[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yvonne_V

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:46

en welke van sigma moet ik hebben, want ik ben verschillende tegen gekomen ik kwam de APO HSM en van alles tegen, maar ik zoek degene die wel een automatisch motortje er in heeft zitten (aangezien mijn camera dat niet heeft)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:57

Merk je eigenlijks veel verschil tussen bijv. tamron en sigma met lenzen tegenover een nikon of canon lens?
(bijv een lichtsterke telezoomlens)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 11:08

Als je gaat pixelpeepen merk je inderdaad verschil tussen Sigma, Tamron, Canon en Nikon. Helaas hangt daar ook een prijskaartje aan. :=

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 18:30

Deijs schreef:
Merk je eigenlijks veel verschil tussen bijv. tamron en sigma met lenzen tegenover een nikon of canon lens?

JA!
Ik ben van een oud model sigma 70-200 f2.8 naar een canon 70-200 f4.0 non-IS gegaan. Heb wat lichtsterkte ingeleverd... maar man wat een verschil in scherpte! Mijn nieuwe lens stelt ook zoveel sneller scherp, wat wel fijn is bij paarden natuurlijk.

Dit vind ik ook wel het fijne aan canon, zoveel verschillende 70-200's en wel alleen uit de L-lijn en voor bijna elk budget een geschikte lens :)
Bij nikon heb je daarin veel minder keus geloof ik...

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 21:51

Even een algemene waarschuwing naar eigen ervaring;

Voor ieder die een 70D wilt kopen of heeft gekocht; met een Tamron of Sigma lens kun je hoogstwaarschijnlijk niet filmen of er is een verhoogde kans op een foutmelding.
Veel Canon lenzen zijn wel compatible met de nieuwe manier van scherpstellen. Mijn advies is om hier even navraag naar te doen, voor je je geld weggooit. :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:00

Dat is fraai zeg. Wordt dat nog opgelost en werkt het met handmatig scherpstellen zoals bij alle andere Canon bodies wel? Als je niet/weinig filmt of handmatig scherpstelt is de 70D toch geen weggegooid geld? :=

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:35

Bagheera_206 schreef:
Dat is fraai zeg. Wordt dat nog opgelost en werkt het met handmatig scherpstellen zoals bij alle andere Canon bodies wel? Als je niet/weinig filmt of handmatig scherpstelt is de 70D toch geen weggegooid geld? :=

De 70D is zeker geen weggegooid geld, is echt een prachtcamera! Maar als je net zoals ik onwetend een Tamron lens koopt en je hebt er net een die niet werkt: dan heb je pech.
Handmatig scherpstellen werkt wel, maar dan verlies je wel het voordeel wat de 70D zo uniek maakt.
Het punt is dat je door de winkel en door Canon slecht geinformeerd wordt. Ondertussen is er op het internet gelukkig een lijst verschenen met compatible lenzen. Sommige tamron en sigma lenzen kunnen wel, maar het is vooral afhankelijk van het bouwjaar.

Er wordt vermoed dat Tamron en Sigma vanzelf naar een oplossing gaan zoeken, maar dit kan zeker nog even duren.

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:56

Leonyr schreef:
Even een algemene waarschuwing naar eigen ervaring;

Voor ieder die een 70D wilt kopen of heeft gekocht; met een Tamron of Sigma lens kun je hoogstwaarschijnlijk niet filmen of er is een verhoogde kans op een foutmelding.
Veel Canon lenzen zijn wel compatible met de nieuwe manier van scherpstellen. Mijn advies is om hier even navraag naar te doen, voor je je geld weggooit. :)

Je hebt deels gelijk, maar op het canon EOS forum wordt hier ook over geschreven (gaat mij boven mij pet, en ik heb ook alleen maar Canon lenzen mét de 70D) als ik het goed begrijp is hier wel iets aan te doen, maar hoe? Zie forum.

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:59

AnneXxX schreef:
Deijs schreef:

JA!
Ik ben van een oud model sigma 70-200 f2.8 naar een canon 70-200 f4.0 non-IS gegaan. Heb wat lichtsterkte ingeleverd... maar man wat een verschil in scherpte! Mijn nieuwe lens stelt ook zoveel sneller scherp, wat wel fijn is bij paarden natuurlijk.

Dit vind ik ook wel het fijne aan canon, zoveel verschillende 70-200's en wel alleen uit de L-lijn en voor bijna elk budget een geschikte lens :)
Bij nikon heb je daarin veel minder keus geloof ik...

Ik heb de Canon 70-200 F4, eigenlijk zou ik wel graag een 2.8 willen maar vind zelf dat ik deze lens te weinig gebruik om hier nog meer geld aan uit te geven. dit ook omdat ik in binnenbakken met mijn cropcamera deze lens gewoon niet handig vind. Als je een hindernis in een springparcour wilt fotograferen dan zit je er al snel te dicht op (of het moet een van de weinige grote indoors zijn waar wij heen gaan); of er staan hindernissen in de weg als je buiten de ring staat. Maar,.... ik heb wel professionele fotograven gezien die deze lens gebruiken, en ze waren er wel positief over! Zou de nieuwe Sigma niet scherper zijn?

