[FOTO] Verzameltopic voor fotografen part 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:35

Bijzondere sfeer zet je daar neer Bella, ik vind de foto erg mysterieus overkomen en de sneeuw past goed in het totaalplaatje. :j Zijn de ronde randen in de hoeken ook van de bewerking? Dat vind ik wel jammer in het plaatje.

Nobbie: de eerste vind ik echt een hele fijne plaat. Prachtige kleuren en sfeer! De tweede is ook bijna surreëel door de vele details en de felle kleuren.

Sjemira; ook fijne en scherpe plaat. Persoonlijk had ik hem liever iets ruimer gezien maar eigenlijk is er helemaal niets op aan te merken. :D

Ik heb gisteravond voor het eerst wat geprobeerd met concertfotografie. Dat is nog behoorlijk lastig :oo
Toch ben ik wel tevreden zo voor de eerste keer.

Afbeelding

Afbeelding

De foto's zijn gemaakt met een ISO van 3200. Diafragma heb ik gevarieerd tussen 1.4 en 2.8.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:59

Nette platen, maar inderdaad erg donker. Concertfotografie heb ik dan weer ervaring mee! :D
Ik heb jaren met een 450D (max 1600 ISO) en een f/2.8 lens gefotografeerd en weet wat het is om met slecht licht toch nog een acceptabel plaatje te krijgen. Wat was je sluitertijd?

Foto 1 vind ik helaas niet geslaagd, puur omdat hij te donker is en het punt waarop je hebt scherpgesteld niet opvalt hierdoor.
Foto 2 vind ik mooier, alleen ik had hem wel een stuk lichter gemaakt, ondanks de ruis.

Ik ben benieuwd naar de orignele foto's en misschien kun je ze toch lichter maken. Je krijgt dan wel ruis, maar dat kàn ook een mooi effect zijn bij concertfotografie.

Leuk dat dit de tweede fotograaf is die inderdaad bekent dat concertfotografie zo gemakkelijk nog niet is. :o

Leo

Re: [FOTO] Verzameltopic voor fotografen part 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:07

Bedankt voor de feedback, idd plaats ik ze in de hoop dat ik er nog wat tips&tricks uit kan halen! :D Sluitertijd stond volgens mij op 80.
Inderdaad heb ik ook wat gespeeld met lichter en ruis en ik was er nog niet helemaal uit of ik dat wel of niet mooi vond. Originelen heb ik uiteraard nog, wel in Raw maar zal eens kijken of ik ze onbewerkt kan uploaden.

Wel apart dat de eerste zo donker uitvalt bij je? Ik heb hem op een vaste pc bewerkt en daar is het scherpstelpunt goed zichtbaar en is de foto wel wat donker maar wel in balans. Op mijn laptop valt hij nog iets lichter uit zelfs.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:11

Ze zijn eigenlijk allebei wel wat te donker om echt mooi te zijn, vind ik persoonlijk. Foto 1 is niet donkerder dan foto 2, maar het scherpstelpunt valt niet heel erg op. Het is wel heel mooi dat je inderdaad dit punt pakt en niet de gitarist zelf. Daar houd ik wel van. Ik zal eens kijken of ik een mooi voorbeeld heb van scherpstellen op gitaarhoofd. Ik ga ook even kijken naar voorbeelden van extra veel ruis in de foto.

Tja, concertfotografie is echt niet gemakkelijk. Dieren bewegen, maar de muzikanten ook en daar komt ook nog wisselend licht bij!!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:50

Ik ben benieuwd!

Heb nog wat geprobeerd met de eerste foto. Ik vind nu dat de gitaar wat overbelicht is en dat vind ik jammer, maar is hij wel beter zo?
Klik

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:58

Ik vind hem wel iets mooier zo. De gitaar is niet overbelicht, in mijn ogen, maar het was gewoon te weinig licht om het echt mooi te krijgen. Erg jammer, want een mooi concertplaatje is voor een band en zaal mooie reclame!

Ik heb een foto gevonden. Heeft het niet gered voor mijn website, maar geeft wel aan hoe scherpstellen op iets anders dan de gitarist/bassist. Het is niet mijn beste foto, hoor!

Afbeelding

Dug Pinnick van King's X.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:18

Whisperke; Hij is érg donker en blauw. Het oog is een beetje een zwarte vlek. De compositie vind ik ook niet zo.
Sjemira; Fijne foto om naar te kijken. Had onderaan wel iets meer ruimte mogen hebben, maar vind ik in dit geval niet heel erg storend.
Nobbie91; Vind de eerste een beetje wazig. Mag wat meer contrast in van mij. Denk dat ie het met een andere uitsnede (veel smaller, beetje alsof het een panorama is) heel goed zal doen. Dan valt dat donkere vlak bomen vooraan weg, want die lucht is werkelijk fantastisch! De tweede vind ik wat rommelig.
Bellatrix; Fijne sfeer zit er in je foto. Nabewerking vind ik er erg goed bij passen. :)
Leo; Ik vind ze wel érg donker en ruizig. Snap dat je daar weinig aan kunt doen, het is zo donker daar.. Qua compositie zijn ze prima.
Agossie; Mooi, wel een beetje blauw. Wel knap gedaan met zulk slecht licht!

Afbeelding

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:19

Mooie foto zeg! Gaaf dat het beest ook recht in de camera kijkt!

