Hoi, Ik wil een spiegelreflex kopen. Maar ik weet niet welke. Eisen: Niet heel duur( voor een spiegelreflex) Gebruik: paarden, natuur , evenementen en mensen.. Allemaal buite, dus geen studio fotografie
ik ben er uit! ik neem de canon eos 1100D met de 18-55mm IS II & 55-250mm IS II met de tiffen 58mm Uv filter ( past deze er trouwens wel op.. dacht het ergens te lezen, maar kan het niet meer terug vinden ). goede keuze?
Ja, een zonnekap is functioneler dan UV-filter. Een goedkope filter zorgt vaak voor verlies van scherpte/contrast van je foto en je zonnekap is ook een prima bescherming tegen stoten en zorgt er ook nog eens voor dat er geen licht vanaf de zijkant op kan vallen wat voor flares kan zorgen.
De ET-60 hoort inderdaad bij de Canon EF-S 55-250mm IS II, maar dat kunnen ze je in de winkel ook goed vertellen.
Pagina 19 kun je een vergelijking maken met de D3000. Grootste verschil is denk ik dat D3100 kan filmen en de D3000 niet. De D3100/D3200 zijn nieuw verkrijgbaar en de D3000 niet meer.