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:13

Hopelijk wel, hij kost ook wat meer dan de oude variant he.
met de nieuwe versie heb ik geen ervaring.
ik had ook de 24-70 2.8 van sigma, ook oude variant zonder IS.
maar ook deze vond ik erg langzaam scherp stellen.
Wel lastig te vergelijken omdat ik hierbij makkelijker scherpere foto's kon maken omdat het dan geen bewegende paarden oid waren.

denk toch ook dat het wel voor een groot deel eigen ervaring is.
ik sprak laatst een fotograaf die juist weer geen goed woord over had voor sigma.

maar de canon 70-200 2.8 non-is en de sigma 70-200 2.8 IS zitten erg dicht bij elkaar qua prijs nu toch? Dan heb ik liever het glaswerk van canon zonder IS :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:18

Daarnaast begrijp ik dat Canon wat nieuws in de 70D heeft gedaan zodat de Sigma en Tamron lenzen tijdelijk niet worden ondersteund bij het filmen in Live View door het nieuwe AF systeem in de 70D. Blijkbaar worden alleen op dit moment de Canon lenzen ondersteund en zullen Tamron en Sigma hun software in hun lenzen moeten updaten om ook weer te kunnen samen werken met de 70D in Live View.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:22

Wel expres gedaan denk ik ?

LeverageJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:14

Heb geen vraag of een objectief, maar ik ben van plan om een strobist set aan te schaffen maar ik heb zelf geen idee waar ik met gaan kijken en welk statief en welke kop nou waar geschikt voor is. Iemand die me meer kan informeren & eigen ervaringen? :)

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 08:33

Na een nieuwe body gekocht te hebben wil ik toch graag een nieuwe betaalbare lens.

ik heb nu de Canon 70-300 F4.0/5.6 en de body Canon 60D

welke lens raden jullie aan? Die nog wel betaalbaar is.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:10

Wat is in jouw opzicht betaalbaar?

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:13

max 500

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:21

70-200 f4

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:45

Inderdaad.
Die heb ik ook, non-is versie heb je voor 550 al, super fijne lens.

stefaniepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 12:42

Ik zit hier ook te twijfelen tussen een Canon 70-200mm f2.8 of f4.0. En nu lees ik weer dat een sigma ook niet slecht is. Ik ben bereid nog even door te sparen en toch de f2.8 van Canon aan te schaffen. Ik fotografeer voornamelijk buiten, maar ik zou het erg fijn vinden om toch wat extra licht te hebben af en toe. Meestal fotografeer ik in grote binnenbakken en veronderstel dat de afstand niet te veel voor problemen zal zorgen. Kan er iemand mij zeggen of de canon met f2.8 ook beter licht toe laat bij bewolkt weer? Ik heb namelijk geen ervaring met dit soort telelenzen. Heb namelijk altijd met een Olympus E-450 gefotografeerd, met geen degelijke telelenzen. Daarom ben ik van plan de canon D60 te kopen, nu nog een beslissing nemen op gebied van lenzen...

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:03

Een lens met een maximaal diafragma van 2.8 die je daar op zet, laat altijd meer licht door dan wanneer je hem op 4.0 zet of een lens hebt die niet verder kan. Dat is het hele verschil tussen de 2 lenzen.

De sigma 70-200 f2.8 scheelt in prijs weinig met de canon 70-200 f2.8 non-IS.
Als je voornamelijk paarden fotografeert en je dus op snellere sluitertijden zit, heeft IS niet echt een meerwaarde.
Als ik jou was zou ik dan gaan voor de canon 70-200 2.8 non-is.

stefaniepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:43

AnneXxX schreef:
Een lens met een maximaal diafragma van 2.8 die je daar op zet, laat altijd meer licht door dan wanneer je hem op 4.0 zet of een lens hebt die niet verder kan. Dat is het hele verschil tussen de 2 lenzen.

De sigma 70-200 f2.8 scheelt in prijs weinig met de canon 70-200 f2.8 non-IS.
Als je voornamelijk paarden fotografeert en je dus op snellere sluitertijden zit, heeft IS niet echt een meerwaarde.
Als ik jou was zou ik dan gaan voor de canon 70-200 2.8 non-is.

Oké, bedankt! Ik heb alleen een beetje bang dat ik zo'n diafragma misschien niet écht nodig heb. Maar ik zal er mijn voordeel buiten dus ook wel uithalen? Want dan neig ik inderdaad liever naar de canon 70-200 f2.8!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:08

Ik denk dat de twee grootste nadelen van de f/2.8 het gewicht en de prijs zijn. :=

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 23:59

Juist, ik had eerst een sigma 70-200 2.8 en ik vond hem echt te zwaar. Hij was ook niet echt in evenwicht met mijn body (550d).
De sigma beviel me niet qua snelheid en scherpte (oude versie) en daarom ben ik dus naar een canon 70-200 4.0 gegaan.
Ook al kriebelt de canon 70-200 2.8 nog steeds hoor... maarja die kan ik voorlopig toch niet kopen en ja.. dat gewicht.
in een lichte binnenbak red je het met mijn set net aan, niet echt een succes.
Vind dat niet zo erg, want vind buiten foto's toch eigenlijk altijd wel mooier.

2.8 geeft weer net wat makkelijk mooie blurry achtergronden en lichtsterkte natuurlijk.

als je de 2.8 versie niet te duur en te zwaar vind heeft deze zeker een meerwaarde voor je foto's.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 05:46

Ik had ook de Sigma 70-200mm f/2.8 non-IS op mijn 550D. Ik had er toen ook een BG met extra accu bij om de combi beter in balans te krijgen, maar vond hem nog steeds een beetje topzwaar. := Je went er wel op een gegeven moment aan hoor.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 08:37

Ik heb hem op de 600D (+ BG en extra accu) maar heb er geen moeite mee, ben niet anders gewend dus gaat prima hier :j