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:53

ik kom ook weer even binnenvallen :')

zal hierna even wat van jullie foto's beoordelen :P

Afbeelding
Afbeelding

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:57

leo: mooi! alleen jammer dat ik soms echt moest zoeken naar het scherptepunt
agossie: erg mooi, erg leuke compositie ook!
saskiaa_: prachtig beest, leuk dat die zo recht de camera inkijkt!(ook al zie je z'n ogen niet XD)

niet erg fantastisch beoordelingen maar ik werk eraan...

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:02

Moderatoropmerking:
Ik las wat over het al dan niet reageren op elkaars foto's.
Het is wel de bedoeling dat jullie ook daadwerkelijk op elkaars foto's reageren, en niet alleen maar foto's plaatsen. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:06

Muur, sorry maar volgens mij is dat hier niet de bedoeling...het is een verzameltopic en het is nooit verplicht geweest hier commentaar te geven op elkaar.... :o

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:13

Misschien verkeerd verwoord, het is niet verplicht.
Maar het zou wel fijn zijn als mensen op elkaars foto reageren. :)

Een beetje geval van ''voor wat, hoort wat.'' :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:14

Dat ben ik met je eens. :j Dat wordt zo af en toe ook wel even herhaald hoor. :j Het wordt nog wel eens vergeten en dan zeggen we het weer even. :)

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:11

Dank je Muurp voor de uitleg

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:13

maar Muurp, er is al eerder door een mod verteld dat het juist NIET verplicht is omdat dit een verzameltopic is. Als ik het me goed herinner. Dat het leuk is dat mensen op elkaar reageren is logisch, maar een verplichting kan het niet zijn in een verzameltopic?

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:38

lifaya schreef:
maar Muurp, er is al eerder door een mod verteld dat het juist NIET verplicht is omdat dit een verzameltopic is. Als ik het me goed herinner. Dat het leuk is dat mensen op elkaar reageren is logisch, maar een verplichting kan het niet zijn in een verzameltopic?

Inderdaad! Beetje verwarrend zo.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:41

Leo, jammer van het kleur, maar zal wel aan kunstlicht liggen? :)
Verder leuk hoor!

Agossie! Die is leuk, met het blauwe tintje, gaaf hoor!

Saskia, mooi hoe hij daar zo staat! Leuk!

Elinevandijk, foto 2 vind ik persoonlijk het mooiste. :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:52

Wat een prachtige foto's komen er bij zeg :oo wordt je weer helemaal gedemotiveerd _O-
Maargoed ik kom die van mij toch plaatsen :))

Gisteren ben ik er nog even op uitgetrokken bij de avondzon, de laatste beetjes sneeuw en ijs!
Afbeelding
Maar zit nu eigenlijk wel met een probleempje, ik bewerk mijn foto's op photoshop CS3 maar als ik die op photobucket of DA upload verzwakt de foto van contrast, behalve op facebook en ziet het er zo uit:
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7858_n.jpg

Dus weet iemand dit probleem op te lossen? :+ ligt dit aan photoshop..? dan kan ik altijd even een printscreen maken ofzo..

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:37

Leo: De eerste is bij mij ook vrij donker, lastig te zien waar de scherpte op gericht is. 2e vind ik wel beter, maar daar had ik ook iets meer qua bewerking aan gedaan.
Agossie: Gave foto hoor! Dat hele blauwe komt van de lichten zeker?
Saskia: Mooie foto, fijne kleuren!
Elinevandijk: Dit vind ik een beetje kiekjes jammer genoeg. Misschien kun je ook een andere site nemen om foto's te uploaden? Mijnalbum pikt nogal kwaliteit weg.
Titanic: Wel mooie kleuren, maar vind de compositie niet echt denderend. Had er iets meer mee gespeeld, misschien wat meer door de knieën?

Was iets totaal anders van plan, maar had een model die alléén maar kon lachen. :')

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:40

Dat vind ik nou echt een schitterende foto.
Mooie zachte kleuren, superwinters. Mooi model ook.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:49

Dank je wel :D

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:20

NatassJa, wat een prachtig portret, ik vind de kleuren heel erg mooi maar ook de vrolijkheid van het model!
xTitanic, de kleuren zijn mooi, misschien nog wel mooier als je ze iets "heftiger" maakt, maar wel jammer dat de foto niet scherp is. Er is ook niet echt een onderwerp om naar te kijken.
elinevandijk, leuke kat, vrolijke kleurtjes, ik vind zelf de foto's niet zo heel erg mooi, het stokstaartje is teveel van onder afgesneden en vrij grijs qua kleuren waardoor hij niet pakkend is en de kat kijkt niet zo in de camera en is eigenlijk meer een kiekje van de kat
Saskia, wat een grappige koe! Heel vrolijk van kleur! Let er wel op dat je de sneeuw niet teveel overbelicht. Hoewel deze foto het wel kan hebben hoor.

Ik zou ook graag af en toe mee komen doen, heb ooit wel eens in een eerder topic (of misschien wel hier?) gereageerd.

Ik heb laatst samen met Lisa Dijk een studio shoot met paarden gedaan. Ik ben tevreden met het resultaat:

Quarter horse Pocos
Afbeelding

Bucky
Afbeelding

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:23

Voor de duidelijkheid over het wel/niet 'moeten' reageren; het is ook zeker niet verplicht! :) Dat heb ik hierboven ook aangegeven.
Het zou alleen fijn zijn, zo blijft het topic namelijk actief.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:02

kgambler; zijn ze bewerkt? Ik vind ze niet realistisch ogen, geen mooie kleuren. Ik mis ook scherpte.