en een uitdaging hier en daar is nooit weg, maar ik gooi de baggerfoto's altijd direct weg...Hoeveel bewaren jullie, kwalitatief gezien?
_l_amanda_l_ schreef:Marjoow schreef:Dat heet perspectief...
maar toch is 'ie scheefHet is maar miniem, maar hij neigt toch iets naar rechts...
Zó zou ie recht(er) zijn.
_Denise_ schreef:Ik vind dit zelf te bewerkt, alsof enkel het contrast in de iris sterk verhoogd is en over de rest van de plaat niet. Het maakt de iris wel mooier, maar niet meer waarheidsgetrouw. Als dit mijn eigen oog was, zou ik het niet meer herkennen.
daphneM schreef:wauw dat oog! Hoe heb je dat gedaan?.
Vivian__ schreef:Hallo, wat een gaaf topic
Vraagje, welk programma gebruiken jullie en hoe werkt het?Fotobewerkingsleek hier
mariettek schreef:Marjoow schreef:
Eh, nee nu is hij juist scheef. Lauke zat niet recht voor het hek. Dus dan loopt het in perspectief...
Dan is de opening van het gebouw scheef
In perspectief blijven verticale lijnen altijd verticaal! Alleen horizontale lijnen lijken scheef te lopen